@Elif Ik zou daar dan toch vanuit gaan, gelukkig krijg je nog 2 echo's sowieso die eventueel het echt voor je kunnen bevestigen. Je man is wel helemaal in de wolken zeker met een jongen? Mooie echofoto's trouwens, eerder vergeten te zeggen. @Marije We wachten de 20-weken echo nog af wat ze daar voor geslacht opgeven. In principe weten we het voor een meisje ook wel hoor.
marije, dat had ik wel begrepen hoor elif, dat is relaxed! voor mijn dochter heb ik ook de kleertjes van haar 7 maanden oudere nichtje gekregen. heel fijn. nu zijn ze alleen allebei ongeveer even groot. kocht ik af en toe dingetjes erbij die ik heel leuk vond. shoppen voor je kleintje blijft toch leuk he? en je kan ook leuke jongensaccessoires kopen toch?
Oh dat maakt toch niks!\ Nou laat ik je zeggen dat hem dat echt NIKS uitmaakt. Hij vind het heel leuk maar was even blij geweest met een meid. Hij was iig al blij dat het gezond is! Alle 10 vingertjes gezien en de ruggenwervel en dergelijke. Wat was het weer gegroeid! xxx
Hey meiden daar ben ik ook weer eens. Mooie echo Elif! Het ziet er inderdaad naar uit dat het een jochie word!
Ik heb donderdag de gelachtsbepaling. Als wij een meid krijgen dit keer kan ik iemand dan heel erg blij maken met jongenskleertjes tot maat 86? Het is echt heel veel en een hoop heeft nog geen handvol keer gedragen. Voordeel is dat mn zoontje van 3 januari is dus waarschijnlijk zal het volgende kindje alle kleertjes aankunnen.
Goeienavond! Zo, ga nog maar eens wat schrijven, want weet niet of het er morgen in zit Pik ergens in met wat ik onthouden heb... @charpi: Ik gebruik katoenen luiers en dat bevalt prima. Moet wel zeggen dat wij een beetje combi doen. 's Nachts en als we een dagje uit gaan, gebruiken we wegwerp. Katoen kan 's nachts ook prima hoor, maar IrisBman heeft dan liever wegwerp. Qua was valt het ook mee, gaat gewoon mee met de normale 60 graden was. Heb niet de indruk dat we veel meer moeten wassen door de luiers. Heb ze via Kaatje Katoen (kan je bij consulente afspraak maken en verschillende soorten voelen etc. ). Wij hebben 24 Bamboozles (bamboevezelluiers) en 5 Bumgenius'en (synthetisch). Zijn allemaal voorgevormde luiers met drukknopen, dus geen doek die je moet zitten vouwen. De Bamboozles zijn een systeem met overbroekjes en de Bumgenius is luier en overbroek in één. Maar je moet maar zelf kijken wat je het leukst vindt. Is wel een investering om ze te kopen, maar dat haal je er wel uit omdat je geen (of een stuk minder) wegwerp hoeft te kopen én ze gaan langer dan één kind mee natuurlijk. drie vs vier wielen: Wij hebben een Easy Walker met drie wielen. Misschien dat vier idd wat stabieler zou zijn, maar goed, ik ben een brokkenpiloot ongeacht het aantal wielen Ik sta echt met wagens te vechten (en vaak ook te vloeken als ik weer eens ergens niet tussen kan), doe mij dus maar een draagdoek @elif: Welkom terug! levertijd: Vond het bij Babydump wel meevallen vorige keer (hebben kamertje van IrisBkind daar vandaan). Prenatal duurde hier juist erg lang. Maxicosi of kinderwagen, ik wil het kwijt zijn, maar was echt meer dan 2 maanden. Gelukkig wel ruim op tijd besteld shoppen: Zo, jullie shoppen een boel Dat is toch wel een verschil nu, heb nog helemaal niks gekocht, want we hebben alles al. Tijdens zwangerschap van IrisBkind werd hier wél wat afgeshopt trouwens @marije: Beetje kaneel kan geen kwaad hoor. Zolang je maar geen kilo's eet is het wel goed. Ik eet nog gewoon appeltaart etc. namen: Ik denk (hoop ) dat we er uit zijn. Meisjesnaam iig 100% zeker. Jongensnaam moet nog bezinken bij IrisBman geloof ik. Hij vindt hem wel goed, maar nog niet "dat is het!"-goed. Hadden we bij IrisBkind ook. Alleen hebben we toen nooit de perfecte meisjesnaam gevonden, maar die hadden we uiteindelijk niet nodig. Hier is het ondertussen weer superdruk. Al m'n energie gaat nu ongeveer naar werken, want de halve afdeling is met vakantie (we zijn met vier, dus nu maar twee ). Gelukkig voel ik me wel goed (misselijkheid lijkt weg *hout vasthouden* ) en kan ik het allemaal wel aan. Morgen VK (mag al vroeg 's ochtends ) en vrijdag pretecho. Vandaag maar even gecheckt of de afspraak zeker stond omdat ik nog geen bevestiging had gehad. Natuurlijk belde IrisBman een half uur nadat ik het echobureau had gebeld dat we een brief hadden van ze Nu ja, beter dubbelchecken, dan voor niks die hele rit maken. Soit. Ik kruip m'n bedje in. Fijne avond nog en hopelijk tot snel!
