@lauwie: ik weet het maar kreeg door de misselijkheid weinig naar binnen en ben een stuk gezonder gaan eten en het afvallen is gelukkig gestopt! want ik was me inderdaad van de gevaren bewust maar kon het niet helpen.
naomi, je hoort heel vaak dat het voorkomt. meestal door extreme misselijkheid idd. zou me er ook geen zorgen over maken. wilde alleen zeggen dat je het volgens mij niet moet willen nastreven. wat ik doe is het andere uiterste . ik grijp mijn kans om lekker veel te eten . dat is natuurlijk ook absoluut niet nodig.
Haha nou ik schreef op wat het was en kreeg er zelf ook niet echt trek van haha maar het smaakte me goed
mimi wat vervelend dat je zo beroerd bent! IK kom me weer ff melden, gister een echo gehad, en die was super! Kleintje bewoog niet zo erg veel, wel met de armpjes, maar was heel goed te zien. Hartje klopte goed en het is nu 6.6 cm. Ben zelfs 2 dagen verder dan ze eerst dachten. Maar ze houden bij de vlos wel 27 januari aan. Ik heb lekker wel m'n ticker aangepast dus 25 januari is de dag nu zeg maar. Voel me verder wel ok, nog steeds erg moe en veel slapen, vandaar dat ik hier niet zo veel reageer maar wel mee lees!
@Lauwie: Ik ben ook zeker niet bewust aan het afvallen! Mijn gewicht boeit mij niet zoveel maar het is altijd prettig als je figuur er alleen maar beter op wordt! @Violet: Wat fijn dat alles goed was! Ik voel mij de laatste dagen zoooo beroerd. Doe niks anders dan overgeven. Ben benieuwd wat er uit mijn urine komt. Vrijdag heb ik de uitslag. Ik bel voor de zekerheid wel even naar mijn vk om te vragen of zoveel overgeven wel normaal is. Ook omdat ik het helemaal nog niet heb gehad, pas de laatste 1,5 week! Ik heb trouwens via Thebe (volgens mij alleen in Brabant) een gratis zwangerschapscursus gevonden! Gesubsidieerd door de gemeente Tilburg!! Dus die ga ik wel doen. Is maar 7 keer volgens mij.
Goeiemorgen! @Violet... super dat de echo weer goed was! @afvallen... geen ervaring mee gelukkig, ik heb altijd al spillebeentjes gehad dus ben blij dat ik niet 1 x heb hoeven te spugen en dus af ben gevallen. @hier... ik ben een enorme scheiterd geworden T/m vrijdag heb ik de zorg voor een beestenboel. Waaronder 1 hengst en 2 merries. Ze zijn steeds zo blij als ze me zien, want ze krijgen elke dag een stuk vers gras erbij (stroomdraad verzetten) Zo blij dat ze er druk van worden... en tja... en hengst blijft een hengst dus bij hem blijf ik uit de buurt. Zodra ze nieuw gras hebben zijn ze weer rustig en kan ik met fatsoen een merrie pakken om in te smeren tegen haar zomer exceem. Ben elke keer blij als die klus is gebeurd. Vanavond weer en dan gaat cyntjeman mee (die totaal geen verstand heeft van paarden) Die denkt dat spuiten met de waterslang richting de merrie die ik vast heb grappig is :x Grrrr.... heb hem steeds op de gevaren moeten wijzen! Verder heb ik vrijdag gesprek op het werk. Wanneer mijn verlof in gaat (heb nog veel vak dagen) en welke vaste dag ik straks kan krijgen.
@cyntje: ja je wordt een stuk voorzichtiger he met een kleine in je buik! ik heb dat ook heel erg hoor kan het met paardrijden ook wel merken dat ik het allemaal rustiger aan doe en de paarden niet durf aan te pakken bang om eraf te vliegen hihi.
Wat naar dat een aantal van jullie zich zo slecht voelt. Hopelijk wordt dat snel beter meiden want dan kun je veel meer genieten! Ik zit nog erg te twijfelen over de zwangerschapscursus die ik ga doen. Lijkt me wel goed om 'iets' te doen maar wat!? Geen idee..
Haai allemaal, @pretecho, wij willen een pretecho doen rond de 26-28e week, zo'n 3d echo. Vorige keer ook gedaan, kost een boel, maar is ook wel heel erg leuk. @Afvallen, hier ook 2 kilo kwijt na 15 weken zwangerschap. Loop voor de dreiging zw-diabetes bij de dietiste en zij heeft mij verteld dat afvallen tijdens je zwangeschap niet heel erg hoeft te zijn. Je mag natuurlijk niet gigantisch afvallen, maar als je gelijk blijft in gewicht terwijl de baby groeit dan val je toch zo'n 10 kilo af. Zelfs 10 kilo lichter je zw-schap eindigen dan beginnen is nog geen ramp. Zij heeft het een keer meegemaakt dat een vrouw ene maagbandje had laten plaatsen en tijdens haar zw-schap 30 kilo afviel, dat kindje had een afwijking die te herleiden was naar afvalstoffen. Geen zorgen dus als je een paar kilootjes afvalt, zeker niet in het begin van je zw-schap. Ik streef ernaar niet aan te komen, dan scheelt me dat toch een kilo of 10 dalijk Het is voor mij een stuk belangrijker om niet te snoepen (geen suiker ivm dreiging zw-diabetes) dan om af te vallen. Suiker levert meer gevaar op dan een paar kilootjes minder. Maar goed, sta dan ook onder strenge controle van zowel diabetes-dietiste als gyn....
