Hier ff een update: Ik doe rustig aan vandaag, heb niks gedaan, maar wanneer ik twee trappen oploop om de wasmachine leeg te halen krijg ik weer een harde buik. Gaat op en af. Heb mezelf voorgenomen om te kijken of ik het door kan trekken tot morgen, dan met de praktijk bellen, extra controle afspraak maken en dan kijken hoe verder als het morgen hetzelfde is. Verder voel ik de kleine sinds gisteren behoorlijk goed nu.
@Goofy Heel verstandig om de vk te bellen morgen voor een extra controle. Is toch niet echt goed als je zo snel en nu al last hebt van harde buiken. Je zal het in ieder geval (vermoed ik) rustig aan moeten blijven doen. @Moosey en Jjlover Veel plezer bij de vk morgen. @Lauwie Jij hebt al snel je 20-weken echo, een weekje te vroeg of niet? Ik moet helaas nog 2 weken wachten... Morgen weer werken en naar de bedrijfsarts ivm kortere werktijden die ik nu werk. Ik ben benieuwd wat die verder te melden heeft... Fijne avond allemaal!
Jaaaaa!! Leuk he? Ik zit ook helemaal op een roze wolk! Wat jij trouwens beschrijft over die harde buiken heb ik ook al een paar weken. Ook al een xtra controle gehad en bij mij blijven ze bij hoog en laag volhouden dat het komt omdat mn baarmoeder groeit. Dan schijnt het bij een 2e veel harde buiken op te wekken. Ik vertrouw het toch niet helemaal en blijf het rustig aan doen. Maar wat jij vanacht hebt gehad klinkt heel eng! Hou jezelf maar goed in de gaten!
wen, vorige zwangerschap had ik ook met 19w2d de 20 weken echo. ik zie er tegenop dus ik ben blij als dinsdag blijkt dat alles goed is. ik weet natuurlijk ook wel dat die kans groot is, maar de ervaring van de vorige 20 weken echo heeft er wel ingehakt.
Ja dat kan ik me goed voorstellen dat je er dan nu tegenop ziet. Uiteraard hoop ik dat je nu een veel betere ervaring hebt dan de vorige keer. Misschien heb je het al eerder verteld of wil je het niet zeggen, maar wat was bij je vorige 20-weken echo gebeurd? In ieder geval nog maar 2 daagjes en dan weet je het. De reden overigens dat ik zei dat het zo vroeg was, is omdat ze hier in het zkh bij ons echt pas met minimaal 20 weken willen kijken.
Haai, @ harde buiken, ik heb daar ook regelmatig last van. Maar niet zo heftig als bij Gofy hoor, lijkt me erg eng. Doe maar rustig aan Goof! Bij mij is het echt te relateren aan drukte, als ik een drukke werkdag heb gehad ofzo dan heb ik savonds last van een harde buik. IS bij mij ook de 2e, mss heeft dat er idd mee te maken. Weet niet meer hoe dit was bij mijn eerste zw schap eigenlijk.
Lieve allemaal... jeetje sorrie hoor dat ik zo weinig meetik, maar lees wel elke dag mee, maar wegens tijd en futgebrek komt het er gewoon niet van sorrie! Nu ben ik heerlijk tot vrijdag vrij na een paar slopende dagen op het werk en toestanden, maar ben al bij mijn leidinggevende geweest dat ik t zo niet lang ga trekken (zorg) Gelukkig was er veel begrip en heb ik zo duidelijk kunnen maken dat er iets moet veranderen anders zijn ze straks een aantal werknemers (mijn collega's) armer of door job switch of ziektewet.. we zijn nu met zijn 3tjes zwanger, ik ben als eerste uitgerekend, 3 weken later de volgende en weer 6 weken later geloof ik de ander... Is wel heel leuk zo met zijn 3tjes tegelijk zwanger, heerlijk veel kletsen over de zwangerschappen, wat klactjes en af en toe lekker mopperen. alle vakantiegangers: fijne vakantie, iedereen terug van weggeweest: welkom thuis! goofy vervelend van die harde buiken.. let echt goed op jezelf en de kleine uk hoor.. pfff.. wat een gedoe.. hopelijk is het idd iets van een groeispurt en maar tijdelijk. hier al lekker in de weer geweest met de babykamer, behang zit erop en alleen