Januari 2011 mama's deel 4

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sweetchocolate, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    @balleke: stond er in die lijst van vorig jaar ook iemand met exact 42 weken ;) dan zal ik vast diegene van dit jaar worden :p

2. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant

;).....

3. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

#603 Miracle1990, 11 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jan 2011
    Hoi meiden,
    Ik zet het zelf eventjes neer, want heb helaas geen beltegoed meer, dus moet het dan maar even zelf doen!
    Kan ik meteen ook me verhaal doen:)

Om 8:25 is mijn dochter Gwendoline Ophilia geboren:) Ze is 48cm en weegt 3130 gram:)

Ik ben vanmorgen om 6:00 gewekt, en toen heb ik gezegt dat ik mn wekker om half 7 had gezet, maar dat ze als ik ging douche me bed wel mochten verschonen even.. Nou dat was goed, om half 7 ging ik lekker douchen en me wassen, en hun hebben me bed verschoont.
    Rond 7 uur kwamen me vriend, vader en de moeder van mn vriend en een vriend van mn vriend binnen lopen.
    Toen wouden ze net een infuus prikken bij me dus ik heb hun even weg gestuurt, want ze moesten ook een katheter inbrengen, dus iedereen ging op de gang staan.
    En toen wilde ze eerst een infuus porbere te prikken, en dat bleek niet te lukken, ze konden niet echt een vaatje vinden.
    Dus het infuus werd bij de OK gedaan.
    Toen ging ze de katheter inbrengen.. en dat voelde ik ook niet eens..Nou toen was het bijna half 8 en toen ging ik met mn vader naar benede ( me bed reden ze gewoon naar benede toe)
    toen hebben ze dus een infuus geprikt bij de OK, nou 2x prikte ze mis, en ze hebben bij de 2de keer misprikken toch vloeistof in me huid gespoten dus ik verging al van de pijn!
    Toen het eenmaal gelukt was, gingen ze me voorbreiden op de keizersnee.
    Van de ruggeprik voelde ik helemaal niets.. ik trilde echt on ophoudelijk en had er zelf geen controle over, me vader pakte mn hand vast en begon tegen me te praten.. dat hielp want het trillen werd heel veel minder. Op een gegeven moment tijdens de ruggeprik zette kreeg in een steek in me lies.. dat was normaal.
    Nou ze hebben toen gewacht tot dat ik verdoofd was.
    En toen ignen ze beginnen, op een gegeven moment had ik gewoon niet door wat ze deden, dus ik vroeg zijn jullie nou al begonnen? Toen zei iemand nou we zien het hoofdje al:O
    Toen dacht ik oke cool:)
    toen ze eruit was, en ze begon te huilen, rolde de tranen over me wangen, ik was zo blij dat ik dr hoorde huilen:) en ik keek naar me vader en die zat ook te huilen. toen lieten ze dr zien, en toen brak ik helemaal.. Het enige wat ik zei was: wat is ze mooi, en ze heeft mijn neus!!:p
    Toen werd er aan me vader gevraagt of hij het laatste stukje navelstreng wou doorknippe en hij zei meteen ja en liep al dr naar toe. Ze hebben ook fotos gemaakt ook van toen ze net uit me buik was.
    Die heb ik alleen nog niet, maar komt wel!
    verder doet de kleine het goed en heb ik ondanks alles tog redelijk last van de napijn.. met de dosis morfine die ik om de 4 uur krijg ist nog wel te doen gelukkig:)
    nog een fototje van onze kleine meid erbij, hier was ze een paar uurtjes oud:D

4. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    miracle, gefeliciteerd met gwendoline! idd een mooie meid! sterkte met het herstel van de ks en geniet ze!

ink, oh wat verdrietig zeg :(. ik heb vorig jaar mijn kat in laten slapen waar ik heel erg dol op was. heb dus wel een idee hoe je je voelt :(. sterkte!

balleke, hij krijgt nu wel zuurstof door een 'snorretje' en hij krijgt coffeine om zijn hartje aan de gang te houden.
    het gaat op zich wel ok. de dips worden wat minder diep. toch baal ik dan weer van elke dip!

5. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland

Subke ff snel, hoe was je bevalling??? Ik vraag dit omdat Sven toen destijds ook zoveel huilde................achteraf bleek hij last te hebben van een blokkade in zijn nekwervel (Kiss) en extreem veel last van spanning in zijn buikje.
    Manuele therapeute geweest en voila weg was het.

6. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    36 jaar...................

7. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    @miracle Van harte gefeliciteerd met je meisje.. Wat mooi frutje om te zien.

@lauwie snap dat je dan baalt als hij een dipje krijgt...

Ego
    Hier al vanaf 18.30 hele lichte voorweeén en ze zijn sterker geworden na 22.00 en na 23.00 nog sterker... Het is nu 01.45 en heb om de paar min hardebuik en voorweeén... Ik kan nu echt niet slapen:( onder tussen even nog naar de wc gegaan voor ontlasting:). Vorige week moest ik ook s'nachts en toen stopte de voorweeén en nu niet. Ik hoop dat dit doorzet of net zoals toen bij Bas dat mn vliezen breken.. Weet ik tenminste waar ik aan toe ben!

8. Emme

Emme Niet meer actief

Even een snel berichtje om Miracle te feliciteren: wat een mooi meisje met een mooie naam!

9. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Miracle: Gefeliciteerd!!!!
    Wat een mooie naam! En wat een mooi meisje! Nu lekker genieten.

@Balleke: Spannend!!!! Wat is nu de stand van zaken?!

@Ink: Pfff, heel veel sterkte. Zoiets doet pijn....:(

@Marije: Volgens mij had Youngmom geen buddy omdat ze van haar vriend haar telefoonnummer niet af mocht geven.
    Ik ben benieuwd wat Elif ervan vindt want die heeft volgens mij ook privé met haar gemaild.
    Echt jammer als het allemaal waar is.

10. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    even snel berichtje.. Ben net wakker.
    Nog iets of wat lichte gerommel.. Maar ben dood op... Weer halve nacht wakker geweest voor niets! Baal ontzettend dat het weer vals alarm is. Vandaag naar verlos en dan zal ik toch effe aankaarten met haar.

11. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Da's inderdaad flink balen. Succes bij de verloskundige!

12. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Mijn broer wil Diede PSV fan maken maar Diede is het daar niet mee eens. Een half uur na het maken van de foto was hij helemaal doorgelekt!
    Hij wordt dus, helaas voor zijn oom, geen PSV fan :D!

13. Duploke

Duploke Niet meer actief

@ink: jeetje, veel sterkte
    @over 't verhaal van youngmom.. was dat bericht echt van 't moderator team? Ik heb ook privé met haar gemaild en wil toch nog graag blijven geloven dat alles waar was.. zoiets verzin je toch niet.. wel?
    @paloe: thanks! jij ook nog hè :)
    @3de wonder: de ha zei dat 't niet aan krampjes lag.. z'n darmen waren rustig. Ze dacht dat ik niet genoeg melk had en dat hij gewoon honger had. Nu voel ik me dus helemaal waardeloos.. Ga zodadelijk 'n voeding afkolven en kijken hoeveel 't is en dan krijgt hij gewoon 'n flesje. Heb hem er gisteren ook een gegeven en hij heeft heerlijk geslapen, dus missch dat 't daar dus toch aan ligt.. :( Heb ik m'n kleintje zo'n honger laten lijden..
    @goofy: 't was best 'n zware bevalling. Is er nog iemand geïnteresseerd in 't verhaal? Dan wil ik 't nog wel posten, maar wil er niemand mee vervelen. Missch dat hij idd ergens last van heeft. straks eens met m'n man over hebben, hij heeft gekeken en weet dus of ze aan hem hebben getrokken of niet.. heb ik zelf geen idee van.
    @balletje: ik hoop dat 't snel doorzet!
    @miracle: proficiat! en zie je wel dat 'n ks best meevalt ;) mooi kindje hoor

14. Duploke

Duploke Niet meer actief

oja moosey, wat 'n reuze beeb heb jij! :) ik dacht dat die van ons al groot was
    nog gefeliciteerd hè.. mooie naam overigens

15. Linnepinn

Linnepinn Bekend lid

11 okt 2007
    552
    4
    18
    subke; vind het altijd leuk om bevallingsverhalen te lezen, dus wat mij betreft; plaatsen maar!

