Breek weer even in, Subke: je moet jezelf en de kleine behandelen voor spruw anders besmet je elkaar weer steeds. Het is namelijk heel besmettelijk. Wat ik hier heb gedaan is als volgt en ik was er toen binnen 1 week vanaf. - bij jezelf na iedere voeding een klein laagje MICRONAZOLNITRAATCREME smeren. Apotheek kan soms wel hysterisch doen hierover, maar kan absuluut geen kwaad volgens mijn lactatiekundige. Voor elke voeding dan je tepels even afwassen. Na elke voeding is belangrijk zodat de schimmel geen kans krijgt zich opnieuw te ontwikkelen in de tussentijd. - Bij je kleintje kan je het beste het spul wat je hebt gekregen de totale hoeveelheid verdelen over alle voedingen. Anders krijgt de schimmel ook weer kans zich in de tussentijd zich weer te ontwikkelen. Dus stel je moet 4 ml geven in totaal dan en je geeft 7 voedingen nog dan deel je 4 ml door 7.~ - Meestal krijg je er een spuitje bij om het spul aan je kleine toe te dienen. Maar handiger is dat je een bakje pakt en daar de hoeveelheid in doet. Dan met een schone pink of wattenstokje erin dopen en zo in het mondje van je kleine. Zo kom je beter bij alle plekken. Dat is belangrijk. Vergeet niet onder de tong, het gehemelte, mondhoeken enz. - Alles uitkoken 1x per dag. Kolf, spenen, flesjes enz. - Alles wat met melk in aanraking komt op 60 graden uitwassen. - als je spruw hebt mag je de afgekolfde melk niet invriezen, wel gewoon geven. Dit omdat de schimmel bestand is tegen lage temperaturen en dan zou je later nog een keer spruw kunnen krijgen. - Blijf jezelf en je kleine nog even door behandelen ook al denk je dat het weg is. Succes. Breek weer uit
awww.. hoe lief naomi! en gek hè dat 't zo kan schelen.. wij zitten hier al aan de 2 van new born pampers.. @mamavanjordy: thanks.. ik heb hier daktarin gekregen. Ga ff googelen wat daarvan de gebruiksaanwijzing is.. @hier: had m'n ventje m'n gedacht gezegd daarstraks (per sms, omdat ik weet dat hij 't heel druk heeft) en iets voor 7 stond hij gewoon hier .. hij vond dat ik volledig gelijk had en is dus niet gaan trainen
ik laat mijn kleine smurfie zich nog niet in slaap huilen hoor! heb ik bij mijn dochter ook niet gedaan en dat is ook goed gekomen elif, kan me voorstellen dat je nog verdrietig bent over die eerste 10 dagen. ik heb ook nog een rotgevoel over de 2 weken die wij in het zh hebben doorgebracht. en wat een onzin dat 400gr in een week op bv teveel zou zijn. jort is dat laatst in minder dan een week aangekomen. met bv hebben ze een andere curve en dat komt ook vanzelf weer goed. lekker laten groeien. subke, fijn dat ie toch thuis gekomen is!
ja lauwie erg is dat heh, fat gevoel dat blijft hangen. Hier heeft Seyhan echt eens aan de borst gedronken, hij was niet geheel voldaan maar hij dronk wel goed, Het begin is er!!
super elif bedankt allemaal voor de raad, hopelijk is 't snel over lauwie:vond 't ook super lief hier wordt yari zodadelijk gewogen.. ben benieuwd en met tygo moet ik naar de ha om 9u45.. is echt niet tegoei
Naomi war een schatje!!! moosey ben ik ook benieuwd naar idd! supke hoeveel weegt yari nu? Hier om 13 uur naar cb, en hij gaat in kostuum
Hahahahaha! Hoe lief! Waar heb je die gekocht als ik vragen mag? Of heb je die gekregen?! Wan vrolijk mannetje!
@elif: hahaha super zeg!!! erg leuk @subke: en hoeveel woog Yari nu? al terug van de ha? inderdaad al een tijdje niets meer van Charpi gehoord.... ik hoop dat het allemaal goed gaat met Riana! hier straks even naar de aldi en de stad lopen met Isabel. heb nog wat boodschappen nodig en ben er maandag niet meer aan toe gekomen haha. wel weer een flink stuk lopen dus de rest van de dag doe ik niets meer (lukt me ook niet dan)
@Elif: Ik wist wel dat ze bij Zeeman leuke dingen hadden maar ik dacht bij Wibra niet. Ik zal morgen eens gaan kijken! @Naomi: Leuk hè, lekker wandelen?! En je bent dan heel trots en denkt dat iedereen aan je ziet dat je net een baby hebt gekregen maar niemand let erop haha! Nu ben ik het een beetje gewend maar de eerste keer wilde ik tegen iedereen zeggen dat ik net moeder was geworden !
BABYNIEUWS: dag meiden: afgelopen zondagmiddag ben ik na een lange bevalling moeder geworden van onze prachtige dochter Jasmijn. Het was een bevalling van ruim 36 uur die is geeindigd met de vacuum. Ondanks dat het heel heftig was, is het het allemaal super waard geweest. Het is een grote meid, ze was 4310 gram bij de geboorte en 55 cm! Na 2 nachtjes ziekenhuis, verblijven we sinds gister midddag lekker thuis met de kraamzorg, daar gaan we heerlijk van genieten en bijkomen. Borstvoeding komt al goed op gang! Binnenkort meer.
Iniminie van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje Jasmijn!! Wat een prachtige naam zeg Klinkt als een heftige bevalling ik hoop dat je goed op je rust komt nu en geniet van jullie wondertje. Ze heeft wel een net gewicht en een goede lengte
Gefeliciteerd met Jasmijn! Wat een mooie naam! Klinkt inderdaad heftig allemaal maar fijn dat je weer thuis bent. Lekker bijkomen en genieten nu!
Ineminie van harte! DTa was geen kleine meid die je op de wereld heb gezet! Veel geluk en lekker genieten!
@iniminie: GEFELICITEERD met jasmijn!!!!!!!! wat een prachtige naam (was onze 2e keus hihi) bevalling klinkt heftig.... geniet er lekker van meid!! @moosey:hihi ja vind het heerlijk om te wandelen met de wagen! heb altijd het idee dat iedereen me aan loopt te kijken hahah misschien wel omdat ik straal van geluk hihi of het lijkt alleen maar zo ga straks ook even bij de wibra kijken, heb van de week al giga veel kleren gekocht bij de zeeman. er was daar al veel afgeprijsd voor 1 of 3 euro, en daar ging nu de helft nog vanaf!!! en broekjes en shirtjes in maat 68 t/m 80 meegenomen hihi. ook alvast een winterjasje voor volgend jaar of het jaar daarop, was nu maar 2,-!!