Januari 2011 mama's deel 4

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sweetchocolate, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iniminie84

27 apr 2010
    78
    0
    0
    Fijn om te lezen dat de meeste meiden die overtijd zijn zich nog goed voelen en er (meestal) positief in staan. Heb ik ook, probeer zo nuchter mogelijk te blijven. Af en toe een flinke dip in mijn humeur, heb ook veel te veel tijd om na te denken over alles en daar wordt je zooooo onzeker van jah.
    Ik heb ook al maanden dikke vingers, dus ik heb etiketten op de computer gemaakt en deze op de enveloppen geplakt. SCheelde heel veel schrijfwerk, zo de kerstkaarten toen ook gedaan, lukte toen echt niet. Je kunt Word instellen op etiketten en dan zo'n vel in de printer, werkt echt perfect, dus misschien een tip.

Ook hier nauwelijks nesteldrnag, hou de was, wc en douche netjes bij, maar vcerder niet. Alleen vriendlief heeft afgelopen weekend al flink lopen poetsen (helemaal uit zichzelf, zelfs ramen gelapt :eek:), mar ik heb er geen 'last' van, hahaha. Lukt ook allemaal niet zo goed meer.

Dat het een ver van je bed show lijkt is ook zoooo herkenbaar. kan het me langzamerhand steeds minder geod voorstellen dat het daadwerkelijk op korte termijn gaat gebeuren. Hoop gewoon dat ik een keer overvallen wordt op een moment dat ik het totaal niet verwacht en dat het dna gelijk doorzet. Zou het mooiste zijn. Anders ook voor maandag een strippoging op de agenda staan en anders woensdag afspraak in ZH voor extra controle. Dus die laatste week zal ook wel snel gaan met al die extra afspraken. Inleiden hier ook liever niet, lijkt me heftig, maar als het niet anders is, doe ik het graag natuurlijk.

Net nog even met een vriendin naar de prenatal geweest en toch nog ff een pakje 56 gekocht. 50 durf ik niet meer hoor, is volgens mij idd veel te klein, maar 62 is misschien toch echt te groot. Hoewel de VK schatte dat ze 53 cm en 8 pond gaat zijn, moet 56 echt nog wel passen HEerlijk om ff geld uit te geven :D

Super om te lezen dat het kolven/borstvoeding bij veel meiden goed loopt, dat geeft een mens moed om er ook mee te gaan beginnen.

Succes en een knuffel voor iedereen die dat nodig heeft! Zowel met de laatste loodjes als met het genieten van de kleintjes en alle lastige dingen die er (helaas) ook soms bij komen kijken. ;)

2. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

Meiden,
    het gaat wel beter, me temp is gewoon nu 36 of 36,5.
    De kleine heeft gister helemaal geen poepluier gehad, is dat normaal?:S
    Verder laat me vriend me weer gewoon alleen, en moet ik het allemaal maar lekker uitzoeken lijkt wel, hij verwacht zelfs dat ik leuk even de afwas ga doen?!:S
    Ik heb nu even een paar kleine dingetjes gedaan maar verga nu alweer van de pijn, ik weet echt niet waar ik het zoeken moet:( denk dak toch echt iemand om hulp moet gaan vragen, dit trek ik niet zo:(
    De kleine was ook erg onrustig vannacht, wilde niet slapen, had last van krampjes enz.. was heel huilerig.
    Verder wou ik weten of je met BV gewoon alles mag eten weer, want ik hoorde van de kraamzorg van wel, en van mijn moeder, en me schoonmoeder weer van niet..:S ik snap het nu even niet meer..:S

3. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Elif, kan je wat aan mij donneren? Ik had laatst wel 80cc in 1 keer. Voor mijn doen is dat veel. Normaal zit ik rond de 40cc per keer. Dan krijg ik er echt niks meer uit. Gelukkig zijn wij nu wel gedeeltelijk op kv over gegaan.

Ink heel goed te begrijpen. Je wordt echt geleefd de eerste tijd. Inderdaad, opa's, oma's, oom's, tante's,.. Ze komen iedere dag op bezoek om de nieuwe aanwinst te bewonderen. En al die bemoeizucht van de opa's en oma's. Bah! Was blij dat ze de deur uit waren. Vooral als mijn schoonmoeder de deur uit ging was ik erg blij. Vandaag was ze hier weer. Zat ze mijn hele kast opnieuw in te richten. HALLO!!! Dat doe ik bij hun toch ook niet? Ja, het is praktischer zo. Nee, dat vindt JIJ praktischer. Heb er toen wat van gezegd want het ging mij te ver.