Miracle; van harte met jullie dochter!

Moosey; wat geweldig die romper en dan doorlekken haha! Mooi mannetje hoor!

Balleke; balen zeg! Aangeven ja bij de vk, wie weet wat ze zeggen/doen...

Ink; he bah wat een vervelend nieuws! Kan me de keuze best voorstellen hoor, aan de ene kant wil je het nog zo lang mogelijk bij je hebben, maar je wilt ook niet dat het dier pijn heeft... Sterkte!

verhaal ym; weet het niet zo goed. Als ik dat verhaaltje zo lees, lijkt het over een ander forum te gaan waar ze ook actief is. Vind het allemaal wel een beetje vreemd om eerlijk te zijn, vooral de combi dan. Geen nummers, geen foto's, het verhaal en wel een vriend die hier dan een mail stuurt en ons de schuld geeft..Je gaat dan toch twijfelen, ik althans.

Hier; Gister naar de vk geweest, die heeft me gestript. Had al 2 cm ontsluiting en het zag er volgens haal allemaal gunstig uit. Kreeg ook weeën enzo, hele nacht wat doorgerommeld maar weer niet doorgezet! Dus balleke, begrijp je heel goed haha!
    Nu nog wel wat last, maar geen weeën meer. Harde buiken en zeer pijnlijke rug.Nouja, we zullen zien wat de komende dagen ons brengt!

16. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Subke: Plaats je verhaal maar hoor. Vind ik altijd wel interessant om te lezen!
    Ja, hij is echt groot! Hij past al bijna niet meer in zijn badje!

@Linnepinn: Baaaaalen dat het niet doorzet. Ik hoop dat het snel gaat gebeuren!

17. Ink1313

Ink1313 Actief lid

20 apr 2010
    300
    0
    16
    NULL
    Nederland
    Miracle van harte gefeliciteerd met Gwendoline, prachtig plaatje zo van het nieuwbakken gezinnetje! Lekker genieten hoor meid en rustig aan met het herstel van je ks.

Over YM, ik heb aangegeven twijfels te hebben over het verhaal, maar wel uit te willen gaan van de eerlijkheid van YM. Naar nu dus blijkt onterecht, voel me er wel een beetje genept over eerlijk gezegd. Maar goed, zoals anderen al schreven, zegt meer over zo iemand dan over ons. Hoe ziek ben je als je dat soort dingen gaat verzinnen.

Thanx allemaal voor jullie lieve reacties op ons hondje. Het lijkt erop dat de morfine wel aanslaat, maar het is nog eventjes afwachten of dat zo blijft. Het is vreselijk je trouwe kameraadje zo te zien. Gisteren zei ik nog heel egoistisch dat ik het over de bevalling wilde heentillen, maar nu ik meer kan relativeren en haar zo zie weet ik het allemaal nog niet. Vanavond maar eens een goed gesprek voeren met manlief. Die volgt mij en laat mij leidend zijn in de beslissing wanneer, maar ik weet dat hij haar eigenlijk van de pijn wil verlossen. En eerlijk gezegd begint het relativisme bij mij nu ook de boventoon te voeren. Ik kan dit eigenlijk niet maken ten faveure van mijn eigen gevoel. T'is gewoon kut (sorry voor t taalgebruik) Neemt niet weg dat ik heel blij ben met jullie allemaal en de lieve reacties, doet me goed!

Lieve Subke, probeer jezelf er niet de schuld van te geven dat het ff niet zo lekker gaat. Als je niet genoeg voeding in je melk hebt kun je daar weinig aan veranderen meis! Je laat je kind toch niet expres honger lijden? Je bent een goede moeder en hebt het beste voor met je kind, anders zou je niet zo aan het zoeken zijn wat er mis is met jullie mannetje. De gebruiksaanwijzing poep je er helaas niet bij uit, dus het zal ffies zoeken blijven. Hopelijk biedt de tip van Goofychick duidelijkheid!

