Januari 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Wen1975, 20 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Mimi gefeliciteerd met je nichtje!!

Elif hele fijne vakantie!!

Lauwie rustig aan he meid!

hier vandaag ook het eerste schopje gevoeld, had al eerder wat gevoeld maar deze was toch erg duidelijk, schrok er gewoon van:)
    Verder al 2 dagen knallende koppijn, nog nooit zo erg gehad, zal het weer wel zijn....

2. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    wbt het kamertje. We doen het waarschijnlijk toch omdat het zo'n leuk kamertje is. Ik heb gevraagd of ze ons wel tegemoed wil komen en niet nog eens 2 maanden ervan gebruik wil maken. met 3 a 4 weken gaan wij akkoord.

Ik wil ook weer een echo! Jullie hebben zulke leuke foto's ;)

Goofy geniet je al van je vakantie??! Ik bijna bijna...nog 1 dag!

3. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Heel mooi kamertje!! Ik wist niet dat zijn bij de baby dump ook goedkope kamertjes hadden... Toch nog maar eens een keer gaan kijken dan :D

4. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    @Leeuw, volgens mij, net als mij een voorliggende placenta. Iemand van de temp dames had het me uitgelegd. 100% zeker weet ik het niet hoor ;)

@Marije... ik hoop dat de verkopers jullie tegemoed willen komen!

@Danjay... óók het eerste schopje! Leuk he?

@Lauwie... ik dacht dat het tot de 16 weken moest? Dat is mij verteld iig... stiekum ben ik straks wel blij als ik ook klaar ben :)

@hier... van de 2,5 weken nog 8 dagen werken en dan vakantie! Ook veel halve dagen. Wij blijven thuis om hier heel veel geld uit te geven :D

5. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    danjay, thnx, doe mijn best! leuk dat je je baby gevoeld hebt!

marije, maar het duurt toch nog maanden voor je het nodig hebt?

cyntje, klopt! ik ben in de 1e echo 3 dagen terug gezet. wilde toen mvm laten weten dat ik langer mee kan doen, maar bij de 2e echo zeiden ze in het zh dat ze dacht (net als ik) dat ik 3 dagen verder ben. dus ik heb het bij mvm maar zo gelaten omdat er dan ws te weinig hcg in mn pies zit

6. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Wauw wat gaaf dat al zoveel meiden de baby voelen met 14 weken. Ik dacht dat dat altijd pas veel later was. Vast heel bijzonder gevoel.

Ik ga er soms ook eens even rustig voor liggen. Maar tegen beter weten in natuurlijk. Want 12 weken zou wel heeeel vroeg zijn, haha.

Iedereen die een kinderwagen nieuw heeft gekocht?! Hebben jullie deze bij de babydump gehaald? En voor welke maxicosi hebben jullie gekozen?

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Moosey leuk kamertje!!
    Ik heb het idd ook gezien helaas hebben we wel een grote kleerkast nodig anders is de kamer zo leeg:D
    Nou morgen is het dan zover, vanavond onze hondjes wegbrengen, dat gaat mijn hart breken.
    Zal ze erg missen, al die tijd waren zij degene die ons moed geven in onze kinderwens.
    En ben er zo gehecht aan ;)
    De hormonen werken natuurlijk ook niet mee ;)

En als we dan terugkomen gaan we het kamertje bestellen:D
    xxx

8. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Danjay: Jij ook al een schopje gevoeld??! Wat leuk!!

@Marije: Dus echt aftellen voor jou?! Gaan jullie nog ergens naartoe?

@Elif: Ik snap dat dat een moeilijk moment is en door de hormonen inderdaad helemaal haha!

We kiezen expres om er geen kast bij te bestellen omdat we een belachelijk grote kastenwand hebben. Waarschijnlijk gaan we in die kamer ook de babykamer maken. Ik baal wel dat die kasten er dan in staan maar we hebben maar twee kamers, dus weinig keuze.
    We willen eigenlijk verhuizen maar toen we het er gisteren over hadden kwamen we tot de conclusie dat we dan nog maar 5,5 maand hebben!! Dat schiet dus niet echt op! We moeten eerst ons huis zien te verkopen. Dan maar volgend voorjaar.

