Januari 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Wen1975, 20 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Hier wordt zwangerschapsgym via Valent (thuiszorgorg.?) georganiseerd, althans je kan kiezen uit yoga (165,-) en fit rondom zwangerschap (83,60). Ik weet het nog niet, vind het best prijzig. Zojuist wel opgegeven voor borstvoedingscursus, daarna hoop ik de beslissing te kunnen nemen of ik het ga proberen met borstvoeding of niet. ;)

2. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @marije: bij mij staat het op de site van het kraamcentrum. geen prijzen dus daar heb ik voor gebeld.

voor mij is het ook de 1e maar ik kan het geld beter gebruiken dan een cursus gaan doen waar ik weinig van verwacht. ik hoor van iedereen om me heen dan ze er totaal niets aan hebben gehad behalve voorbereiding. maar als je het boek veilig bevallen leest weet je hetzelfde zeggen ze!

@wendy: ja stom he zo een groot verschil in 2 jaar tijd!

3. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    ja borstvoedingscursus wil ik wel gaan doen maar dat is gelukkig ook gratis!

4. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Voor mij, geloof ik, niet. Maar ach, kost maar 22,50 dus daar kom ik ook wel weer overheen.:D Gaat via mijn kraamzorg, dus is lekker makkelijk.

5. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Ik zal eens informeren hier wbt die cursussen. Ik vind 160 euro voor een cursus idd vrij prijzig.

Ik heb net de felicita's cadeaus doos opgehaald. Best geinig. Flesje speen doekjes doekjes en nog eens doekjes haha. Wel leuk

6. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Dan had je er meer in zitten dan ik... Ik had luiers, een of raar knuffelbeest, doekjes en folders folders en nog meer folders. :D Ik mocht nog wel een kruidvatdoos ophalen, die stond er nog van mijn vorige zwangerschap die uit is gelopen op een vmk. Daar zaten ook luiers in, flesje en een blikje redbull voor paps en folders en nog veel meer folders.:p

7. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    elif een goede echo en een goede uitslag gehad lees ik ,super! en al 15 cm jeetje

zwangerschapscursus, ik dacht dat ik de enige was die niet aan zo'n cursus mee ging doen, mij gaat het niet om het geld, maar het lijkt mij helemaal niet leuk om zoiets te doen! ben bang dat ik er elke week flink tegenop zal zien.
    ik doe het wel met het boek veilig bevallen:)

8. SuusW

SuusW Actief lid

5 mei 2010
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ff kort berichtje over de zwangerschapscursussen. Wisten jullie dat je een groot deel vergoedt krijgt van de cursus als je aanvullend verzekerd bent? Is de moeite om ff na te kijken. Moet je de cursus wel bij een thuiszorgorganisatie volgen.

Ik heb 'm zelf bij Florence in Den Haag gedaan en ik vond het wel nuttig. Je wordt toch wel voorbereid op wat je te wachten staat. Het gehupseflups zoals ik het noem vond ik wat minder. Wat leuk is is om ervaringen uit te wisselen met anderen, alhoewel dat hier natuurlijk ook kan. Heb er ook 1 iemand aan over gehouden, we zien elkaar nog regelmatig, onze kids zijn 1 dag na elkaar geboren.

Hier verder alles goed. MK nu helemaal achter de rug en ook wel verwerkt. Nu hopen op betere tijden...

Leuk om af en toe es ff mee te lezen!

9. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    He thanks, dan ga ik toch maar eens bellen want kon het niet vinden in de polis.
    Ik ga duimen voor betere tijden voor je!

10. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja harde buiken oke, maar iid wat ik heb gehad, ze heeft ook geen moment gerept over de groei van de baarmoeder.

@Wen ik denk iid dat ik wel aan banden gelegd zal gaan worden, en manlief zit erbij ahum.......als die het hoort dat ik rustig aan moet doen ojee ojee.......dan mag ik niks meer doen hahahaha.
    Lieverd!!!
    Ik heb ook over twee weken de echo.

11. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ELif super nieuws zeg!!!

Hier gaat het vandaag wat beter maar het blijft gespannen, hard.....maar niet meer wat ik gisteren had. Morgen extra controle en dan zullen we wel zien.

12. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    @wen: ja er zat ook een knuffelding en proefzalfjes, luiers etc in en folders. Meeste folders direct bij het oudpapier ;)
    Ik kan nu ook weer een box bestellen van het zelfde (felicitas) voor de baby. Dus neem aan dat daar ook wel leuke dingen in zitten.

@ Zorgverzekering: ik denk idd dat een deel wel vergoed wordt. Volgens mij heb ik zoiets laatst gelezen. Ga ik even nakijken.
    Bij mij is de cursus via de omring 40 euro. Dus dat valt nog mee zag ik.

13. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    zwangerschapscursus: heb ik gedaan en werd vergoed door mijn aanvullende verzekering. ik vond het fijn dat ik me wat beter voorbereid voelde en ik vond het heel gezellig. ik zie nog steeds een stuk of 6 meiden van die cursus. ik heb trouwens bij de bevalling ook veel gehad aan het boek veilig bevallen.

twijfel of ik deze zwangerschap weer ga. dezelfde cursus (fit zwanger) lijkt me een beetje overdreven (zo lang is het niet geleden) en ik heb niets met yoga.

14. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Lauwie Heel veel s6 (en ik hoop ook veel plezier) met je 20-weken echo! Laat je weten hoe het is afgelopen?

@Goofy S6 morgen bij de vk. En wel fijn dat je man er ook zo boven op zit dat je ook echt rustig aan doet. :D

@Suus Bedankt voor de tip, ik zal eens informeren. Alhoewel ik niet weet of het uitmaakt in mijn geval... Ook ik ga voor je duimen dat jullie snel weer zwanger mogen worden en je blijft hier altijd welkom!

@Boek Ik weet niet wie er over het boek begon, maar bedankt voor de tip. Ik denk dat ik dit boek in ieder geval ga bestellen.

Fijne avond allemaal!

15. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Bij de vorige echo zei ze aan het einde van een alles positief verhaal ineens dat ze nog wel een aantal softmarkers had gezien: aanwijzingen voor een chromosoom afwijking. Waaronder te witte darmen die ook op een afwijking aan de darmen duidt.
    Een kindje met Down is ook hartstikke welkom, maar ik had toen niet in de gaten dat dat het grootste percentage van de chromosoom afwijkingen was dus ik ben ook nog een paar dagen bang geweest voor chromosoomafwijkingen waarmee het kindje geen levenskans had. En over die darmafwijking kon ze niet veel zeggen.

Twee dagen later bij een vervolgafspraak bij de gyn bleek dat hij van de 4 softmarkers nog maar een halve terug kon vinden. De rest was niet meer te zien en dat verdwijnt niet zo snel, dus waarschijnlijk verkeerd gezien/ geinterpreteerd op de eerste echo. Ook de darmpjes waren een normale kleur volgens die gyn. Voor niks twee dagen stress en verdriet en zorgen. Ik vond het die twee dagen wel heel moeilijk te geloven omdat ik zo'n goed gevoel over mijn zwangerschap had. Goed aangevoeld want we hebben echt een geweldige gezonde dochter gekregen.

Nu heb ik weer een goed gevoel. Probeer dus daarop te vertrouwen. Ben alleen bang voor een echo waarin alles positief klinkt maar we aan het einde toch ineens een klap krijgen.
    Ik zal dus ook nooit voor een pretecho gaan. We hebben nog een dvd van die echo, maar die heb ik alleen een paar keer gezien (liefst) zonder geluid en dan word ik weer misselijk op het moment dat we het 'slechte nieuws' krijgen.

Het lukt me redelijk om het te relativeren en weet dat de kans op herhaling niet groot is. We gaan nu ook direct naar het ziekenhuis dus hopelijk/waarschijnlijk geen ondeskundigheid meer!

16. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    wen, dank je! ik laat het morgen weten!
    en idd raar dat ik al bij 2 instanties een echo voor de 20 weken krijg en ze het bij jou in het zh niet doen!

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Pffffffff lauwie dat is ook schrikken!

18. Tese

Tese Niet meer actief

Lauwie, succes vandaag bij je 20 weken echo. Ik hoop dat alles goed is en dat ie minder stress opleverd dan de vorige.

19. maartje85

maartje85 Actief lid

27 mrt 2010
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lauwie: veel succes!

@Goofychick: gaat het al wat beter met je?

@zwangerschapscursus: ik heb me nog niet opgegeven .... twijfel ook of ik wel wil gaan, het contact met andere zwangeren lijkt me leuk, maar al het hupsen en springen ligt me niet zo. Dat boek is inderdaad een goede, ik zal het eens opzoeken en bestellen :)

@hier: vanmiddag 16 weken-controle bij de gyn. Hoop op een mooie echo en dat het kindje ons wil laten zien of he teen jongen of meisje is! Ook krijg ik de bloeduitslagen, maar verwacht geen vreemde dingen. Vriend komt eerder naar huis dus die gaat gezellig mee.

20. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @maartje: veel plezier vanmiddag!

@lauwie: zo dat is wel schrikken geweest dan vorige keer en dan ook nog loos alarm (gelukkig maar). snap dat je het toch spannend vind maar deze keer gaat het gewoon gelijk goed meid! probeer en lekker van te genieten vandaag!

vandaag 18 weekjes!! wat gaat de tijd snel zeg hihi.

Deel Deze Pagina