Januari 2011 mama's deel 4

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sweetchocolate, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Moosey heh meid die kraamtranen:(
    Niet fijn hoor.
    Ik heb ze hier thuis niet meer gehad sinds hij thuis is.
    Maar in het zh en hij lag op de couveuse afdeling pffffff.
    Genoeg tranen gelaten daar!

Over het schema.
    Je doet er dan een half uur over.
    Je begint met links 7 minuten en dan rechts 7 minuten.
    Dan weer linkt 5 minuten en dan rechts 5 minuten.
    Als laatste links 3 minuten en dan rechts 3 minuten.
    Zo schijnt de bv ook nog sneller op gang te komen zeiden ze in het zh bij mij.

Ink en via gel inleiden?
    Je hebt nu toch al 4 cm.
    Bij mij ging het vanaf 3 cm wel ineens erg snel.
    En als dan de vliezen gebroken worden jeetje dan zit je echt in weeën dat ik dacht jeetje hoe ga ik dat opvangen.
    5 a 10 minuten later was hij er toen ;)
    Maar hoop voor je dat het snel vanzelf begint :D

Hier de kleine man ook alweer bijna 21 dagen!!
    Maar vind het toch heel erg dat ik de eerste 10 toch wat gemist heb iig hem niet constant bij me heb kunnen hebben.

2. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    bedankt meiden.

Mimi jij had toch ook zo'n last van je bekken etc. Ik vraag me echt af: mocht de baby deze dagen komen, hoe ik hem eruit ga werken. Aangezien ik bij iedere draai bewegen stekende pijn heb. Iemand tips?

@ink: jeetje 4cm al! Denk dat jij je kleine snel in je armen hebt! Spannend hoor.
    @elif: 21 dagen. Tijd vliegt voorbij he!

3. Ink1313

Ink1313 Actief lid

20 apr 2010
    300
    0
    16
    NULL
    Nederland
    Elif, ik dacht dat gel was om je baarmoedermond te verweken niet voor het eenmaal op gang brengen van de weeen. Denk idd dat ze als het niet vanzelf komt, ze de vliezen breken en dan kijken hoe of wat. Tenminste dat ga ik wel vragen.

Na het strippen rommelt het hier enorm. Harde buiken, zere kramp onderin mijn buik. Wie weet gaat het wel doorzetten. KOmt weer lekker uit, want zit hier nog steeds met een zieke kleine vent. Vanmiddag naar schiool geweest, maar was toch weer iets teveel van het goede. Hij blijft nu iig morgen thuis, want we moeten niet hebben dat hij koorts krijgt ofzo, dan mag hij dalijk niet eens bij de baby.

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Die wat ik had iig kreeg ik direct weeen van.
    Net als de meiden die bij mij op de kamer lagen.
    Alleen bij hun duurde het 3 dage tot de bevalling bij mij niet.

5. Ink1313

Ink1313 Actief lid

20 apr 2010
    300
    0
    16
    NULL
    Nederland
    Hier hebben ze het over gel inbrengen als je nog geen ontsluiting hebt, misschien hebebn we het beide wel over iets anders hoor. Volgens mij heeft ieder ziekenhuis ook zijn eigen protocol, hoor ook wel eens iets over een pilletje om je baarmoeder te verweken of een tamponnetje. Hier zou ik direct aan het infuus gaan nadat ze de vliezen hebben doorgeprikt. Ach we gaan het allemaal zien! Zaak is dat die kleine geboren wordt ;)

6. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Als dit geen regel dag wordt stop ik met de bv. Jayden is morgen 10dagen. Maar vanaf vanavond wilt hij ieder uur aan de borst. Veel komt er niet meer uit, meneer slaapt veel tijdens voeden en dan haal ik hem er maar af... Ik ben geen melkkoe! Maar zo zie ik mijzelf nu wel. Ben nu zwaar geirriteert, kan nu even geen gehuil verdragen of ik word gek en wil hem het liefst achter het behang plakken. Erg he?

7. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

Wie kan me helpen met een banner?:p
    Ik kom er echt niet uit..:S

xx

8. sweetchocolate

Op ZP kan je heel makkelijk van die banners maken. Heb ik net ook gedaan.