Ik zit nu op mijn werk maar ben zoooooo moe. Heb denk ik toch teveel gedaan in de vakantie. Mijn vriend heeft al aangeboden om dit weekend het hele huis te poetsen maar dat hoeft niet van mij. Nou ja, een beetje dan :D !

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dat is ideaal moosey!!
    Ik weet niet waar je woont.
    maar in Duitsland en België kun je alles per stuk kopen ;)
    Enkel wat je nodig hebt.

10. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Hoi Marije ,
    14 weken is ook echt heel vroeg !
    Als het je 2e kindje is groeit je bm sneller (doordat ie al een keer ''uitgerekt'' is) en herken je de plopjes iets sneller.

Vind het hardstikke leuk voor de meiden die de baby voelen maar voor de meiden die het nog niet voelen kan het een beetje een teleurstelling zijn als het nog weken weg blijft.
    Wat helemaal niet gek is aangezien het heel normaal is de baby tussen de 17/20 weken voor het eerst te voelen.
    Zeker als het hier omschreven word als de normaalste zaak van de wereld.(met 13/14weken)

Heb me bij de zwangerschap van Mia flink gek lopen maken op het forum , achteraf gezien allemaal voor niets. (rond de 17/18 weken begonnen de schopjes)
    Heb me er toen meerdere weken ook op lopen focussen terwijl het nergens voor nodig was.

Dont worry , het komt allemaal goed.

(persoonlijk vind ik dit een groot nadeel van het forum , ook voor meiden die nog een stuk minder ver zijn en nu een andere fase doorgaan maar toch dingen gaan verwachten over een aantal weken als ze het zo lezen.)

11. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Ik heb sites gezien waar je ook alles los kunt bestellen. Maar nu je het over België hebt.... We wonen in Tilburg en we kunnen natuurlijk altijd in België kijken. Dat is niet ver van ons af. Misschien is het daar wel goedkoper!
    Thanks!!

Hoe was het om de hondjes weg te brengen? Stil in huis nu?

12. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Melmel: Ik heb inmiddels geleerd om niet meer te vergelijken met anderen. Ik voel het kindje nog niet maar inderdaad zei de vk dat je het de eerste keer pas rond de 20 weken voelt. Hetzelfde als dat ik mij rond deze tijd mij beter moet gaan voelen en juist hartstikke beroerd ben. Wat een ander voelt, hoef ik nog niet te voelen. Iedere zwangerschap is anders!
    Maar misschien zijn er wel meiden die zich er druk over maken.
    Maar van de andere kant moet je niet teveel op een forum zitten als je heel erg onzeker bent. Ik werd er in het begin in ieder geval erg onzeker van. Nu ik weet dat het goed zit niet meer zo. Zoek soms nog weleens dingen op zoals miskraam rond 14 weken. Moet ik niet doen maar doe dat toch. Heel irritant haha!

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Jaa heel herkenbaar.. al die verhalen dat het nog zo laat fout gaat maken mij ook zo zenuwachtig soms. Gisteren nog even naar het hartje geluisterd, ik vind hem super snel nu. Luister altijd maar een paar seconden want volgens mij vindt de baby het niet echt leuk (haha hij zwemt het liefst snel weg). De schopjes daar ga ik maar vanuit dat ik die voorlopig nog niet voel. Ik hoop stiekum op vakantie, lijkt me wel heel bijzonder (we zijn in augustus drie weken weg, rond 20 weken zwschap komen we weer terug).
    Vreemd hoor, als ik dan weer aan het werk ga ben ik al op de helft!!!

14. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Leuk he die schopjes...die hartjes...die echo's! En kamertjes uitzoeken en wandelwagens....let wel op...wandelwagens...als je die al heel vroeg koopt kan je smaak veranderen in je zwangerschap...niets zo wispelturig als een zwangere vrouw hahaha.

Vind het leuk om te lezen dat het zo goed gaat met iedereen.

Las over voorliggende placenta...gaat het dan over waar de placenta ligt? Aan de voorzijde van de buik? Want een voorliggende placenta word meestal gebruikt omdat hij voor de uitgang ligt....en hopelijk is dat niet want dan word het meestal een keizersnede!

