Hoi hoi! vakantie... Nog 5 weken en 2 dagen en dan heb ik vakantie! Cyntjeman helaas pas een week later... hij bouwvak gebonden... ik werk in de zorg dus altijd problemen. Ben er wel mega aan toe...kan alleen maar aan slapen denken overdag.... komt niets uit mijn handen als ik vrij ben Hartje horen... Wij hopen volgende week het hartje van ons muisje te hebben gehoord! Helaas geen angelsound hier in huis... Juju... Succes meorgen bij de VK! En veel plezier @de rest... ben al weer vergeten wat ik nog meer wilde reageren... ga mn neus maar weer eens snuiten (lichte hooikoorts... en ivm zwangerschap bloedneuzen na het snuiten)
de angelsound heb ik ook in huis, de verloskundige zegt dat je het pas met 14 weken ongeveer kan horen met zo'n ding, en dat ze niet zeker weten of de straling geen kwaad kan. heb het ding dus maar even aan de kant gegooid.
Bij mijn zoontje hoorde ik het met 10 weken al heel duidelijk, dus het kan wel. Of het schadelijk is??? Eerlijk gezegd denk ik niet dat je ze dan gewoon bij de kijkshop kan kopen maar voorzichtigheid boven alles natuurlijk...
lijkt me wel erg sterk dat het schadelijk is (dan zou het er wel opstaan, en trouwens alles is wel zo'n beetje schadelijk tegenwoordig. Daar word ik zo moe van!!! Ik heb wel ergens gelezen dat zo'n ding van de verlos bij te lang gebruik veel erger is. Maarja dit komt natuurlijk van internet. Ik heb het toen ook aangeven aan de verlos en zei vond het geen enkel probleem is! Maar ze zei wel als je weinig beweging voelt moet je niet op dat ding vertouwen omdat je het hartje hoort en altijd effe bellen. Dus ja de een zegt van wel en de ander niet... Lekker Nederlands..haha
Hoi a.s. mama's Mag ik me ook bij jullie clubje aanmelden? Wij zijn 27 januari uitgeteld! (en heb geen kwaaltjes alleen dat ik zo ontzettend moe ben dat er echt totaal niets uit mn handen komt. Stofzuigen is al teveel energie.. ) Ik hoop dat ik jullie bij kan houden met kletsen! Liefs..
Hoi Dames, Even een vraagje want ik ben even in een onzekere bui. Ik heb echt een week of 3 onwijs last gehad van misselijkheid, duizeligheid en regelmatig over moeten geven. Sinds een dag of 3 voel ik niets meer, gewoon weer helemaal normaal. Stom misschien maar ik had nog een kv 2v5 test liggen en die heb ik vanmorgen met ochtendurine gedaan. Wat denk je: super licht streepje terwijl ik ook testen heb waarvan de teststreep veel donkerder is dan de controlestreep. Ik heb sinds gisteren ook echt het gevoel dat het mis is. Wat denken jullie? Zal ik proberen een echo te laten maken bij een pretechobureau? Ik zou vandaag 8 wkn zwanger moeten zijn...
Dit is dus de reden waarom je niet meer moet testen. Ook dat je geen kwaaltjes meer hebt, hoeft niets te betekenen. Wanneer mag je voor echo komen? Als je je echt zo onzeker voelt en het idee hebt dat het fout zit, zou ik in eerste instante de vk bellen en met haar overleggen. Als zij de echo niet wil/kan verzetten, kan je altijd nog bellen voor een echo bij een pretechobureau. Sterkte!
Ja stom he?! Ik moet dat ook gewoon NOOIT meer doen... Heb het er net met mijn vriend over gehad en werkte wel verhelderend. Over twee weken heb ik zoiezo weer een echo dus ik wacht gewoon af. Ik hoor gewoon te vaak slecht nieuws en dat betrek ik dan te veel op mezelf denk ik... Ik ga het proberen los te laten.
Ik snap idd dat je onzeker word van al die nare berichten, maar je moet echt proberen het los van elkaar te zien. Ik voel me al die tijd niet echt zwanger, bijna geen kwaaltjes e.d. maar ik heb nu 2x een kloppend hartje gezien en ik weet dus dat het goed zit. De praktijkassistente van mijn vk zei eigenlijk wel iets interessants: Probeer je pas zorgen te maken als er echt reden is tot zorgen, dan heb je er nog tijd genoeg voor. Daar heeft ze wel gelijk in, bedacht ik me, dus sindsdien hou ik me daaraan en geniet ernu van dat ik gewoon zwanger ben.
het wordt even tijd voor wat leuks weer... de echo van vandaag, 10 weken en 4 dagen (4cm groot/klein) komtie:
ons kleine ukkie was zeer beweeglijk en gaf een hele show weg.. met als klapper op de vuurpijl een demonstratie kikkerbenen: de gyn. moest hier zo hard om lachen dat we een foto mekregen (oke 4 hihi)
Wat een geweldige foto's Brademarie Vooral die laatste!!! Weten jullie zeker dat het geen kikkertje is??? Echt zo duidelijk te zien!! Love... probeer je niet te veel zorgen te maken. Kwaaltjes komen en gaan en een lichtere test hoeft niets te betekenen want dat hangt weer veel af van de hoeveelheid je gedronken hebt enzo. Ik heb soms ook nog de neiging om er een test tegenaan te gooien (erg he?) maar doe het niet. Zo was ik erg geschrokken van mijn lichte mvm test ook al weet ik dat die testen meer hcg nodig hebben dan die van kv. En wat Wen al zei... geen zorgen maken tot je daar aanwijsbare redenen voor hebt zoals bijvoorbeeld bloedverlies. Zo denk ik namelijk ook... En ik heb alleen maar honger en ben moe dus maak me soms ook zorgen (en een k*t zw verleden) Ik zou gewoon de vk bellen voor een eerdere echo... ze zijn er niet voor niets...
Ben er weer vandoor... ramen afspuiten en wassen want de buren hebben van de week de muren schoongestraald (fijn hoor :x) Tis een en al stof op onze ramen... schaam me kapot
Hier ook geen symptomen en wel bloedverlies gehad knal rood en dat wil dus ook niet altijd wat zeggen!! Had daarna een super mooie echo van ons kleine skatje met hartje!! Ik ben ook toe aan goed nieuws en vind de echo van brademarie echt geweldig mooi hahaha wat leuk die beentjes. Dames GENIETEN!!!!!!
wat een leuke foto met die beentjes omhoog hahaha ik heb geen symptomen, borsten doen sinds een paar dagen ook helemaal geen zeer meer en dan ga je gelijk denken zal het wel goed wezen pffff stresskip volgende week de echo, zit de dagen echt af te tellen! rond de 10 weken is het hormoon toch het hoogst? dan zou je toch denken dat je dan juist symptomen moet hebben? daar ga ik weer...
Thanx voor al jullie reacties! Ik krijg het niet zo goed uit mijn hoofd maar heb veel afleiding van mijn zoontje gelukkig! Het is zo'n schatje! Brademarie: Wat een super echo's!!! Ik wil ook, hihi.
ja echt wel bijzonder en grappig de vorige echo's leek onze uk meer op zijn of haar papa: relaxed en chillllllll *zennnnn* en vandaag was het meer mijn kant... druk druk druk en even lekker gek doen alles zag er trouwens prima uit, je zag zelfs de navelstrenghartslag kloppen.. bijzonder hoor.. zowiezo vind ik het 1 groot wonder"*wauw* dit gebeurt dus écht?! over anderhalve week is de nekplooimeting en krijgen we gelijk de uitslag hiervan en van de combinatietest waar vandaag bloed voor is afgenomen. uhm verders... superaardige gyn.. kregen 4 leuke foto's mee naar huis en een big smile die er maar niet af gaat wat hebben jullie vandaag gedaan?! ik vind het een beetje rustig de laatste dagen op ons forumpie hier.. xxx