He meiden, Ik ga een poging reacties wagen, en hoop dat het daardoor gelijk iets overzichtelijker word. (vanaf pag. 118 ) Noami123: ja groeipijn kan als steken voelen.. heel verveld gevoel.hihi ja je kan het ook overdrijven niets tillen... Cherie: Hoiik ook hier.. Silsa: hoe is het nu qua bloedverlies??oo gelukkig gestopt lees ik nu..zere boobs.. das klinkt goed.. hoop dat e snel zekerheid krijgt. JA je bent gewoon zwanger als het mis was gegaan had je in ieder geval geen donkere streep gezien.. goofychick: heb me ook aangemeld voor de hyves aah leuk zo''n rectie zeg van schoonouders. ja die kleintjes hebben een hoop door ..Fijne trouwdag!!! was het gezellig vandaag? Moosey: hier ook zo'n wc papier loerderd hoor..hihi Cyntje78: wat heerlijk dat jullei het hartje gzien hebben.. lauwie: al nieuwe chips geregeld.. hihi.haha lees net ribbelchips goed zo. ook zo'n buikpijn.. Moosey: lukt het nog een beetje zonder vriend??Gaaaaaf 1 maand naar amerika.. o lijkt me geweldig..volgende week vertellen.. leuk.. Subke: nog een beetje geslapen?? jannebo: gefeliciteerd. ook een miskraam gehad dus in nov. .. hier ook. Maar nu alles goed bij je zoals het nu lijkt? brademarie: ooo zo bekend haha.. hier gewoon piesen, wc papier kijken vanaf vandaag, laptop aan, eten maken, senseo en achter de laptop. haha. Heerlijk he zo'n mini pakje. o wat fijn dat het zo spontaan gelukt is toch nog..zal wel inderdaad dat zoveel controle houden.. wen 1975: site ziet er goed uit. hihi een bedje nu nog de baby. Wijhebben ook al veel kleding, we doen nl. de eerste 3 maten delen met de vriendinnen onderligt. dus de 6! dozen staan nu bij mijn zusje die is in sept. uitgerekend..Geweldige echo!!!! ster27: gefeliciteerd. moeilijkhe je mond houden haha. 3 x positief is inderdaad wel aardig positief hahalekker een weekje weg in juni .. Sarah1987: gefeliciteerd..hier ook in 1 x raak.. onwerkelijk he.. melmel:en al boven de wc gehangen??? rosa cinina: irritant he dat je darmen gelijk hun eigen plan trekken.. Danjay: jaa jij mag het vertellen vandaag.. haha ik ga het aan mijnouders, s. ouders en zusje/vriend vertellen.. als man en zoon ooit nog eens wakker willen worden.. colinga ik in ieder geval zo wakker maken.. suusw: bij jou ook al zo'n babyboom .. hihi..hier ook mijn half zus, mijn zusje en beste vriendin zijn ook allemaal zwanger.. Ladieda: ook welkom en gefeliciteerd.. wat een geklets he. hihi leeuw86: oo toch lekker nog even bevestiging hihi. oo misselijk.. hoop da het niet erger word voor je.. Zina: welkom en gefeliciteerd!!!aan de kwaaltjes te lezen ben je gewoon hartstikke zwanger hihi.. Muppet1604: da's dan weer het tegenover gestelde.. ja hoe darmen reageren is heel verschillend.. muppie 2504: het is ook veel om te lezen.. hoop dat je een goede echo.. dominque24: gefeliciteerd..geweldig dat jullie gaan trouwen.. en dat jullie allebei een kindje hebben gedragen.. Emme: bah jij ook misselijk.. moppie 1981: uitgerekend op je vrjaardag haha das apart.. Zo nu ga ik mijn slaapkoppies wakker maken en daarna op een bakkie bijmijn ouders en zusje terwijl colin een shirt aan krijgt met: Ik word grote broer, vind je dat niet stoer !! hahah
Hallo meiden, wow veel bij gelezen, sorry ga ff niet reageren hoor! Wel wil ik alle nieuwe zwangere mama's welkom heten!! Willen jullie bij de lijst op de site www.mamainjanuari.come2me.nl ?? Ik heb diverse emails ontvangen met mooie foto's heb helaas nog geen tijd gehad ze te verwerken, kijken of ik er zo een paar kan doen! wen, wow wat een mooie veranderingen heb je gedaan!! Dus iedereen die zijn echo's, buikjes, en testjes wil showen!! mail ze naar miranda191980@hotmail.com !!!