Ink, geloof mij maar... De visite houdt op! Bij ons vanaf afgelopen maandag zijn opa's en oma's niet meer dagelijks geweest. Heb schoonouders pas 1 keer gezien deze week. Zondag komen ze nog wel langs. Mijn zwager die geen rijbewijs heeft en een rot verbinding met ov heeft om langs te komen, wilt langskomen. Mijn schoonouders nemen hem dan mee.

Ego: vanaf volgende week staan wij niet meer toe om 's avonds bezoek te ontvangen. Maarten gaat halve dagen werken, 2 weken. En wij willen de avond om die reden voor ons houden. Dat betekend, om 17:00uur verzoeken wij de visite weg te gaan zodat wij kunnen eten. Daarna lekker met z'n drieen genieten.

Maandag komt CB langs voor intake. Ze wilt hem dan ook gelijk gaan wegen. Kon vandaag ook langs gaan, maandag kan ook. Maar heb zo iets van hoeft niet. Gelukkig is HA en CB aan de overkant dus had er zo heen gekund.

Woensdag gaat Maarten voor 1 nachtje naar Oekraine. Voor zijn werk. Als dat tenminste door gaat. Weten ze nog niet zeker. Schoonmoeder natuurlijk weer tegen mij met de mededeling, mooi, dan komen jullie maar bij ons slapen. Nou, denk het niet. Red mij prima met Jayden. En wil echt rust hebben. Zit niet te wachten op bemoeiende mensen om mij heen.

Was schoonmoeder na een kwartier al zat. Beetje mijn kasten anders willen indelen, omdat zij van mening is dat het praktischer is.

Woensdag ook naar mijn oude werk. Jayden laten zien. Heb zelfs kaart van ze gehad. Had dat niet echt verwacht. Ben er niet met ruzie weg gegaan ofzo hoor. Maar in laatste half uur voor ik met verlof ging hoorde ik dat mijn contract niet werd verlengd. Balen. Heb er zo mijn mening over. Maar ga nu wel mijn opleiding weer oppakken en diploma halen. En dan lekker werken in een functie die ik echt leuk vind, kinderopvang!

4. Duploke

Duploke Niet meer actief

gefeliciteerd aan de nieuwe mama's!

ik reageer een van deez nog wel wat langer --> word 'n beetje geleefd vandaag door de zonen.. de kleinste blijft eten en de grootste is gewoon echt niet braaf vandaag

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    miracle volgens het zh hier is het niet bewezen dat kolen enz voor krampjes zorgen.
    Ouderwets dus diegt van wel ,mijn moeder zei het ook hoor ;)
    weetchocolate, komt dan toch op gang, het gaat helaas niet 1,2,3:(

Daarnet heeft de kleine beetje gedronken en gesabbeld aan de borst maar niet noemenswaardig,blijven proberen

6. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @sweet: oww dat is wel leuk dat je dan iets kunt gaan doen wat je leuk vind :)

balen van je schoonmoeder... ik heb ook een hekel aan bemoeizuchtige mensen. ze bedoelen het vast goed maar ik moet het ook niet hebben dat ze mn kasten opnieuw in gaan delen, dat doe ik zelf wel!

hier hebben we in het begin savonds voor ons zelf gehouden en na een paar dagen toen we ons fitter voelden mochten sommige savonds ook even komen. mijn ouders mogen altijd komen hihi maar daar hebben we goede hulp van en mn moeder heeft soms hele goede tips.
    mn schoonouders zien we 1x per week ongeveer, soms bij hun en soms bij ons.

@ink: ja je wordt echt geleefd. hier duurde dat maar een week en kon het wel verdragen gelukkig. het bezoek nam hier na een week flink af en we hadden eindelijk wat tijd voor ons zelf toen! je moet er gewoon heel duidelijk in zijn wat je wel en niet wilt hoor, het is en blijft jullie leven ;)

7. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Het kan inderdaad dat de kleine een dag geen poepluier heeft gehad. Zolang hij maar 3 keer per week een poepluier heeft.

Met BV mag je alles weer eten, geen probleem. Denk alleen wel aan kruiden in je eten. En als je bijvoorbeeld vandaag hutspot eet, morgen nog iets met ui en dag erna surinaamse rotti krijg je feest.

Met BV mag je zelfs alcohol. Doe dit dan wel direct na de voeding. En niet zo veel.

Meis, denk aan jezelf. Jouw lichaam geeft heel duidelijk aan dat het nog niet klaar is voor het huishouden. Doe dat dan ook niet! Je komt jezelf nog eens tegen. Gun jezelf rust. Daardoor kan je ook beter herstellen.

8. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Linnepin: Gefeliciteerd met jullie zoon!! Geniet ervan!