Tijdens typen telefoon gehad, dus hele blz erbij Mooie foto's, Elif, en volgens mij ook echt een jongetje (voor zover ik er wat van ken natuurlijk ). Nu ja, over een paar weekjes weet je het écht zeker. Nu echt naar bed *zwaait*
Goeiemorgen allemaal! Ik heb niet alles terug gelezen maar ben toch weer een beetje bij... @Elif!!! Mooie foto's! En ik meen ook een plassertje te zien! Oh wat leuk!! Een jongetje!! Ik hoop dat het tijdens de 3d echo nog duidelijker zal zijn. @Kaneel... kan in kleine hoeveelheden geen kwaad. Misschien als je kaneelstok na kaneelstok zou eten maar dat zal je wel niet doen. @3/4 wielen... wij hebben ook een 4 wieler, ook om de rede dat het net wat stabieler is. @Shoppen... 5 aug gaan schoonmoeder, oma, tante, schoonzusje en ik naar de babydump daar de boel onveilig maken Gisteren zo'n uitzetlijst bekeken en we hebben nog heul veul nodig. @Namen... cyntjeman en ik moeten eens hoog nodig wat namen op gaan schrijven. Soms schiet er een tebinnen om vervolgens weer te vergeten. @IrisB... veel plezier bij de vk vandaag! @Echo's/geslachtsbepalingen... voor degene die dit de komende dagen hebben: Heel veel plezier met gluren en speuren! @Hier... Weinig byzonders te melden eigenlijk. Nog ruim een week wachten tot de controle en ruim 3 weken tot de 20 weken echo. Ik hoop dat het droog blijft vandaag want ik loop behoorlijk achter met de was en verder... lekker genieten van de vakantie. Oh... en straks even op en neer naar de Ikea om voor schoonmoeder haar verjaardag een kinderstoeltje te halen.
Goeiemorgen! Ben alweer een tijdje terug van de VK. Alles was helemaal goed en hartje heel mooi gehoord. Uk was druk in de weer want je hoorde de hartslag eerst ver en toen heel dichtbij en toen weer ver Over vier weekjes mag ik weer. Misschien hadden dat drie weken moeten zijn, maar vaste assistente was er niet en deze wist het precies allemaal zo goed niet. Vroeg aan mij wanneer ik terug wilde Ik "euh... geen idee, is het al drie weken? Ben nu 16 weken..." Maar bedacht me net dat ik 16+6 ben, dus eigenlijk 17 weken al. Soit. Maakt niet uit. @cyntje: Veel plezier met de was en geniet verder maar van je vakantie Dus: niet te veel was doen
irisb, fijn dat alles goed was bij de vk. ik had ook met 17 weken een afspraak en de volgende 5 weken later door een weekje vakantie. ach tussendoor ook 20 weken echo.
@Cyntje: Naar welke Babydump gaan jullie? Want wij gaan ook 5 augustus haha ! @Iris: Fijn dat alles goed was! Grappig is dat hè, dat je hoort aan het hartje dat ze zo bewegen! Namen: Wij willen waarschijnlijk een Friese naam omdat mijn vriend ook een Friese voor- en achternaam heeft. Dus da's wel leuk. En waarschijnlijk ook een korte naam die op een e eindigt, omdat wij dat ook allebei hebben! Maar we hebben nu een jongens- en meisjesnaam die we allebei heel leuk vinden maar die niet Fries zijn, of op een e eindigen. Ze zijn wel kort want dat willen we sowieso.
@namen: wij zijn er nog niet uit, hadden een meisjesnaam die we allebei mooi vonden, maar ik twijfel nog een beetje. Toch kom ik steeds op die naam terug...dus zal het uiteindelijk wel worden, haha. Jongensnaam is moeilijker, ik heb een favoriet maar vriend weet het nog niet zo goed wat ie er van vindt. @3/4 wielen, komende zaterdag gaan we de Joolz Day bestellen, met 4 wielen dus. Wel redelijk dicht bij elkaar, dus super wendbaar. @controle/echo: 3 augustus mag ik weer, krijg dan de verwijsbrief om een afspraak te maken voor 20 weken echo. Is niet in ziekenhuis, maar diagnostisch centrum. Ben benieuwd naar de groei tussen 12 weken en 16 weken. Ook krijg ik 3 augustus de bloeduitslagen terug. (zal wel ok zijn, anders was er wel gebeld denk ik.) @shoppen: ik twijfel heel erg wat ik nou echt leuk vind qua aankleding en assecoires. Stijl en kleur van meubeltjes zijn vriend en ik het wel over eens @schoonmoeder: mijn schoonmoeder maakt de laatste weken in mijn ogen vreemde opmerkingen en ik weet niet zo goed hoe ik daar mee om moet gaan. Nu reageer ik maar niet, maar het knaagt toch. Zo vindt zij een ruggeprik bij een vaginale bevalling onzin, "je moet juist die pijn voelen" zegt ze. Terwijl ik denk, als het echt niet meer gaat heb ik niets tegen wat verdoving Ook zei ze: "Je moet niet denken dat die roze wolk echt bestaat, je bent zo moe en zwak dat er niks leuks aan is na de bevalling" Gelukkig heeft mijn eigen moeder andere ervaringen en weet zij mij op te vrolijken.... Wat moet ik nou met zo'n s-moeder? Ik wil niet teveel klagen bij vriend of mijn ouders, want het blijft natuurlijk zijn moeder en we hebben nog heel lang heel veel met haar te maken. S-vader daarentegen houdt zich een beetje afzijdig.
