nog geen nieuws van marije??? wen, ik hoop dat dat het is want dit is slopend voor jullie en ik kan me voorstellen dat je absoluut niet op nog een opname zit te wachten. ik moet er ook niet aan denken! kraamvisite: wij doen het dus juist wel zo dat we zelf mensen vragen om langs te komen. zo houden we een beetje de regie (in sommige mensen heb je toch eerder zin dan in andere ). en je hebt niet dat de bescheiden mensen als laatste komen en de mensen met grote mond als eerste. en als we iemand vragen om te komen zeggen ze meestal graag. jort is al ruim 4 weken en wij hebben nog bijna niemand gezien. komt door 2 wkn zh. en afgelopen week wilden we na het zh graag met zijn viertjes genieten. en in het zh zijn alleen vriendinnen en familie geweest die m al gezien hadden. ook vragen we mensen 's avonds zodat het voor onze dochter niet zo onrustig is. bv & eten: ik hoor ook dubbele verhalen. van geen kool, citrusvruchten, prei/ui en heel gekruid eten tot dat het achterhaald is en je hetzelfde kunt eten als toen je zwanger was. ik vind krampjes zo zielig dat ik me toch schuldig voel als ik zoiets eet. voel me sowieso schuldig over de krampjes. doe zo mijn best voor genoeg achtermelk etc maar hij blijft krampjes (en af en toe groenige poep) houden. wordt ook jaloers van de nachten die sommige van jullie hebben. mannen: dat is idd een nadeel van bv, dat je dat altijd als vrouw de sjaak bent. ik voed liever dan dat ik anders toch naast zit te kolven. wel helpt mijn vriend met dingen, bijv door een uurtje over te nemen zodat ik ff kan slapen. als het een goeie nacht is en ik de dag erna maar 1 kind heb, laat ik hem zoveel mogelijk slapen omdat hij moet werken. ben zelf nog wel herstellende van mn longontsteking dus heb mijn rust ook nodig.
Nou mijn vriend is 20, ik zelf ook. En ja.. snachts is hij gewoon niet wakker te krijgen.. vannacht werd ie op een gegeven moment wel wakker omdat ik rond 6:00 nog met de kleine bij me zat die maar niet kon slapen van de kramp.. gevolg, ik was ontzettend moe! Ik heb na iedere voeding gewoon ook weer geslapen, en heb zelfs 1 voeding overgeslagen omdat ik ZO dood moe was, en zij toch doorsliep.. ze miste die voeding ook helemaal niet gelukkig, dus dat was een hele opluchting! nu is me vriend weer weg.. lekker naar de kroeg.. en ik bleef weer achter met de kleine thuis.. ik heb wel geprobeert te praten, maar veel snapt ie dr niet van helaas.. ik weet het gewoon niet meer:s Ik denk dat ik lekker me mond ga houden verder, want dat werkt veel beter dan dat ik hem probeer het bij te brengen.. Ik heb gewoon echt gehuilt vandaag om hoe die doet enz. Hij zei dat ie niet ergens vannacht thuis zou komen, maar denk dat dat dus wel gebeurt.. en vanaf volgende week, wil ie ook weer gewoon gaan werken in de kroeg, en ik wil zelf ZO graag de straat op ik word er nu toch echt heel erg gek van dat binnen zitten en niet veel doen:S Ik durf ook niet echt alleen buiten te komen eigelijk, omdat ik het idee heb dat ik het toch nog niet aankan moet er niet aan denken dat er wat gebeurt met mij of de kleine, en daarbij moet ik met de kleine een trap af, en als ik weer thuis wil komen ook weer op... das toch wel een hele impact lijkt me voor iemand die een keizersnee heeft gehad..:S Zijn er hier meiden die ene KS hebben gehad en misschien hun ervaringen willen delen, ook wanneer ze weer wat gingen doen in huis enz???
Ah meis, dat lijkt me dus echt helemaal geen fijne situatie, en ik zou toch proberen om het met hem bespreekbaar te maken. Jullie zijn net ouders geworden en hij gaat er al weer vandoor. Hij zou er juist op dit moment (ook gezien de ks!) voor je moeten zijn. Misschien met vk of gyn erbij een gesprek aan gaan over het herstel en wat je wel en niet mag? Misschien snapt hij het dan wel... Kan me ook heel goed voorstellen dat de muren nu op je af lijken te komen, maar je kunt niet in je eentje de trap op en af met de kleine, ivm de ingreep. Dat heeft tijd nodig, en jij hebt daar hulp bij nodig!!
@ miracle: waar mensen (lees: mannen) zich nog wel eens in vergissen, is dat een KS eigenlijk gewoon een zware buikoperatie is!!!! Oftewel: het duurt wel even voordat je alles weer mag en al helemaal voordat je weer mag tillen e.d. Wellicht heb je hier iets aan: http://www.lievensbergziekenhuis.nl/files/folders/Richtlijnen_voor_thuis_na_een_keizersnede.pdf Kwam ik tegen op Google. Ik denk dat je alleen tot hem door kan dringen door toch echt met hem te praten. Want dit gaan jullie niet lang volhouden zo. Allebei jullie levens staan op z'n kop door de komst van jullie dochter, maar hij lijkt op de vlucht te slaan in zijn oude leven nu, wat nu niet echt handy is. Hoop dat jullie er snel samen uitkomen. Sterkte!!!! @ hier: nog steeds BIB
Pff wat heftig als ik dat allemaal zo lees van baby's die niet goed willen drinken en krampjes. Volgens mij ben ik ook de enige mama die straks geen bv gaat geven. @alle ziekige beebjes, snel beter worden hoor @ ego we lopen nog steeds rond, rond en gezond
Meis, niet praten met hem over de situatie en jouw gevoelens schieten jullie niks mee op. Wilt hij niet naar jou luisteren dan misschien wel naar zijn moeder of de gyn? Denk aan je gezondheid. Je bent aan het begin herstellende van een zware buikoperatie. Snap niet dat hij jullie alleen laat. Is de kroeg zo belangrijk voor hem? Is dat belangrijker dan zijn kersverse gezin? Over paar weken moet hij weer werken, waarom geniet hij dan nu niet van z'n gezin?
