Hoi allemaal, Pfoe,. als je een aantal dagen niet meeleest en reageert is het wel erg veel om nog bij te houden haha! Ik heb vanaf de opname in het ziekenhuis 29 dec. niet meer meegelezen en alleen bij thuiskomst afgelopen dinsdag even laten weten dat het goed gaat. Heb nu vlichtig doorheen gelezen en wat is er weer veel gebeurt! @nieuw emoeders: van harte gefelciciteerd en geniet ervan! @bevallingslijst: wat een mooie namen staan erop, en wat gaat het nu hard! @ego: ik voel me steeds beter: de wond van de keizersnede geneest goed, maar 'trekt' af en toe, vooral na inspanning. En hoesten is erg pijnlijk ... Ben ook nog wat moe, maar dat is denk ik een combinatie van de gebroken nachten en de operatie. Roosmarijn doet het super: drinkt goed en is mooi aan het aankomen. Ze slaapt heeeeeeel veeeeeel en is een heel rustig en tevreden kindje. Misschien herinneren sommige van jullie je nog wel dat Roosmarijn kans had op de erfelijke oogafwijking retinoblastoom (netvlieskanker) Om dit snel te kunnen onderzoeken moest zij voor 39 weken geboren worden. Gisteren zijn we op controle geweest bij de oogarts in de VU in Amsterdam, en helaas is het mis... Alles gaat nu heel snel, komende maandag worden we al terug verwacht en wordt met behandeling begonnen. We zijn erg geschrokken, ook al wisten we natuurlijk dat de kans bestond. Na heel hard gehuild te hebben toen we gisteren weer thuis waren zitten we nu in de overlevingsstand: we gaan helemaal voor ons meisje en haar herstel. Het is niet levensbedreigend, en Roosmarijn kan beide oogjes behouden. Zij krijgt echter wel chemotherapie om de tumoren op haar netvlies te verkleinen ... Als deze klein genoeg zijn zullen ze weggelasert worden. Uiteindelijk zal ze met haar rechteroogje weinig zien, maar wel 100 % met links. Dit heeft te maken met de grootte en plaats van de tumor op haar netvlies. Het is allemaal heel heftig, dinsdag zijn we pas thuisgekomen uit het ziekenhuis en maandag moeten we alweer naar een ander ziekenhuis. Roosmarijn moet dan 1 nachtje blijven, maar daarna mogen we naar huis. Voorlopig willen ze de chemo iedere drie weken herhalen tot 6 keer in totaal.
zo vandaag maar eens drupels voor ons knulletje gehaald voor zijn krampjes meneertje slaapt helemaal niet meer van de pijn maar eens dit proberen hopenlijk verzacht het het de pijn een beetje @mimi wat geweldig dat je meisje naar huis mag en de rest hele dikke knuff ik ga weer ons knulletje moet de fles had ff snel bij gelezen maar geen tijd om op iedereen te reageren sorry daar voor
Jemig Maartje, ben er gewoon ff stil van. Natuurlijk wisten we dat het zou kunnen, maar als het dan daadwerkelijk zo is, dan is dat echt wel ff heeeel erg schrikken. Ik wens jullie heel veel sterkte de komende periode. Hopelijk wordt Roosmarijn niet ziek van de chemo's en is het herstel zoals je het schetst en verwacht.
@ moppie wat erg van het aquarium! Hoop dat je meubels enz. Nog heel zijn? het kunnen wel voorweeen zijn, maar miss ook wel echte weeƩn en als ze voor jou doen pijnlijk zijn. Zou ik maar effe verlos bellen. @Maartje Ik snap dat je heel hard gehuild hebt..pff Is niet niks zeg en idd best heftig allemaal voor zo'n klein meisje en jullie. Fijn dat ze zo tevreden is. Heel veel sterkte de komende periode.
@Balleke: onze aquaria (17 totaal) staan door het hele huis verspreid, maar deze stond in een aparte kamer gelukkig, waardoor er alleen schade aan het tapijt is in de hal. Tsjah, en de tank zelf, en alle dieren. Totaal zo'n 5000 euro als het niet meer is. Ik ben er gewoon ziek van! De krampjes zijn onprettig, steekjes richting schaamstreek doen ook wel een beetje pijn, maar ik puf nog niet dus ik bel ook niet naar mijn vk. We wachten rustig af! Zal wel door de stressvolle dag zijn gekomen. @Maartje: ik had je verhaal eerder al meegekregen, en vind het ontzettend naar voor jullie en voor de kleine dat ze deze ziekte ook heeft. Gelukkig kan er al zo snel onderzoek worden gedaan, en kan ze geholpen worden...