Hallo lady's. allen van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschappen. Als jullie het leuk vinden meld ik me hier ook zo nu en dan? Ik ben Visje, 25 jaar, mijn vriend is 28. we komen uit omgeving rotterdam. dit wordt ons 1e kindje en we vinden het allebei nog erg spannend allemaal. Daarbij komt dat ik sinds gister druppeltjes bruin verlies hebt wat me nog onzekerder maakt. Oh en op 5 mei had ik mijn eerste positieve test in mijn handen, de vermoedelijke bevallingsdatum is 15 januari. Nou dat is mijn verhaal in een notendopje.
@ Mimi, jeetje dat je op iedereen gereageerd hebt vanaf pagina 11. Respect daarvoor! En bedankt voor je positieve reactie. Veel plezier bij je ouders, ben benieuwd hoe snel ze het doorhebben. Leuk! @ visje, welkom en gefeliciteerd!! Druppeltjes bruin bloed zegt niets, maak je maar geen zorgen en geniet van de zwangerschap.
@ mimi, ja zat ook al te kijken je hebt echt een geweldig geheugen haha! @ silsa, dank je wel, em jij ook gefeliciteerd!
Dit wordt echt dicipline ten top om bijgelezen te blijven! Jeetje, in een dag meer dan 4 pagina's gekwebbel erbij...
Wow Mimi, respect inderdaad haha! @ Alle nieuwe: Welkom en gefeliciteerd! Ik lees in het onderschrift van Moppie dat ze gestopt is met roken. Zijn er meer mensen hier gestopt met roken toen ze wisten dat ze zwanger wilde worden? En ben je van plan om blijvend te stoppen? Ik zou pas stoppen in onze vakantie in juni maar had 8 weken geleden zoiets van: Waarom NU niet?! En maar goed ook, want een maand later was ik zwanger! Ik heb 16 jaar lang een pakje per dag gerookt maar ik heb er helemaal geen moeite mee gehad, alleen de eerste twee weken een beetje. En ik wil natuurlijk voor altijd stoppen, niet alleen tot januari. En zijn er mensen die moeite hebben met alcohol laten staan? Ik lust op z'n tijd wel een biertje (of twee ) maar dat is alleen met uitgaan. Ik heb dus geen moeite met niet drinken.
hi meiden, tip: als je onderaan de pagina waar je reageert op (dit onderwerp heeft meer als 10 reactie. klik hier voor alle reactie) klikt opend hij een nieuw scherm met alle reacties en dus klik je van de ene naar de andere om te reageren.. .. dus ik lees en geef dan reactie in ander scherm.. hihi zo'n geheugen heb ikniet. Je zou mijn reactie kunnen gebruiken als leidraad om weer vanaf daar verder te lezen. silsa.. was vanaf pagina 118 hoor de 8 en ) samen word een poppetje.. haha vanaf 11 red ik niet.. tenminste niet in 1 dag..
Moosey , Ik heb me altijd voorgenomen om gelijk te stoppen als ik een positieve test in handen had. Alleen heb ik er gigantisch veel moeite mee en rook ik nu max 1 sigaret op een dag. (na een paar hijsjes uitmaken en bij zeer erge trek weer een paar hijsjes) Vind het echt heel moeilijk ! Helaas is het bij m,n dochter ook niet helemaal gelukt , wat ik nog steeds ontzettend erg vind omdat ik me ontzettend schuldig gevoeld heb tijdens de hele zwangerschap. Wat heeft jou toen goed geholpen bij het stoppen ? Gelijk cold-turkey ? (en lieve meiden ik weet echt hoe slecht het is en wil verder geen gemene reacties , leslezingen....Schaam me al kapot hiervoor ...)
goedemorgen meiden, @silsa: fijn dat het bloeden nog steeds gestopt is en je een positieve test had ik denk dat het dan toch wel goed zit meid!! @moosey: ik rook niet en ik drink ook bijna nooit dus heb er totaal geen problemen mee knap dat je zo in 1 keer hebt kunnen stoppen zeg met roken!!!! @melmel: nou het is al heeel knap dat je het bij max. 1 per dag houd! het enigste waar ik moeite mee heb is de leverpastei hih mag nu nog maar 1 boterham per dag!! terwijl ik er anders altijd 4 at ben ook gek op rosbief en biefstuk maar dat vind ik makkelijker om te laten staan!! @alle nieuwe welkom!!!!! vanmiddag lekker naar de loonse en drunense duinen met de hond wat zal hij veel plezier hebben hihi. lekker rennen en zwemmen. daarna gaan wij campingbedje ophalen
Ieder z'n ding toch? Als je al flink minder rookt heb je in ieder geval een grote stap in de goede richting gezet lijkt me. Ik ben jaren geleden al gestopt met roken, dus geen probleem. Ik had alleen geen flauw idee dat ik zwanger was, wist zeker dat ik ongesteld ging worden, dus ik heb afgelopen weekend een paar glaasjes wijn op en filet americain....nou ja, vanaf nu netjes doen en dan ga ik er vanuit dat het helemaal goed komt met onze kleine spruit!
