ikke is blij..dacht al te voelen dat het beter werd en nu is het bijna weg, het voelt echt alsof de vk "eindelijk" iets op zijn plek geduwt heeft heel vreemd.. maar ik voel me heerlijk. kan weer met mijn benen op getrokken zitten.. dat kan niet vanaf week 7 a8 ,..hihi. buikie nog een beetje gevoelig maar dat is vast groeipijn.. wen: ALVAST GEFELICITEERD!!en wat spannend dat jullie zat. misschien weten wat het is.. Goofy: jij ook maandag al , lekker zeg..Wij moeten het weten en dat wordt dus met de 20 weken echo. bij colin had ik die ook iets later 21 +1, moet nog afspraak maken.. bij 14 weken.ja kwaaltjes komen terug bij moeheid inderdaad.. even rustig aan doen en anders goofy tijd inlassen een dagje alleen jij! charpi: thanx.. ik raak toch wel bij gyn .hoor dus hoop dat zolang mogenlijk uit te stellen.. Marije: heel herkenbaar.. eerst geloof je het nog niet echt en is het onreeel. maar als je de kleine dan gezien hebt... dan word gedukd hebben moeilijk..als jij aangeeft dat jullie het niet willen weten dan gaan ze een beetje om het gebiedje heen. al heb je natuurlijk van die uitzonderlijke keren dat zodra ze de echo erop zetten je zomaar een piemeltje ziet.. haha heeft een vriendin van mij gehad.. ja die herken je wel hoor.
wen, alvast van harte gefeliciteerd! geslachtsbepaling: hebben jullie dan een pretecho dat je rond deze periode een echo krijgt? en laten jullie ons weten wat het word? mimi fijn dat het weer wat beter gaat ooh zit nu al tegen morgen op, 31 graden zeg.. morgen op verjaardag mijn kleine nichtje word 2 jaar, heb vandaag 4 uur lang in de stad gelopen voor een leuk kado. ooh wat was ik kapot, maar wel geslaagd gister via wehkamp een broek, rok en legging besteld, en alle 3 zitten ze prima, heerlijk die positiekleding
Goeiemorgen! Weer dagje thuis met IrisBkind, dus kijken hoe lang ik mag typen. Hopelijk verdrinkt de woonkamer ondertussen niet, want de laatste nieuwe mode is om drinken niet op te drinken maar uit te spuwen Komt volgens mij omdat we zaterdag samen in de douche geweest zijn. Is altijd drama om zn haar te wassen, dus ik dacht "wat als hij mijn haar ook nat mag maken". En dat zal ik geweten hebben, werd bijna verdronken Dus ik maar water spuwen en ja... Soit. Gelukkig krijgt hij van mij bijna alleen water te drinken, dus de natte plekken drogen gewoon op zonder vlekken te maken. @cyntje: Als je om de hoek woont, kom ik wel kijken Mijn voorgevel is trouwens niet echt spectaculair veranderd, dus betwijfel of mensen er meer naar kijken dan anders. Vorige zwangerschap voelde ik me echt een soortement Pamela Anderson, maar nu merk ik er niks van. Denk omdat ik nog BV geef. @maartje: Super, leuke reacties Hier gelukkig ook alleen maar positieve dingen. Maar mensen kunnen soms rare dingen zeggen als ik lees wat sommigen hier meemaken hormonen: Niet zo heel veel last van. In die zin dat ik geen mood swings oid heb. Wél kan ik idd geen erge dingen over babies/kinderen meer zien, huil ik bij films en heb ik moeite met reclames voor goede doelen ivm kinderen en dieren. Vroeger kon ik me daar ook niks bij voorstellen, maar is toch gebeurd @goofy: Bah, rotgevoel gisteren. Gelukkig kon je man het een beetje overnemen. Voel je je wat beter vandaag? @mimi: Fijn dat alles goed is met uk! Is toch een geruststelling. Ook fijn dat je al een stuk minder pijn had gisteren, hoe gaat het nu? @marije: Ben altijd heel blij als ik een echo heb, maar toch ook altijd een beetje zenuwachtig. Was wel het meest nerveus voor de allereerste, dus beetje omgekeerd als wat jij hebt dus. geslacht: Ze kunnen het zien vanaf 16-17 weken