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Het is met bv kijken waar jouw kindje op reageert. De ene reageert op tomaten, de andere op kool. Dus steeds proberen en kijken. Er staan wel lijstjes op internet (bep fruitsoorten zoals sinaasappels, chocolade, kool, prei, ui, chocolade, schaaldieren, tomaten etc) maar goed dan blijft er bijna niets over. Is dus aftasten. Veel kruiden is niet zo handig in ieder geval en alcohol zou ik persoonlijk niet doen omdat dat via je bv in je kindje kan komen. Risico neem ik persoonlijk liever niet (drink toch al 8 maanden niet, die paar maandjes kunnen er nog wel bij :))

Met FV moet je kindje iedere dag een poepluier hebben, bij BV mag dat best een week uitblijven. Wel iedere keer een natte plasluier, dat is wel belangrijk.

Gefeliciteerd aan de nieuwe mama's en respect aan de over-tijd-mama's: wat een geduld om te wachten op jullie wondertjes. Hopelijk komen ze snel!

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh wat betreft kraamvisite: wij hebben heel duidelijke regels gesteld. opa's en oma's de eerste dag (en mijn zusje) verder niet. De eerste paar dagen 1x bezoek per dag. Daarna 's ochtends om 11 uur en 's middags om 3 uur, een gezin oid te gelijk (dus niet de woonkamer vol). Dat doen we nu nog steeds. Hebben nu 2x bezoek 's avonds gehad (half 8) maar dan hadden we 's middags niet gehad. We willen ook wat tijd met zijn drietjes en anders is het ook echt te druk voor de baby (al laten we die gewoon in zijn wieg als je slaapt).
    Ben blij dat we het zo hebben aangepakt. Kijk met een goed gevoel op mijn kraamtijd terug. Heb mijn vriend het bezoek laten regelen en me er zelf niet mee bezig gehouden. Tip :)

11. maartje85

maartje85 Actief lid

27 mrt 2010
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kraambezoek: hier blijven de mensen een beetje weg ... zijn waarschijnlijk bang dat het te druk wordt, of dat we er niet op zitten te wachten vanwege de chemokuur enz. Maar van mij mogen ze wel komen hoor! Eerste week natuurlijk wel de overgrootouders, ouders, broers en schoonzussen en enkele vrienden, maar daarna niemand meer. En ik wil mensen eigenlijk ook niet bellen om te uit te nodigen ...
    Wij willen een e-mail met updates over Roosmarijns behandeling naar vrienden en familie sturen, daar zal ik maar eens duidelijk inzetten dat we de week tussen de chemo's gewoon bezoek mogen en willen hebben :)
    Mijn moeder zie ik wel (bijna) iedere dag, en als dat teveel wordt kan ik het aangeven.

12. Miracle1990

@Sweet: dank je, ze plast wel dr luiers vol hihi:)
    en ja toen ik mertke dat t niet ging kapte ik er ookg ewoon mee, me vriend mag de rest doen:p
    Kleine lijkt erg last van krampjes te hebben, heb chinees gegeten gisteren, maar eigelijk niets wat pittig is ofzo:S
    Best raar dat ze dan toch krampjes heeft:(
    Ik hou het maar een beetje in de gaten..

13. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Goed idee om een mail te sturen Maartje.
    Kan me voorstellen dat mensen jullie even wat rust willen gunnen ivm de behandelingen, maar voor jullie is het natuurlijk helemaal niet leuk! Juist de afleiding zou wel even fijn zijn, toch?
    Wel jammer dat mensen dan niet even bellen om te vragen of het wel of niet op prijs wordt gesteld. Je zou er zelf niet achteraan hoeven gaan eigenlijk...

14. steenbokje

Niet echt lief van je vriend. waarom laat hij je zo alleen?
    Denk je ajb wel een beetje om jezelf? Als je lichaam aangeeft dat het niet meer wil, leg je er dan ook bij neer. Meldt het ook bij de vk of huisarts zodat er tijdig ingegrepen kan worden.
    Mijn lichaamstemp is altijd rond de 36, maar ik weet niet wat normaal voor jou is?

15. Miracle1990

@moppie: ja ook rond de 36, 36,5.. maar we moeten het wel in de gaten blijven houden natuurlijk, ik douch ook lekker warm dus dan kom ik er lekker warm onderuit:p
    En ja.. waarom me vriend doet zoals ie doet? Geen idee.. zn moeder zegt ook al tegen me dat ik veel volwassener ben geworden, en hij totaal niet!
    Ik weet ook niet of ik het er met hem over moet hebben..:S want voor de rest gaat het wel goed, als ik hem iets vraag te doen, doet ie dat ook wel.. Nahjah als ie dit blijft doen, gaan we wel in gesprek! dat moet gewoon.. ik moet aan me rust toekomen, en op deze manier gebeurt dat niet.. ik ben ook de gene die snachts wakker word enz voor de kleine, wat dat betreft is het echt balen dak borstvoeding geef.. ik heb de melk altijd bij de hand, en me vriend niet.. misschien toch maar afkolven voor de nacht?:S

16. Iniminie84

27 apr 2010
    78
    0
    0
    's nachts kun je ook je vriend de luier laten verschonen en als je kindje niet op jullie kamer ligt, dan haalt en brengt hij haar weer naar bed. als jou dit tussen sommige voedingen door helpt om wat meer te slapen omdat je niet uit bed hoeft, scheelt het veel energie hoor. Het blijft een verantwoordelijkheid voor beide.

