Januari 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Wen1975, 20 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    @Marije, ik twijfel ook een beetje vanwege die flessen, e ook omdat ik op de een of andere manier het een beetje moeilijk vind om zo kort in een zwangerschap er al zo mee bezig te zijn....bijna alsof ik het idee heb dat het na een week of 8 allemaal wat 'steviger' zit, en me er voor die tijd niet al te veel mee bezig wil houden....of zo...rare gedachtes soms :( Maarja, ik ken ook een aantal mensen in de MMM die echt wel belang hebben bij Pregnyl, dus misschien moet ik me er ook maar overheen zetten

@Elif, goed nieuws van he HcG! Ik weet niet of je meer zou moeten voelen hoor! Ik heb schijnbaar ook enorm veel HcG want ik testte 5 dagen voor m'n NOD al knal posi met een K2v5, en heb ook nergens last van. Misschien houden onze lijven wel van HcG? :D Maar ik herken wel dat je blij bent met de HcG test als bevestiging, ik doe ook nog steeds testjes thuis (vanmorgen posi met de Predictor) als bevestiging omdat ik zo weinig merk.

@linnielin, haha idd altijd bij een ander.... Maar uiteindelijk valt alles wel mee hoor.

@Muppie, is je echo goed gegaan?

Fijne avond allemaal!

2. Nemo81

Nemo81 Actief lid

16 mrt 2010
    338
    0
    16
    Fijn dat je goed nieuws had Elfi.
    Wat zeggen die waardes precies?

Brademarie, fijn zeg zo een echo! Ik kijk zo uit naar een kloppend hartje op onze echo. Maar ja, eerst volgende week dinsdag om 11.20 uur maar de intake bij de VK. Ik kan natuurlijk vragen of ze al kan proberen of het hartje hoorbaar is.

zojuist had ik enorme kramp. Gelukkig een teken van diarree ;)
    Ik hoop maar dat zolang ik geen bloedingen krijg dit een goed teken is.

Verder heb ik tot nu toe vooral 's nachts last van mijn borsten, tepels vooral, die moet je niet aanraken en heb ik aan het eind van de dag toch wel last van mijn onderrug. Ik eet de hele dag door wat de voedingswijzer aangeeft. Voorheen deden we Sonja Bakker, dus ik eet nu echt een stuk meer voor het goede doel! Ik snoep hierdoor wel een stuk minder.

Vanmorgen op de fiets bedacht ik mij dat ik gister geen foliumzuur had geslikt. Oops. Gelukkig kon ik een "help ik ben Foliumzuur vergeten" informatietekst vinden op internet en kon ik die tablet alsnog innemen. Dat is eigenlijk het enige wat je zelf in de hand hebt, voeding tijdens de zwangerschap.

Zijn jullie erg met goed en gezond eten bezig??

3. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    naomi leuke babykamer heb je gekocht!!

4. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    dank je leeuw!!!! ik vond hem ook geweldig en mn ventje gelukkig ook hihi.

5. SuusW

SuusW Actief lid

5 mei 2010
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slik wel iedere dag trouw een davitamon vitamine pil, alhoewel ik me nu bedenk dat ik 'm vandaag vergeten ben! Zo nog maar ff doen.

Enne... bij mij zijn die flessen ook niet opgehaald vandaag van MvM, ik had al zo'n vermoeden, diegene die de intake deed vertelde hier al wat over, nieuwe vervoerder, er gaat veel mis. Wel irritant hoor, staan die flessen de hele dag voor de deur en nu weer in huis.

6. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Elif Gefeliciteerd met deze goede stijging! :)

@Muppie Hoe was het bij de vk en je echo?

@Naomie Mooie babykamer hoor.

@Juul Ik ben ook pas begonnen met MvM na een goede echo, ze zijn al blij met elke week dat je mee wil doen. Dus je hoeft echt niet meteen vanaf het begin te starten als jij dat niet wil. Bovendien is het vrijwillig om er aan mee te doen. ;)

Slaap lekker allemaal, ik duik mijn bedje in... heb een knallende koppijn. :(

7. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Mocht er iemand op onze lijst willen of afspraken willen toevoegen (Januari 2011 Mama's), stuur dan mij of Antares een pb met daarin alle gegevens. Je test-/echo-/buikfoto's kan je mailen naar: mamainjanuari2011@hotmail.com.

En wisten jullie allemaal al dat er een hyvessite is? (http://kippenhok11.hyves.nl) Even aanmelden en via pb aan mij of Moosey doorgeven wat je naam hier is. Deze hyves staat totdat iedereen het wil op privé en iedereen kan/mag erop zetten wat ze willen!

8. Zen

Zen Actief lid

16 apr 2008
    292
    0
    0
    Morning ladies!

Ik doe ook mee met MvM, werk ook fulltime en voel me wel af en toe misselijk, maar ik plas gewoon zoveel als ik kan in die potten en als het niet lukt, jammer dan. iets is beter dan niets, denk ik maar.