@Wen: ik durf niet te bellen, omdat ik dan zeer waarsgeinlijk moet langskomen, en moet er de 10e toch al zijn...:O Keb een heel klein beetje last van me buik, maar dat kan zoveel zijn ... Ik durf gwn echt die telefoon niet te pakken en te belle
Ik ben sinds gisterenavond thuis samen met Vigo en Bent. Ben gisteren niet meer online gekomen omdat ik heb genoten van een avondje gezellig thuis met mijn vriend, de 4 jongens en Loecke. Is nogal druk om vandaag tussen thuis en ziekenhuis te pendelen. Gezien Nika daar nog ligt en dat doet wel pijn haar daar te moeten laten. Maar die 2 jongens die hier voor me in de box liggen doen me wel goed. Net als Cas en Sem huilen ze enkel bij een vuile luier of als ze honger hebben. En nu hebben ze net gegeten. Ik hoorde reeds van alles wat hier op het forum was rondgegaan ivm mijn 3 wondertjes. Daarom wil ik hier eerst en vooral vragen of ik hier nog welkom ben? Ik hoop van wel natuurlijk. Aan alle bevallen meiden: Proficiat en geniet van jullie kindjes! Ze worden zo snel groot. Wat is die lijst al gegroeit sinds ik hier weg ben geweest. Ik zal niet meer teruglezen want daar heb ik geen tijd voor maar zal proberen vanaf nu weer wat bij te houden.
Wat mij betreft ben je welkom hoor youngmom. We geven je volgens mij allemaal het voordeel van de twijfel, want wat heb je eraan om verhalen te verzinnen? Waarom is Nika nog in het ziekenhuis? Lijkt me idd lastig eentje nog in het zh en twee thuis. Ben erg benieuwd naar foto's van je wondertjes. Lijken de jongens op elkaar? Weet eigenlijk niet meer of ze 1 of 2 eiig waren.
@Maartje Wat een naar nieuws, heel veel sterkte de komende tijd. @Moppie Wat een troep zal dat hebben gegeven en niet te spreken over de schadepost. Kan me voorstellen dat je er ziek van bent. @Miracle Ik zou toch echt even bellen hoor voor de zekerheid. Misschien valt het mee, maar dan weten ze er wel van. @youngmom Wat mij betreft ben je gewoon welkom hoor. Ik ben erg benieuwd naar een foto van de 3-ling en of ze op elkaar lijken. @3dewonder Wij mochten niets meer geven van de kinderarts, omdat je een kindje de kans moet geven om het zelf op te lossen. De krampjes horen er helaas bij, volgens hem. Bij ons werkt het goed om hem in een doek bij ons te leggen, zodat hij onze warmte krijgt en dan in bed te leggen als hij slaapt. Ook is de speen onmisbaar hierbij, kunnen ze de krampjes wegzuigen zeg maar. Slaap lekker allemaal!
Ik ben de volgende die bevalt denk ik. Vanavond met gtst voelde ik ineens iets knappen, heel hard. Ik dacht eerst dat de kleine het was. Toen ik naar wc liep leek het of mijn onderbroek nat was. Eenmaal op wc beland was dat ook zo. Kletsnat! Zat wat wit en rood tussendoor. Inmiddels komen de weeen ook gelijk in alle heftigheid terug. Het is zoveel pijnlijker dan gister en vanmorgen en vanmiddag. 100keer erger. Nu weet ik wat jullie bedoelen dat je het echt wel weet hoor of het voorweeen zijn of echte. Nou, als dit geen echte zijn weet ik het niet meer. Ga ze zo klokken want volgens mij volgen ze elkaar snel op al. Maarten zei nog vandaag... Ik werk met Duitsers, die zijn punktlich. Maarten kwam 2 weken te laat, ik werd 10dagen te vroeg gehaald. Dus middenweg wordt ons ventje. Precies op tijd, morgen 40weken. Maarten heeft net getimet, voelde hem aankomen. En ik zei dat ie begon nog. Was daarna helemaal weg. Duurde ongeveer 1 minuut. Zal 6 min tussen. Net 2 paracetamol tussen weeen door weten slikken. Lig nu op bed. Jeetje lang bezig met typen. Kan me met weeen niet concentreren
Maartje wat heftig zeg! Heel veel sterkte de komende tijd! Youngmom wat zal het heerlijk voor je zijn om weer thuis te zijn zeg. En natuurlijk ben je nog welkom! Laat iedereen maar praten hoor. Sweetchocolate eindelijk is het begonnen! Ging jij nou thuis bevallen of in het ziekenhuis? Want dan kan ik zo nog even zwaaien naar je. Kom we op dezelfde afdeling te liggen. Succes meid!
