Je kan zien dat iedereen op z'n end loopt of al bevallen is. Bijna iedereen reageert alleen nog maar met feliciteren of ego.
@3dewonder: heerlijk zeg, zonder nachtvoeding!!! En lekker er even uit vanmiddag! Geniet er maar lekker van! @marije: succes bij de VK! @miracle: slaap jij maar lekker bij...je hebt je energie hard nodig morgen!!!! en als je slaapt vliegt de dag zo om...en voor je het weet heb je je meisje in je armen @ink: balen dat je zoontje zo aanhankelijk is....wel lief natuurlijk, maar ook wel flink lastig af en toe lief dat je ouders hem straks naar school brengen, heb jij even lekker rust!!! Gelukkig kon de VK me vanmorgen wel strippen. Heb al 2 cm ontsluiting en de baarmoedermond is al half verstreken...en dat zonder weeen Was inderdaad laatste keer bij VK. Als er donderdag nog niks is, maakt ze voor vrijdag een afspraak in het ziekenhuis voor echo en CTG, maar we hopen dat dat niet nodig is. Voel nu af en toe wel iets rommelen...en dat had ik anders niet...dus misschien heeft het strippen toch wat opgeleverd!!!!
het valt ook niet meer mee om op alles en iedereen te reageren haha! Miracle; heel veel sterkte en succes morgen. Mooie datum, mijn uitgerekende maar heb zo'n idee dat die van ons nog wel ffies blijft zitten helaas! Leeuw; van harte met jullie dochter! Brademarie; van harte met jullie zoon Thijs! Geniet ervan! Linnielin; fijn, dus toch gestript. En die 2cm, heb je mooi alweer te pakken haha! Nu hopen dat die andere 8 ook snel volgen Maartje en Charpi; wat zal het een moeilijke tijd voor jullie beiden zijn. Ik wens jullie alle goeds toe, en natuurlijk ook voor jullie kleintjes!
@linnielin, woehoe al 2 cm zonder weeen! Das het beter nieuws zeg! Nu hopen dat het met strippen doorzet. Wil je thuis bevallen of niet? @linniepin, ik heb ook zo'n idee dat ons beebje nog eventjes op zich gaat laten wachten. De hele omgeving is al in opperste staat van paraatheid en kan niet wachten, ik vind het nog wel ffies best zo... @Miracle, heerlijk zeg, ff eruit, ben net ook eventjes wezen wandelen met de hond. Zalig weer nu buiten. @ego. Maak me zorgen om ons hondje...ze eet al weken bijna niet of braakt alles weer uit. Heeft even een opleving gehad met een antibioticakuur voor een blaasontsteking, maar gaat nu weer erg slecht. Het lijkt inmiddels net een spaanse straathond zo mager. Ze heeft een tijd geleden 20 kilo gewogen, laatste keer dierenarts vorige week nog 15 en als het er nu nog 13 of 14 zijn dan is het veel. Paai haar vandaag met boterhammen met leverpastei, die breng ik haar in haar mand en die gaan erin en blijven tot nu toe zitten. Je moet toch wat? VAndaag urineonderzoek gedaan bij dierenarts en blijken nog veel te veel ontstekingen in urine te zitten, een blaasontsteking is het dus waarschijnlijk niet geweest, die had moeten reageren op de ab. Waarschijnlijk iets met nieren of toch met blaas, maar dan ernstiger. Omdat ze ook niet eet en in rap tempo afvbalt vrees ik dat er meer aan de hand is. 1,5 jaar geleden heeft ze wrs een hersenbloeding gehad, maar begin nu te denken dat dat misschien wel de voorbode is geweest en wellicht ernstiger, denk aan tumoren ofzo. Morgen verder onderzoek, ben erg benieuwd. Zou het vreselijk vinden ons 3e kindje te verwelkomen en ons 1e kindje te moeten verliezen. Want zo zie ik ons hondje toch echt wel, als een kind....pffff moest het ff kwijt dames...sorry!