9. ladiedaa

ladiedaa Bekend lid

5 mrt 2009
    706
    0
    0
    Rotterdam
    Goedemorgen dames!

Vanmiddag komt mvm bij mij voor het intake gesprek, ben benieuwd (eigenlijk vind ik het best spannend :) ) Ik hoop eigenlijk dat ik de flessen zelf in de buurt weg kan brengen (er zit een gezondheidscentrum in de buurt, dus dat zou mooi zijn), want die dingen de hele dag voor m'n deur vind ik niks (babyboom nieuwbouwbuurt).

De misselijkheid valt bij mij op zich wel mee. Dat wil zeggen; ik heb nog niet hoeven spugen. Al komt dat volgens mij omdat ik gewoon niet kan spugen, de laatste keer was toen ik een jaar of 10 was ofzo. Smorgens sta ik kiplekker op, maar een uurtje later begint een lichte misselijkheid en voel ik me even flink moe. Misselijkheid komt met vlagen terug de hele dag door. En natuurlijk zere borsten....En om half 10 savonds lig ik echt uitgeteld in mijn bed (op vrije dagen doe ik soms zelfs een tukkie tussendoor...) voel me net een oud wijf! :)

10. Ink1313

Ink1313 Actief lid

20 apr 2010
    300
    0
    16
    NULL
    Nederland
    Haaai ladies,
    Misselijkheid viert hier ook nog steeds hoogtij...heb nu seaband gekocht en dat helpt eigenlijk heel goed. Ik krijg alleen op een gegeven moment last van mijn linkerpols, is dat herkenbaar voor andere seaband gebruikers?

Iedereen met echo of vk-bezoek vandaag: heeel veel succes en plezier! Voor ons is het nog een dagje slapen.....

@babykamer: Leuke babykamer zeg die je hebt gekocht zeg! Wij zitten ook al te loeren op marktplaats.nl om een leuk 2e handskamertje op de kop te tikken. Heb wel wat ideetjes voor het kamertje. Heerlijk nog ff over bomen en dan de spulletjes gaan kopen. Dat doen we pas nadat we de grens van de 12 weken zijn gepasseerd. Voelt toch als een soort van barriere.

11. dreamy12

dreamy12 Fanatiek lid

15 feb 2007
    3.047
    0
    0
    haaai dames,

Mooi kamertje heb ik gezien. :D

Bij mij komt mvm als ik ben verhuist. Dat is over 3 weken. Ben benieuwd.

Verder alles z'n gang hierzo. Ben duf en heb een beetje een weeig gevoel maar zal er allemaal bij horen ;)

12. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    haai dames

ik moet even van me af tikken hoor, gisteren hadden we een supermooie echo van ons kleine wondertje mét kloppend hartje, helemaal geweldig natuurlijk!!!

na de inwendige echo had ik wat bruin verlies en met afvegen telkens wat roze/rode afscheiding
    ook wat krampen maar die had ik de avond ervoor ook al, nu gelukkig geen kramp meer en vanmorgen nog wat licht roze na de1e x plassen.... ik maakte ma toch wel ongerust had overal al op internet zitten loeren wat he zou kunnen zijn, nou kan het zo zijn door de echo die inwendig is gedaan maar het kan ook allemaal nare scenario's worden.. dus ik toch even de assisitente gebeld vd gyn en die begon gelijk ja als het een miskraam is kunnen we er hier ook niks aan veranderen, we kunnen een echo maken en waar alles goed is en na 2 uur alsnog een miskraam bla bla.. dus ik vroeg om het nog een beetje positief te houden of het ook door de inwendige echo kon komen, ja dat zou ook kunnen zei ze... ik moet aan de bel trekken als ik veel helder bloedverlies krijg, stolsels en krampen...

kortom: een gesprek waar ik alleen maar nog onzekerder van werd.. gelukkig gene helder rood verlies en geen stolsels, maar de onzekerheid maakt me zo bang en zo verdrietig.. heb het fotootje vd echo dichtbij me zodat ik er toch van probeer te genieten, maar ik ben zo bang dat het mis gaat.... dat ik niet durf te genieten..

zucht sorrie hoor meiden.. maar ik ben gewoon zo onzeker

13. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Ik kom me hier ook melden meiden! Maandag een positieve test en vandaag nog een duidelijke!

Ik ben helemaal Happy :d

14. Ink1313

Ink1313 Actief lid

20 apr 2010
    300
    0
    16
    NULL
    Nederland
    @brademarie; Meis, waarschijnlijk is er een adertje gesprongen met het doen van de inwendige echo of is er per ongeluk iets geraakt waardoor je een beetje bloedverlies hebt. Net zoals dat kan gebeuren met het hebben van sex. Je vaginamond is veel beter doorbloed nu je zwanger bent. Trek je niks aan van die negatieve assistente, ze had je beter ff gerust kunnen stellen zeg! ;) Ik weet dat het nu moeilijk is om niet onzeker te zijn, maar hopelijk stopt het snel en kun je weer gaan genieten. Sterkte!

15. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    @Brademarie, wat vervelend dat je je zo onzeker voelt, en zo'n gesprek helpt dan ook niet echt! En op het internet kijken ook niet, want het kan echt van alles zijn of het kan niets zijn, maar ik merk altijd dat het internet je geen positieve gedachten geeft :(

Misschien een positief verhaal? Ik heb bij mijn dochter een week lang gebloed in de 9e week ik werd er helemaal gek van! Nooit meer dan een inlegkruisje vol, maar bij het afvegen wat er altijd wat roze en rood slijmerig bloed. Op een gegeven moment, na een week hield ik het niet meer uit want we hadden dat weekend een tweedaagse bruiloft waar mijn man getuige was, en ik had geen zin om dan een miskraam te krijgen. Ik wou gewoon weten waar ik aan toe was. Dus gebeld voor een nwendige echo en alles was goed. De gyn gaf aan dat het ook kan doordat in de aanleg van de placenta een paar adertjes knappen. Maar je wordt er niet kalmer van, van al dat gebloed!

Ik kan alleen maar zeggen dat je er inderdaad niets aan kunt doen, gewoon afwachten en hopen dat het overgaat. Ik vind het ontzettend vervelend voor je, die onzekerheid!

16. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Goedemorgen dames!

@appie, welkom en gefeliciteerd!

@babykamers, wij gaan gewoon die van L. gebruiken maar dat betekent dat zij moet gaan verhuizen, ook naar een peuterbedje. Ik vind haar nog zo klein daarvoor! Maar tegen de tijd dat ze echt eruit moet en moet gaan wennen is ze al zo'n 20 mnd, dat zou al wel beter moeten gaan denk ik.

@ladiedaa, die flessen voor mijn deur lijkt me ook niets, maar gelukkig een niet echt kinderrijke buurt met wat oudere mensen, en lekker ver van elkaar afstaande huizen dus dat zou goed moeten gaan. Zoals jij het beschrijft gaat mijn zwangerschap ook tot nu toe! weinig misselijkheid, maar wel tukjes tussendoor ;)

@nemo, ik ben eigenlijk helemaal niet zo bezig met goed eten. Slik wel zwangerschapsvitamines en extra hoge doses foliumzuur, maar daar houdt het wel mee op, maar ik eet altijd al wel volgens de richtlijnen. Ik eet natuurlijk geen dingen die niet mogen. Maar ik merk wel dat dit mijn 2e zwangerschap is, en dat ik gewoon druk ben met andere dingen en me niet zo kan focussen op wat er nu allemaal gebeurt, het is meer iets dat een beetje meegaat in de stroom van alledag, zeg maar. Zijn er hier meer vrouwen die zwanger zijn van de 2e of 3e en die dat ook hebben? Alsof het speciale er een beetje af is?

17. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Pffff..... hier ook even een emo berichtje...

Sinds gisteren avond zijn mijn boobies niet meer zo gespannen... nu helemaal niet. Pijn doen ze ook niet zo erg meer. En als klapper op de vuurpijl... MvM is net geweest. Geen ochtend urine, want had vanmorgen per ongeluk al geplast toen ik aan het potje dacht. In 4 uur 1 kop koffie en 2 glazen vruchtendrank op (dorstige werkomgeving) dus het T streepje is de helft lichter als het C streepje.... gatverr wat kan ik hier onzeker van worden zeg!! Van de test kan ik begrijpen dat ie minder donker is. Maar die boobies van mij... was onderhand mijn enige kwaal!
    Nu wachten tot morgen... dan krijg ik weer een echo... pffff *einde egobericht*

18. muppie2504

3 mei 2010
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    goedemorgen..

hier een goede echo gehad gisteren!!! het hartje klopte..zo fijn!!
    ben nu iets terug gezet in de tijd..dus 7 weken en 1 dag nu..
    maar over 3 weken weer een echo, om het goed op te meten..

Cyntje, wat duurt wachten dan lang he..komt vast goed morgen..

brademarie, sterkte meid..hopelijk komt het gewoon door de inwendige echo

19. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Brademarie: Je hebt een kloppend hartje gezien! De kans dat het nog misgaat is te verwaarlozen. En het is wel toevallig dat je het bloedverlies na de echo had, dus het heeft dan gewoon met de echo te maken.

@Cyntje: Hier wisselen de klachten ook. Gisteren best beroerd en vandaag voel ik mij kiplekker. Ook bijna geen pijnlijke borsten.

@Muppie: Gelukkig! Fijn dat het allemaal goed is.

@Appie: Gefeliciteerd en welkom!

20. Pien39

Pien39 Lid

26 mei 2010
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    En hier nog een januari 2011 mama, uitgerekend op 21 januari.

Deel Deze Pagina