Denk dat het ook uitmaakt wat je startgewicht is in hoeverre afvallen een probleem hoeft te zijn. Fijn die info van een dieetist
Ik las dat een paar meiden een zwangerschapscursus willen doen. Hebben wij met de 1e ook gedaan. We hadden toen gekozen voor een variant dat de partner elke keer meegaat. Want dat is niet standaard. En hoewel je zo'n cursus eigenlijk niet nodig hebt is het wel erg leuk en gezellig.
Gewicht: Ik ben al behoorlijk aangekomen, ik denk een kilo of 8. Ben er niet blij mee want ik weeg nu 103 ofzo. Vrijdag ga ik naar de dietiste, ff kijken wat anders kan. Ik woog altijd 65 of 70 kilo maar na mn laatse zwangerschap is er niets meer afgegaan. En ik hoop toch niet in de 120 of 130 kilo te eindigen!!
Ja dat is "samen bevallen" of niet? Die wilde ik ehel graag doen maar mijn vriend zag het niet echt zitten. Hij was meegegaan hoor, maar wel voor mij. Nou ja dat wil ik hem niet aandoen. Maar toen wist ik niet wat ik wilde haha. Heb me nu maar opgegeven voor yoga. Geen idee wat ik kan verwachten..
Is inderdaad samen bevallen. Jammer dat je vriend het niet wil, het is echt hilarisch! En je steekt er nog wat van op.
Hee allemaal, aankomen pff ken ik ook. nu met 12 weken 1.3 kilo, in mijn vorige zwangerschap ook bijna 20 aangekomen, alles is ook zo lekker nu vooral ijs mmmm. verder thuis met een ziek manneke, drie dagen hoge koorts en blaasjes in zijn mond. volgens de huisarts een beginnende herpes infectie. dus kan niet veel beginnen hier. geniete nog even van de lekkere warme dagen het wordt vanaf morgen minder, yes yes.
Hallo, hier nog een januari mama. Wij zijn uitgerekend op 03 januari. 32 jaar jong, eerste kind. Al 2 echo's gehad: eerst termijn echo met 10 weken en nog combinatietest met 13 weken. Echt geweldig! Uitslag van combinatietest was overigens niet al te best: 1 op 650 , maar we blijven erin geloven dat het allemaal goed gaat komen. En hopen op een gezond kindje. Voel me niet optimaal, veel overgeven vanaf week 7. En nog steeds. Verder kan ik heel veel dingen niet zien of luchten: vlees, vis, aardappel, meeste fruit, zuivel....Noem maar op. Lastig eten, dus . Dat betekent ook dat ik niet aangekomen ben, gisteren (16+1) 57 kilo (1.70m), en dat is 1 kilo minder dan voor mijn zwangerschap. Maar ja, dat zal niet zo'n probleem zijn! Groetjes, Amy
Gefeliciteerd Amy en welkom. Zo slecht is de combinatietest niet hoor, 649 kindjes worden gezond geboren en 1 niet dus positief blijven. Ik hoop dat je misselijkheid snel weg gaat.
Welkom Amy! Gefeliciteerd! En net als wat Wendy zegt, de kans is heel klein op een kindje met syndroom van Down. @ Wendy: Wauw! Je hebt je banner enz. helemaal gepimpt! Nog precies één weekje en dan weten wij ook wat het wordt! Straks gaan we naar het gemeentehuis toe omdat mijn vriend ons kindje moet erkennen. Ben net bij de Intertoys helemaal losgegaan op de Nijntje Holland collectie. We hebben niet echt een thema voor de kinderkamer maar wit met rood (ruitjes enz) vinden we wel leuk. En binnenkort een keertje naar Babydump om de kinderkamer enz. te bestellen. Mijn moeder heeft toegezegd dat ze de box wil betalen (en dat mocht geen goedkope zijn haha) en mijn schoonouders de kinderwagen. Dat scheelt toch weer!
Moosey dat is geen slechte deal met je ouders en schoonouders. Wij krijgen waarschijnlijk de kinderwagen van mijn ouders. De box kregen wij gratis bij de kinderkamer. Dus dat was ook weer een voordeel. Net als de maxicosi. Maar daar ben je al volgens mij van op de hoogte: babydump. Ik heb alles vluchtig doorgelezen. Iedereen met nieuwe echo's en verhalen super! Ik denk dat we ons niet te druk moeten maken over het gewicht. Het is mooi als er niet al te veel bijkomt. Maar je hebt het niet altijd in de hand. Ik zie het wel. Merk dat ik wat voller ben. Iets van 1.5 kg zwaarder ofzo. Zal nog wel een hoop bijkomen denk ik haha Leuk die paar nieuwe buikfoto's Zal van mij ook 1 plaatsen. Denk morgen of overmorgen. Na bezoek aan vk.
@ iemand die NIET getrouwd is. Als het kindje erkent is. Heb je nog niet het gezag geregeld. Hoe doe je dat?