Januari 2011 mama's deel 4

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sweetchocolate, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

muppet, tot hoelaat was jij bij alnatal? Wij tot 12 uur want Jayden wou nog zijn voeding. Het is een heerlijk joch. Nu even zijn huilmoment maar denk het onder controle te hebben nu. Papa heeft zijn temp gemeten. 37.5. Plus luier verschoont. Hij heeft nu mijn borst gevonden. En is lekker rustig. Nu hij drinkt heb ik de naweeen, goed teken.

Bevalling inderdaad erg snel gegaan. Tijd voor ruggenprik was er niet. Dit is genieten, zo'n kereltje op mijn borst. Zijn nu thuis. Hebben lieve kraamverzorgende. Echt super.

Maarten is bekaf. Heeft vanaf gistermorgen 7 uur amper geslapen.

2. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    alle meiden die bevallen zijn ondertussen van harte gefeliciteerd met jullie kleintjes!!!!!

heb helaas weinig tijd om vaak langs te komen... hopelijk gaat het me nu lukken alles weer een beetje bij te houden.

hier gaat het in ieder geval geweldig! Isabel is lekker rustig en slaapt en drinkt heel goed :D
    morgen is ze alweer een week oud.... wat gaat de tijd toch snel!
    ik heb totaal geen last van mn hechtingen ondanks dat het er behoorlijk wat zijn. ik moet erop letten dat ik voldoende rust want ik ga veel te veel doen nu ik me zo goed voel, ik word dan ook op mn plek gezet door de kraamhulp hihi.

3. Ink1313

Ink1313 Actief lid

20 apr 2010
    300
    0
    16
    NULL
    Nederland
    Gelukkig zijn er kraamhulpen he Naomi?! Geniet nu lekker van die kraamperiode, er is dalijk genoeg tijd om alles alleen te doen ;)

Sweetch, klinkt heerlijk zeg! Ik verlang ook weer naar die bv-momenten. Heerlijk samen met je kind in bed hangen en genieten van al die gezichtjes die het trekt en die geluidjes die het maakt. Zalige momenten vond ik dat.

Net in bad geweest, voel me de hele dag al niet supers, misselijk, maagzuur, last van steken en een harde buik om het minst of geringste. Zou het dan nu gaan rommelen of is mijn dag gewoon te druk geweest? Heb namelijk vanmorgen ramen gezeemd, vanmiddag kinderverjaardag gehad. Valt toch op zich wel mee dacht ik...Als er donderdag nog geen beweging is word ik iig gestript door de gyn. Omdat ik ivm een keizersnede bij vorige bevalling eigenlijk maar 1 week overtijd mag lopen. Kan er vrede mee hebben als er do nog geen beweging is en ze proberen dat.

4. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

Meiden dank jullie wel:)
    Ik kan nie w8e tot disndag, tis zo dichtbij maar ook zo verweg:(
    Hou jullie op de hoogte tis gelukkig nu rustig, ga straks proberen te slapen denk ik.. weet alleenniet of het lukt:O

5. Jlover1988

Jlover1988 Actief lid

11 jul 2009
    378
    0
    0
    Meiden, is t raar dat ik nog steeds niet zenuwachtig ben?
    Maandag de inleiding van de bevalling en dan MOET ze er binnen 24 uur zijn.

6. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @ink: hihi ja dat is wel fijn ;)

@miracle: hopelijk krijg je een beetje slaap vannacht!! probeer anders overdag wat te slapen zodat je wel aan je rust toe komt!

hierbij wat fototjes van ons meisje :)

7. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @Jlover: nee hoor is niet gek ;) die zenuwen komen nog wel hihi.

8. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even snel...
    Vanmorgen, Alsnog via natuurlijke bevalling is onze zoon THIJS geboren.
    3815 gram en 52 cm lang.

