Nekplooimeting is idd eerder, tussen de 11-14 weken. Ik denk wel dat ik de nekplooimeting laat doen, maar verder niet. Ik weet ook niet wanneer ik hierna weer een echo krijg, dat bepaald het zkh nl en niet de vk.
Hoi hoi dames, Mijn verloskundige stuurt je door het ziekenhuis voor de echo's. Bij ons is het normaal dat je een termijn-echo krijgt bij 12 weken en een medische echo bij 20 weken. Voor de rest niet meer, als alles goed gaat natuurlijk. Vanmorgen was het wel grappig. Ik werk bij de thuiszorg en ik was een mevrouw aan het douchen maar iedere keer als ik buk word ik misselijk.... Zei ze opeens: goh, je kon wel zwanger zijn! Ik zei: nou, je zou het haast gaan denken hé. Was wel grappig!
Ik kon het niet laten, heb toch maar een banner gemaakt! Ik heb met mn vorige zwangerschap een hoop echo's gehad. Met 6, 9, 11, 20, 25, 32, 34, 35, 36, 37. Ok de laatste 4 waren omdat ik in de gaten werd gehouden. Maar het scheelt al een hoop denk ik als ze zelf een apparaat hebben. Dan kijken ze toch sneller denk ik.
@ Miepje: Hahaha! Wat zei je? Bedankt voor de tip haha?! @ Muppet: Mag ik vragen waarom je zoveel echo's hebt gehad? Denk je dat nu weer te krijgen? Wel fijn om zo vaak je beeb te kunnen zien!! Nou, ik heb met mijn vriendin op het terras gezeten maar ik kreeg opeens superlast van hooikoorts. Er vliegt vandaag ook wel van alles door de lucht! En aangezien ik vannacht ook niet zo lekker heb geslapen, ben ik maar naar huis toe gegaan en ga ik zo even slapen. Gelukkig was mijn vriendin helemaal blij met haar nieuwe baan, dus ik heb haar mooi laten praten en dus niks gezegd!
Mooi dat je je mond heb kunnen houden! Met 6 weken had ik een echo omdat ik heel erg het idee had dat het fout zat. Ik klapte zowat dubbel van de pijn in mn lies maar dat was gewoon bandenpijn. Maar om mij gerust te stellen kreeg ik een echo. Ik heb ook het hartje zien kloppen toen. Die van 9 11 en 20 weken waren standaard. 25 weken was een pret echo. 32 weken was een placenta lokalisatie en de rest was omdat ik een dreigende zwangerschapsvergiftiging had.
@moosey: fijn dat je je mond hebt kunnen houden wel balen van je hooikoorts. heb er hier ook last van zie inderdaad ook van alles door de lucht vliegen
Er belde net een andere vriendin en die was helemaal enthousiast omdat ze met haar vriend een huis had gekocht. Daardoor kon ik mijn nieuws makkelijk voor me houden. Ze wonen nu in Utrecht en komen in onze stad wonen. En toen zei ze: Kunnen we op elkaars kinderen passen! Ben je ongesteld geworden deze maand?! Dus ik kreeg het heel heet en herhaalde wat ze vroeg. Mijn vriend keek mij aan zo van: Je houdt je mond! Vooral omdat de vriend van mijn vriendin de beste vriend is van mijn vriend (volgen jullie het nog ?). Dus ik zei snel iets van uhm ja nee en toen vroeg ik snel iets over het huis hihi. Mijn moeder is nu de enige die het weet maar zij gaat zondag naar mijn broer toe en ze vreest dat ze het niet voor zich kan houden. We willen broers en zussen eigenlijk nog niks vertellen maar in dit geval vertel ik het maar wel tegen mijn broer. Leuker dat hij het van mij hoort dan van mijn moeder!
Jij gaat het nog erg moeilijk krijgen met je mond houden denk ik!!! Mijn man had zich vandaag op het werk ook al bijna versproken. En hij wil het al zo graag aan zijn ouders vertellen. Maar hij moet van mij nog minimaal 2 weken zn mond houden.
ETEN ETEN ETEN!!!!!!!!!!!!!!!!! Muppet heb je ook al gekrabbeld, probeer je nog geen zorgen te maken meis, weet het, makkelijker gezegd datn gedaan......maar wil je ff met beide benen op de grond zetten.
Ik heb het zo snel even niet kunnen vinden, maar hoever ben je als je een echo krijgt? De volle blaas is namelijk bedoeld voor een uitwendige echo, en daar is vaak nog niet veel op te zien tot 7 weken geloof ik. Voor een inwendige echo moet je een lege blaas hebben... en daar kunnen ze al "iets" op zien met 5 weken. Het gaat in dat geval om het vruchtzakje. Als ik jou was zou ik me niet te druk maken om de VOLLE blaas en gewoon plassen een uurtje ervoor of wanneer je moet en veeeeel drinken voordat je de echo hebt. Dat heeft bij mij altijd perfect gewerkt Ik heb vanmiddag mijn eerste echo... spannend! Nou ik ga me maar weer terug trekken want hoor hier niet thuis
Net nog even een testje gedaan. Zie resultaat. Voel me nu een stuk zekerder. Hopen dat het zo blijft gaan. 25 mei afspraak bij vk.
