Januari 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Wen1975, 20 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Maar je hebt geen bloedverlies toch? Hopelijk zijn het gewoon baarmoederpijntjes van de groei...
    Probeer te relaxen en niet te druk maken! Makkelijker gezegd dan gedaan ;)

2. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    goofy, heb al weken buikpijn. van kramp tot steken. heb vanmiddag toch een heel mooi garnaaltje gezien. helpt dat?

ink, je bent dek ik al weg. wij gaan naar toscane. veel plezier.

meiden, tot over een weekje!!

3. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Goofy groeispurtje van ja baarmoeder?! je hebt toch gee
    n bloed?
    Tis juist een goed teken. doordat er wat groeit voel je dat! sterkte meid..

Ink en Lauwie fijne vakantie!!!!! heerlijk geniet er van! hopelijk mooier weer als hier.. maar dat zal haast wel.

Chanti. ik denk dat ik nu naar de gyn zou gaan. en als alles na 12 weken goed gekeurd is naar de vk. tenminste.. ik ken je vk niet.. sommigen maken zelf echo's dan zou t me niet zo veel uitmaken behalve dat een vk vaak persoonlijker is.

meiden.. ik ben de hele dag al misselijk:( gatverdarrie!! ik wilde graag misselijk zijn.. (als soort bevestiging.. ik wist dat ik daar op terug zou komen;))

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Cherie hahaha je uitspraak ik wist dat ik daarop zou terugkomen;)
    Hier iig nog niks momenteel.

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Goedemorgen! Zit met dikke wallen achter de PC, gisteren was mijn zus jarig en ik zou alleen even in de middag langskomen. Nu was het gezellig, neetje blijven hangen mijn man heeft L. opgehaald en meegenomen naar mijn zus, blijven eten......je kent het wel, veel te laat in bed dus erg moe, en L. in een slecht humeur wegens te weinig slaap. Ik zou ook beter moeten weten :D

6. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    goofy hoe gaat het nu met je?

hier alles weer prima, na de inwedige echo had ik wat bruin/roze afscheiding waar ik erg van was geschrokken en toen ik de ass. vd gyn (fertiliteitspoli!!) belde kreeg ik alleen maar een botte mededeling "als het een miskraam is dan kunnen we het toch niet tegenhouden" geen medeleven niks, niks positiefs, nada.. gelukkig is het vanzelf allemaal weer netjes gestopt maar die uitspraak van haar: je kan een echo maken (die dag ervoor gehad) En dan kan alles goed zijn, maar 2 uur later alsnog fout gaan.. zit je dan, je enige strohalm om jezelf op dat moment een beetje op de been tehouden: we hebben een mooie echo gehad.. dat viel ineens als een baksteen naar beneden...

Maar gelukkig zoals ik al zei het is die dag nog opgehouden, heb 2 hele drukke werkdagen gehad met clienten die behoorlijk ziek werden en ziekenhuis bezoeken enz. ben ik nu lekker tot en met dinsdag vrij! vanavond vieren we mijn (ssssst 30e) verjaardag met vrienden, morgen oppassen op mijn neefje van 6 in de ochtend (gelukkig geen kater voor mij) daarna moet mijn neefje afzwemmen en vervolgens viert mijn tante haar verjaardag. Zondag vieren we mijn verjaardag dan voor de hele family, dus een druk programma!!

Nu drink ik altijd wijntjes op een feestje, nu dus niet, hoe pak ik dit aan? heb al dubbelfriss met witte wijnkleur gekocht en doe dat dan maar in een wijnglas? als ik zeg dat ik aan een kuur zit dan geloven ze me gelijk niet.....:D

7. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    @ goofychick. Meis toch, deze klachten horen bij zwanger zijn. Het is inderdaad waarschijnlijk je baarmoeder die aan het oprekken is. Echte zekerheid krijg je nooit en begrijp maar al te goed dat dat soms frustrerend kan zijn. Ik las ergens de percentages op het forum. Nadat je het hartje gehoord hebt en in week 9 zit heb je 97% kans dat het goed gaat. Dat is heel erg veel. Probeer van het positieve uit te gaan en na te genieten van je mooie echo. Klim maar weer snel op die roze wolk ;) Dikke knuffel voor jou!