Je gaat bovenin (waar je ook op forum kan klikken) naar banners. Rest wijst zich vanzelf. Je handtekening kun je wijzigen door gebruikersinstelling->handtekening wijzigen.

Hmm, wat Jayden gisteravond had weet ik niet. Vannacht gewoon zijn eigen ritme. Dat hij die nacht ervoor 6 uur doorsliep was puur toeval, nu kwam hij gewoon om de 3 uur. Hebben hem vannacht wel bij ons gehad, omdat wij dachten dat hij weer ieder uur zou gaan komen. Maar niet dus.

Hier foto van onze kleine man.

9. sweetchocolate

Ow ja, deze van gisteravond wil ik jullie niet weerhouden. Even spammen hoor8)

10. maartje85

maartje85 Actief lid

27 mrt 2010
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sweetchocolate: wat een droppie! Leuke foto's hoor :)
    Hier is het eten/drinken ook nog niet elke avond/nacht precies hetzelfde. Sommige nachten komt ze netjes iedere drie uur om en voeding, maar ze heeft er ook al een keer 1 overgeslagen. Afgelopen nacht had ze heel veel last van krampjes en is alleen stil te krijgen als je haar draagt en bij je houdt ...
    Ik heb dan meer geduld dan mijn man, die komt weer terug naar de slaapkamer als ze even stil is, om vervolgens weer terug te moeten omdat ze nog niet 'klaar' was met huilen.

11. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Sweet Wat een leuk mannetje!

@Miracle Je kan idd hier een banner maken of op andere sites. Daar kun je komen door op een banner die je leuk vindt van iemand anders te klikken. ;)

@Ink Je krijgt gel als je nog niet voldoende ontsluiting hebt om de vliezen te breken. Anders breken ze de vliezen en krijg je meteen weeopwekkers. Althans zo ging dat bij mij in het zkh.

@ego Hier gaat het sinds gisteren echt waardeloos. Jenz slaapt weer bijna niet en is bijna alleen maar aan het huilen, ontroostbaar huilen. Zoals ik het kan beoordelen heeft hij heel erge buikpijn. :( Legde hem net op zijn buik op mijn schoot, toen werd hij stil en heb ik hem weer in zijn bedje kunnen leggen. Heb vannacht misschien 3,5 uur geslapen, dat helpt ook niet echt en heb net even een flink potje zitten huilen. Ik weet het allemaal niet meer, ook niet wat ik moet doen. Weer de kinderarts bellen? Ze zullen wel denken: daar heb je die overbezorgde/zeur moeder weer. Maar als het zo doorgaat, zijn we weer terug bij af. Vorige keer is hij om deze reden ook opgenomen en dat zie ik echt niet nog een keer zitten. :( Sorry, voor mijn geklaag maar zit echt met mijn handen in het haar.

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Wiegedood heeft veel verschillende oorzaken, het is nog nooit bewezen dat een kindje dat aan wiegedood is overleden dat deed door op de zij te liggen of op de rug.

In de nmeeste ziekenhuizen liggen kleintjes en prematuurtjes al helemall sowieso op de zij vanwege het makkelijker spugen. Hier ook 2 kindjes op hun zij (colin ook vanaf dag 1) en een opgerold monddoekje bij die mini's is genoeg om ze tegen te houden, opgerolde handdoek/badcape/2hydrofiels achter hun en ze lggen stevig.

Over een jaar gaat het advies waarschijnlijk weer naar zij ligging, vanwege de schedelvergroeiingen die rugligging geeft. bij een voorkeurshouding is dat helemaal heftig, maar ook bij volledig op de rug liggen krijgen die mama'smeestal bij 5 a 6 maandn (aan de late kant dus) te horen ze moeten nu op hun zij vanwege dat het hoofdje vergroeit. en dan moeten kindje die alleen maar op hun rug gewend zijn te liggen ineens op hun zij slapen.. dat gaat niet en dus meoten er dan allerlei hulpmiddelen uit de kast worden getrokken.

