@dreamy: he bah wat een vervelende opmerking!!! tuurlijk het wordt nu foetus genoemd ipv embryo en nee het is nog niet levensvatbaar maaaar de kans op een miskraam wordt zo veel kleiner nu omdat de kleine compleet is en alleen nog maar hoeft te groeien! laat je niets wijs maken meid, mn verloskundige zei het gisteren nog tegen mij dat de kans om een miskraam nu te verwaarlozen is en je lekker kan gaan genieten!
@dreamy Waar slaat die opmerking op? Trek je er niets van aan hoor meis en laat je ook niet kisten! Je hebt idd de magische grens gehaald en dat is al heel wat. Tja en garanties krijgt niemand, het kan zelfs nog bij de bevalling mis gaan. Dus slaat helemaal nergens op wat je collega's zeggen. Ze hadden ook gewoon heel blij voor je kunnen zijn dat je door je "moeilijkste" fase heen bent en dat de kans op een miskraam nog maar minimaal is. Bij deze collega's is zeker alles vanzelfsprekend gegaan? :x Dikke knuffel!
@Muppet: Wat leuk dat je de kleine al hebt gevoeld! Bij de eerste duurde het zeker langer voordat je wat voelde? De vk zei tenminste tegen mij dat het nog wel een aantal weken kan duren ook omdat je niet weet wat je moet voelen. @Dreamy: Mensen kunnen echt lullig reageren. Of gewoon helemaal niks zeggen. De receptioniste bij ons zei gisteren dat ze er heel veel moeite mee had dat ik zwanger ben en dat ze tegen haar psycholoog had gezegd dat ze een collega had die zwanger was, ze enthousiast deed maar er geen zak van meende. Nou, leuk om te horen! Maar dat mens spoort ook niet. Heeft het alleen maar over d´r psycholoog en dat ze verliefd is op mijn leidinggevende haha! Toen ik gisteren naar huis ging vroeg ze opeens hoeveel weken ik nu was en ik zei alleen maar: Tot morgen! Tis wel goed, dan opeens wel vanalles willen weten. Maar het boeit mij verder niet hoor. Wat ik wel irritant vind is mensen die best dichtbij mij staan en mij een tijd niet hebben gezien, niet vragen hoe het met mij gaat. Maar goed, daar kan ik mij eigenlijk ook niet heel druk over maken!
@moosey: ik voel de kleine ook hoor soms een paar keertjes per dag en het is toch echt de 1e en veel vetjes!!! ik vergelijk het een beetje met een trillend spiertje alleen dan heeeel kort! als het goed is kun je nu ook een hardere plek in je buik voelen ongeveer halverwege je schaambot en navel dan weer je aan welke kant de kleine ongeveer ligt en herken je het mss wel eerder
@Naomi: Echt? Wat gaaf! Ik lees hier ook dat sommige het hartje niet kunnen horen omdat ze veel vetjes hebben maar dat heb ik ook. Juist vooral bij mijn buik! Dus het is denk ik net geluk. Ik voel inderdaad wel een hardere plek bij mijn buik. Daar had de vk mij op gewezen. Eindelijk heb ik een strakke buik haha!
haha nou dat zal je baarmoeder zijn als je daar een gevoel krijgt wat je niet kan plaatsen bij je darmen zal het de kleine kunnen zijn!!! haha ja ik had dat ook links is strak vanwege mn baarmoeder rechts is nog flubberig en het hartje is geluk hebben denk ik, mijn verloskundige had hem gisteren gelijk te pakken
Ja, ik weet dat het mijn baarmoeder is. Dacht niet de baby te voelen ! Fijn trouwens dat je het hartje ook zo goed hebt gehoord. Bijzonder hè?!