geloof ik. Bij 20 weken echo kijken ze volgens mij alleen maar naar geslacht als je erom vraagt. En zelf kan je het normaal gezien echt niet zien. Behalve als je uk echt wijdbeens voorbij de "camera" zwemt. Maar dat gebeurt volgens mij niet zo vaak. Ik kon het bij de echo's van IrisBkind iig niet zien (en wij wilden het toen ook niet weten). Ook niet als ik achteraf terugkeek ofzo. @wen: GELUKKIGE VERJAARDAG! Maak er maar een fijne dag van @leeuw: Ja, leuk hee, kleding die goed zit Zo, tijd om te douchen, IrisBkind klaar te maken en dan gaan we maar winkelen. Voor het weer veel te warm wordt. Dacht dat het zou meevallen, maar 31 graden dus, bah :x Zo ook maar even de brievenbus checken, hopelijk liggen er seabands in (collega zou kijken of ze ze kon vinden) en hopelijk werken die dingen dan ook Oh en niet vergeten dat ik straks naar de mondhygiëniste moet. Die is vast niet blij met me, maar ik kan 's avonds amper tandenpoetsen zonder over m'n nek te gaan, dus stokeren zat er echt niet in. Soit. Fijne dag allemaal! (Typen redelijk gelukt, wel met een onderbreking of tien )
@Mimi: blij te lezen dat het weer een stuk beter met je gaat. Mag ik vragen waarom jullie moeten weten wat het kindje is? Een medische reden? @wen: Tja, je bent er vandaag dan wel niet, maar toch een hele fijne verjaardag. @vertellen: Ja, wij zitten nu ook in de vertelfase. Iedereen vindt het tot nog toe geweldig, bij een enkeling merk ik wel eigen persoonlijk verdriet. @ego: Gisteren de echo gehad. Het was geweldig. Heb nauwelijks de echo gezien, ik was zo aan het huilen van blijdschap. Gelukkig hebben we de echo op DVD meegekregen, zodat ik hem nu wel al 10 keer bekeken heb . Gelukkig wist mijn man het commentaar al uit zijn hoofd . Ik ben ook blij dat ik bij de januari-mama's blijf (ik begin jullie net te leren kennen), ik ben zelfs een paar dagen naar voren gezet! Zo blij, hartje klopt, maag en blaas werken, 10 vingertjes... etc.
@IrisB, hihihihih............tja kunnen je aardig bezig houden die kleintjes. Bij het vorig topic toen ik zwanger was van zoontje, had ik al zoveel respect voor degene die al eentje hadden lopen.....IK WEET NOU WAAROM!!! Nou zo maar ff bakkie doen, zoontje insmeren en nog van het mooie weer genieten. Gisteren niet weggeweest, en toen we savonds met zijn drieen naar de gamma gingen was dat wel te merken, meneertje moet gewoon dingen om zich heen zien, alles was voor hem. Wil een geboortje pakje kopen voor de kleine maar daar wacht ik nog even mee totdat ik weet wat het is, nog 3 a 4 dagen.....
Leuk hoor al die geslachtsbepalingen! Hoewel wij het dus niet willen weten geniet ik wel een beetje mee met jullie.. super spannend! Hebben jullie een voorkeur? Hier gisteren voor het eerst het gevoel gehad last te hebben van hormonen. Zat helemaal overstuur in de auto omdat ik me opeens besefte dat als we straks een kleintje krijgen ik niet dood kan gaan. Want wie moet dan voor de baby zorgen? Voelde me super verantwoordelijk opeens en bang dat ons kindje zonder ouders op zou moeten groeien.. echt bizar, nog nooit gehad en slaat nergens op. Zucht hopelijk blijft het hierbij ..
Goofychick: Helaas kan ik je niet helpen met campings. Ik heb nog nooit op een camping gestaan, lijkt me overigens wel leuk. Spannend over 3/4 dagen dagen weet je gewoon al wat het wordt. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom mensen al zo vroeg willen weten wat het wordt. Is het pure nieuwsgierigheid? Ik wil het ook weten, uit pure nieuwsgierigheid, alleen mijn man niet. Dus is het beter als ik het ook niet weet, anders kan ik het toch niet voor me houden.