Volg je eigen instinct en kijk wat jij wil. krijgt je baby die rugligging gewend is een iets vooruit stekend voorhoofd, wees helmpjes e.d. voor en leg de kleine op de zij, kan ook in de box of in de kinderwagenbak als die beneden staat als jij het eng vind.

13. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @mimi: dat is precies wat het cb me net ook vertelde!
    degene van het cb was deze keer super aardig en ik kon ik gewoon mn vragen stellen. er werd nu ook normaal op gereageerd ik ben blij dat we gelijk overgestapt zijn.

ze vertelde me dat ze gewoon op haar zij mag liggen want ze draait zich toch wel op de rug als ze groter is zei ze. Isabel ligt vaak half op haar zij en half op haar rug en dat was prima.
    ik ben in ieder geval weer gerustgesteld en ze mag lekker zo blijven liggen want op haar rug wilt ze niet nu ze haar zij gewend is.

@wendy: meid als jij je zorgen maakt bel dan gewoon! je bent geen zeur!!! als hij vorige keer om die reden opgenomen is is het ernstig genoeg om nu weer te bellen lijkt me...
    ik zou gewoon bellen, al is het maar om gerust gesteld te worden!

14. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Sweetchocolate: Wat een lieverd! Hij kijkt al zo wijs!

@Wendy: Kan mij voorstellen dat je er doorheen zit. Vooral als je Jenz niet kunt troosten.
    De kinderarts die denkt dat echt niet hoor. Wij hebben hier in Tilburg een nummer dat we 24/7 kunnen bellen en ik heb daar al een keer gebruik van gemaakt. Daar is het voor en in jouw geval zal de kinderarts het heus wel begrijpen! Jullie hebben al heel wat meegemaakt.
    Is het niet fijn om te vragen of bv je moeder of iemand anders even langskomt?! Want als je alleen bent ga je misschien alleen maar meer piekeren. Of is je man ook thuis?!
    Sterkte en echt bellen!!

15. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    #835 evelien69, 18 jan 2011
    Laatst bewerkt: 18 jan 2011
    Nee maar als een zo jong babytje om valt/draait is de kans denk ik zeer groot dat hij op 1 armpje komt te liggen.... dan is het nog veel moeilijker om zijn hoofdje op te tillen.... dan zou ik hem liever zelf goed op zijn buikje leggen..... en heb zelf ervaring met een kindje met een afgeplat hoofdje....maar ik zou niet kiezen voor zijligging... ind wel met zo'n zijliggings kussen maar niet met rolletje in de rug....

en ind wees allert op afplatting van het hoofdje... er zijn allemaal truckjes voor, leg een knuffeltje de ene keer links dan weer rechts.... draai het hoofdje als de kleine slaapt.... sommige kleintjes draaien het hoofd naar het licht ( raam of zo ) toe of juist er van af.... leg de bay dan weer aan het voeteneinde dan weer aan het hoofdeinde..... heeft je kindje echt een hardnekkige voorkeurshouding, en lijkt het zelf pijnlijk te zijn als hij zijn hoofdje de andere kant op heeft... trek aan de bel en ga naar een kinder fysio of een osteopaat. wrs is er dan iets niet goed in zijn nekje en 1 behandeling kan al afdoende zijn.... vooral mama's met een zware bevalling waarbij veel aan de kleine getrokken is moeten hier allert op zijn! mocht het onverhoopt toch zo zijn dat er een afgeplat hoofdje optreed is dit geen ramp , mijn dochter is er gelukkig met alleen fysio afgekomen, omdat ik met 6 weken zelf al aan de bel trok, zij bleek kiss te hebben, maar ook een helmpje is geen ramp, maar je kan het beter voor zijn!

het gaat mij echt niet om het buikliggen en de relatie met wiegedood.... maar ik vind doorrollen naar de zij gevaarlijk, omdat ze dan vaak op hun armje komen te liggen en dan nog niet genoeg kracht hebben hun nekje op te tillen, en je hebt er hulpmiddelen voor, dus waarom dan niet gebruiken....

zelf heb ik mijn oudste met kma ook op de buik gelegd, ze had zo'n buikpijn elke keer.... dit hielp.....

