Januari 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Wen1975, 20 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier de gyn gebeld voor de uitslag voor mijn HcG die werd gisteren nog geprikt. Word ik gebeld door de assistent, de gyn vond mijn Hcg waarde aan de hoge kant en wil het in de gaten houden.......QUE!!!!!! Ik heb een mooi kindje gisteren gezien met een kloppend hartje. Wat kan dit betekenen dat hij nog wil dat ik over 5 wkn bloed laat prikken???

2. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @goofy: geen idee wat dat kan beteken maar het lijkt me dat het beter is dat het te hoog is dan te laag. misschien zijn er het 2 maar je had een goede echo van 1 toch??

3. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Word nog teruggebeld, want maak me zorgen, nu las ik dit op het internet.....

Vrij bèta-HCG is een hormoon dat wordt gemaakt door de placenta. Bij vrouwen die zwanger zijn van een kind met Downsyndroom zit er gemiddeld tweemaal zoveel vrij bèta-HCG in het bloed van de moeder als bij vrouwen die zwanger zijn van een kind zonder Downsyndroom.

:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$

4. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    :$:$:$:$ Dat wist ik ook niet... ben benieuwd wat ze zeggen als ze je terugbellen. Jullie gaan trouwens toch de combinatietest doen?

5. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Jeetje Goof! Dat is nou ook wat!? Dat wist ik niet...
    En nu? Nu 5 weken wachten tot de volgende hcg prikken? Of ga je nog een combinatietest doen?

6. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Oke dat wist ik ook niet! Niet al te druk maken (makelijk gezegt dan gedaan natuurlijk) Maar ga je dat ook vragen aan de Gyn?
    En waarom moest je bloedprikken terwijl je echo zo mooi is?
    Want dat stukje heb ik niet meegekregen..:)

7. Iniminie84

27 apr 2010
    78
    0
    0
    Hey meiden,

@ meiden met een miskraam: echt verschrikkelijk nieuws zeg, hoop dat jullie de rust kunnen vinden het een plekje te geven. En dat al het vervelende wat snel voorbij gaat, zodat je ook weer de kans krijgt straks vooruit te kijken, Heel veel sterkte.

@ buikje: voordat ik zwanger was wilde ik eigenlijk nog wat afvallen, ben echt wat te zwaar. mAar ja, het ging zo snel, kreeg er de tijd niet voor, hahaha, en nu mag het niet meer. Ik draag nu sinds een week ook positiebroeken en dat bevalt me prima. Andere broeken pas ik echt niet meer, alles is zo opgezet.

@goede echo's: ook erg fijn om te lezen zeg, ik kijk er zelf ook zo naar uit! a.s. maandag zijn wij aan de beurt. best zenuwachtig voor.

@ trouwen: als ik het allemaal hoor en die jurken zie krijg ik ook wel de kriebels hoor. MAar wij hebben besloten ons geld nu even ergens anders aan te besteden, wie weet komt het nog wel een keer. Succes met alle voorbereidingen! echt leuk.

@ mezelf: ik ben al een tijdje niet op ZP geweest. Ben veel moe en de afgelopen dagen zooooo misselijk dat ik me ziek heb gemeld op mijn werk. Heb vandaag mijn leidinggevende maar ingelicht hoe de vork in de steel zit en dat ik ik voor mijn vakantie (maandag a.s.) niet op het werk kom. Gister bloeddruk laten meten bij de huisarts en deze is aan de lage kant, dus vandaar die duizeligheid. Verergerd de misselijkheid. voldoende eten en drinken binnen houden is op dit moment een dagtaak waar ik me serieus op richt. Genoeg voeidingsstoffen vind ik toch wel belangrijk, hoeveel moeite het me ook kost. Vandaag gelukkig nog niet overgegeven, afgelopen dagen gemiddeld 3x per dag, dus ik loop met een emmer doo rhet huis. Herkennen meer meiden dit in deze mate?

goed, verder heb ik niets te klagen hoor, ik ben blij dat ik zwanger ben en hoop dat het goed blijft gaan. Wel leuk om alles even weer bij te lezen (of eigenlijk de laatste 10 pagina's, de rest ben ik te moe voor)

8. betti

betti Lid

7 mei 2010
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden

ik heb vamorgen een echo gehad,ppffff wat een spanning zeg.
    totdat ik daar een mooi klein bewegend kindje zag:D en een kloppend hartje.
    wat een heerlijk gevoel.
    alles zag er goed uit.
    ik dacht zelf dat ik was uitgerekent op 1jan. de echo zei 5 jan dus dat houden we nu maar aan.

9. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ben teruggebeld, Gyn was haastig dus ook weer haastig aan ass. uitgelegd. Ze was heel lief en vertelde dat ze moest zeggen dat het een mededeling was van de gyn en bij het standaard protocol hoorde.....hmmmmmm zet ik mijn vraagtekens bij want als dat zo was dan had hij dat gisteren nog wel gezegd toch?
    Ass begreep heel goed dat ik me nu zorgen ging maken. En moest anders gewoon vrijdag weer bellen dan ging ze een belafspraak voor die dag maken met de gyn.
    Ze raadde me aan om de verlos te bellen, waarom laten ze me dan niet volgende week en die week daarna bloed prikken om te kijken of die weer goed is en langzaam aan het zakken is? Als je daardoor iemand toch gerust kan stellen??
    Misschien is het allemaal een storm in een glas water maar ben er behoorlijk onzeker door geworden.
    Net combitest een dikke week vooruit gezet, die krijg ik dinsdag.....nu.

