@Naomi: Ik heb inderdaad wel het idee dat veel mensen kijken maar dat idee heb ik altijd al gehad haha! Ik ga morgen ook eens shoppen! Tis natuurlijk opruiming!!
ja klopt als ik alleen loop in de stad had ik dat gevoel ook altijd al hhaha. ik ga me klaar maken om te gaan! doegg
Hallo lieve meiden,daar ben ik weer,hoe is het met iedereen? Hier gaat alles heel erg goed,Syl doet het super en wij zijn dolgelukkig met hem. Syl is 14 januari opgewekt en was er al na 5 uur,het waren wel 5 zware uren.Ik reageerde nogal snel en heftig op de weeën opwekkers,maar ik was alle pijn snel weer vergeten. De placenta wilde helaas niet los komen en vandaar dat ik nog met spoed naar de ok moest,maar dat was maar een kleine nare bijkomstigheid. We moesten 1 nachtje in het ziekenhuis blijven en mochten daarna heerlijk naar huis.Ik moest alleen heel rustig aan doen,omdat ik tegen een zwangerschapsvergiftiging aan zat en ik na de placenta verwijdering heel veel bloed ben verloren en mijn hb dus te laag was,ook had ik super veel last van hele dikke aambeien en ik kon dus niet zitten. Gelukkig gaat het hier nu heel goed en ik heb ook weer energie om met jullie te schrijven. Iedereen die is bevallen,van harte gefeliciteerd met jullie zoon/dochter,dames die nog moeten bevallen,sterkte gewenst.
Vlinder lieverd fijn weer van je te horen. Jij ging nog sneller met de inleiding als ik Wel schrikken van je placenta en het bloedverlies Hoe voel je je nu?? Hier net terug van het cb, hij is 51 cm en weegt 3651 gram Althans dat hij niet veel drinkt 80 cc max per fles, aldus zei die vrouw heel veel voedingsstoffen in de melk
wauw elif dan is hij lekker gegroeid zeg hij is gewoon al 800 gram aangekomen!! isabel zat vorige week nog maar op 155 hihi.
Vroeg me eigenlijk af hoe het kan maar goed hahaha. Hij mag van hun eigenlijk 120 cc drinken maar met max 80 cc zit hij vol. Dus waar hij van bijkomt hahah slagroom
hihi hele voedingrijke melk blijkbaar dan he hihihi inderdaad misschien wel slagroom.. wel lekker toch dat ie lekker groeit! @vlinder: fijn dat je er weer bent! jeetje snelle bevalling zeg terwijl je ingeleid bent!!
gefeliciteerd iniminie en vlinder! (had ik nog niet gezegd denk ik) @elif en naomi: Yari woog 4kg710, dus 160gr bijgekomen op 'n week.. ben zéér tevreden. Tygo heeft jammer genoeg de griep en moet 2 keer per dag aerosollen.. nog maar 'n beetje drukker, krijg 't zo al amper gedraaid.. maar alles voor onze zoontjes hè.. heb nu eindelijk 5 min rust.. de eerste van vandaag. hopelijk steekt Tygo ons niet aan. Ik kan wel wat hebben, maar ben bang voor Yari en m'n ventje (m'n ventje heeft chronische leukemie en heeft dus niet zoveel weerstand) en elif: nice pakje en super gewicht hoor! Yari zit nog maar 360gram boven z'n geboortegewicht (als ik nog kan tellen) alles goed met iedereen voor de rest? iemand al iets van eyes gehoord? (of heb ik daarover heen gelezen?)