Dreamy: Wat een rot opmerking zeg!!!!!Maar trek je er niets van aan, ze weten gewoon niet beter zolang ze zelf niet in de sitiatie zitten!!!! Muppet: goh echt gaaf dat je de kleine al voelt?????Hoe voelt dat dan????? Wen1975: Ik zal je mijn gegevens even doorsturen leuk die site! Eyesonly: Gefeliciteerd Heb niet alles terug gelezen maar hoe lang ben je nu ong. zwanger dan???? Hier: Ik ben geloof ik de laatste hier, bedoel dus dat ik 29 jan. uitgerekend ben ik moet nog 1,5 week en dan heb ik ook de '12 weken grens' bereikt pffffffff. Ben blij als het zo ver is..... Heeft hier al een iemand de kleine voor de twaalf weken gevoeld????Ik geloof ik vandaag, heel erg vreemd zoals een kleine trilling/kriebel aan de binnenkant........heel kort maar wel heel vreemd hahahaha. Ben net uit bed gekropen (hoofdpijn bijna elke dag) want moet zo Laura van de Kindergarten afhalen, en hoop dat ze een beetje goed humeur heeft want dat is de laatste dagen ver te zoeken.Het kleine meisje word groot en heeft een erg eigen willetje!!!! liefs Es
Sorry weet ff niet wie het zei (heb nu me kladblok niet open ) maar idd tis iemand die 2 gezonde kids op de wereld heeft gezet zonder problemen. Dus ze zal het vast vanzelfsprekend zien maar ze moet eens hier op t forum kijken hoeveel verdriet er is voor 12 maanden.. en moet het dan een troost zijn of zo dat het dan niet levensvatbaar is??!! Je kan het niet maken om zoiets te zeggen zeker omdat ze weet dat wij al een miskraam hebben gehad. pfff kan me er boos om maken maar dat heeft geen nut.. ik blijf wel genieten hoor en geniet wel in me eentje dan hier op me werk maakt niet uit ze weet zelf niet wat ze mist toch. En nog iemand die een rot opmerking kreeg. Van je collega's moet je het maar hebben he. En dan opeens wel intresse nou ik zou ook niks meer zeggen idd! wow ik wil ook ukkie voelen!! haha hier ook 2e kindje dus hoop dat dat snel volgt. Zo speciaal he meiden. Geniet er lekker van hoor! Bedankt voor de lieve woorden iig meiden!
Geweldig meid!!! Wat zal er een boel van je schouders vallen! Stomme dopplers ook... Ik heb de mijne gisteren binnen gkregen trouwens. Maar ik durf nog niet... lees veel verhalen op i net van meiden die geen hartje vinden... in de stress schieten. Nou, laat nog maar even dan. A.s. maandag heb ik weer controle dus ik kan nog wel een paar dagen wachten met luisteren. Alvast heel veel plezier morgen! Geniet er van
Bah... wat een collega! Ik weet niet hoe ik zou reageren... waarschijnlijk zou ik ook met stomheid geslagen zijn... :x
@Goofychick: Inderdaad nog gefeliciteerd!!!! Geweldig! Sorry maar heb de laatste dagen niet zo heel veel tijd, dus lees vluchtig op het forum en reageer random. Maar ik vind het zeker leuk om alle verhalen te lezen!!
@Eyesonly: O lekker he die blaasontstekingen. Ik heb er ook al weer 1 te pakken. Ik hoop voor je dat de 2 dagen snel voorbij zijn en je een mooie echo krijgt. Maar wees niet bang hoor, er zijn eenn hoop meiden die geen klachten hebben gehad. @Dreamy: Jeetje wat een lullige opmerking van je collega! Lijkt wel jaloezie! @Moosey: Nee bij de 1e voelde ik hem met 14 weken. En dat terwijl ik een voorliggende placenta had. Dan zeggen ze altijd dat je je kindje pas heel laat voelt en weinig maar daar had ik geen last van. Ik heb ook veel vetjes maar bij mij hebben ze met 11 weken gewoon het hartje kunnen horen.
Kan ik me nog aansluiten zie nu pas dit onderwerp..spuit11 Ik ben 11 januari 2011 uitgerekend van de 1e! Zo spannend!