10. linnielin

linnielin VIP lid

2 sep 2009
    6.635
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan me voorstellen dat je je best onzeker voelt nu. Wel fijn dat de combitest nu al zo snel kan. Spannend hoor! Sterkte ermee!!!

11. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Iniminie Wat mij erg hielp toen ik misselijk was, is heel veel kleine beetje eten. Raar maar waar, daar werd ik minder misselijk van. En ik had gemberpillen gehaald, die hielpen ook wel wat.

@betti Gefeliciteerd met je goede echo!

@Goofy Wel vreemd allemaal hoor, kan me voorstellen dat je je nu erg onzeker voelt. Ik hoop dat je combinatietest komende week goed is.

@Elif, Juudje en Mimi Veel plezier morgen met jullie echo's!

12. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Hoopelijk is er niks aan de hand. Wel vaag dat ze zo doen.
    Miss moet je even vragen of je als nog volgende week bloed wil laten priken.

@betti Fijn dat je een goede echo hebt gehad en hoeveel weken ben je nu?

13. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Getver, nou iid. Blij dat jullie me begrijpen. Manlief maakt zich ook wel wat zorgen maar vooral om mij!!!! Want wederom zegt hij: meid ik weet zeker dat het goed zit.
    Pfff........dit is niet grappig meer.

14. nooatje

nooatje Niet meer actief

Hey Goofy dat is idd niet meer grappig nee! Wat vervelend wil je net lekker genieten heb je dit weer he? Komt vast goed ik zou idd ook denken dat er dan mischoen wel 2 inzitten!!?

Iedereen met een goede echo GEFELICITEERD!!!
    En de anderen veel plezier morgen met de eerste echo SPANNENDDDD!!

Ik heb vandaag geen bruin/bloedverlies gehad nu maar hopen dat het zo blijft. Je schrikt er toch wel echt van hoor, helemaal als het dan ook nog ineens rood is. Maargoed dat was maar 1 keertje! Ik wacht eerst maandag op de echo en dan kan ik pas iets meer genieten. Maar as ik soms de verhalen lees kan het bij een 2de echo soms nog mis zijn. bleeeggh niet leuk die onzekerheid.

liefs nooatje

15. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Noaatje, kijk als dat het nou zou zijn. Maar ik heb al twee echo's gehad, waarvan gisteren de tweede en ik zag er toch echt maar eentje, of ze moeten helemaal gelijk liggen maar daar geloof ik niet in.

Fijn dat het bloed/bruinverlies gestopt is, daar maak je je zeker zorgen over, kan erover meepraten. Hoop dat je binnenkort goed bericht krijgt.
    Tis wat het die onzekerheid!!!

16. Iniminie84

27 apr 2010
    78
    0
    0
    @ wen: fijn, bedankt voor je tip. ik ga morgen ook ff zoeken naar gemberpilllen of thee, schijnt meer mensen te helpen. Daarnaast moet ik minimaal 1x per uur iets eten jah en heb altijd vanalles naast mijn bed liggen, voordat ik er uit stap of als ik 's nachts ineens honger heb. biscuitjes en mandarijnen zijn op dit moment mijn favoriet. Brood en melk eet ik helemaal niet.

@ goofy: succes meid, spanning hierover is nooit leuk. hoop dat het allemaal mee valt en dat je snel duidelijkheid hebt.

vanavond maar eens de verkiezingsuitslag gaan kijken met mijn lief op de bank. Hij is zo lief voo rmij de laatste dagen, zo maar ineens een sms vanaf het werk hoe het gaat enzo. Kan ik erg waarderen. voor hem begint het ook steeds werkelijker te worden en begint het echt leuk te vinden. Hoe ervaren jullie dat met jullie man/vriend?

17. nooatje

nooatje Niet meer actief

Ja mijn mannetje is ook erg lief hij zegt elke morgen als ie wakker word als eerste tegen mij "zit ie er nog in??" hahaha

18. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @nooatje Fijn dat je bruinverlies gestopt is. Nog maar 5 nachtjes slapen en dan krijg je je echo.

@Iniminie Ik hoop dat je je snel beter voelt. Als het allemaal niet helpt, toch eens naar de ha ervoor.

Fijne avond allemaal!

19. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wen, krijg jij de uitslag van de nekplooimeting ( combitest?) direct???

20. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    goofy, wat vervelend dat je nu wel zo'n boodschap krijgt, maar niet wat het betekent. hoop dat je snel wat meer duidelijkheid hebt.

inimini, als je zo misselijk bent, zou ik een afspraak met de ha maken. er zijn ook medicijnen voor om de misselijkheid tegen te gaan.

ik heb het de afgelopen week aan wat mensen op mijn werk verteld. kreeg vandaag bloemen van de directeur en van 2 collega's allebei een paar kleine sokjes.

Deel Deze Pagina