@naomi: jaa is het ook, zolang ik het lekker rustig aan doe en op eigen tempo gaat het goed, gisteren hebben me vriend en ik samen de afwas gedaan, en dat ging ook goed gelukkig
Lijst Januari Mama's Geboren Ikkedus - 11 december - Hannah (3100gr/51cm) - 36w5d Wen1975 - 14 december - Jenz (3340gr/50cm) - 37w5d Cyntje78 - 15 december - Lars (1710gr/??cm) - 36w0d Lauwie - 22 december - Jort Valentijn (4460gr/54cm) - 39w3d Mimi83 - 23 december - Shannon Kate (2455gr/45cm) - 35w3d Goofychick - 23 december - Toine (3620gr/51cm) - 39w2d Elif - 29 december - Seyhan (2850gr/47,5cm) - 36w2d Subke - 29 december - Yari (4350gr/55cm) - 39w2d Melmel - 29december - Robin (3145gr/50cm) - 39w3d Maartje85 - 30 december - Roosmarijn Hanna (2925gr/52cm) - 37w6d 3dewonder - 31 december - Luka (3770gr/52cm) - 39w4d Charpi - 01 januari - Riana Alexia (4160gr/??cm) - 38w3d Naomi23 - 02 januari - Isabel (2980gr/50cm) - 39w5d Moosey - 04 januari - Diede Hylke (5460gr-60cm) - 40w1d JuJu - 04 januari - Siem (3760gr/51cm) - 40w1d IrisB - 04 januari- Sinne (3475gr/51cm) - 39w6d Peps - 5 januari - Kaja 3280gr/49 cm) 38w3d Danjay - 05 januari- Madou (4030 gr/54 cm) - 39w6d Muppet1604 06 januari - Tess (4010gr/54 cm) - 39w4d Sweetchocolate 08 januari - Jayden (4190gr/52cm) - 40w0d Brademarie 08 januari - Thijs (3815gr/52cm) - 40w2d Leeuw86 - 08 januari - Rilana (2900gr/48cm) - 39w3d Jlover1988- 11 januari - Gabryéla (?/?) - 38w3d Miracle1990 - 11 januari - Gwendoline Ophilia (3130gr/48cm) - 38w5d Linnielin - 12 januari - Joucke (?/?)- 40w6d Vlinder - 14 januari - Syl Stevano (?gr/?cm) - 38w5d Emme - 17 januari - Jort (4310gr/57cm)- 40w6d Ink1313 18 januari - Britt (3900gr/52cm) - 40w6d Linnepinn - 19 januari - Deon (4420gr/55cm) - 41w1d Marije2121 - 20 januari - Duke (3500gr/51cm) - 39w5d Ineminie84 - 22 januari - Jasmijn (4310gr/55cm) - 40w0d Balleke - 24 januari - Cris (..gr/..cm) - 39w5d Meiden: 14 Jongens: 18 Uitgerekend Juudje81 13 januari - verrassing Melis83 24 januari jongen Grace79 - 28 januari - verrassing
@Ineminie en Ineminieman Van harte gefeliciteerd met jullie dochter Jasmijn! @Subke Beterschap voor Tygo. @Vlinder Welkom terug! Fijn te horen dat alles goed gaat bij jullie. @ego Gisteren zijn we bij de ka geweest en hij zag toch wel een lichte positieve lijn. Dus we gaan op deze voet verder en volgende week moeten we weer terugkomen. Wel afgesproken dat we een lijst bij gaan houden van wanneer hij wakker is, huilt en krampen heeft. Dit om een betere inzicht voor ons en de ka de hebben over zijn ritme. Ook vond hij dat we van 7 naar 6 flessen moesten proberen te gaan en dan mag hij 120cc met een totaal van 750cc per dag. Jenz drinkt het wel weg, maar blijft maar 3,5 uur tussen zijn voeding houden. Als we dat zouden aanhouden dan zou hij bijna 1 fles per dag te veel krijgen en dan mag hij weer niet. Dit ivm te veel groeien en zijn verslikincident (stoppen met ademen) door teveel voeding toen hij ruim een week was. Ka zei ook ondervoeding is niet goed voor hem, maar teveel voeding bij hem ook niet. Dus weet niet helemaal hoe ik dit moet klaar spelen. Iemand hier suggesties? Ow ja, Jenz was gisteren 56cm en woog 4730gram. Kwam lengte weer de lucht ingeschoten in 2 weken tijd en qua gewicht nu eindelijk minder aangekomen.
Wen, gelukkig dat er een positieve lijn aan het ontstaan is. Accepteert Jenz de speen? Of een pink? Je kan het eventueel daarmee proberen te rekken. Hier hetzelfde probleem namelijk. Wil hem ook nog wel eens verschonen in dat half uur. Soms is het wel lastig ja om het te rekken... En lukt hier ook niet altijd. Maar 9 van de 10 keer wel. Ego: Gebruiken sinds paar dagen de Avent fles. Weet alleen niet goed wat ik ervan moet denken. Jayden moet veel meer moeite doen om te drinken. Deed ik er eerst 15 min over om hem 120cc met 4 schepjes voeding (totaal 135cc dus) te geven, is dat nu het dubbele. Overdag maakt dat niet uit, maar 's nachts wel hij huilt wel minder. Dus zal minder last hebben van zijn krampjes. Het gulle drinken is nu ook over. Hij verslikt zich niet meer. Gebruik nu speen 1. Kan ik overgaan op speen 2?