@Ink: dank je wel meis @linnielin: jaa ik heb me rust ook zeker nodig, kan tot 17:00 nog slapen denk ik.. dan word ik weer wakker gemaakt om te etne, nahjah ik zie het wel wie weet lukt het nu me ook niet meer om te slapen, ben best wakker nu ook namelijk. @linnepin: dank je wel meis, jaa wel jammer dat jou ukkie niet komt op de uitgerekende datum, maar misschien heb je wel weeen vannacht ofzo, je weet he tniet he Ik hoop dat ook jou uk er snel is meissie!! @muppet: jaa iedereen heb nu wel iets anders aan zn hoofd, bevalle of genieten van hun pas geboren babys
@linnepinn: heb je nog geen voortekenen van een naderende bevalling? Was je bij je dochter wel op tijd, of liep je toen ook overtijd? @ink: ach, dat kun je er nu niet bijhebben natuurlijk! Hopelijk valt het mee en krijg je toch nog gunstige uitslagen. Is jullie hond al lang bij julllie? @miracle: nog even volhouden he!!!!
@linnielin, 9 jaar. We hebben haar van pup af aan. Toen we zijn gaan samenwonen hebben we haar er direct bij genomen. Ik hoop ook echt dat het meevalt en het met medicijnen gered kan worden. We hopen op een goede afloop
bah ink, dat is geen leuk nieuws! Helemaal nu niet, nu je op het einde loopt. Hoop dat jullie hond snel weer opknapt! Linnie; bij mijn dochter liep ik over, ben bevallen met 40+5. En tekenen van een bevalling? Maak mezelf er gek mee haha! Maar na een volle nacht weeen toen met kerst geen echte weeen meer gehad. Wel bij het minste of geringste harde buiken maarja, hoort erbij. En veel pijn onder in mijn rug. Dat had ik bij mijn dochter ook weken van te voren haha en bij jou? Rommelt lekker door?
@lin inderdaad heb in tijden niet zo lekker geslapen en heerlijk weg geweest maar jeeee wat is verleidelijk om niet te veel te kopen voor het knulletje
Hey meiden, Een update van sweetchocolate, ze is te moe om hier ff te komen reageren dus deed ze het ff via sms! Hier haar smsje. Jayden heeft sinds hij op de wereld is tussen 10 en 11 s'avonds zijn huiluur. Gisteren het hele lijstje af gegaan wat het had kunnen zijn. Eten gehad, schone luier, geen hoge of lage temp, altijd tussen 37 en 37,2! Geprobeerd te troosten, niks hielp. Dus uit eigen gevoel besloten dat hij 20cc bijvoeding krijgt. Vanmorgen verteld aan onze super lieve, meedenkende, grensbewakende tav mij, kraamverzorgster. En ze vind het top. Papa doet het erg goed, natuurtalent! Ben super trots op hem! Ik heb de kraamtranen. Maarten heeft een boekje van de gemeente nieuwegein gekregen. Die ging hij voorlezen. Na 2 gedichtjes ben ik in huilen uitgebarsten. Maarten heel lief vragen of hij Jayden moest overnemen, Neeeeeee huilde ik. Het rare is, ik hoorde toen ik nog zwanger was, geniet er van, je gaat het missen. Nou, Sorry, ik mis het zwanger zijn niet!!! Ik heb iets heel moois ervoor gekregen. Het is echt het mooiste geschenk dat ik ooit heb kunnen krijgen. Gisteren is hij gewogen door papa in bijzijn van de kraamhulp. Hij woog gisteren 3920 gram, 190 gram afgevallen. Hoe is het met Seyhan? Is hij al thuis? En met Shannon? Zij is toch al thuis? Wil de bevallen mama's feliciteren en de andere meiden succes wensen met de laaste, voor sommige, zware loodjes. Groetjes Marijke (sweetchocolate) Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf maar globaal gelezen heb...eigenlijk gescanned voor geboorten....wou juist een bericht hier zetten iedereen gefeliciteerd die bevallen was nog!!!! Dus hoe is het met Shannon en Seyhan? Groetjes, Miranda
