Hey dames, @spinnen: eeeeeek! @pijntjes: worden hier steeds minder. Misselijkheid ook zo goed als over (maar je weet natuurlijk nooit of en wanneer het weer terug komt ). @slapen: ik kan ook al een tijdje niet meer op mijn buik slapen, dus nu op mijn zij. Maar als ik om wil draaien moet dat via mijn rug en moet ik mezelf echt omhoog 'gooien'. Heb gisteren een voedingskussen gekocht, maar heb nog niet helemaal doro hoe ik daar nou lekker in/tegen kan gaan liggen.
@Cyntje, hahahaha die navel ja, die ging deze keer al heel snel bij mij naar buiten, terwijl ik altijd een mooie navel heb. @Marije, ergens toe zetten hier ook een probleem, moet voorbereiden voor maandag het begin van het schooljaar maar pfff.....
Cyntje wat fijn dat alles goed was!!! Goed hoor. En de navel hier idd ook. Hier nu trouwens een babywasje aan het doen EN mijn moeder is met de andere spullen bezig. We hebben dus echt volop gekregen ook al voorheen:O
Tussen je benen schuiven zodat een knie erop ligt en dat je buik er op kan steunen.........beetje indeuken. Voedingskussen heb ik ook veel gebruikt om zoontje op te leggen tussen ons in destijds, en natuurlijk voor het voeden.
Volgende week 20 wkn echo en als ik er aan denk draait mijn maag zich om, waarom ben ik er zo zenuwachtig voor!!!??????
gossie wat gaat het snel zeg...20 weken echo's alweer..... Heb dat helemaal niet door.....totdat ik hier bij kom lezen hahaha. Gelukkig geen slecht nieuws verhalen meer hoor, laat alles nu maar goed gaan en zorgen dat er mooie beebs geboren worden hoor! Hoe is het verder? Allemaal aan het shoppen en kamertje aan het maken! (wij hebben 6 september een afspraak met een timmerman, hij komt de zolder afscheiden zodat er een slaapkamer komt....dat was in de planning maar allemaal geregeld toen ik zwanger werd...) Kleine meis zal dan misschien naar zolder gaan...ach of de baby, weet het niet...als het een jongen zou worden moeten we toch de kamer naast die van ons dan helemaal schilderen...wnat die is nu zalm/bruinig met een knalroze muur....hahaha Lijkt me wel leuk als het af is...maar ook wel weer een dompertje...zou zo leuk moeten zijn... ach wel leuk eindelijk weer iets in ons huis gedaan!!
Goeiemorgen! Ben er ook weer eens. Even getwijfeld of ik zou blijven schrijven, maar goed, we proberen het weer een keertje. @wen: Hoe gaat het nu met je schouder? Hoop dat je snel minder last hebt. rug/stuitje/ : Hier ook best wel last van mn rug. En van mn bekken. Denk dat ik de volgende keer bij de VK maar een verwijzing naar de fysio vragen. Heb ik vorige keer ook gehad, alleen toen wel pas rond week 30 :/ spinnen: Absoluut niet bang van spinnen of andere vrolijke kruipers Ik pak ze gewoon op en zet ze buiten (ook de grote zwarte harige kelderspinnen dus ) Al heeft buitenzetten niet echt veel zin, maar met alle arachnofoben hier zal ik maar niet zeggen hoeveel spinnen er in een gemiddeld NL/B huis wonen. (Geïnteresseerden mogen een PB sturen ) harde buiken: Pfff, veel mensen die er last van hebben. Allemaal rustig aan doen hoor! @ink: Bah, klinkt allemaal niet fijn. Beterschap! @cyntje: Fijn dat alles goed was bij de VK! slapen: Tja, op mn buik liggen kan/mag ik niet meer (er komt protest), dus heb het voedingskussen maar weer van stal gehaald. Lig nu op mn zij, met stuk voedingskussen tussen mn knieën, buik steunt er ook beetje op en heb het eigenlijk verder vast zoals je een knuffel zou vasthouden. Werkt hier prima Maar is altijd wel even zoeken naar een goeie manier om te liggen. EGO: Pretecho (ondertussen alweer tijdje geleden) was super. Alles leek helemaal goed met uk, volgende week alweer 20 weken echo. IrisBman was wel erg z´n best aan het doen om te spieken wat het wordt, maar helaas Ben nu driftig op zoek naar een goede bakfiets omdat IrisBkind in de doek me toch erg zwaar begint te vallen. Heb steeds meer moeite met lopen, dus ja Heb een leuke fiets gevonden op MP, nu even kijken of het in het echt ook wat is. Verder gaat alles zn gangetje. Alleen is het erg druk, dus ben eigenlijk best wel moe. Gelukkig zijn nu alle collegas terug van vakantie én hebben we een nieuw iemand erbij, dus ik hoop dat het snel beter wordt (hoop ik al maanden ) Soit. En even een onsmakelijke noot op het einde (en een vraag) Heb nu al een hele tijd last van zwemmerseczeem. Ben naar de huisarts geweest en kreeg zalf (micozanol geloof ik), maar die leek niet echt te werken. Dus terug naar HA en die verwees me door naar dermatoloog omdat ik zwanger ben (en BV geef) dus ze wist niet goed wat voor sterker medicijn ze me kon geven. De dermatoloog heeft me andere zalf voorgeschreven, sterkere. Maar in de bijsluiter staat dat het therapeutisch effect goed afgewogen moet worden tegen eventuele schade (oid) Dus ik heb mn nieuwe zalf maar weer weggelegd en ben weer met de oude aan de gang. Wat zouden jullie doen? Ik bedoel, als ik kan kiezen tussen zwemmerseczeem maar gezonde baby of geen zwemmerseczeem en kans op schade aan de baby (al is dat maar 0,001% oid ), dan weet ik het wel Soit, is weer mooi geweest met typen Fijne dinsdag allemaal!