@Dreamy12: Wat een rotopmerking! Zoals de rest ook al zegt, probeer je er niets van aan te trekken en geniet van je zwangerschap en het behalen van die grens. Voor mij voelt het ook echt als een grens, vanaf nu (vanaf een goede echo morgen eigenlijk, haha) mag iedereen het weten. @Wen1975: Was gezellig, winkelen met mijn moeder. Mijn Peettante was toevallig ook nog mee. We hebben niets gekocht, maar wel een kinderwagen gereserveerd, zodat ik hem morgen met mijn vriend kan gaan bekijken. Het is een Stokke Explory, laatste showroommodel, in de aanbieding. @Allemaal: heeft 1 van jullie ervaring met de Stokke Explory? Is het een fijne wagen? En hoe is de prijs/kwaliteitverhouding? @Ego: ik voel mij steeds beter, en krijg weer wat meer energie. Zodra de zon een beetje zakt moet ik zeggen, haha. Vooral in huis wil ik veel doen, afwassen, wasjes draaien, stofzuigen. Wel alles in mijn eigen tempo natuurlijk. Hebben jullie dit ook? Erg veel zin in de afspraak bij Gyn en echo morgen. Mijn vriend zou eerst niet meekunnen, dus zou mijn moeder meegaan. Gisteren vroe gmijn vader of hij ook mee mocht. Vind ik op zich prima, hij is nu al een trotse opa, haha. Maar nu heeft mijn vriend misschien toch de middag vrij en kan dus mee. Met z'n 4-en naar de gyn, is dat niet een beetje druk?
Anitaaax: Welkom en gefeliciteerd!! Maartje: Ik vind de stokke er zo vreselijk wiebelig uitzien. Als ik mensen er wel eens mee over straat zie gaan gaat dat ding alle kanten op. Net alsof er snel een stuk vanaf gaat breken. Veel plezier morgen met de echo! Ik denk niet dat ze daar een groot probleem mee gaan hebben dat jullie met zn 4tjes zijn.
@Muppet: heb ik ook gehad, gelukkig is het nu wat minder geworden. Genoeg drinken, maar dat doe je vast wel en je rustig houden Ik kreeg nog de tip om eens panadol te nemen, is ook paracetamol, maar toch net ff iets anders.
charpi, mooie kinderwagen. hoe zit dat met de levertijd? 12 weken, of heb ik het mis? mimi, leuk zulke goede buren, wel balen van de blaasontsteking madelief en anita, welkom bij ons clubje en nog gefeliciteerd goofy wel een handig ding he die angelsound, veel plezier bij de vk morgen dreamy, 12 weken! gefeliciteerd muppet, de baby al gevoeld, leuk zeg!! dreamy, wat een rotopmerking! ik ben er wel achter gekomen dat je niet altijd leuke reactie's krijgt helaas. hopelijk ben ik niemand vergeten. heb het idee dat ik de baby voel? dit is nu de 3e x dat ik savonds iets voel. weet niet hoe ik het moet omschrijven. heb het tegen niemand verteld, ze zullen me wel voor gek verklaren haha ik heb vakantieeeeeeeeeee heerlijk, een weekje weg, de kraamzorg regelen, kinderwagens kijken/kopen en kijken of ik een zwangerschapscursus wil volgen en zo ja welke. zijn er ook meiden die geen cursus hebben gevolgd/gaan volgen?
@Maartje Mmmm Stokke Explory, persoonlijk vind ik hem niet mooi. Net zo'n postbodekarretje... Maar je ziet ze wel steeds meer, dus het zal op zich wel goede wagen zijn. Vraag me alleen af of je met deze wagen in het bos of op het strand zou kunnen lopen. @Leeuw Lekker vakantie, geniet ervan. Ik heb me nog niet ingeschreven voor een cursus. Zal me er eens in gaan verdiepen, maar ze zullen ivm zomervakantie toch niet eerder starten dan sept. Of wel? @Kindje voelen Ik ben jaloers, ik wil de kleine ook voelen maar voel nog helemaal niets. Ik vind het wel erg leuk hoor dat jullie de kleine voelen. Zo nu ga ik hup mijn bed in. Morgen weer tot 14:00 uur werken, ik ben benieuwd hoe het gaat.