Een hel was het dat de ontsluiting niet wilde vlotten en het bleek dat hij een sterrenkijker was, waardoor die ontsluiting dus niet wilde vorderen. We waren al sinds gisteren kwart over 8 al in het ziekenhuis in de weer natuurlijk. Op een gegeven moment hebben ze hem inwendig via mij een tikkie kunnen draaien en toen ging het veel allemaal wat sneller. Té snel want Thijs had het vannacht ineens slecht met zijn hartslag, er is met spoed een buisje in mij gebracht zo op zijn hoofd op bloed bij hem af te nemen voor onderzoek. Daaruit bleek dat zijn hartslag alleen maar daalde door de weeën en niet door een andere oorzaak gelukkig. om half 5 had ik 9 cm ontsluiting, kwart voor 5 begon de persdrang echt, bijna niet meer te stoppen, heb het nog even kunnen rekken en ineens was daar de 10 cm ontsluiting en mocht ik ineens mee gaan persen, binnen 20 minuutjes (5 weeën geloof ik) was hij daar. Ik heb hem zelf bij zijn schouders gepakt en uit mij op mijn buik meegehesen, wat een bijzonder moment!

Ik vond het persen zo onwijs mee vallen.. Thijs lag net op mijn buik en ik flapte er echt zo uit van o, is dit alles, dit doen we nog een keer hoor! Ach ja.. heb 2 hechtingen gekregen, meer uit voorzorg omdat ze wat hevig bloedden, maar niet omdat het zo diep was oid. Ik voel me nu prima! Loop wat rond, kan gewoon zitten, ik ben zo enorm opgelucht dat het achter de rug is en dat ik nu al een heel stuk minder druk op mijn vaten heb waarvan ik al die weken zo beroerd ben geweest. En dan is daar ineens ons kindje.. zo mooi mannetje.. zo lief... dat je al zoveel liefde kunt voelen, een onbeschrijflijk gevoel!

O ja om 10 uur waren we alweer thuis! Wie had dat gedacht?!

ik ga weer ff lekker relaxen nu.. wel wat naweeën momenteel, maar moet even rustiger aan gaan doen, adrenaline he?

tot snel!

xxx

9. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Lijst Januari 2011 mama’s

Geboren
    Ikkedus - 11 december - Hannah (3100gr/51cm) - 36w5d
    Wen1975 - 14 december - Jenz (3340gr/53cm) - 37w5d
    Cyntje78 - 15 december - Lars (1710gr/??cm) - 36w0d
    Lauwie - 22 december - Jort Valentijn (4460gr/54cm) - 39w3d
    Mimi83 - 23 december - Shannon Kate (2455gr/45cm) - 35w3d
    Goofychick - 23 december - Toine (3620gr/51cm) - 39w2d
    Elif - 29 december - Seyhan (2850gr/47,5cm) - 36w2d
    Subke - 29 december - Yari (4350gr/55cm) - 39w2d
    Melmel - 29december - Robin (3145gr/50cm) - 39w3d
    Maartje85 - 30 december - Roosmarijn Hanna (2925gr/52cm) - 37w6d
    3dewonder - 31 december - Luka (3770gr/52cm) - 39w4d
    Charpi - 01 januari - Riana Alexia (4160gr/??cm) - 38w3d
    Youngmom - 02 januari - Vigo (3120gr/51cm), Bent (2885gr/50cm) en Nika (2105gr/46cm) - 37w5d
    Naomi23 - 02 januari - Isabel (2980gr/??cm) - 39w5d
    Moosey - 04 januari - Diede Hylke (5460gr-60cm) - 40w1d
    JuJu - 04 januari - Siem (3760gr/51cm) - 40w1d
    Peps - 5 januari - Kaja 3280gr/49 cm) 38w3d
    Danjay - 05 januari- Madou (4030 gr/54 cm) - 39w6d
    Muppet1604 – 06 januari - Tess (4010gr/54 cm) - 39w4d
    Sweetchocolate – 08 januari - Jayden (4190gr/52cm) - 40w0d
    Brademarie – 08 januari - Thijs (3815gr/52cm) - 40w2d

