WOHHHHHHH net iets raars gevoeld, net of er een stok dwars zat verticaal, ik was met manlief erover aan het praten toen ik opeens een hele harde schop kreeg, echt dat ik ook zei van: WOHHH....... *zwijmelt verder*
Zou het een teken zijn dat we het unaniem eens zijn over een meisjesnaam??? Elke keer als we het er over hebben dan kijken we elkaar aan met een blik van.....JAAA COOL!!!! Stoere maar ook een hele mooie naam. Jongensnaam hebben we iig iets maar pffff.....dat is toch moeilijk.
Wat gaaf dat je het zo goed voelde!!!! Meisjesnaam zijn wij het ook over eens. Jongensnaam is moeilijker. We hebben het er bijna elke avond in bed wel even over en dan komen soms ook de domste namen voorbij. Mijn vriend heeft een Friese voor- en achternaam en we hebben van zijn moeder een boekje gehad met Friese voornamen. Als je soms ziet wat voor rare namen erin staan! Maar we hebben nu zoiets dat we afwachten tot we weten wat het wordt. Misschien hoeven we dan niet eens een jongensnaam te bedenken! @Leeuw: Ik wil misschien zwangerschapsyoga gaan volgen en ik las net dat ze aanraden om dat al rond de 12 weken te regelen....! Lijkt wel of je bijna alles in het begin moet regelen!! Gaan jullie binnenkort al iets van een pretecho doen? Hier in de buurt hebben ze een pakket dat je twee keer mag langskomen. Eén keer voor een 2D en één keer voor een 3D echo. Lijkt ons wel leuk om de 2D rond de 18 weken te doen, want dan krijg je ook geslachtsbepaling en de 3D rond de 26 weken. Je krijgt niet alleen foto's maar ook een filmpje, dus dan is de 2D ook wel leuk!
Wij hebben de Xplory en ik ga 'm straks echt missen: vind 'm geweldig! Soepel, wendbaar (ik stuur vaak met 1 hand terwijl ik in de handere een boodschappenmandje heb ), lekker hoog waardoor je makkelijker even contact met de baby hebt en minder hoeft te bukken - ja, ik ben lang... Voor ons was het echt een superkoop. Het is idd niet de meest geschikte wagen voor in het bos, dan is een wagen met grotere wielen beter, maar op het strand gaat het goed. Zo, dat was het promopraatje .
Over namen: daar wil mijn man helaas echt niet over denken voordat we het geslacht weten. Komt uiteindelijk goed, weet ik nu uit ervaring... Hier ook een Friese achternaam, trouwens, dus het wordt in elk geval een Nederlandse, Friese of Scandinavische naam. Over het voelen van de baby: ja, sinds vorige week regelmatig plopjes. Leuk! Over zwangerschapscursussen: de vorige keer heb ik pilates gedaan, net wat actiever dan yoga maar ook heerlijk ontspannend. Deze keer wil ik het eigenlijk wel weer doen. En verder hebben we gisteren de nekplooimeting gehad. Zag er gelukkig goed uit. Zondag krijgen we de uitslagen van het bloed, dus het blijft nog wel even spannend. Fijne dag allemaal!
@Wen: bedankt voor je reactie over de Xplory. Echt mooi vind ik hem ook niet, maar hij lijkt me erg praktisch. @Emme: Mijn vriend is ook erg lang, ikzelf ben maar 1,63 m. Mij lijkt het handig dat de stang en het stoeltje in hoogte verstelbaar zijn en dat je makkelijk op twee wielen kan rijden, om bijvoorbeeld makkelijk de trein in te komen. @hier: gezonde spanning voor de echo vanmiddag.
@wen1975, geen idee wanneer het start, heb me er verder nog niet in verdiept, 1 deze dagen ga ik ermee bezig @moosey, dat zei ik ook al tegen mijn vriend, eerst die 12 weken wachten wachten en dan ineens moet je van alles regelen vanmorgen even weer met de angelsound geluisterd, kon het niet laten hartje hoef ik niet meer te zoeken, ging weer snel en heel duidelijk, zo duidelijk had ik het nog niet gehoord, binnenkort proberen om het op te nemen, wat een mooi geluid straks naar mijn schoonzus, ligt al 3 weken in het ziekenhuis wegens een te hoge bloeddruk, en nu blijkt dat de placenta ook niet meer goed werkt, ze is nu 32 weken zwanger, hopelijk kan het kleintje er nog even in blijven. fijne dag allemaal
Goedemorgen meiden!!!! Straks naar de VK. Hartje luisteren. Verder heeft de misselijkheid grotendeels plaats gemaakt voor intense moeheid, misschien komt alle stress van afgelopen jaar er wel uit. Best heftig geweest om je draai weer te vinden met zo'n kleine gup in de ochtend. Vroeg opstaan, zoontje mee de auto in naar het werk KDV, dan zelf op tijd voor de klas, werken, zoontje ophalen, fulltime het moederschap in en blij zijn als je een half uurtje kan zitten voordat je gaat slapen. Hmmmmm als ik het zo schrijf zal alles er nu wel uit komen....hahahahahaha.........
