Januari 2011 mama's deel 4

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sweetchocolate, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 3dewonder

3dewonder Actief lid

1 dec 2010
    170
    0
    0
    assen
    hallo dames wat een verhalen weer
    heel veel beterschap met jullie kindjes

dames overtijd strippen zegt niet altijd wat kijk maar naar mij heeft tot 3 x niks uit gehaald terwijl ik al 3 cm ontsluiting had hihihihih maar sterkte hopenlijk hebben jullie wel meer succes

hier gaat alles redelijk meneer is zeer tevreden nu hij de druppels krijgt tegen krampjes
    alleen meneertje is verkouden
    en heeft door dat hij buiten is geweest een ontstoken oogje maar die maken we regelmatig schoon dus begint al aarig op te knappen
    verder aan alle dames een hele dikke knuff

2. Duploke

Duploke Niet meer actief

eerst en vooral maartje: héél veel sterkte hè meisje.. had 't verhaal nog niet meegekregen en ben er ff niet goed van.. daar breekt je hartje van. vind 't ook super dat je er zo mee om kan en 't is zoals lauwie zei: als je hier ff je hart wilt luchten, doe maar hè.. daarvoor zijn we er..
    @ink: zielig hè als ze ziek zijn.. en zeker als hij dan nog zo'n verdriet over z'n hondje heeft. Ocharme..
    @lauwie: 4,4kg!!! dus 130 gram bijgekomen sinds donderdag en hij zit boven z'n geboortegewicht!! whoehoe!!!

@inleiden en strippen: succes hè dames!
    @flesje: zowel Tygo als Yari hebben eigenlijk heel vroeg al 'n flesje gekregen en hadden er geen problemen mee. Merk ook wel aan Yari dat ie de borst lastiger vindt nu dat hij flesjes kent.. zoals ik al zei, 't is ne tamme ;)

3. Duploke

Duploke Niet meer actief

oja lauwie: ik hoop dat Jort snel beter is en dat jullie naar huis kunnen.. en denk dat yari ook verborgen reflux aan 't ontwikkelen is. Tygo had dat ook en ik herken al allerlei symptomen. Hij heeft er nog gene pijn van, maar ben toch bang dat 't over 'n paar weken kassa gaat zijn..
    dikke knuf hè

4. maartje85

maartje85 Actief lid

27 mrt 2010
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    @iedereen: jullie zijn schatten! Bedankt voor alle reacties en sterkte wensen. Dat doet ons heel goed en het geeft ons moed dat iedereen zo meeleeft. Jullie, maar natuurlijk ook familie en vrienden leven allemaal mee.

@dames die nog moeten bevallen: ik kan me voorstellen dat het wachten erg vervelend is. Op een gegeven moment ben je er gewoon klaar mee he, dan mag je kindje ook komen. Veel succes en sterkte de komende dagen!

5. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Maartje: Klinkt heftig allemaal. Ik hoop dat ze er niet teveel last van heeft. Nogmaals sterkte en ook lekker genieten van de tijd buiten het ziekenhuis!

@Muppet: Beterschap voor jullie allebei!

@Ink: Beterschap voor je zoontje! Niet leuk dat jullie je hondje moeten missen....:(

Gisteren was ik voor het eerst bezorgd omdat Diede de laatste dagen zo gulzig drinkt dat hij zich per voeding wel drie keer verslikt. Zo akelig om te zien. We hebben al een speciale speen maar hij is gewoon gulzig haha!
    Hij drinkt 120 cc per voeding maar nu trek ik de speen (ik kolf) er gewoon om de 10 cc uit en na 60 cc laat ik hem boeren. Dat werkt op zich wel, alleen blijft het een beetje eng. Maar we gaan donderdag naar het consultatiebureau om hem te laten wegen, dus dan kunnen we het gelijk aangeven.
    We zijn vandaag voor de tweede keer wezen wandelen. Echt zo leuk! Alleen vraag ik mij af hoe lang hij in zijn reiswieg blijft passen. Ook is zijn badje al bijna te klein. Daar past 'ie misschien nog een klein maandje in...;)

6. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    *breekt in*

sorry dames dat ik zomaar inbreek....maarr..

subke! van harte!! ken je me nog? is al weer heul lang geleden, maar zie dat je bevallen bent...geniet ervan!

*breekt weer uit*

7. maartje85

maartje85 Actief lid

27 mrt 2010
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Moosey: welke kolf gebruik je? Ik wil ook gaan kolven; Roosmarijn wordt erg moe van het aan de borst drinken en valt dan bijna in slaap. Als ik haar dan in haar bedje of de box leg wordt ze weer wakker en zoekt ze naar de borst en maakt hapbewegingen, dus heeft duidelijk nog honger. Ik wil haar graag borstvoeding blijven geven, maar denk dat ze het makkelijker via de fles kan drinken.

En is er een voedingsschea metvhoeveelheden afgekolfde melk die een baby nodig heeft?

8. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Maartje: Wij hebben een kolf via de thuiszorgwinkel gekocht. Het merk is Medela.
    Ik hanteer nu per voeding 120 cc en dan 7 of 8 keer per dag.
    Volgens mij geldt 150 cc per kilo lichaamsgewicht per dag. Dus als je baby b.v. 4 kilo weegt, moet hij 600 cc per dag binnen krijgen ongeveer.
    Vorige week kolfde ik weinig maar nu al iets van 500 cc per dag.
    Diede werd onrustig van drinken aan de borst, daarom ben ik gaan kolven.

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja klopt! Ik kolf ook alleen 's ochtends en stop bij 100 ml. Borst is dan nog lang niet leeg maar doet in ieder geval niet zo'n zeer. Ach als ik zo een voorraadje aan kan leggen is het wel prima. De rest van de dag en avond negeer ik mijn pijnlijke borsten, hopelijk leert mijn lijf dan minder melk te maken :)

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    juju hebben ze tegen jou dan niet verteld via een soort schema te kolven.Aan iedere borst 7,7 dan 5,5 dan 3,3 minuten??

Zelf kolf ik rond 200 a 250 ml per keer af.

11. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

Ego: hey meiden, ben gelukkig weer thuis sinds gisteren weer thuis, en heb meteen alweer teveel gelopen.. nu heb ik dus last van me buik..
    Verder heb ik een geweldige eerste nacht gehad (not) .. ze wilde niet aan de borst, en bleef maar huilen en wakker..
    Nu gaat het redelijk, ze moet om 22:30 weer, dus kijken of ze de nacht nu normaal gaat doorhalen, en gewoon na de voeding in slaap valt en niet weer driftig doet.
    Mn borsten zitten ontzettend vol en voelen erg zwaar aan, dus ben blij als ze vannacht ze alle 2 in ieder geval een keer heeft leeg gedronken, verder na elke voeding moet ik 20 tot 30 cc bijvoeden, maar ik vul gewoon het flesje tot 50 cc en kijk hoeveel ze daarvan drinkt, vanmiddag dronk ze eerst het flesje, omdat ze nogal opstart probleme had aan de borst, en daarna heeft ze een borst nog helemaal leeg gedronken. En is heel tevreden in slaap gevallen:) en slaapt nu nog!
    Dus moet dr zo wakker maken, dat vind ik dus helemaal niets:(
    Maar heb geen keuze!:(
    Dus ik duim voor mezelf dat het goed gaat en dat ze lekker gewoon wil drinken bij me:)
    Verder heb ik het steeds ook ontzettend warm:S kan beter gewoon lekker in me bh en onderbroek lopen:S veel beter..
    Dat was mijn verhaaltje weer, voelt wel lekker om weer thuis te zijn hoor:D

PS waar is het topic Jonge moeders gebleven???

12. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Elif: Volgens een schema?! Dat ken ik niet! Ik kolf vier tot vijf keer per dag 20 minuten en dan kolf ik meestal 150 cc per keer. Hoe werkt dat dan precies?! Want ik heb nu wel een klein voorraadje maar zou wel wat meer willen.

@Miracle: Lekker om weer thuis te zijn en wat fijn dat ze alsnog zo goed aan de borst dronk!

Maar hoe doen jullie het nou precies met voeden? Geven als ze erom vragen of wakker maken?!
    Ik begin in de ochtend tussen 5:00 en 6:00 met de eerste voeding en Diede komt meestal zelf met tussenpozen van 3/3,5 uur. De laatste voeding is rond 0:00 (daar moet ik hem wel soms voor wakker maken) en dan hoop ik dat hij doorslaapt tot 5:00. Vannacht deed hij dat. Dus meestal geef ik 7 voedingen per dag en als hij in de nacht komt 8.

13. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Moosey Jenz is ook een gulzige drinker en nu hebben we de flessen van Nuby Natural Touch met de langzame speen. Dit gaat een heel stuk beter en drinkt hij een stuk rustiger. Misschien een tip om te proberen?

@Maartje Wat fijn dat de eerste chemo achter de rug is en dat het lijkt dat ze er niet veel last van heeft gehad. Ik hoop dat het drinken ook weer snel beter gaat. Sterkte!

@krampjes Hier komt er geen middel meer in: Infacol kon Jenz niet tegen, ging er van braken en het leek ook niet veel te doen. Het middel van VSM hebben we 1x gegeven en 's avonds moest hij met spoed opgenomen worden omdat hij stopte met ademen. Tja wrs niets ermee te maken, maar hier komt er geen middel meer in mijn mannetje zijn lichaam zonder toestemming van de ka.

@Miracle Fijn dat jullie weer thuis zijn. Wel jammer dat de 1e nacht zo moeilijk is gegaan. Ik hoop dat deze nacht beter gaat.

@ego Hier gaat het best goed met Jenz, afgezien van zijn krampjes. We hebben sinds vrijdag zijn voeding weer verlaagd en daar lijkt hij goed op te reageren. Blijft iets langer weg 's nachts en ook de krampjes duren minder lang. Wist niet dat te veel voeding nr 1 oorzaak was van krampjes totdat de ka dit vd week vertelde.
    Verder zijn we gisteren voor het eerst met de kleine boodschappen wezen doen en vandaag naar opa en oma geweest. Ging allebei heel erg goed. Hij begint nu ook meer te reageren en te kijken naar ons als we iets zeggen ofzo, is ook iets meer wakker. Dus echt heel erg leuk.