@IrisB ik zou het wel weten.........ik smeer het ook weleens in met bepathen en dat werkt goed voor mij, of met abrikozenpit olie. Van nutrimetics. Hier zoontje in campingbedje gelegd, bedje uitelkaar gaan halen, schuren en verven.....brrrr beetje bang voor.....stel nou dat ik het niet mooi vind.....ohhh mennnn ik ik moet nog naar school.....bleh!!!
@muppet: oww vliegengif ja dat zal wel werken!! ik gebruik ook weleens vlooienspray voor de omgeving hihi werkt ook goed @irisb: ik zou dan toch de oude zalf gebruiken! je zou het jezelf nooit vergeven als er inderdaad schade is aan de beeb straks! wat stom trouwens dat die dermatoloog dat dan wel voorschrijft.... uhmmmmm verder alles eigenlijk een beetje vergeten sorry meiden. hier vanmiddag lekker de stad in met mn moeder en nichtje (1,5 jaar) nu even lekker sinaasappeltjes persen en een eierkoek eten hihi.
hihi goofy, ja dat blijft spannend of iets mooi word als je het verft....maar een nieuwe laag is er zo overheen en anders schuur je het op en lak je het gewoon houtkleur....kan ook! succes ermee. IrisB, ik zou idd niet die nieuwe gebruiken hoor! Al schrijft een arts het niet zomaar uit....toch...de twijfel zou blijven. Als ik plekjes heb en mijn man ook gebruikt hij Bepanthen of Aloevera gel...en als dat niet helpt dan van VSM voor exceem enz.... Helpt allemala maar het gaat nooit helemala weg.....maar als het helpt tot het einde van je zwangerschap zou ik dat doen....dus exceem houden en zwangeren zonder zorgen...
irisb, leuk dat de echo leuk was! ik zou naar de apotheek gaan met je twijfels. de apotheker heeft ervoor gestudeerd en kan je vast vertellen wat dat verhaal in de bijsluiter betekent. bah, spinnen! hier op vakantie in friesland ook heel veel. die halen het gemiddelde zeker omhoog!
@spinnen, een gouden tip heb ik niet, ben er zelf ook bang voor brrr krijg al de kriebels als ik eraan denk @rugpijn/stuitje, hier helaas ook last van, het loopt van mn onderrug naar bil en doet soms echt pijn, als ik naar de vk moet er maar eens over hebben. @cyntje, mooi dat alles goed was bij de vk en wat zit je baarmoeder al hoog @ ink1313, volgensmij gaan wij dezelfde kinderkamer maken wij hebben ook een wit met grijs kamertje besteld, en de kamer is al creme en er komt nog een licht grijze muur, verder wouden we de accesoires roze of blauw doen.
Hier hetzelfde hoor, weet ook niet waarom de zenuwen er zijn... Nog maar 6 dagen en dan horen we of alles goed is met de kleine en of het nog steeds een jongetje is.
Hahaha heb jij dat ook met het geslacht, altijd fijn om een bevestiging te krijgen...... Maar ben blij dat jij het ook hebt. Wanneer heb jij hem? Maandag??? Volgende week heb ik genoeg afleiding, en nu op zich ook wel maar pfffff...... EN GRRRRRRRRRR..............vrijdag een vergadering, altijd voor het schooljaar weer begint maar dit is natuurlijk normaal mijn niet werkdag en heb dus ook geen opvang, KDV zit vol!!!! Nog niet begonnen of het geemmer begint al........heb er nu alweer mijn buik van vol. Hoop dat buurmeisje kan oppassen.......en dat manlief van het weekend ff met mij naar school wil. IK WORD GEK!!!
Elsevier.nl - Buitenland - Jongen of meisje: Echo wordt strafbaar in China Slik......echt niet te bevatten!
Jeetje, da's wel een heftig bericht zeg! Erg dat het er nog steeds zo aan toe gaat daar. Ik heb alles gelezen de afgelopen dagen maar ben ook weer alles vergeten.... Lees ook een aantal dingen over klachten e.d. Altijd bellen met de vk of vragen aan de huisarts. Bij mij helpen mijn zetpillen tegen de misselijkheid en overgeven helaas niet. Ik krijg er alleen maar klachten bij. Ik slaap nu 15 uur per dag ofzo. Heb ook helemaal geen puf om te gaan werken. Ik heb trouwens van het weekend wat foto's gemaakt in de babyzaak van het kamertje dat we hebben uitgezocht. De gekleurde delen zijn grijs maar dat lijkt op de foto meer bruin: