Hallo iedereen, Wou me hier ook aanmelden. Ik ben uitgerekend voor 14-01-11. Aankomende vrijdag heb ik weer een echo, ben nu al zenuwachtig daarvoor. Verder heb ik nog niets geregeld en nog niets gekocht. Wil eerst vrijdag de echo afwachten.
@Moosey Hoe ging je echo vandaag? @Iniminie Gefeliciteerd met je 12 weken grens. Die onzekerheid herken ik niet, want juist hoe verder ik was, hoe zekerder ik werd dat het wel goed zat. En dat de kwaaltjes qua moeheid ed afnamen, was ik alleen maar blij mee. @EyesOnly Van harte gefeliciteerd en welkom! @Naomi Veel plezier morgen bij de vk! @ego Ik vandaag het besluit genomen om een gedeelte de ziektewet in te gaan. Ik ben afgelopen weekend alleen maar aan het bijkomen geweest van de vorige werkweek en volgens mij gaat er dan ergens iets niet goed. Het is ook de combinatie van het warme weer en het vocht vasthouden daardoor en de lange werkdagen. Mijn leidinggevende was het daar gelukkig wel mee eens, de vk ook. Morgen een telefonische afspraak met de bedrijfsarts om afspraken te maken, dus ik ben benieuwd. Ik wil het gaan proberen om tot of 13:00 uur of 14:00 uur te werken, misschien krijg ik dan in mijn vrije tijd weer wat meer energie voor oa het huishouden. @all Mocht je niet op onze bevallings-/afsprakenlijst staan en er wel op willen: stuur mij, Danjay of IrisB dan even een pb en een van ons zet je op de lijst van onze site. Nogmaals onze site:Januari 2011 Mama's Wisten jullie allemaal al dat er een hyvessite is? (http://kippenhok11.hyves.nl) Even aanmelden en via pb aan mij of Moosey doorgeven wat je naam hier is. Deze hyves staat totdat iedereen het wil op privé en iedereen kan/mag erop zetten wat ze willen!
@eyesonly: welkom en gefeliciteerd @wendy: dank je wel! hoop morgen eindelijk het hartje te kunnen horen!! balen dat je minder moet gaan werken maar ach het is voor je lijf wel fijn! inderdaad zeker met dat warme weer.
mimi, dreamy en zen, wat een superreacties van jullie! daar heb ik echt nog geen energie voor, naast 32u werken en voor mijn dochter zorgen. gelukkig doet mijn vriend veel in huis want zelfs daar heb ik weinig puf voor. eyesonly, welkom en gefeliciteerd! is het je eerste echo? elif, super zo'n goeie nekplooimeting! iedereen die (bijna ) 12 weken is: gefeliciteerd met de mijlpaal! inimini, ik voel me de hele zwangerschap al niet zo onzeker. geloof dat ik hier wel een van de weinigen ben hoor. mijn gevoel is goed en kwaaltjs zeggen niet zoveel over hoe het met je zwangerschap gaat. en dat ze na een week of 12 afnemen is ook heel logisch want dan neemt je hcg (die voor veel kwaaltjes zorgt) af. hoop dat ik geen belangrijke dingen vergeten ben!
Even snel: Echo was heel goed!! Wat een verschil met 9 weken! Je kon nu al heel veel zien! Ze zag ook al dat het kindje had gedronken en ze zag dat de hersenen uit twee delen bestonden. Ze heeft ook het hoofdje opgemeten en dat lag ook helemaal op schema. Het is wel een druktemaker zeg! Zit de hele tijd te bewegen! Ook zag ze dat de placenta achter ligt, dus ik zal het kindje goed gaan voelen. Daarna gingen we naar de vk en daar hebben we het hartje gehoord! Toen moest ik wel even huilen. Dat was voor mij veel werkelijker dan een echo. Maar dat was verder ook helemaal goed! Nu mag iedereen het weten!! Meteen even op Hyves en Facebook zetten !
Lauwie ik heb ook een beetje hetzelfde als jij. Ik heb ook eigenlijk helemaal geen kwaaltjes gehad. En na die goede echo van 9 weken ben ik ook eigenlijk heel positief. Ik laat het allemaal op mij afkomen en geniet er eigenlijk gewoon lekker van! Moosey: wat mooi dat je het hartje gehoord heb. Ik kijk hier ook enorm naar uit! Maar moet toch nog ruim 2 weken wachten, helaas
He meiden alles goed??? @Moosey, hier ligt de placenta ook achter, maar ik voel de kleine minder goed dan bij mijn zoontje, daar lag de placenta aan de voorkant, maar het was een druktemaker, en heel sterk in zijn ledematen. Nu voel ik savonds wat, de bekende plopjes!!
@Moosey Gefeliciteerd met je goede echo! Ik ben benieuwd hoe iedereen gaat reageren op dit leuke nieuwtje.
Goeiemorgen! Ik ga een poging wagen om zo veel mogelijk te reageren komt ie... Moosy, Gefeliciteerd met de mooie echo en veel plezier met het nieuws te vertellen! Lauwie, Hier zijn mijn kwaaltjes, die ik al bijna niet had, ook afgenomen. Is normaal zeggen ze maar tóch is het allemaal maar spannend! Nog 6 dagen en dan hebben we controle en kunnen we het hartje weer horen... kunnen we er voorlopig ook weer tegenaan! Eyesonly, welkom hier en gefeliciteerd! Elif, volgens mij had ik je al gefeliciteerd, maar zo niet, dan alsnog gefeliciteerd met de mooie uitslag van de nekplooimeting! Naomi, veel plezier bij de echo vandaag! Wen1975, goed dat je op tijd rekening gaat houden met je lijf. Ik hoop dat het wat beter gaat als je wat meer rust kunt nemen. Iedereen die de 12 weken heeft gehaald/ is gepasseerd, Gefeliciteerd en dan zitten we in de 2e trimester! Antares, ik hoop dat het al wat beter met jullie gaat. En dat jullie straks weer met goede moed kunnen proberen zwanger te raken. En natuurlijk, dat het niet al te lang meer duurt voordat het raak is. Ik zou het leuk vinden als je dat komt melden! Zo... ik zal vast het een ent ander vergeten zijn... sorry Maar er word ook zo veel gekletst de laatste dagen!
@cyntje: dank je wel maar heb alleen maar controle helaas geen echo. maar ik hoop wel vandaag het hartje te horen!!!
@ Lauwie, nee het word mijn 2de de eerste had ik met 9 weken omdat ik niet wist hoe ver ik was. Er is namelijk in April Pcos bij mij geconstateerd en dezelfde maand ben ik spontaan zwanger geworden. Terwijl de gyn mij een kans van 10% gaf om natuurlijk zonder hulp zwanger te worden. Had pas eind mei door dat ik wel eens zwanger kon zijn (oeps). Verder iedereen bedankt voor het welkom
Heb je het hartje al gehoord of nog niet???? Hier nog niet. Ja een keer met de angelsound maar das al weer een tijdje terug. VK kon het ook niet vinden, gelukkig wel op de echo gezien. Nieuws in het dec forum waaar er opeens geen hartslag meer was, kindje met 19 wkn overleden......slik.........ben me kapot geschrokken......ga bakkie doen en heel hard in huis werken om me niet ongerust te gaan maken.
Hey allemaal, Wat fijn om te lezen dat he tmet de meeste steeds beter gaat en de kwaaltjes minder worden. De afgelopen drie dagen had ik echt nergens last van, niet misselijk, niet overgegeven, niet extra moe, heerlijk. Maar vanochtend was het weer zo ver: misselijk en kokhalzen. Maar rustig aan gedaan en beschuitjes gegeten om mijn maag te kalmeren, nu gaat het weer prima. Nog twee nachtjes slapen en dan heb ik de 12 weken echo! Ben zo benieuwd, zeker na verhalen dat het zo'n verschil is met 9 weken Na de echo gaan we het aan mijn opa en oma vetellen en houden we het niet meer geheim, we zijn heeel benieuwd naar alle reacties. Kom vanavond weer even kijken, zo naar mijn werk.
Eyesonly welkom meid, mooi dat er wondertjes bestaan Goofy, ik ben een beetje jaloers, ik voel nog helemaal niets..... maarja ik weet ook niet goed wat ik moet voelen.... ben op zoek naar plopjes maar nog niets getraceerd als iets wat anders is dan anders.... Wen, verstandig dat je wat gas terugneemt.... ik hoop dat je merkt dat je het met iets minder werken weer goed vol kunt houden.... Antares, ik hoop op snel een 3de wondertje voor jullie... 12 weken, meiden gefeliciteerd die deze mijlpaal hebben bereikt... ****EGO-bericht**** Hier gaat alles goed. Morgen weer controle en dan horen we als het goed is voor het eerst het hartje... spannend!!! Gisteren zijn we wezen winkelen bij babydump en zijn we geslaagd voor een babykamer, wandelwagen (incl gratis maxi-cosi) en box.... en omdat er teruggeefgarantie is tot de geboorte en na speurwerk vonden we uit dat zij ook garantie geven dat ze de goedkoopste zijn...... Hier een fotootje van de babykamer:
Hoi allemaal, Wat gaan jullie snel! heb gelukkig wat mee kunnen liften op wat samenvattingen van andere... Kwam een leuke site tegen, heb me gelijk maar aangemeld voor de bevallinglijst Charpi: wat een prachtige baby kamer! Helemaal mijn smaak, super mooi! Die zou ik ook wel willen Wij moeten nog winkelen voor dat soort dingen.. maar wachten tot de 20 weken echo.. we willen graag weten wat het is. Maartje85: leuk bijna je echo, hopelijk is alles goed.. Dan kan je er echt heerlijk van genieten! Goofychik: slik met 19 weken je kindje verliezen.. dat hoor je niet vaak.. wat lijkt mij dat naar zeg! bah!
Antares: wat lief dat je hier nog steeds reageert, ik kan me voorstellen dat het ook best pijn om al die verhalen te lezen. Heel veel succes straks in september! Iniminie84: logisch dat je onzeker bent, de eerst termijn is eigenlijk gewoon een rotperiode van afwachten tot je wat gaat voelen en horen, ik moet zeggen dat ik veel aan de angelsound gehad heb en nog steeds trouwens. Eyesonly: gefeliciteerd en welkom hier! heel veel plezier vrijdag bij de echo! Wen: fijn dat je leidinggevende zoveel begrip heeft voor je situatie, hopenlijk knap je gauw weer een beetje op! sterkte hoor! moosey fijn heerlijk dat alles er zo goed uitzag! lekker genieten meid! Goofy heerlijk dat je al wat voelt meid! geniet ervan! Maartje: alvast veel plezier met de echo!! Charpi: wat een prachtig kamertje!! Hier verder weinig te melden, gisteren mijn certifaat voor het eerste jaar van de kappersopleiding gehaald!! nog 1 jaartje te gaan!
Induna, wacht met het babykamertje niet te lang hoor, er zitten vaak lange levertijden op meid, straks heb je alles niet op tijd in huis.... Danjay, gefeliciteerd met je certificaat meid!
he meiden. zen: lag je nog optijd in bed??? noami: fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad.. ja dat is best lastig lijkt me jurk op de groei, want je weet niet hoe groot je dan precies bent.. heb je al iets ophet oog? duizelig is vaak of een lage bloeddruk, kan je hebben na gezete of gelegen te hebben. Maar het kan ook zijn dat je lijf meer bloed aan het maken is en het daarom want minder snel in je hoofd is. Het kan ook een teken zijn dat je teveel doet..dus wat rustiger aan en als het zo blijft even overleggen met vk, controleren ze bloeddruk en ijzer. marije: wij wonen in van ewijcksluis (gemeente anna paulowna) dus we ziten zo'n 18 km van elkaar af.. Cyntje: dat geeft niet dat je het niet redt om te reageren, vergeet niet dat ik hele dagen thuis ben en bijna niets mag... As we speake is mijn schoonmaakster bezig in mijn huis..vanaf 9 uur tot 13.00 ongeveer en colin slaapt vaak nog 2 x. laat het los, dat jij ook bezig moet zijn. dat HOEFT neiet, je gaat nl. heel makkelijk je eigen grens over, dat voelde je gister.Als je echt niet kan gaan zitten,Zeg dan gewoon dat je nu niet op het zelfde tempo mee kan en daarom liever heeft dat ze niet poetst of poetst als jij er niet bent. heb jij nog niet dagelijks een zwangerschpsbroek aan? ben benieuwd wat de buren brengen?? inieminie: logisch hoor dat je onzekerder word als de kwaaltjes afnemen, je weet wel dat het erbij hoort na doe eerste 3 maanden, maar jah.. als het je echt dwars zit, bel je vk even , stress is niet goed misschien wil ze je het hartje wel even laten horen. eyesonly: welkom en spannend he echo's...zo dat is een leuke verrassing toch nog spontaan zwanger. wen: heel goed besluit om minder te werken, als je lijf dat vraagt is het nodig. Fijn dat je werk zo meedenkt.!Zal even nieuwe afspraak enz. door mailen.. lauwi: ook jij niet druk maken dat je niet zoveel reageert, dat komt wel (of niet) ik ben hele dagen thuis he.. gaat het iets makkelijker. moosey: gefeliciteerd met de goede echo!!! antares: vidn het erg leuk dat je mee leest en ik hoop dat jullie snel een 3 wonder mogen verwelkomen.. goofychick: ja heftig he die verhalen, een van de meiden waarmee ik op het maart2009 forum zat en ik nog steeds veel mee msn(woont in amerika), heeft gister een extra echo gehad om dat ze het kindje niet meer voelde en er was dus inderdaad geen hartslag meer.. Ze was 15 weken. maar blijf er zelf in vertrouwen dat dit maar heel afentoe voorkomt!! Maartje: oo leuk vertellen... Charpi: jee controle..hoe was het?? Mooi kamertje, heel licht eiken zeker?? welke wagen zijn jullie op uitgekomen?? oo ik heb ook zo'n zin om dingen te kopen.. Induna: gewoon bijlezen wat je redt.. ja babykamers hebben (nieuw) vaak een levertijd van 6 - 12 weken minimaal. en als er iets fout gaat en het moet opnieuw besteld zit je zo op 20 weken verder...dus ik zou in iedergeval al een kijken binnenkort wat jullie zouden willen en qua accesoires dat na die 20 weken doen of wil je ook de meubels in kleur?? Danjay: gefeliciteerd met je certificaat.!!!!