Dank je Ink. Juju: Nu begin ik het eindelijk een beetje te geloven. Helaas moet ik nu naar mijn werk. Tot een volgende keer. Liefs, Grace
Dag mama's, Soms kwam ik hier nog lezen, maar meedoen lukte al niet meer. Ik houd het nu bij één topic en wens jullie allemaal een goede, gezonde, plezierige zwangerschap toe en hoop dat alles voorspoedig mag verlopen! Wie weet komen we elkaar weer tegen in een ander topic en kletsen we gezellig over onze baby's! Groetjes van Humpie
@Grace gefeliciteerd met je goede echo! Mooie foto van je beeb. @Humpie Jammer maar wel te begrijpen, we komen elkaar vast en zeker wel weer tegen op zp. Jij in ieder geval ook een fijne zwangerschap. @Juju Welkom in de wereld van de hormonsters. Huil hier soms ook om het minste geringste. @goofy Wij kopen geen kleertjes meer totdat we zeker weten wat het wordt, is toch wel zo fijn om gericht te shoppen. @Marije Vanaf 16 weken kunnen ze het wel zien mits de kleine meewerkt. Maar dat geldt voor de 20-weken echo ook. Het is leuk als we zaterdag het geslacht kunnen zien, maar persoonlijk ben ik al blij als ik een keer geen slapende beeb zie, maar een koppeltjeduikelende beeb ofzo. @leeuw Ik denk wel dat ik het hier vertel, als jullie beloven niets aan mijn ouders te vertellen. @mimi Wat fijn te horen dat het weer beter gaat. Ben wel benieuwd wat het nou is geweest dat het nu na vk-bezoek beter gaat. Hoop dat het vandaag weer zo goed gaat. @all bedankt voor jullie felicitaties, zou eigenlijk niet komen maar ja mijn moeder belde net dat ze pas vanmiddag kwam. Dus heb nog even de tijd, tja dan toch maar even hier gluren. Pffff wat is het trouwens alweer benauwd he? Laat die onweersbuien maar komen...
@grace: gefeliciteerd met je goede echo!! mooie foto hoor van je kleintje. @mimi: hoe gaat het vandaag met jou?? @leeuw: ik laat het ook weten wat het wordt ga het niet geheim houden want dat kan ik toch niet hihi. @wendy: nu echt GEFELICITEERD ligt jullie kleine altijd te slapen met de echo's??? die van ons heeft nog niet 1 keer geslapen met de echo die was zo druk dat ze hem nog eens niet op kan meten... ik heb echt geen idee van wie hij dat zou hebben ik denk van mijn moeder haha. @humpie: jammer meid maar ook jij een fijne zwangerschap verder
@Grace: Echt een hele mooie echo! @Mimi: Ik heb al effe niet meer gereageerd maar da's wel schrikken geweest voor jou! Vooral toen je dacht dat het einde zwangerschap was. Hoe voel je je nu? @Wendy: Gefeliciteerd!!!!
Oh, mijn vorige berichtje ging een beetje mis . Anyway, ik ben vandaag heel verdrietig, want we moeten straks ons konijntje laten inslapen. Ze was de laatste dagen heel veel afgevallen en at bijna niet meer. We wisten al dat ze een tumor had maar nu heeft ze ook een kies die schuin groeit. Ze is ook helemaal niet meer knuffelig maar heel schrikachtig en wankel. De dierenarts heeft haar gisteren een pijnstiller en wat vocht toegediend en gisteravond hebben we de beslissing genomen. Zelfs mijn vriend (altijd heel stoer ) zat met dikke tranen. Blijft toch altijd moeilijk om afscheid te nemen van een diertje...
Dank je wel. En ja alleen slapende beeb gezien (goh denk toch echt dat ie dat van zijn/haar vader heeft) zelfs van hoesten en met de buik heen en weer gaan was hij/zij niet onder de indruk. @Moosey Heel veel sterkte, meis, vanmiddag.
hopelijk heb je dan volgende keer een bewegende/drukke beeb op de echo is erg leuk om te zien! @moosey: wat zielig! heel veel sterkte ermee!