Dus ben het met je eens wat betrefd wiegedood.... in andere landen mag je ze ook gewoon op hun buik leggen meen ik....

ind zijligging mag de eerste dagen, als ze iets sterker worden niet meer. maar een ieder moet ind zelf bepalen wat hij daar mee doet....

16. Duploke

Duploke Niet meer actief

sweetchoc: ik snap goed wat je bedoelt.. hier kwam hij gisteren en deze morgen ook elk uur, maar afgelopen nacht was weer prima
    Wen: gewoon bellen hoor!

17. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    meiden ik breek even in:

ik ben een juni 2009 mama
    en wij zijn daar heel benieuwd of er iemand al iets van Emme heeft gehoord of ze al bevallen is????

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wen zeker bellen hoor!
    Ocharme krijg al tranen als ik het lees zo zielig:(

Moosey heb je het "schema" al eens geprobeerd wat ik hierneer had gezet?

Sweetch soms erg vermoeiend heh, vind het erg jammer hoor dat men dan direct ( wat logisch is heh) van de roze wolk afkukelt.

Hoe sterk zijn jullie kindjes nu eigenlijk in hun nekje.
    Seyhan probeerd de hele tijd als je hem op de je borst hebt liggen met zijn hoofd omhoog te gaan.
    En houdt dit ook wel een aantal seconden vol.
    Ben altijd bang dat hij zich dadelijk pijn doet:(

19. Duploke

Duploke Niet meer actief

elif: ik denk niet dat hij zich zo pijn kan doen.. Tygo kon dat ook al heel vroeg en onze Yari heft z'n hoofdje nu ook al goed omhoog en is ook sterk in z'n nekje.. Je moet hem gewoon laten oefenen, maar natuurlijk zien dat als hij z'n hoofdje niet meer kan houden hij niet te hard tegen je schouder botst. :)

oja sweetchoc: mooie foto's hoor :)

en over dat weinig slapen en huilbuien.. ik heb er al verschillende gehad de laatste weken. Is allemaal normaal. Zeker als je weinig geslapen hebt is 't soms heel moeilijk om te relativeren. Heel veel sterkte ermee

20. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

Over de banner, zal wel eventjes kijken dan ja..
    had namelijk toen ik zwanger was, ook een banner geplukt van ZP:p

Over wiegendood: mijn schoonmoeder en ik hadden het er gisteren over, mijn meisje ligt vaak op dr zij of rug, maar dat hoeft idd geen oorzaak te zijn, vaak is wiegendood gewoon niet te verklaren, toen we het erover hadden moest me schoonmoeder bijna huilen.. die heeft het best dichtbij mee gemaakt, maar niet bij een van dr eigen kinderen hoor..:)
    Verder omdat me meisje vaak savonds en snachts erg koud aanvoelt, en laat zien dat ze het koud heeft, slaapt ze ook onder een dekbedje, we hebben een lakentje eerst over dr heen dan dekbedje dan vliesdekentje.. volgens de kraam verzorgster is het prima, ze ligt dan ook nog in een omslagdoek, maar toch ben ik wel bang dat er iets gebeurt, dat ze het te warm krijgt ofzo..:S
    Tot nu toe gaat het goed..

Verder slaapt ze na elke voeding eigelijk vrijwel meteen weer.. soms kijkt ze nog wel om zich heen in mn armen of zit ze heel lief en tevreden te lachen naar mij of mn vriend, maar ze slaapt gewoon heel snel weer.. is dat echt normaal? ze is nu precies een week oud..:S
    Ze is wel heel alert als ze wakker is hoor, maar zodra ze gewoon al een borst heeft gehad, wil ze ander soms niet meer hebben en valt gewoon in een diepe slaap.. zou ze echt genoeg binnen krijgen van een borst?:S Ik vraag het me nu nogsteeds af...:s
    Me borsten zijn wel ontzettend vol, en ze drinkt vaak toch wel 7 tot 10 min, vanmorge heeft ze 15 min aan een borst gedronken, en bij de 2de nam ze 5 min de tijd, en toen kwam dat ook weer omhoog.. das dan wel een teken dat ze genoeg heeft, maar ze drinkt vaak 7 min hooguit 10:S

Deel Deze Pagina