Een placenta aan de voorzijde word een placenta aan de voorzijde genoemd...en dan kan hij hoog of laag liggen...en dan heb je nog een achterliggende placenta....(logisch? hahaha)

Groetjes en tot lezens!

Miranda

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

zwaai .. heb net een buikfoto gemaakt..heb veel last van mijn buik. dus ben er veredr niet veel. Colin is onmogenlijk vandaag.. hij is bekaf maar wil niet slapen, ik laathm nu maar even huilen in zijn bed.. redt het ook niet om hem nu te halen..blleh

maar goed dit ben ik vandaag met 11 weken en 4 dagen...

16. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    lieve allemaal even een kort berichtje, ik reageer niet zo veel meer maar lees wel elke dag mee.. maar de puf ontbreekt om te reageren en als ik reageer wil ik niemand overslaan... maar heb heel veel last gehad van hoofdpijn de afgelopen 2 weken en ben onder behandeling voor mijn bekken.. vorige week kon ik door de pijn hieraan echt ff geen kant op.. ik ben ooit gevalen op mijn stuitje en toen is volgens de fysio, mijn stuitje zelfs gebroken geweest en nu scheefgegroeid waardoor ik nu allemaal pijn krijg in combi met de zw.schap... maaaaaaaar komt hopelijk wat verbetering door oefeningen enzo.. we zullen zien!

wij gaan nu even een weekendje weg, met de hele family naar een bungalowpark.. ga zo eerst ff een ventilator scoren in de winkel anders blijf ik erin denk ik..

dikke knuffel voor iedereen, de vakantiegangers: hele fijne vakantie, geniet ervan!!!

tot snel!

liefs Linda

17. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    mimi wat een moi buikje.. echt supermooi!

18. maartje85

maartje85 Actief lid

27 mrt 2010
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey allemaal,

De echo gisteren was geweldig! Wat een verschil tussen 9 en 12 weken zeg :) Het kindje lag vrolijk naar ons te zwaaien, en was helemaal prima. Een 'intacte eenling' zoals de gyn het noemde. Alles zit er al op en aan, armen, benen, vingertjes. Ook waren de onder- en bovenkaak duidelijk te zien en een mooie dikke navelstreng.
    Mijn placenta ligt tegen de buikwand aan dus zal wat langer duren voor ik iets voel.

Gisteravond naar mijn opa en oma geweest, werden helemaal gek. Wordt het eerste achterkleinkind. Ze begonnen meteen namen te bedenken en mijn opa heeft me wat geld toegestopt, de schat :)

@vakantiegangers: geniet ervan!

@babykamer, wij zijn er nog niet uit, maar het wordt een tweedehandsje. Staan erg mooie dingen op marktplaats.

@Mimi83: mooie buik en leuke jurk!

19. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Antares: Ik schrik! Wist niet dat je een miskraam hebt gehad godsamme :(. Hoe gaat het nu met je?!

@Juju: De tijd gaat snel hè?! Ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan! Over ruim 5 weken ben ik al op de helft!

@Mimi: Heel mooi buikje en inderdaad een leuke jurk!

@Brademarie: Vervelend dat je je niet goed voelt. Ik hoop dat fysio iets voor je kan betekenen. Veel plezier met het weekendje weg! Lekker uitrusten.

@Maartje: Fijn dat alles goed was! En 3 weken maakt inderdaad heel veel verschil!

20. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    oh moosey, ja al een tijd terug hoor! En het gaat goed met me...ben ff in afwachten op telefoontje van de gyn. Want hij zei maandag dat ik nog al het bloed wat in mijn bm zou zitten kwijt moest raken..maar heb dus sindsdien geen enkele druppel bloed gezien...vervelend want verlies wel veel slijm...en bij elke blubs of flodder die ik voel lopen...rennen naar de wc om te kijken of ik bloed...dus overal maandverband meenemen....zucht niet leuk!

Wist neit dat het zo lang allemaal zou duren....alweer bijna een maand geleden dat we gehoord hebben dat die dag het hartje was opgehouden met kloppen..

Hoe is het met jouw naast nog steeds moe?

Deel Deze Pagina