@Linnielin Wow al 2 cm ontsluiting en dat zoner weeén, super toch. En hoohlijk dat het door zet het gerommel en je niet naar het ziekenhuis hoeft, want wanneer denk je dan ingeleid te worden? @Leeuw en Brademarie van harte gefeliciteerd met jullie kindjes en geniet van de kraamtijd. @Ink heel veel sterkte met jullie hondje. Wel rot zo'n net op het eind van je zwangerschap. @sweet Wat fijn dat het allemaal goed gaat daar. Komt me bekend voor die kraamtranen..haha Ik moest huilen toen man het geboorte kaartje voorlas..haha En super dat je man het goed doet en je kleine ventje. @miracle spannend meid! Morgen is de grote dag... @ Ik las tussen neus en lippen door dat er paar bij zaten die met het kindje naar zh moest.. Meiden heel veel sterkte. Dit gun je niemand! ego Sorry ben de afgelopen dagen hier niet geweest, wel effe gespiekt. Had beetje druk en zat er effe door heen. Bas zijn verjaardag geviert en dat was een zware tegen valler eigenlijk (heel lang verhaal, ga ik jullie niet meer lastig vallen) Want als ik er al denk wordt ik al boos en verdrietig.. Maar we vieren sowieso zijn verjaardag opnieuw de 30ste met drieén of vieren.. Met mn knie gaat het echt stukke beter (kan lopen enz..) en daar ben ik heel blij om, want zit toch met een ventje te kijken van bijna 1 jaar. Verder is het hier weer aan het rommelen.. Wordt er beetje moe van.. Als het nou gewoon is effe zou doorzetten..haha Bij Bas helemaal geen voorweeén gehad de laaste drie weken en met 39,6 weken voorweeen en vliezen braken na 2 uur.. En ik denk elke keer als ik die voorweeén heb dat het zo weer precies gaat, maar dat is natuurlijk weer niet zo..bleee
Hoi meiden. Ik lees straks al jullie verhalen nog even door en ga ik proberen even te reageren op alles. Even een ego berichtje vanaf hier: Liep behoorlijk uit bij de vk. Zat 3kwartier tot bijna een uur in de wachtkamer. Gelukkig heb ik hele leuke meiden als vk. Dus dat maakt weer veel goed. Kleine ietsje ingedaald maar nog niet diep genoeg. Was iets afgevallen. Mijn bloeddruk TE hoog. Moest over een sticky piesen om te checken op eiwitten. Dit was niet geval. Ook hou ik geen vocht vast of andere rare dingen dus geen zwangerschapsvergiftiging ofzo. Wel moet ik nu 2x per week op controle. Vrijdag komen ze zelfs bij mij thuis. En iedere keer moet ik nu urine laten controleren op eiwitten. Nouja het is niet anders. Ennnn ik moet verplichte rust houden. Mag niet meer druk schoonmaken en dat soort dingen. :S Terwijl ik nu echt op het moment zo'n opruim freak ben. Dus ik heb met mezelf afgesproken, vanavond mag ik nog ff de badkamer schoonmaken (KLINKT BELACHELIJK IK WEET HET!!!) en vanaf vanavond moet ik me koest houden de rest van mijn zwangerschap en genieten van het zitten op mijn kont voor de tv, computer en foto's plakken. Goed heel verhaal al weer. Maar dit keer dus niet zo'n positief bezoek aan de vk.
@ink: dat is wel lang inderdaad....kan me voorstellen dat je het dan moeilijk vind om je hond zo te zien!!! @linnepin: dus nu waarschijnlijk ook weer overtijd! Hier bij Arinde bevallen met 41+5, dus dan mag ik nog even Het rommelt hier eigenlijk nog steeds niet, ook niet na het strippen van vanmorgen @balleke: ze gaan pas inleiden met 42 weken, dus volgende week donderdag. Maar vanaf vrijdag moet ik om de dag op controle en krijg dan echo en CTG, dat is hier in het ziekenhuis standaard vanaf 41 weken Balen dat de verjaardag niet was wat je er van voorgesteld hebt...hopelijk heeft Bas daar niets van meegekregen Fijn dat het met je knie weer iets beter gaat! @marije: jammer dat je bloeddruk te hoog is, maar wel goed dat ze je nu wel extra goed onder controle houden! hier moet je altijd vanaf 30 weken urine meenemen om te laten controleren, maar gelukkig was dat goed bij je! Nu maar lekker rustig aan doen dus!!!! Hier nog steeds weinig activiteit. Heel af en toe voel ik iets rommelen in mn buik, maar dat is heel sporadisch en maar erg kort. Dus denk dat het strippen niks uit gehaald heeft. Nou ja...dan blijven we maar rustig afwachten!! Vanavond lekker rustig aan doen op de bank en op tijd naar bed!!!!
he meiden, Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het verder met vlinder is. zal haar orgen berichten? ze is in ieder geval nog niet bevallen en haar comp. heeft missende bestaden, spyware e virus.. Goed ik weet dus meer van haar comp. als van haar. Shannon doet het super, wijkverpleegkundie was hier vanochtend.. Ze weegt nu 2630 gram!! dus is ze in 4 dagen 100 gram aangekomen. drinkt alle flessen leeg en kwam vanacht om 23.00-03.30-8.00 Dus helemaal super..