Ik heb een goed gesprek gehad met mijn s-moeder nav opmerkingen die zij had geplaatst. Vond dat erg prettig. Bleek dat ze er niets mee bedoelde maar vond het prettig om aan te geven dat ik me er wel door gekwetst voelde. Wij zijn nog helemaal niet bezig met namen..
@Maartje: Ik herken het wel een beetje. Ik ben nog steeds misselijk en ook heel erg moe en dan maakt mijn schoonmoeder (of andere mensen) van die opmerkingen dat de misselijkheid nu toch wel weg zou moeten zijn en dat als je zwanger bent je sneller moe bent maar toch door moet gaan enz. En dan voel ik mij zo'n aansteller. Gelukkig wordt mijn moeder dan heel boos als ik daar over begin en zegt dat ik mij er niks van aan moet trekken. Dat iedere zwangerschap anders is en ik gewoon naar mijn lichaam moet luisteren. En dat ik mij al helemaal niks moet aantrekken van die verhalen van: "Twee uur voordat ik was bevallen was ik nog aan het werk." Of: "Een dag na de bevalling was ik alweer bezig met het huis verbouwen." En over die roze wolk die tegen zou vallen hoor ik nu ook opeens verhalen. Net zoals van die horror bevallingsverhalen. Erg fijn. Maar mijn moeder (wat is het toch een schat haha ) zegt over de roze wolk dat de zorgjes wel meteen komen en je veel moet huilen maar dat het verder hartstikke mooi is! En als het echt zo verschrikkelijk was, iedereen maar 1 kind zou hebben. Nu zal niet iedereen op een roze wolk zitten maar mensen moeten dat soort opmerkingen 's voor zich houden. En als jij pijnbestrijding wil tijdens de bevalling, dan is dat jouw keuze. Je hebt ook mensen die gaan werken als ze 40 graden koorts hebben en vinden iedereen die met een griepje thuis blijven aanstellers...
laat ik dan iets zeggen... ik heb een hel van een zwangerschap gehad...een moeilijke bevalling...maar een super roze wolk!! Tuurlijk komen er kraamtranen..maar die gaan "meestal' weer weg! Dus laat je daar neit bang over maken! En luister naar jezelf...als jouw lichaam extreem moe is...dan wees ook moe...anders word die roze wolk straks wel donker omdat je uitgeput bent!!
Zal meteen maar even de knuppel in het hoenderhok gooien, want ik heb de vorige keer pijnbestrijding gehad en voel me daar echt niet schuldig over. Ik heb namelijk een ontzettend mooie en fijne bevalling gehad en was meteen daarna weer op de been. Volop op een roze (blauwe) wolk gezeten ook. Als ik het de volgende keer weer nodig heb, doe ik het weer! Nu moet ik wel zeggen dat ik niet in Nederland woon en er hier toch wel wat makkelijker over wordt gedacht... @namen, daar hebben we het nog niet over gehad. Komt na de geslachtsbepalingsecho wel (7 augustus al ) Leuke jongensnamen vind ik volop, maar meisjesnamen - dat is echt moeilijker! @shoppen, ook daar nog niets aan gedaan. Het kamertje zullen we weer bij de IKEA halen en voor de rest hebben we natuurlijk nog veel van Lars. Twijfel alleen nog over wel of geen duowagen. Oh, en fijn dat de echo goed was Elif!
misschien bedoelt je schoonmoeder het goed? er zijn ook vrouwen die zich niet beseffen dat je na de bevalling nog wat lichamelijke ongemakken hebt. kan me ook goed voorstellen dat je niet zo op haar ervaringen en overtuigingen zit te wachten, hoor. een keer reageren met ik ga het zelf allemaal wel ervaren? en pijnbestrijding, dat moet iedereen toch zelf weten? mijn eerste bevalling had ik er geen behoefte aan. persoonlijk regel ik dus niet iets bij voorbaat, maar ik sluit ook niet uit dat ik er deze bevalling wel gebruik van wil maken. soms helpt het de bevalling beter te verlopen. ik zie wel hoe het loopt!
Oh dames die schoonmoeders toch hahah. Nou hier vorige week toen we in turkije waren. Ze hebben ook hele andere gedachten ook over dekentjes enz. Ach ja wat doe je eraan. Ik doe het toch zoals ik het wil En roze wolk ach per dag verschillend heh Hier overigens net de laminaat gekocht en deze week ermee beginnen! xxx