Januari 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Wen1975, 20 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Slaapt :D Hij ligt er nog steeds. Ik geloof niet in "slaaptraining" (laten huilen dus) en ben te lui om uit m'n bed te komen 's nachts, dus dat is voor ons de ideale oplossing. Daarnaast vind ik het raar dat babies hier in het Westen bijna meteen alleen moeten slapen (terwijl wij volwassenen wel gezellig bij elkaar kruipen ;)). Was oorspronkelijk ook niet mijn plan dat het zo lang zou zijn, is gewoon zo gegroeid. Net zoals het ook niet mijn plan was om zo lang BV te geven. Ik was ingesteld op 6 maanden, maar heb zó lang geworsteld om vlot BV te geven dat ik het belachelijk vond om dan 3 maanden later al te stoppen. Dus toen werd het een jaar. En daarna "we zien wel wanneer ie er mee ophoudt" :D Soit, heel ander verhaal.

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    IrisB heb je een co-sleeper of slaapt hij bij jullie in bed?

3. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier geloof ik ook niet in laten huilen. Hier een hele slechte slaper gehad tot een jaar! Heeft toen veel bij ons gelegen, als het niet ging een keer proberen en toen tussen ons in. Veel vertrouwen gegeven en daarna ging het steeds beter, heb nu een zoontje wat heerlijk op zijn eigen kamertje slaapt en weet dat ik of wij er altijd zijn als hij zich laat horen. Was anders geweest als ik hem had laten huilen weet ik zeker.
    Hier 9 mnd bv gegeven, en wel er gewoon uit.

4. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Marije en Cyntje, dikke knuffel van Heitje, waarschijnlijk is het misgegaan vannacht bij haar. Zoooo zielig.......maar moest jullie een knuffel geven.

5. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    @ goofy: ik denk dat het idd erg afhankelijk is wie je hebt voor de cursus. Moet ik me nog maar even in verdiepen.

6. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    @Silsa leuk dat je even meeleest en schrijft! Hopelijk ben je snel weer zwanger. Fijn dat je cyclus ook weer op de rit is! best heftig allemaal! Wie weet komt dat schrijven bij nod straks wel weer....

7. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Kan ik me helemaal in vinden ;) Je moet gewoon doen wat het beste past bij je kind. IrisBkind heeft er blijkbaar lange tijd veel nood aan gehad om 's nachts vaak te drinken, dus wij hebben de voor ons beste oplossing gekozen. En jullie ook dus :D Is idd belangrijkste dat je kind wéét dat je er bent als hij je nodig heeft.

@juju: Hij slaapt nu tussen ons in. Tot we verhuisden hadden we een co-sleeper, maar dat kan volgens IrisBman niet in de nieuwe slaapkamer. Maar goed, zal toch moeten, want wil het wel voor uk no. 2 (en kan volgens mij ook best, maar IrisBman ziet dikwijls erg veel beren op de weg voor ik hem kan overtuigen dat de weg echt wel beervrij is :D )

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha ja een co-sleeper lijkt me ook heel mooi en vooral natuurlijk als je borstvoeding geeft :)

9. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Ohw neee..... :( hoe weet ze dit? Temperatuur of ongesteld geworden!

Sommige mensen zit het ook niet mee!! Pff.... wat ontzettend kl*te.

Dikke knuffel terug!

10. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

hallo, weer eens bijgelezen over jullie. hier alles ok, maar moe, moe moe.... hier meeschrijven is me nog steeds teveel helaas.... voor degenen die het kunnen gebruiken ook sterkte!

11. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Hallo!!

Heb even geen tijd om bij te lezen, sorry!
    Maar ik vroeg mij iets af.
    Ik heb de laatste twee weken bijna elke dag wel een soort weeig gevoel in mijn onderbuik (geen pijn), vooral als ik veel heb gedaan (gewandeld, gestofzuigd).
    Ik vroeg aan mijn vriendin of ze veel in haar onderbuik voelde tijdens haar zwangerschap en dat had zij niet.
    Zijn dat al harde buiken of is dat heel wat anders?
    Voelen jullie ook dingen gebeuren in je onderbuik of helemaal niet??

12. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Yep hier ook! En bij mijn zoontje had ik er geen last van niet op deze manier, meer echt harde buiken. Harde buiken herken je vanzelf, dan heb je echt een bolletje in je buik.
    Maar het is wel een teken om wat rustiger aan te doen denk ik.
    Vergis je niet er gebeurd nu veel met je baarmoeder.

13. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Moosey: weeig gevoel heb ik wel gehad. Nu niet meer zo'n last van. Nu echt bandenpijn (zo heet het volgens mij). Vanmorgen moest ik hard hoesten en stond tegelijkertijd op. De kramp schoot in mijn onderbuik. Ook met sommige bewegingen last van trekkerige steken.

Zal er wel bij horen ;)

Ik duik zo even de sportschool in.

Morgen met vriendinnen naar de sauna en ik heb een fullbody massage aangevraagd ;) Daarna lekker lunchen!!

14. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ehhh is masseren niet slecht voor zwangeren, althans bepaalde plekken??

15. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh ff gegoogled, de eerste drie maanden in principe niet.

16. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    oh :S dat wist ik helemaal niet! Thanks voor het opzoeken. Ben nu wel de 3 maanden voorbij. Maar armen benen rug kan geen kwaad toch?!

Zal het wel even melden van te voren!

17. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

#4097 kaatje k, 15 jul 2010
    Laatst bewerkt: 15 jul 2010
    moosey, ik heb dat ook wel, als ik teveel gedaan heb. ik denk dat dan je baarmoeder verkrampt, omdat je teveel doet. rust nemen!

massage kan de hele zwangerschap. Wel even aangeven bij de masseur. En op je zij ipv je buik!

18. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    PAS OP ALLE MAMA"S DIE VOOR HET EERST EEN KINDJE KRIJGEN..............er bestaat namelijk een grote kans dat je helemaal wegzwijmelt van het beeld wanneer je man met jullie kleine kanjer aan het spelen is.......:p:p:p

Zonet naar buiten gekeken, we waren klaar en hij wilde opruimen, ik zeg hop naar buiten jullie, jij hebt wel wat buitenlucht nodig en dan kan ik hier even alles rustig opruimen.
    Eerst zaten ze samen op de schommelbank, bellenblazen (dat woord kent hij terwijl we nooit hebben geoefend maar ik zei het aan tafel en hij keek direct naar waar het potje stond) en nu zitten ze samen te schommelen. Zwijmel!!!!!

19. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    haha is toch super ;) je twee liefste mensen samen !

pff ik heb een offday wbt bandenpijn (neem aan dat dat het is). Als ik snel op sta, draai of van mijn fiets afspring. Schiet de pijn er in. Het is ook direct weer weg.

Volgens mij hadden een aantal van jullie het hier ook over!

20. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ja, zie het net pas... het eerste wat ik deed toen ik zp opstartte was even kijken :(
    Heb haar een berichtje gestuurd....
    Ik had gisteren nog niet naar haar temp gekeken.... maar zo achteraf gezien, was haar temp niet echt hoopvol. Had het haar zó gegund!

Deel Deze Pagina