@Wen: ik zou 't ook proberen te rekken.. je kan eens 'n badje geven en de andere keer wat met hem rondwandelen of verschonen.. @sweetchoc: ik zou nog niet overgaan. Heb hier allebei de speentjes en hij kreeg soms dat 2de (omdat die eerste dan nog niet gesteriliseerd zijn) en dan verslikte hij zich elke keer. je kan 't proberen natuurlijk, maar 't lijkt me nog geen goed idee.. @Tygo: bedankt voor 't beterschap wensen.. Er is niet echt te merken aan hem dat hij ziek is. Hij is actief en druk genoeg, maar wel dubbel zo flauw.. moet de hele tijd z'n zinnetje krijgen of krijgt 'n vreselijke huilbui. Natuurlijk krijgt hij z'n zinnetje niet, maar mijn zenuwen kunnen niet meer tegen z'n gejengel + hij maakt Yari wakker en dan zitten ze met 2 tegeneen op te huilen.. zucht. nog 5 dagen en subkeman heeft 'n dagje vrij.. aftellen!!
@Elif: wat een superschattig truitje en lieve foto van Seyhan! Roosmarijn drinkt 's nachts ongeveer 60 a 80 cc afgekolfde melk en doet het daar ook prima op. Lastige van BV is inderdaad dat je niet weet hoeveel voedingsstoffen erin zitten. @Wen: een speentje kan inderdaad een oplossing zijn, werkt hier ook prima @Inieminie: Gefelciciteerd met jullie dochter Jasmijn! Prachtige naam, stond ook op ons lijstje @Ego: zijn nu in de VU en wachten tot we gebeld worden dat Roosmarijn weer uit de OK is. Ze krijgt nu een centrale lijn geplaatst, die zal dienen als infuus. Zit in haar nekje, of net onder sleutelbeen. We hoorden vanochtend dat ze er nie tmee in bad of onder de douche mag en ook niet zwemmen. Baal hier wel van, want ze vindt het heerlijk in het water ... Verder alles prima, Roosmarijn weegt nu 3104 gr. en is 54 cm. Laagste gewicht was 2700 gr. toen we na de bevalling naar huis mochten, dus netjes 400 gr. aangekomen in ongeveer 3 weken, ondanks de chemo!
Uhm speentje/pink gaat niet werken om te rekken helaas, ook een beetje water niet. Als meneer honger heeft, wil hij NU eten en niet over 5 minuten. Hij krijst letterlijk de hele boel bijelkaar als hij honger heeft en speen/pink accepteert hij dan niet meer. Ja, het is er eentje met temperament. Badje heeft hij echt een hekel aan, dat is ook alleen maar huilen. Douchen met ons vindt hij wel weer lekker, maar ja om nou 7 keer per dag onder de douche te gaan staan, is ook weer een beetje overdreven. @Maartje Spannend zeg, hoop dat alles goed is gegaan. Sterkte met je kleine meid. @Sweet Wat krijgt Jayden veel voeding. Hoeveel flesjes krijgt hij per dag? Want krampjes/huilen komen ook van te veel voeding... Jayden zou maar 675cc per dag mogen hebben, volgens mij. Qua fles kan ik je niet helpen, aangezien wij Nuby flessen hebben.
@wendy: jullie hebben er ook 1 die het badje niet leuk vind! gelukkig zijn wij niet de enigste haha. het is hooguit 3 minuten en dan begint ze te huilen. de douche vind ze ook heerlijk. wij douchen elke dag samen ipv dat ze elke dag in badje gaat. ze vind dat heerlijk en dan vooral dat water in der gezichtje haha. afdrogen blijft hier een ramp... dat is gillen gillen gillen en nog eens gillen
Heel herkenbaar, alleen Jenz begint al te gillen zodra hij in het badje gaat. En afdrogen, pffff soms loopt hij gewoon paars aan van drift. Hoe bedoel je een temperamentje... Overigens gaat Jenz niet elke dag onder de douche, om de dag of 2 dagen. Zijn huidje is erg droog, dus is ons aangeraden om dat niet elke dag te doen.