youngmom, ik denk dat ik geen recht van spreken heb. Maar wantrouwen is er idd gekomen een beetje bij sommigen vermoed ik. Ik geef je het voordeel van de twijfel, gewoon omdat ik goed van vertrouwen ben. Maar een fototje van je kids zou toch niet zo erg zijn? Dat zou heel veel wantrouwen weg halen! Desnoods ff snel zodat een paar mensen het zien en die het door kunnen vertellen? Groetjes, Miranda sweet, duim duim duim!! je kunt het meis!
@ink1313: Ik zou het niet weten waarom ik dat zou doen. Nika woog deze ochtend 2100gr en dat is nog net iets te weinig. De KA hoopt haar thuis te krijgen eind volgende week en dat hopen wij natuurlijk ook. De jongens zijn duidelijk 1-eiig en lijken heel erg op Cas en Sem als ze klein waren (meer op de papa) en Nika heeft dan weer overduidelijk veel mee van mij. @wen1975: Ik post geen foto's sorry. Is al van het begin zo en dat heb ik mijn vriend zo beloofd. @muppet1604: Dank je wel! @anteres: Ik begrijp dat wel. Voor ons is het namelijk ook heel onwerkelijk wat er nu allemaal is gebeurt de laatste dagen, weken, maanden. Maar ik vind het persoonlijk niet de moeite om het vertrouwen van mijn vriend te beschamen om hier mijn gelijk te kunnen halen.
Ik ga snel bijlezen maar wilde even laten weten dat we vandaag zijn ontslagen uit het ziekenhuis. Wij moesten daar blijven omdat ik koorts kreeg tijdens de bevalling en daarom moest Diede drie dagen in het ziekenhuis blijven. Ik moest blijven omdat ik 1,5 liter bloed ben verloren en een bloedtranfusie kreeg. Maar ondanks de 5460 gram en 60 cm die ik eruit heb geperst, voel ik mij heel goed. Ben maar een beetje ingeknipt en kan bijna eigenlijk alles weer. Mijn baarmoeder zakt ook heel goed en ik verlies bijna geen stolsels meer. Diede doet het ook heel goed. Het is een tevreden mannetje die nooit huilt en na zijn voedingen braaf in slaap valt. Af en toe kan hij in de avond jengelen omdat hij wil zuigen, dus we hebben vandaag maar een speentje gekocht. Ik geef borstvoeding maar wel via de fles, dus eerst kolven. Dat vind ik fijner. En dan nu een foto:
maartje: jee wat heftig zeg.. heeeeeel veeeel sterkte in deze moeilijke periode. Gelukkig kan ze met liks dan wel 100 5 zien, vaak merk je er dan in het dagelijks leven niet zoveel van. Mijn ex zag ook maar met 1 oog wat en dat zag nooit iemand. Of gaat de stand van haar rechteroog ook aangetast zijn?? Sweetch: SUCCES!!!! Youngmom: wat lekker dat je de jongens al thuis hebt, al lijkt het me wel heftig met 2 peuters en 2 baby's thuis (en loeke) dan ook nog een kleintje in het ziekenhuis te hebben.. Lukt dat een beetje met oppas en heen en weer rijden enz?? Ik ga uit van dat iemand gewoon de waarheid vertelt dus wat mij betreft ben en blijf je gewoon een jan. mama en dus natuurlijk welkom. EGO: Onze kleine dame regelt zelf hoeveel ze wil drinken, vanmiddag dronk ze 40 cc, de rest van de flessen tusssen 55 en 75 cc en net 80 cc!! In het ziekenhuis geven ze al aan , laat haar haar eigen weg maar zoeken. tel op 7 x 60 a 70 = 420 a 490 cc per dag nu en daar moet ze in de buurt zitten, maar hoeveel ze drinkt per voeding dat regelt ze dus heel duidelijk zelf. Ik zei in mijn buik toch al dat ze stronteigenwijs zou worden..