Meiden: 9
    Jongens: 14

Uitgerekend
    IrisB – 05 januari – verrassing
    Linnielin – 06 januari - verrassing
    Linnepinn – 11 januari – verrassing
    Ink1313 – 12 januari - verrassing
    Leeuw86 – 12 januari - meisje (8 januari ingeleid)
    Juudje81 – 13 januari - verrassing
    Moppie1981 - 15 januari - verrassing
    Iniminie84 - 16 januari - meisje
    Miracle1990 – 20 januari (11 januari ingeleid KS) - meisje
    Marije21 – 22 januari - verrassing
    Jlover1988 - 22 januari - meisje (10 januari ingeleid )
    Vlinder – 24 januari – jongen
    Melis83 – 24 januari – jongen
    balleke - 26 januari - jongen
    Grace79 - 28 januari - verrassing

10. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

@Sweetchocolate en Brademarie: van harte gefeliciteerd!!!

Hopelijk staat alles correct op de lijst.
    Veel verrassingen de komende dagen ;)

Sorry, ga nu ffies niet op iedereen reageren. Erg drukke dag gehad, dus beentjes omhoog en relax tijd...

Ps. al nieuws van Leeuw???

11. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    alle bevallen mama's gefeliciteeeerd met de nieuwe wereldburgers!! dat alles goed mag gaan verder!

Voor zieke kindjes of in ziekenhuis, sterkte en beterschap he! dat jullie maar snel naar huis mogen in jullie bedje en je beter voelen.

Voor alle aanstaande mama's, succes!

De wachters...hihi, geniet er nog van!

Groetjes,
    Miranda

12. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Sweet en Sweetman Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Jayden. Lekker genieten nu!

@Brademarie Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Thijs. Ook jullie nu lekker gaan genieten. ps: Ik herken veel in jouw bevallingsverhaal als de mijne. ;)

@Mimi Wat fijn dat Shannon thuis is en jullie als gezin kunnen gaan genieten.

@Naomi Wat een snoepie!
    @Miracle Voordat ik het vergeet: Heel veel s6 maandag en anders sowieso dinsdag! Ennuh ben erg blij dat je toch het zkh hebt gebeld gisteren. ;)

Hier weer een latertje omdat Jenz erg last van krampjes had. Weer 2,5 uur met hem op de arm gelegen omdat hij niet wilde slapen en erg moest huilen. Zo zielig voor hem... Nu slaapt hij eindelijk (terwijl het eigenlijk al voedingstijd is geweest als je na 3 uur kijkt) en man doet de nacht, dus als het goed is kan ik een paar uurtjes pakken achter elkaar. ;)

13. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Meiden, het gaat helemaal niet goed met Riana.... sinds gisteren weten we eindelijk wat er met haar aan de hand is. Ze heeft tijdens de geboorte of al daarvoor via de placenta van mij een bacterie gekregen (welke is nog niet bekend) en die heeft zich genesteld in haar hersenen in kleine abcessen. De antibiotica die ze kreeg kon daar niet bij komen en als er dan bacterien vrij kwamen uit die abcessen dan kreeg Riana een koortspiek, die dan weer bestrijd werd door de antibiotica in haar bloed. Nu krijgt ze veel zwaardere antibiotica en worden die abcessen hopelijk met succes aangevallen, want die bacterien moeten dood. Opereren of iets anders doen kan eigenlijk niet dus de antibiotica MOET gewoon zijn werk gaan doen, anders hebben we een heel groot probleem. Op dit moment is Riana niet in levensgevaar, maar dat kan veranderen. Verder is er onzeker wat die bacterien in de hersenen aanrichten, het kan goed zijn dat Riana hersenbeschadigingen oploopt nu... dus ook al wint ze het van de bacterien dan nog is de vraag of ze er handicaps aan overhoudt. Dit nieuws is gisteren heel rauw op ons dak terecht gekomen, en ik ben dan ook erg emotioneel en een wandelend wrak. We kunnen niets anders doen dan hopen dat de antibiotica aan gaat slaan....