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Weet iemand hoe Cyntje's echo gisteren is gegaan? Alles goed?

Zina, hoe is het met jou? Nog bloed?

@mimi, hoe is jouw echo gegaan? Moet je al vroeger aan de fraxiparine? Ging het nog een beetje zonder Martin erbij?

Goofy, alweer op de roze wolk?

@brademarie, lekker zeg, die assistentes van gynaecologen. Hebben ze allemaal de opleiding bij Eucalypta gevolgd? ;)

9. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    @ Brademarie. Fijn dat het weer goed met je gaat. Wat een belachelijke reactie van de assistente van de vk. Je zou toch verwachten dat ze zich enigszins in kunnen leven in de situatie is ten slotte hun beroep.
    Mijn afspraak van 8.00 word net afgezegd. Misschien dat ik ook een dagje vrij neem.

Verder heb je alcoholvrije wijnen. Sommige zit tot max. 0,5%. Dat is normale wijn waar later de alcohol uit gehaald is. Ik ben zelf nog aan het testen. De fles van gall en gall à +/- 7 euro vond ik niet lekker. Ze hadden ook nog een goedkopere maar die heb ik nog niet open getrokken. Misschien een idee. Een sapje werkt natuurlijk ook.

Ik heb het de laatste dagen erg druk gehad en veel weggeweest. Tussendoor wel even snel gekeken via m'n telefoontje en jullie verhalen gevolgd maar niet gereageerd. Het was geen onwil. Zal met vlagen meer en minder aanwezig zijn.

Tot slot, hebben jullie ook zo'n concentratie probleem? Gister moest ik eigenlijk hard aan de slag achter de pc maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Actief bezig zijn lukt prima, ben dan wel gesloopt aan het einde van de dag. Maar me focussen op m'n computerwerk... Het lijkt wel onmogelijk. Ik ga dan maar weer iets anders doen. Word er gek van, iemand tips?

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

he meiden,

IK was gisteravond zo moe dat ik om half 9 ben omgevallen. dus daarom niets gepost.

Ik ben gewoon 23 jan. uitgerekend en er is 1 vruchtzakje te zien verder nog niets, dus een 1 ling of 1 eiige tweeling kan, mijn baarmoeder ligt dus vrij hoog en dat is de rden voor mijn inmense buik en het voelen van mijn baarmoeder die aan het groeien is, dus ik voelde niet de baby, had ik ook niet verwacht maar ik voelde wel degelijk iets en dat klopte, dat was mijn baarmoeder dus.

fraxiparine: bij colin heb ik het vanaf zwangerschapsweek 11 tot 6 weken na bevalling gespoten. En nu hoeft het niet!! ik heb vorig jaar onderzoek gehad in AMC en hij heeft die gegevens bekeken en zei op deze basis hoef je niet te spuiten..ik slik wel nog steeds 100 mg acetylsalicilzuur op eigenhoutje wat ikzelf vertrouw mijn stolling dus niet en ben er van overtuigd dat dat de reden is voor mijn miskramen iets wat heeel veeeel vrouwen hebben en ze vaak te laat ondekken. Dus als alles goed is 10 juni volgende echo, mag ik zelfs terug naar de verloskundige:D:D:D:D die hebben s avonds afspraken met eigen echo appratuur!!!, dus hoeft martin geen vrij te nemen en dan alleen als het een meisje zou blijken moet ik op het laatst in overleg met ziekenhuis en AMC wat protocol is voor de bevalling i.v.m. 100 % draagster van hemofilie.

dus ik helemaal blij..

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    :D:D:D:D

Bereid je er maar op voor, dit blijft en wordt erger. En na de bevalling blijft het ook nog een hele tijd. Ik zeg altijd maar dat elk kind je een aantal hersencellen kost. Ik leef op Post-Its die ik aan de voordeur plak en vervolgens op mijn auto stuur. Er staan opwekkende teksten op als: 'Niet vergeten L. af te zeggen bij de opvang want ze zit in je auto!' ;)

12. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    goeiemorgen meiden !

Ik heb al een aantal dagen niets van me laten horen... solly...

Maar ook met de reden dat ik vanaf eergisteren met de dopler geen hartje meer kan vinden......
    Ik heb al zo ontzettend vaak gezocht en gezocht maar het is spoorloos...
    Erg vreemd aangezien ik het al meerdere keren had gehoord.
    Maak me dan ook heel veel zorgen en ben bang dat het hartje gestopt met kloppen is...... :(
    Morgenochtend 9:45 heb ik een eerdere echo kunnen regelen bij een pretechocentrum...

Net weer even gezocht en niets......

Ik zit dus met m,n hoofd bij hele andere dingen....

Heb wel alles gelezen maar niets onthouden..

Liefs !

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

melmel..

Je weet eigenlijk zelf wel dat het heel normaal is dat je nog niets kan vinden.. waarschijnlijk ligt die kleine gewoon tegen je ruggegraad aan en dat red de doppler simpelweg nog niet, omdat het nog te klein is. Niet druk om amken en niet steeds gaan zoeken. Pas vanaf 12 a 13 weken als de baby boven het schaambot uit is kan je eigenlijk pas gaan luisteren met een doppler.

14. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    ja idd , maar het is toch wel vreemd als ik het bijna 4 dagen achtereen goed gehoord heb het ineens foetsie is....
    Het hoeft niets te betekenen , maar ik heb ook het gevoel alsof de symptomen (pijnlijke borsten en misselijkheid) afnemen....

Het is wel een beetje raar toch ?

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

meid meid, maak je niet zo druk.(weet dat het makkelijk gezegd is als gedaan)... als het er met 8 weken nog zit en je hebt het hartje gehoord is de kans zo klein dat het misgaat en als de kleine 4 dagen voor heeft gelegen en nu achter lit hoor je het misschien de komende week niet.

Vind het ook niet raar dat je symptomen afnemen komt door de spanning en adrealine in je lijf nu.rustig worden NIET elke dag met dat ding op je buik gaan zitten. heb vertrouwen in je lichaam, die is er voor gemaakt en jouw baby groeit en heeft een hartslag , dan gaat het niet zomaar meer mis.

16. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Goeiemorgen meiden!

Ik heb gisteren weer een hele mooie echo gehad! Precies 8 weken met een mooi kloppend hartje. Muisje had zich wel goed verstopt! Foto staat in mijn album.
    Ook hebben we het gisteren mijn ouders verteld. We hadden bij de Prenatal een bordje en kommetje gekocht van "made in Holland" Daarbij had ik een neutrale kaart gekocht en "Trots en blij schuiven opa en oma in Januari een bordje bij" erbij geschreven. Mijn moeder had tranen in haar ogen. Ze snapte er niets van want we waren immers met "onderzoeken bezig" Tja... we moesten iets zeggen elke keer als we naar Geertgen gingen hahaha!

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Cyntje: geweldig:D:D:D. kan me voorstellen hoe verbaasd je moeder was.. en fijn dat de echo zo goed was.. genieten ervan..

18. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    @Melmel... kan inderdaad heel goed dat je kleine zich een beetje verstopt heeft waardoor je het hartje niet hoort. Ze zijn nu al druk aan het bewegen en zwemmen.
    Wat betreft je kwaaltjes... ik voel mijn boobies ook minder als vorige week hoor. Wel nog gespannen maar niet zo pijnlijk als voorheen.
    Probeer je niet te druk te maken... je hebt het hartje gehoord en dan is de kans een stuk kleiner dat het mis gaat.

19. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Doen we zeker!
    Mijn moeder baalde wel een beetje omdat ze op vakantie in Turkije zulke leuke babykleertjes had gezien! Oom en tante waren ook daar en hun dochter is de 20 weken voorbij dus vandaar dat ze daar gingen babyshoppen.
    Máár van die tante heeft mn moeder een tas vol positiekleding gekregen (van een nichtje van tante) mijn nicht paste dat niet. Dus nu heb ik ze. Moet wel een boel groeien daarvoor :D

20. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Thanks!!! De steken zijn weer weg, en daar dacht in vannacht ook aan, tis juist goed teken, dat de kleine aan het groeien is en dus deze ook meer ruimte nodig gaat hebben straks.

@gyn, hier voor mijn termijnecho naar de gyn maar ik had liever naar mijn VK gegaan, is gewoon persoonlijker, en die neemt echt even de tijd om je te laten kennismaken met je spruit.

Deel Deze Pagina