nog de zijde van de raamkant, maar die wordt eerst geschilderd voor het behang daar erop gaat. Het laminaat hebben we al gekocht, de meubels staan klaar in de kamer ernaast, het wordt allemaal heel echt, zo leuk!! wij hebben zo een echo voor de geslachtsbepaling, ben zoooo benieuwd! (half 1 moeten we geloof ik) leuk! Maar zo eerst proefrijden met een auto die we op het oog hebben.. een seat altea, super leuke auto en (ietsjes hihi) groter dan mijn ford ka 8) Nou ik hou het hier even bij.. allemaal een fijne dag en ik hoop wat vaker mee te tikken nu ik een paar daagjes vrij ben! ff heerlijk bijtanken! xxxLinda
@goofy: dat was schrikken zeg. Hopelijk gaat het nu beter nu je rustiger aan doet! @harde buik: hoe voelt dat precies, want ik dacht het afgelopen weekend gehad te hebben, Heel veel gestaan ook gedanst, maar ik voel dan wel een wat harde buik, maar kan wel gewoon alles doen en het doet niet echt zeer ofzo.... Ik ga verder nog even bijlezen! Xx
@brademarie Hoe was je echo? En is het de auto geworden die jullie op het oog hadden? @Goofy Hoe gaat het vandaag met je? Zo nu even een uurtje liggen. Hoe bedoel je een oud wijf?
Goofy hoe is het vandaag met je?? Hier vandaag ook controle gehad en ff snel een extra echo na het bloedverlies van woensdag. Hij is alweer behoorlijk gegroeid en rond de 15 cm!! We hebben het hartje kunnen horen zooooooo ongelooflijk!! Ook de uitslag gekregen van de berekening van syndroom van down ( duurde langer dat we het helemaal wisten door onze vakantie) 1 op 29700!!! Dus dat is heel goed zijn we heeeeeeeel blij mee
elif gefeliciteerd met de mooie uitslag en de goede echo weer! bijzonder he hoe zo'n babytje zich zo snel ontwikkeld/groeit!! @wen: de auto is super!! we hebben 'm gekocht volgende week kunnen we 'm ophalen! @echo: als iemand benieuwd is naar het geslacht.. ff pb sturen, wil het graag met jullie delen hihi maar nog even niet open en bloot, vriendlief wilde het eerst al helemaal niet weten pas met de geoorte en gelukig is hij toch overstagegaan hihi maar dan wel met de voorwaarde dat we het gehem zouden houden. Hij begon zelf in de auto terug dat ik het wel met jullie mocht delen hahaha. Onze kleine uk ook weer mooi ontwikkeld en we kregen ook nog stukje 3d beeld, bijzonder! dus we kregen een paar foto's extra mee kado
@elif: gefeliciteerd met de goede uitslag!!!! @brademarie: leuk een nieuwe auto heb je pb gestuurd voor het geslacht
oww ja meiden had een vraagje aan jullie. gaan jullie een zwangerschapscursus doen?? ik niet, want hij kost 120,-!!!! en dat vind ik toch wel erg veel hoor.
Ik ook niet hoor Naomi! Brademarie ik ben ook benieuwd heb je ook gepbt Wat leuk dat je een stukje 3d had xxx
@Elif Gefeliciteerd met je goede uitslag. @brademarie Gefeliciteerd met je nieuwe auto en je goede echo. Pb is onderweg. @Naomie Ik ga ook niet om zwangerschapsgym, ik vind het persoonlijk ook best een hoop geld. Ik wil wel kijken voor evt een alternatief.
gelukkig ben ik niet de enigste! mijn zus verklaarde me voor gek totdat ze hoorde dat ik zoveel moest betalen. zij hoefde 2 jaar geleden alleen maar 5,- inschrijfgeld te betalen! bij hetzelfde kraamcentrum als mij. ik ben toch van mening dat je doet waar jij je goed bij voelt tijdens de bevalling, en dat hoeft echt niet te zijn zoals je het leert zolang jij je er goed bij voelt lijkt het mij prima. toch een stukje instinct denk ik
Elif: blij dat je uitslagen en echo goed waren!! 15 cm groot al zeg @zw cursus ik twijfel nog...want voor mij is het de eerste! Dus wie weet wel leuk. Ik moet nog even informeren hoe veel het kost etc... Moet je daarvoor gewoon googlene op zwcursussen bij jou in de buurt?!