Balleke, balen zeg dat het weer niet doorzet, kan me voorstellen datje kapot bent na zo'n nacht. Kun je vandaag ff lekker extra uurtjes slaap pakken?

ego:
    Vandaag precies 40 weken, deze beeb gaat mama dus extra verlofdaagjes gunnen ;) Morgen naar de gyn, dan word ik gestript, benieuwd of er dan wat in gang wordt gezet! Het hoeft van mij nog niet, maar als het gebeurd vind ik het ook prima!

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

#618 mimi83, 12 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jan 2011
    subke: NIET schuldig voelen. Jij kan er niets aan doen als je niet genoeg voeding hebt. of misschien wel genoeg in hoeveelheid mar niet voedzaam genoeg voor de kleine. Wat je nu doet is het beste voor de kleine willen en dat is wat je als mama een goede mama maakt.
    aanpassen aan wat die kleine nodig heeft en daar op inspelen.

Miracle: GEFELICITEERD MET JE DOCHTERTJE!!

Colin is bij de buuf (lekker spelen en uitrazen) Vanmiddag (na slaapje) gaat ze met alle kids en nog een mama naar kleine dierentuin. heerlijk even zoals het was voor hem.

Shannon heeft nu duidelijk wat meer voedingsbehoefte en dat krijgt ze dus ook. ze drinkt nu 7 x 70 tot 90 cc. komt maar 1 x per nacht ,echt super.

vanaf morgen is martin lekker een ruime week vrij.. heerlijk.
    Ik heb gister vanalles geregeld en vandaag gaan we dat verder doen..
    rolstoel word dond. opgehaald, vk komt dond., aangemeld zorgverz., ze heeft gister de gehoortest gehad Helemaal geslaagd(hielprik was in ziekenhuis al gedaan), osteopaat verzet naar volgende week, met intentie de week erop afspraak voor shannon maken om even na te kijken, persen doet een hele hoop met werveltjes (bij colin ook geweest en die keek in 1 x veel makkelijker naar links).

Ink: zo zielig he als je afscheid moet nemen van je huisdiier.. Ik hoop dat jullie tot een beslissing kunnen komen en dat jullie en vooral jullie hondje met de morfine nog kunnen genieten van de laatste dagen.
    Als ik heel eerlijk denk over wat ik zou doen als ik in jouw schoenen zou staan (gelukig niet) zou ik kijken naar mijn hondje, he reageert hij/zij normaal op drukte en nu met de pijn ook nog steeds zo?
    een bevalling is voor een hondje veel stress, maar aan de andere kant hebben ze wel door dat je zwanger bent, dus klopt het beter als ze de baby wel zien.
    Onze hond was echt duidelijk blij en snapte het weer dat zaterdag shannon thuis kwam. Ik was die buik kwijt, rook naar baby maar er was thuis geen baby, ze had het natuurlijk al eens meegemaakt met colin. En zaterdag kon ze het echt plaatsen, onze hond zou ik , mits de morfine z'n werk deed, dus voor haar beter de bevaling over kunnen tillen, maar voor mij zou dat emotioneel zwaarder zijn en toch zou ik dat bij ons doen.

Ik bedoel te zeggen kijk goed naar je hondje, voelt hij zij zich niet prettig bij drukte. doe je hem/haar waarschijnlijk geen plezier om de bevaaling af te wachten. Maar heb je het idee dat het hondje erg mee deelt in de zwangerschap, dan kan je misschien wel beter wachten
    Alles mits de morfine echt goed werkt natuurlijk.
    Succes en sterkte!!

19. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    @moosey Wat schattig ventje Diede en dat rompertjes is wel erg schattig..hihi laat mijn broertje maar niet zien..haha Ook zo'n fan van PSV.

@linnepinn ook balen bij jou dat het niet heeft doorgezet! Hopelijk gebeurt er iets vandaag bij jou..! Geeft je wel elke keer hoop he die voorweeen? Ik had me voorgenomen om het te negeren, maar krijg toch elke keer die hoop.

@ink Goed dat de morfine aanslaat. Spannend morgen!