HELPPPPP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! We zoeken een leuke jongensnaam bij de naam van ons zoontje (Sven)......en ik wil geen Lars omdat dat heel veel voorkomt. Wie denkt mee? Liefst geen engelse naam.
@dreamy12: Wat een rot opmerking! @madelief: ik ben nu 12 weken en 6 dagen morgen dus 13 wkn Verder wil ik ook straks graag weten wat het word. Mijn vriend wil het eigenlijk niet weten maar omdat ik het wil weten wil meneer het ook weten. Krijg ook telkens de vraag: en wil je het weten wat het word? en als ik dan zeg dat ik dat wil weten word het, nou dat zou ik niet willen weten dan is alle verrassing er al af. Pfff alsof ik hun vertel wat het word
thijs thijmen martijn Luuk Koen wil je een korte naam dus 1 lettergreep of 2 of meer ik vind jongensnamen makkelijker dan meisjes namen.. dus zijn ook reuze benieuwd wat het wordt, ik wil het ook heel graag weten en mijn vriend juist niet.. andere mensen vertel ik het denk ik niet als we het eenmaal weten...
Nou kan je vertellen dat ik het geen mindere verrassing vond toen mijn zoontje werd geboren hoor!!! Heb al genoeg verrassingen dan, en ben veel te nieuwsgierig. Vind het altijd zo'n dooddoener "dan is de verrassing eraf " Anyway ieder zijn mening.
Thanks, maar geen van allen wordt het. Hebben we al de revua laten passeren. Luca vinden we een leuke naam en Luuk ook maar mijn man heet Loek. Tja....
@Maartje en Goofychick: Hoe was het??! @Leeuw: Mijn Angelsound komt morgen met de post. Ben benieuwd! Leuk dat je het hartje zo goed hoort! Hoe is het met je schoonzus?? Hebben de meiden die rond week 14 zitten ook zo'n last van bandenpijn? Ik heb vandaag vrij en had mij voorgenomen het huis onder handen te nemen maar als ik 5 minuten stofzuig, krijg ik al een trekkerig gevoel in mijn buik. Ook heb ik last van steken achter mijn schaambot. Nu is dat ook wel logisch want in week 14 en 15 maakt de baby volgens mij een groeispurt door. Maar ik heb nu even het idee dat ik alleen kan zitten en liggen!!
Ik had deze week 2 dagen flink last van bandenpijn, nu is het weer minder. Echt flinke steken en het deed ook behoorlijk zeer. Spannend een angelsound! Ik luister 1 of 2 keer per week (heb nu 4 keer geluisterd, met 13+ weken voor het eerst het hartje gehoord en daarna nog een keer aan mijn vriend laten horen). Maar steeds als ik het hartje hoor zwemt hij ook heel snel weer weg haha. Wij willen niet weten wat we krijgen. Niet omdat het anders geen verassing zou zijn (je zet een mens op de wereld, dat is echt wel meer dan alleen een piemeltje of niet) maar omdat het ons gewoon niet bezig houdt. Wel heel sterk het voorgevoel dat het een jongetje is en heb mijn echo's ook in het NUB forum geplaatst. Maar goed dat is een schatting en we zullen het pas medio januari weten..
@Juju: Heb net je echo's bekeken. Zijn echt heel mooi en duidelijk! Maar kunnen mensen op het NUB forum dan misschien zien wat het wordt??! Ik heb mijn nieuwe echo's net in mijn foto-album gezet. Ik moet er sowieso elke dag even naar kijken. Hoe verder je bent, hoe mooier ze worden!
Hee meiden. afgelopen dagen weer wat druk gehad. Nou morgen alleen nog ontbijten met collega's, laastse dingen regelen, dan een vergadering en dan als laaatste een borrel! Nou ik ben aan vakantie toe. Ik ben t zat! Pff.... Ik blijf ook maar trek hebben, maar ik wil niet vreten en ongezond. Maar op een gegeven moment komt het brood mijn oren uit! En wil ook geen 20 kg aankomen! nouja moet nog even mijn draai vinden denk ik. Daarnaast had ik gereageerd op marktplaats voor een kamertje. Helemaal blij en bod geaccepteerd. Vraag k wanneer ik het kan halen en dan blijkt dat het nog in gebruik is voor 1 kindje en of het zo laat mogelijk opgehaald kan worden. Uhh ja.... dan zet je het toch niet al op marktplaats! Sorry ben ff chagerijnig!
Jouwe zijn ook mooi! Ja rond de 13 weken kunnen ze de NUB zien van je kindje als die mooi met een rechte rug ligt. Ik ben geen expert hoor. Het zijn in ieder geval niet de geslachtsorganen waar ze dan naar kijken. Ik kan ook blijven kijken naar onze uk, mooi he *verliefd*