14. Ink1313

Ink1313 Actief lid

20 apr 2010
    300
    0
    16
    NULL
    Nederland
    Jemig Charpi, wat een klote nieuws. ik hoop met heel mijn hart dat de ab aanslaat en dat ze geen beschadigingen oploopt. Wat een vreselijke start hebben jullie het je meisje zeg!

@Brademarie, gefeli met Thijs!

15. Emme

Emme Niet meer actief

Charpi, wat een naar nieuws! Heel veel sterkte de komende tijd. Ook ik ga voor jullie duimen dat de antibiotica snel aanslaan en ze geen blijvende schade oploopt!

Maartje, ook jullie verhaal vond ik erg heftig. Wat een zwaar traject... Ook voor jullie veel sterkte gewenst de komende tijd!

16. Emme

Emme Niet meer actief

Verder natuurlijk beterschap gewenst voor de kleine Jort. Het was goed om te lezen dat Shannon naar huis mocht. En twee nieuwe baby's: Sweetchocolate en Brademarie, gefeliciteerd :). Hier geen nieuws, we wachten af.

17. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    :$ oh nee meisje toch!

Sterkte ermee hoor, wat een kut nieuws.....

(wel eventjes heel klein dingetje, mijn dochter heeft ook een hersenbeschadiging door een bacterie, die niet is op gemerkt dus misschien niet zo heel erg, maar ze ontwikkeld zich redelijk goed hoor! Eerst kijken en hier doorheen komen voordat je je zorgen gaat maken over handicaps meisje...want dan ga je het heel zwaar krijgen als je zo gaat denken. Probeer probleem op probleem te behandelen en niet alles in 1 keer.......)

Heeeeel veeeel sterkte voor jouw en je mannetje, en dat je meisje maar snel van die koorts af mag komen!! en gezond op gaat groeien! De hersens zijn heel sterke dingen in een mensenlijf!!!

18. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    @brademarie en sweetchoc: gefeliciteerd met jullie kindjes!! Genieten maar!

@Charpi: wat een naar nieuws. Ik hoop voor jullie dat alles aanslaat en ze snel van die bacterie af is. STERKTE!

19. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Jeetje meid, wat een *piep* nieuws. Heel veel sterkte de komende tijd en ik ga voor jullie duimen dat ze snel opknapt en er niets aan over houdt.

@Lauwie Heel veel beterschap voor Jort. Wat doen ze eigenlijk precies tegen het RS-virus? En is het gevaarlijk voor jullie kleine meid?

20. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

@naomi: jaa dat probeer ik ook idd, heb vannacht wel kunnen slapen, al hoewel.. de kleine was ontzettend druk, en kreeg door haar best veel last vn harde buiken.. maar nadat ze rustig was, kon ik heerlijk slapen tot vanmorgen 7:45:( toen werd ik wakker gemaakt om te eten, en om 8uur moes ik weer aan de ctg.. nogsteeds geen verandering, nogsteeds lage basis hartslag.. Wou na de ctg nog ff slapen, maar helaas zat er niet meer in:p de zon gooit roet int eten, misschien dak vanmiddag mn ogen nog even dicht kan doen, hoop ik natuurlijk wel zou lekker zijn:)

Enne naomi:p dat speentje heb ik ook:D uit de felicitas zwangerschapsbox, alleen heb ik de speen dus thuisgelaten, omdat ik dus heb geleze dat als je BV geeft je beter geen speentje kan geve:O
    @wen: ja ik heb er spijt van dak gebelt heb XD had liever thuis gezeten nog en morgen pas gekomen hoor:p achja, helaas:) Nu wen ik wel aan een ritme, vroeg opstaan enz.:) das ook wel goed!:)

Deel Deze Pagina