Geen idee. Wrs om iets meer rust te creeeren voor ons allemaal en qua hoeveelheid voeding en gewicht e.d. kan het wel. @Naomi Mooie foto's weer van jullie meid.
Hoef echt alleen maar de verzendkosten evt te hebben hoor. Stuur me per pb even je adresgegevens, dan ga ik morgen hem wegbrengen zodat je hem zaterdag in huis hebt. Wrs past hij wel door de brievenbus, zal even testen straks.
Helemaal mee eens, daarom krijgt hij nu nog steeds gewoon 7dd 100cc en evt de late- en nachtvoedingen alleen 120cc.
Vind het soms maar moeilijk om naar de pijpen te dansen van het cb. Normaal is iedereen blij als de kleine goed bijkomt en wij schrikken van oei het is te veel!
Volgens mij moet een baby minimaal 20 minuten doen over een fles ivm krampjes ed dus ik zou zeker de speen nog niet vervangen! Tijd rekken: Moet heir soms ook een half uur rekken om 3 uur tijd tussen de voedingen te houden. Hier leg ik Siem gewoon bij me en hij huilt dan wel maar probeer hem te troosten en te sussen. Heel sneu, ik vind het ook echt erg maar zo is hij in ieder geval bij me. langer dan een half uur lukt ook echt niet hoor @ all: wat is nu het verschil tussen de dental en de combi speen? En maakt het uit als je borstvoeding geeft? Siem heeft veel zuigboehoefte maar na 10 minuten heeft hij genoeg gedronken.
Had je dit al gedaan: Groeicurves | Groeicurves voor iedereen Siem loopt volgens deze bv-curve gewoon op schema.
de dental heeft een platte kant wat tegen de tong komt, de combi is als een tepel gevormd. Seyhan drinkt aan de borst niet krachtig genoeg die kan 1 uur bezig zijn en nog niet verzadigd. Zijn ontlasting is dan ook grener als hij aan de borst heeft geprobeerd. Ze raden het af aangezien ze dan misschien de borst niet meer willen.
zou ik ook doen! juju, als jort honger heeft, geef ik de laatste borst nog een keer. is ook wel te zien aan zijn curve , maar dat trekt vanzelf weer bij.
elif, onze cb arts vond het totaal geen punt dat jort zoveel aangekomen was, zolang het op bv is. en hij is echt veel aangekomen.
cb moet je met een korreltje zout nemen.... bv dat juju nog maar 1 x per 3 uur moet voeden.... is een slecht advies.... bv mag je op vraag geven kindjes worden daar niet dik van dat verdwijnt straks echt weer...je moet doen waar je je goed bij voelt..... het moedergevoel heeft het vaak goed.... en bijv. wat wen doet toch 7 voedingen zou ik ook doen oa advies zh, de rust bij jullie is nl ook wel even heel belangrijk nu! en elk cb zegt wat anders..... en mbt bv geven ze heel vaak slechte adviezen vind ik.....ik hoorde ze gewoon aan en waar ik wat aan had gebruikte ik en de rest niet jij bent de moeder en jij bepaald....s6 meiden! jullie doen het allemaal prima!!! vertrouw maar op je eigen gevoel.....
Dank je wel evelien, wij zijn al zo blij dat hij het zo goed doet na zijn "slechte" start! Het zh zal staan kijken straks haha
Hee meiden....afgelopen week de geboorte kaartjes de deur uit. Ze zijn onwijs leuk geworden. We komen om in de felicitaties via de post. Deuren te kort om de kaartjes op te hangen. Borstvoeding gaat nog steeds goed. Kleine is sinds gister groeiende, dus morgen mag ik rustig een klein rondje naar buiten. Heb veeeeeeeeel last van me hechtingen. Vandaag maar even een paracetamolletje geslikt en dat doet wonderen. Had ik ook best even eerder kunnen doen Heb een foto voor de nieuwsgierigen in me album geplaatst. Ik vind het knap dat sommigen van jullie zoveel mee kunnen praten op het forum. Ik red het helaas nog niet. Misschien omdat dit nog de eerste week is? Nouja het is iig niet omdat ik geen zin meer heb om mee te praten wie weet heb ik volgende week wat meer rust en tijd. @naomi: lieve reactie van je trouwens. genieten doen we!! xx
@marije: balen dat je zoveel last hebt van je hechtingen!! ik heb er gelukkig nooit geen last van gehad, terwijl ik er veel en op rare plaatsen heb haha. de 1e week was ik hier ook bijna niet, je moet nog aan alles wennen en je bent wel met andere dingen bezig als de kraamhulp straks weg is kun je je eigen ritme gaan zoeken en krijg je van zelf iets meer tijd geniet er nog maar lekker van ga even naar je foto kijken hihi...
Precies naomi had het niet anders kunnen verwoorden. In het begin moet je nog ff je weg vinden en je ritme. Komt goed hoor geniet jij maar van je knap ventje!! En veel last van de hechtingen dat is echt balen Niet fijn hoor. Ik had er gelukkig maar heel erg weinig.