Ego
    Man is het geboorte bord aan het halen. Ben echt super benieuwd. Verder ben ik erg moe en kan pas gaan slapen nadat ik bij de verlos ben geweest. Moet er om 14.00 uur zijn. Ga het wel vragen, maar heb zo'n sterk vermoeden dat ze niks gaan doen of zo. Nu begrijp ik wel dat er meiden zijn die er helemaal er door heen zitten met al die stomme voorweeen! Vraag me ook af of er iets geberud daar beneden????? heb trouwens de laaste tijd erg veel vocht daar beneden. Het is beetje helder en plakt niet.. Pfff erg vaag allemaal

20. Jlover1988

Jlover1988 Actief lid

11 jul 2009
    378
    0
    0
    Hallo dames!

Ik kom even vertellen over mijn BEVALLING:d
    Jaja, ben bevallen van een prachtig mooie meid en haar naam is Gabryéla!

10/1 werd ik 'ingeleid'. Ik kwam aan om 7 uur en werd gelijk aan de CTG gelegd, hieruit bleek dat ik al wat weeen had.
    Om kwart voor 8, na alle controles en dergelijke, kreeg ik ondanks de weeen toch een gel om de baarmoedermond klaar te maken voor de bevalling.

Hiervan kreeg ik ergere weeen maar meer ook niet. Maar ik had zoveel harde buiken en weeen dat als ze me weer gel gingen geven dat niet goed zou zijn voor mijn baby,dus besloten ze niks meer te doen.

Om de paar uur kwamen ze even langs om te voelen en opeens had ik TOCH een halve cm ontsluiting erbij ( kwam aan met 1 cm en had toen ineens 1,5).
    Dus...mijn lichaam wou het ZELF doen!

Ze lieten mijn lichaam dus ook ze gang gaan en toen ik eenmaal op de 2 cm zat en mijn baarmoedermond er helemaal klaar voor was hebben ze mijn vliezen gebroken.
    Vanaf toen, was t pijnlijk!

De ene wee na de ander, ik kon ze echt niet meer opvangen na een aantal uur.
    Om 8 uur 's avonds ( net voor goede tijden) kreeg ik dus de ruggeprik!
    Wat is dat heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk!
    Tot half 12 nergens last van gehad, totdat ik ineens tegen mijn vriend zei: ik denk dat t niet lang meer duurt nu..
    Hij verklaarde me voor gek, en dat ik nog maar heel weinig ontsluiting had.

Ik heb om kwart voor 12 toch maar aan de bel getrokken want ik moest toch ECHT poepen..dacht ik!
    Maar dat was niet zo, ik had gewoon 9 cm ontsluiting!
    Om 10 over 12 mocht ik gaan persen en om 5 over half 1 ( 11/01/2011 om 00.35) is ze geboren!

Helaas zat de navelstreng strak om haar nek en moest die dus worden doorgeknipt terwijl haar lichaampje nog geboren moest worden terwijl haar hoofdje er al was.
    Hierdoor heeft ze een slechte start en werd ze bijna gelijk bij mij weggehaald en nagekeken door de kinderarts.
    Ze is toen vrijwel direct overgeplaatst naar de couveuse afdeling en daar bleek dat ze niet genoeg zuurstof kon opnemen, haar hartje te snel klopte, de ademhaling veel te snel ging en zo nog wat dingetjes.
    Het bloed uit de navelstreng was zuur, en haar eigen gaswaarden waren ook zuur, dat wil zeggen dat ze het of, tijdens de zwangerschap al, of tijdens de bevalling, heel erg moeilijk heeft gehad!

Hiervan is ze nog aan het herstellen en dat gaat aardig, het enige wat ze nu goed op orde moet krijgen is het zuurstof opnemen, verder doet ze het prima en is ze mooi bijgekleurd en ook niet meer slap ofzo.
    Ze blijft voorlopig, samen met mij, nog op de couveuse afdeling. We verwachten ongeveer de gehele kraamtijd maar we bekijken het van dag tot dag!

ps. ik ben best flink gescheurd, ongeveer 8 hechtingen. AUW!!

Nou, hoop dat ik het een beetje goed heb beschreven allemaal!
    Liefs, Jlover1988!

Deel Deze Pagina