eyesonly, krampjes zijn niet minder met fv hoor miracle, ik zou op een rustig moment (niet als hij net op het punt staat om te gaan of jij heel boos bent) uitleggen dat je zijn hulp hard nodig hebt en dat je er verdrietiig van wordt als hij naar de kroeg gaat. dat die tijd (van naar de kroeg gaan) echt wel weer komt, maar dat je hem nu thuis nodig hebt. sterkte meis!
Yups, en dat gaan er nog wel meer worden denk ik @eyes only: jij loop dus ook nog lekker rond. Hier ook FV hoor! En krampjes maakt idd weinig uit of je BV of FV geeft. Darmpjes zijn gewoon nog niet goed ontwikkeld, dus is elke voeding heftig voor een baby. Hier gaan we wel hypoallergene voeding geven i.v.m. allergieën in de familie en die voeding zou iets minder krampjes moeten geven, maar ik vraag me dat af. Controle in het zhs weer helemaal goed. Uk en ik zijn elkaar blijkbaar nog niet zat, hahaha Op naar de volgende controle vrees ik
Ook hier nogsteeds rond en gezond... Maar het lopen begint wat moeilijker te worden Gistermiddag ineens weinig gevoel in mijn buik, stond op het punt om de VK te bellen om 23:00 maar toen begon Uk gelukkig weer wat te bewegen. Nu is hij (of zij) weer lekker druk aan het draaikonten (AU!).
Hier ook een draaikont. Zie serieus telkens een kontje van links naar rechts gaan. Volgens mij ligt de baby niet echt lekker meer.
dat heb ik dus ook al een week. doet best pijn af en toe! kontje ligt onder mn ribben rechts, beentje bovenaan en voetjes steken steeds in mn linkerzij er uit. en dan ineens zie ik het kontje voorbij komen, kontje links, voetjes tegen mn ribben rechts... ik ben geen boksbal! AU, kreeg net ook weer een rake trap
Wel gemeen he dat ze zo plagen. Maar ben er wel blij mee want gisteren was de baby erg rustig. Over het algemeen ligt de baby bij mij rechts met de voetjes lekker in mijn ribben
Meiden, ik hoop dat het hier begonnen is!!! sinds vanacht uur of 3 wakker, toen ongeveer 4 tot 5x per uur een wee en net zat ik gemiddeld om de 7/8 minuten. blijft wel spannend of het blijft doorzetten, soms zitten er langere periodes tussen. Sommige weeen zijn wel erg gevoelig, maar ik verga nog niet van de pijn ofzo, wel af en toe wegzuchten. Net VK ingelicht, ze duimt ook voor mij (ons) en tip gehad om 2 paracetamol te nemen en lekkere douche en dan kijken of het doorzet. hoop het wel, het is best slopend, dus kan wel begrijpen hoe meiden met dagenlang voorweeen zich hebben gevoeld. spannend, ik hou jullie op de hoogte. Over schoppen: ze is nu wat rustiger, maar ik herken het wel hoor, hebt flinke bewegen van de kleine is niet altijd even prettig meer in je buik, ze deelt soms flinke rake klappen uit. xx
Hai dames, Ik kondig nu volledige radiostilte af rondom mijn bevalling, mijn controles, evt. strippen of inleiden. Ik heb nl. het idee dat mijn moeder mij hier volgt, en ik heb hier absoluut geen zin in, vooral omdat ik nu ook even genoeg heb van mijn familie door het feit dat er alleen maar zwartgepraat wordt over ons naar anderen toe, en over anderen naar ons. Ik ben het zat! Er zijn dingen die zij onmogelijk kon weten, zoals dat ik maandag controle heb. Ik heb haar nl. helemaal niet gesproken sinds voor de vorige controle, en wist zelf toen deze datum nog niet. Ook verder niemand ingelicht, nergens op FB/hyves gepost over controles, behalve hier op het forum. Wanneer ik bevallen ben, kom ik wel weer posten (lees wel mee), maar tot die tijd is het gewoon even stil rondom mij. Just so you know... @Zwangere dames: succes!!!
Moppie wat balen meid!! Nooit prettig als je zo gevolgd word. Ik hoop dat de kleine zich snel meld! xxx
o gezellig dat gedraai en geschop (zolang het geen pijn doet) moppie, dan wens ik je nu alvast veel succes! en ik hoop dat het een beetje snel gebeurt!
Meiden heb ff een vreemd vraagje misschien over de kraambloeding. Ik had na 2,5 week langzamerhand bruin/ beige bloedverlies maar nu sinds enkele dagen ook weer ineens echt roodbloedverlies ertussen. Is dit normaal?? Dat het nog van kleur( vers en niet vers bloed) veranderd?