Januari 2011 Mama's: 28 december Lauwie - 2e kindje - BV - thuis - jongen 29 december Goofychick - 2e kindje - BV - zkh - meisje 1 januari Missyf - 1e kindje - FV - zkh - meisje? Naomi123 - 1e kindje - BV - thuis - jongen Subke - 2e kindje 2 januari Danjay - 3e kindje - BV- thuis - jongen Ingie - 2e kindje - Wen1975 - 1e kindje - BV/FV - zkh - jongen 3 januari Zen - 2e kindje - BV - zkh - meisje 4 januari IrisB - 2e kindje - BV - thuis - geen idee 5 januari miepje21 - 2e kindje - FV - zkh - jongen 6 januari Cyntje78 - 1e kindje - BV/FV - ? - pendel: jongen 8 januari JuJu - 1e kindje - BV - poliklinisch - 3 blauwe pendels.. Moosey - 1e kindje - BV- zkh - geen idee, volgens pendels jongen Afspraken: 29 april Cyntje78 - blduitslagen progesteron, prolactine, T3h en chlamydia 3 mei Goofychick HcG prikken 4 mei Wen1975 - 1e echo 11 mei Goofychick - 1e echo 12 mei missyf - 1e echo 25 mei Wen1975 - Intake vk 1 juni Naomi123 - Intake vk en 1e echo ow ik had dus het verkeerde lijstje meegenomen hahahhaha 12 mei voor de eerste echo ben nou al zoooo zenuwachtig.
Januari 2011 Mama's: 28 december Lauwie - 2e kindje - BV - thuis - jongen 29 december Goofychick - 2e kindje - BV - zkh - meisje 1 januari Missyf - 1e kindje - FV - zkh - meisje? Naomi123 - 1e kindje - BV - thuis - jongen Subke - 2e kindje 2 januari Danjay - 3e kindje - BV- thuis - jongen Ingie - 2e kindje - Wen1975 - 1e kindje - BV/FV - zkh - jongen 3 januari Zen - 2e kindje - BV - zkh - meisje 4 januari IrisB - 2e kindje - BV - thuis - geen idee 5 januari miepje21 - 2e kindje - FV - zkh - jongen 6 januari Cyntje78 - 1e kindje - BV/FV - ? - pendel: jongen 8 januari JuJu - 1e kindje - BV - poliklinisch - 3 blauwe pendels.. Moosey - 1e kindje - BV- zkh - geen idee, volgens pendels jongen Afspraken: 29 april Cyntje78 - blduitslagen progesteron, prolactine, T3h en chlamydia 3 mei Goofychick HcG prikken 4 mei Wen1975 - 1e echo 11 mei Goofychick - 1e echo 12 mei missyf - 1e echo 25 mei Ingie - Intake vk Wen1975 - Intake vk 1 juni Naomi123 - Intake vk en 1e echo
@missy Spannend, jij mag ook al snel voor je echo. @Ingie Mooie knaltest! Ik had gisteren ook een mooie knaltest + digitest die vooruit was gegaan, voelde me daardoor ook een stuk beter. Ik hoop dat ook voor jou dit een plakbeeb is. @Moosey Jij gaat het idd moeilijk krijgen om je mond te houden. Ach, je moet doen waar jij je het fijnste bij voelt.
ook ik vind het moeilijk om me mond te houden. alleen me vriend en me moeder weten het. me vader krijgt het te horen nadat ik de echo heb gehad. hij had het er moeilijk mee van me miskraam. maaaarrre ik ben dolgelukkig!!!!
Ik vind het niet zo moeilijk om mijn mond te houden gezien mijn vmk vorige keer. Mijn vader had het er echt moeilijk mee en ik vond het ook wel moeilijk om het te vertellen aan andere mensen die het wisten. Dus nu hou ik nog even lekker mijn mond dicht.
hey meiden, ik ga niet alles teruglezen (vandaag toch niet) , maar wou ook ff showen met m'n test van net: Bekijk bijlage 68597 wat moet er verder nog in de lijst komen? Ik woon in België en hier loopt 't een beetje anders als bij jullie. Thuis bevallen is hier bijna not-done. Ik ga ook gewoon in 't ziekenhuis. En we werken ook niet met een vk, maar met de HA. Ik heb volgende week donderdag 'n afspraak. Heb dinsdag bloed laten trekken en had 'n HCG waarde van 668 (of zoiets) en was best ongerust dat dit te laag zou zijn.. ben blij met m'n test van vandaag, maar ik blijf ongerust..