Ik merkte dat mijn conditie steeds verder achteruit ging door het roken. Maar de grootste motivatie was wel het vooruitzicht op een baby. Daardoor heb ik er eigenlijk geen moeite mee gehad. Maar waar ik wel moeite mee had was afvallen. Ben wel 20 kilo kwijt maar wilde er nog 15 meer kwijt en dat lukte echt niet! Dus zo hebben veel mensen wel een verslaving. Maar 1 sigaret per dag vind ik netjes hoor!
Gister hebben we met een derde test bevestigd gekregen dat we 3-4 weken zwanger zijn. 27 april heb ik mijn eisprong gehad en ik denk dat ik 2 dagen later zwanger ben geworden. Ik hoop hier onze ervaringen te kunnen delen. Ik vermoed zelf dat mijn bevaldatum 19 januari is.
Hier ook ex verslaafde. Minimaal een pakje per dag ging erdoor. Al meerdere stoppogingen gewaagd maar ging altijd binnen een week mis. Het weekend voor het spiraaltje eruit ging was ik met m'n vriend op terschelling. Ik had beloofd die zondag te stoppen. Op de nacht van zaterdag op zondag hebben we samen de sigaretten verbrand in de duinen. Ben er sindsdien afgebeleven. Maar ben 3 maanden flink beroerd geweest. Onwijs verstopt en eerste weken niet te genieten. Ben blij dat m'n vriend zoveel geduld met me had. Inmiddels kost het me geen moeite meer en word ik ook niet meer getriggerd door rokende mensen om mij heen. Ik ben niet van plan om ooit weer te beginnen, want stoppen is echt een hel. @ Melmel onwijs knap dat je het bij 1 sigaret kan houden! (Al betwijfel ik of je het jezelf niet juist moeilijk maakt door elke keer die paar hijsjes te nemen.) Vind het heel goed van je dat je er wat aan doet. Een pakje per dag is super slecht voor de kleine, maar ach die ene. Ik ontloop m'n rokende vrienden ook niet nu ik zwanger ben dus krijg ook nog wel wat binnen... Gaat me te ver om ze niet te bezoeken nu.
@ nemo welkom en gefeliciteerd!! Klep maar lekker mee! @ naomi veel plezier met de hond zo! Wij zijn gisteren naar Soest en kootwijk gegaan. Lekker rond gelopen met de hond. Vandaag geen 'kind' aan. Ga nu ff klein rondje doen. Wat voor hond heb je?
Ik ben ook zo'n roker die een pakje per dag rookte. De dag dat ik erachter kwam zwanger te zijn wilde ik meteen stoppen heb het toen wel heel moeilijk gehad, denk nog een paar dagen 1 sigaretje per dag en toen de knop helemaal omgezet. Ik dronk alleen bij feestjes enzo en heb dan weer geen moeite om geen alcohol te drinken, is ook geen verslaving haha.
Hier ook een roker, ik ben nu al gemindert tot 2 per dag, met stress 5 maar ik wil voor de 6e week stoppen. De misselijkheid helpt een heel stuk, want door de sterke smaak van de sigaret ga ik spontaan over me nek steeds erg handig Verder begin ik nu ook wel last van me darmen te krijgen, erg irri, steeds het gevoel dat je oet poepen haha Ik temp nog elke dag omdat ik bang ben dat het nog mis kan gaan, vorie keer had ik met 5 weken en 3 dagen een vmk. Gelukkig voelt het deze keer goed in me baarmoeder, de vorige keer had ik ook heel erg het gevoel dat het niet goed zat. Er was echt een oment op 5.1 week dat ik tegen me vriend zei; het zit er niet meer. 2 dagen later kwam het eruit zetten. Ik kan het allemaal niet zo snel bijlezen met al die meiden Miss moeten we even een lijstje maken zodat we een beetje overzicht hebben? Ik begin wel!
Dit is het zwangere lijstje! Zet even je naam, woonplaats, hoeveelste kindje en evt. naam/namen van je andere kindjes en leeftijd en je vermoedelijke bevallingsdatum erbij. Zo kunnen we een beetje zien wie er allemaal mee kletsen en wie wie is. Zina 22 jaar, Friesland, 1e kindje, 14-01-2010