En over je vriend, ik ken hem natuurlijk niet, maar weet wel dat ik als vrouw soms meer van hem verwacht dan hij inziet. En als ik het vraag vind hij het geen probleem iets te doen, hij ziet het alleen niet altijd.En wij vrouwen vinden het vervelend als we iets moeten vragen, terwijl zij het juist prima vinden als we dat doen. Dat is volgens mij ook een groot verschil tussen man en vrouw. Herken het in zo veel relaties om mij heen (van vriendinnen e.d.) en ik mijn eigen natuurlijk. Maar er over praten is natuurlijk altijd goed! toitoitoi meid!

17. steenbokje

Hoe oud is je vriend als ik mag vragen?
    Ik denk dat een zwangerschap/het krijgen van een kindje, een veel grotere impact heeft op een vrouw. wij hebben vanaf het begin van de zwangerschap meteen een grote verantwoordelijkheid, maar bij de man moet het nog groeien en dat kan volgens mij pas vanaf de geboorte. ik hoop dat hij een beetje bij trekt...

als jij je beter voelt door te kolven voor de nacht (en zo ook wat meer nachtrust krijgt!!) moet je dat zeker doen, vind ik.
    mijn vriend (overigens is hij bijna 29, dus leeftijd zegt geen ene moer!) heeft al gezegd dat hij met oordoppen in gaat slapen :( over verantwoordelijkheid gesproken... maar mannen kunnen wel degelijk helpen bij de voedingen! ze kunnen de kleine uit bed halen en aan jou geven terwijl jij je klaar maakt om te gaan voeden. zo zijn ze er toch meer bij betrokken...

18. steenbokje

hahaha ja eigenlijk is dat heel herkenbaar iniminie!
    bij mannen moet je echt om dingen vragen, die voor ons vanzelfsprekend zouden zijn... wij vinden het dan ook vervelend om te moeten vragen, maar mannen vinden het volgens mij juist helemaal geen probleem!
    rare wezens :p

19. maartje85

maartje85 Actief lid

27 mrt 2010
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nachtvoedingen: ik geef de laatste voeding rond 23.30 uur. Ga dan tegen 24.00 naar bed. Als Roosmarijn om 03.00 uur huilt gaat mijn man haar verschonen en neemt haar mee naar de slaapkamer. Ik zit dan al klaar om te voeden en breng haar na de voeding terug naar haar eigen bedje. Om 06.00 uur haalt mijn man haar weer op als ze huilt, en gaat daarna zelf douchen (moet vroeg op voor zijn werk) na die voeding blijft Roosmarijn gezellig tot 09.00 uur bij mij in bed. Na die voeding gaan we eruit.

Tenminste, zo ging het vanacht, nu maar duimen dat ons meisje het komende nacht weer zo super doet! :)
    Bespreek je frustraties met je vriend/man, vaak hebben ze niet vanzelf in de gaten dat een beetje hulp al heeeel veel kan schelen.

20. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Vandaag hebben we de ka gebeld voor Jenz en hij wilde hem alweer opnemen omdat dit zo niet langer door kon gaan. We zijn nu al te lang aan het tobben. Heb toen tegen hem gezegd dat ik zelf aan een koemelkallergie zat te denken, net als de arts van het CB. Hij kon zich daar wel redelijk in vinden, dus nu hebben we Nutramigen gekregen voor een week. Om te kijken of het beter gaat, anders zal Jenz wrs alsnog weer opgenomen moeten worden. Op deze manier verder gaan, hadden zowel Jenz als wij niet meer getrokken.
    Hij heeft zojuist zijn eerste voeding gehad, dus ik hoop maar dat dit het is. Want nog een opname zie ik niet zitten, maar als het voor Jenz beter is dan doen we dat uiteraard gewoon. Alleen dit keer zal ik of mijn man wel 24 uur per dag dan bij hem blijven.

Sorry dat ik verder niet reageer, maar ben een beetje uitgeput van de afgelopen dagen met het vele gehuil en niet slapen van mijn kleine prins.

Deel Deze Pagina