Fijne avond allemaal verder!

14. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Wen: Ik ben nu aan het lezen over flesjes en kwam iets tegen over een born free fles of een fles van dr. Brown. Ik zal eens lezen wat iedereen zegt. Bedankt voor de tip!

Was Jenz gestopt met ademen??! Wat eng! Maar fijn dat het allemaal beter gaat! Nu kunnen jullie tenminste echt gaan genieten want ik kan mij voorstellen dat jullie een paar spannende weken achter de rug hebben! En leuk dat hij echt gaat reageren. Ik zie het ook op de foto die je hier neer hebt gezet. Hij kijkt echt al om zich heen!

15. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    subke, wat fijn dat yari goed gegroeid was!

maartje, pfff dat klinkt wel heel heftig hoor. hoop dat jullie lekker van haar genieten tot het eind januari weer zover is.
    ik heb de ameda kolf (Medische Artikelen). zh kwaliteit maar wel wat goedkoper dan de medela. tip van de lactatiekundige.

wen, ja stom geregeld van de natuur dat krampjes zo lijkt op honger door de zuigbehoefte. daardoor is het ook zo moeilijk te doorbreken.

wat is het rustig op bevallingsgebied! er zijn wel wat dames aan de beurt toch ;)

jort is van de monitor af! als het vannacht goed gaat, mogen we morgen naar huis! is hij toch 10 dgn opgenomen geweest. volgens de arts heeft hij het erger gehad dan de meeste kindjes van zijn leeftijd.

16. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Lauwie: Zo, dat scheelt wel in prijs! Wij hebben 'm toen meteen in de winkel bij het zh gekocht....Hadden beter even kunnen wachten maar ik wilde perse kolven en huren was best duur, dus hebben we 'm meteen maar gekocht.
    Wat fijn dat Jort van de monitor af is!!!!! Ik hoop dat hij morgen naar huis toe mag!! Eindelijk met z'n viertjes thuis!

17. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    moosey, ik voed helemaal op verzoek. maak hem ook niet meer wakker voor voedingen. er zit hier russen de 2,5 en 5u tussen de voedingen.

als ik kolf en flesjes gaf deed ik dat ook op verzoek. meestal wilde bij ca 110 cc dus dat boden we dan aan. soms dronk hij het niet op en soms kreeg hij nog 30 cc.

18. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Ik word echt een beetje onzeker van dat voeden. Ook omdat de kraamhulp hem de laatste keer niet echt goed kon wegen. Ik weet dus niet of hij is aangekomen. Gelukkig kunnen we donderdag naar het consultatiebureau. Maar als je voedt op verzoek dan is het toch heel moeilijk om ze de nacht te laten doorslapen? Want zoals gisteren was het ideaal. Om 00:00 de laatste voeding en dan pas om 5:00 weer. Ik heb begrepen dat de nachtvoeding er op een gegeven moment sowieso afgaat, toch?!
    Maar het is dus ook niet erg om af en toe wat meer te geven? Want meestal heeft hij aan 120 cc precies genoeg maar soms drinkt hij 20 of 30 cc extra.
    Van de andere kant denk ik; als ik borstvoeding zou geven weet ik ook niet precies wat hij binnenkrijgt dus ik moet hem gewoon geven waar hij om vraagt.

19. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    moosey, geef je fv? want dan kun je wel teveel geven en is een soort schema bijhouden wel handig om te zorgen dat je uitkomt op een dag en niet teveel/ te weinig geeft.
    voordeel van bv is dat je eigenlijk niet teveel kunt geven omdat ze er voor moeten werken om het te drinken. je kunt het er (uit de borst) niet ongemerkt in proppen.
    ik snap wel dat je met zo'n flinke vent een beetje onzeker wordt. ik werd ook onzeker van de nadruk op dat bijvoeden echt nodig was (maar dat wilde hij niet).
    ben je al bij het cb geweest? misschien handig om met hen een soort schema op te stellen.
    en over doorslapen: ik reken daar gewoon voorlopig niet op. maar dat is denk ik ook een verschil met fv en bv. de meeste bv kindjes willen nog wel een tijdje (1 of meer keren) 's nachts drinken. bij mij komt het trouwens op de een of andere manier wel zo uit dat hij altijd een late voeding heeft (tussen 22 en 24u).

20. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Ik kolf en geef dat met de fles. Eerst moest ik mijn borstvoeding aanvullen met kunstvoeding maar heb nu genoeg borstvoeding voor de hele dag.
    Ik ga donderdag naar het cb.
    Diede melde zich net precies om 0:00 dus ik ben benieuwd wanneer hij zich weer meldt.
    Ik ga slapen, welterusten en bedankt voor je reacties!!

Deel Deze Pagina