@marije Lekker nestel drang..hihi Wel goed dat ze onder controle houden. Wie weet komt het beebje snel @Mimi Zo te lezen gaat het helemaal super bij jou. Goed dat ze 100 gram is aangekomen... Is best veel voor zo'n kleintje. En lekker dat ze 1 keer in de nacht komt. Wat vind haar broertje van haar? @Linnielin sorry sorry.. Ik dacht dat ik las dat je flink aan het rommelen was.. Ik hoop wel dat het kleine beetje gerommel beetje doorzet. Lijkt me niet leuk om de dag controle te hebben, maar ja wel het beste lvoor de kleine. Hier doen ze dat niet hoor vanaf de 30 weken urine controleren en inleiden vanaf 41 weken. Vind je het niet een eng idee om met 42 weken ingeleid te worden? Gelukkig heeft Bas er niks van meegekregen, maar hij weet wel de mensen uit te zoeken bij wie hij wel wil zijn en wie niet... En hij zoekt alleen de mensen uit die mama mag... Hebben jullie kindjes dat ook? Vandaag de hele dag achter de laptop gezeten en huiswerk gemaakt en examen... oow heb weer een blooper meegemaakt (heb je he als je zwanger bent...) Ik ging strijken om 10.30 op de zolder en ging weer naar beneden. En was helemaal vergeten om dat ding uit te zetten.. haha kwam er weer achter toen ik Bas op bedje ging leggen en ik weer naar zolder moest om de was weer te doen om 14.45...oeps Niks gebeurd gelukkig.
Linnielin: dat wist ik niet dat je bij sommige vk gewoon iedere keer urine moet meenemen. Dan mag ik niet klagen jammer dat de weeen niet doorzetten bij jou !! Mimi fijn dat Shannon het goed doet!! Balleke: gelukkig niets gebeurd met het strijkijzer. phieuw
bij ons is dat ook normaal, vanaf 24 weken iedere controle urine mee dat wordt nagekeken op eiwitten en suikers. Vind dat wel een prettige gedachte! Balleke; haha, het strijkijzer! Toen ik het las moest ik even denken, was namelijk vanmorgen ook aan de strijk. Maar had de stekker er toch wel uitgehaald haha! Mimi; heerlijk dat jullie meisje het zo goed doet! En dat slapen ook, lekker. Linnielin; ja ga er wel van uit overtijd. Valt het alleen maar mee he?! Jij bijna 2 weken over? Pff, nou vind dat geen doen hoor! Hoop niet dat het hier zover komt! Marije; oeh nee dat lijkt mij ook niet fijn dat je rust voorgeschreven krijgt. Net nu op het einde he! Maarja, voor de kleine heb je het wel over.
***** verlaat buddynieuws***** Wegens eigen zorgen om Riana helemaal buddysms gemist van 4 januari.... ik weet het geen excuus maar echt niet gezien.... IrisB is 4 januari om 15.13 uur bevallen van een dochtertje genaamd Sinne, 3475 gram en 51 cm. Bevalling was best pittig (moest uiteindelijk naar zh, daar ging alles ineens super snel) Verhaal volgt later! **************************
Meiden ik heb heel voorzichtig goed nieuws vandaag.... haar ontstekingswaarden in het bloed waren voor de tweede dag op rij een heel eind gedaald. Ook oogt ze steeds wakkerder en beweeglijker als ze wakker is. Verder gaat haar voeding nu elke dag een beetje omhoog, vandaag 30ml per 3 uur, wat ze wel deels of helemaal per sonde krijgt, maar das niet erg.... ze moet natuurlijk wennen aan gewone flesvoeding.... de parentale voeding die ze daarlangs krijgt is vandaag wat naar beneden bijgesteld. Ook was ze vandaag 50gram boven haar geboortegewicht dus dat is ook een goed teken.... ons meisje vecht keihard!!!