Januari 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Wen1975, 20 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi83

mimi83 Niet meer actief

antares : je hebt mail.. hihi

o ik ga wat nuttigs doen.. heb net voordat colin en ik naar beneden kwamen al boven wat opgeruimd. Ik leg colin zo weer even in bed, we gaan vanavond op visite nl. en dan heeft ie wel een ochtend slaapje extra nodig en dan ga ik was opvouwen en wassen

heb gyn. gebeld.. eerste afspraak gemaakt. :D

2. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Hoi allemaal,

Er is zoveel gekletst dat ik niet alles heb onthouden. :p

Wat betreft roken; heel knap van degenen die zijn gestopt. Ik hoop dat degenen die minder zijn gaan roken dat ook lukt. Zet hem op!
    Zelf rook ik niet en drink ik ook bijna nooit. De dingen die ik nu niet meer mag eten lustte ik al niet echt dus missen zal ik het niet, haha..

Het enige dat voor mij meer een "probleempje" is, is het voldoende eten van fruit. Ik ben er niet gek op en eet het normaal gesproken niet veel. Maar ik vind dat ik nu niet alleen de verantwoordelijkheid voor mezelf draag dus nu eet ik minimaal 2 stuks per dag. En natuurlijk voldoende groente. Alles voor een goede start voor mijn baby. :)

Gisteren hebben wij het nieuws aan mijn schoonouders verteld middels het geven van rompertjes. Wel vroeg, maar ze wonen 800 meter bij ons vandaan en we hebben een hele goede band met ze. Ze waren erg blij!

@Mimi: Wow wat een reacties zeg van jouw kant! De darmen zijn inderdaad heel vervelend. Gisteren was ik naar de bioscoop en ik had zoveel last van lucht in mijn buik en ik kon het niet kwijt. :) Erg veel buikpijn gehad toen dus niet echt van de film kunnen genieten.

@Marije: Gefeliciteerd. We lopen precies gelijk. :)

3. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @rosa: hmmm probleem groeten en fruit is bij mij nog iets erger ;) fruit lukt 1 stuks per dag wel en dat is veeel!!! vroeger at ik 1 stuk per paar weken echt erg! verder is groenten bij mij een ramp, lust heel weinig en heb de laatste dagen nergens zin in! vandaag maar broccoli eten met verse worst:p:p

en dat lucht kwijt raken kan ik soms ook zo hebben! lig ik echt krom van de pijn omdat ik mn lucht niet kwijt kan haha.

4. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    @Naomi: Groenten vind ik op zich wel lekker, maar voor fruit moet ik dus echt moeite doen. Maar is niet erg hoor. Op zaterdag eten we meestal friet en afgelopen zaterdag heb ik er voor mezelf ook maar broccoli bij gemaakt. En in plaats van een snack een groentenburger (vleesvervanger) gegeten. :p

Tja die lucht is zo irritant. Of het gevoel te hebben dat je moet poepen, maar het dan niet gaat. :)

5. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    hihi ja ook zo leuk!! ik moet altijd gaan op het moment dat ik buikpijn heb dan lukt het het makkelijkste hahaha.

ik lust brocolli alleen maar met appelmoes of een ander sausje haha maar ik eet het wel gewoon om iets binnen te krijgen. verder ben ik gek op witte bonen in tomatensaus en erwtjes hahaha en een lekkere salade gaat er op zijn tijd ook in hoor.
    ach weet je ik ben eens geprikt op vitamines omdat ze dachten dat ik een tekort had vooral omdat ik zo weinig luste kwa groente en fruit en alle waardes waren zelfs een de hoge kant hahaha niets te kort dus ;)

6. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @silsa: heb je de vk nog gebeld?? hoe is het nu met je??

7. Tese

Tese Niet meer actief

Hoi iedereen!

Haha, ik las hier iets over dat iedereen een hoop lucht heeft. Nou ik ook hoor! Alleen heb ik er geen moeite mee om het kwijt te raken. Kan ik eindelijk mn man eens terug pakken. ;)

Groente en fruit lukt hier goed, geen problemen mee. Maar melk moet ik echt aan denken! Ik vergeet gewoon dat ik 2 glazen op een dag moet drinken! Maar ik doe mn best...

8. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @muppet: kan niet tegen melk dus pech! dan maar wat pap extra wat ik wel kan verdragen en boter op brood.

hihihi ja thuis kan ik mijn lucht gelukkig ook goed kwijt ;) maar vind het vervelend als ik bijv. aan het frisbeen ben met de hond, aan het paardrijden ben of cursus geef hihihi.

9. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Fruit is hier ook altijd een beetje moeilijk. Gelukkig is het weer bijna zomer en dan zijn er volop aardbeien etc. en die eet ik graag en veel :D Is wel iets gebeterd nu dat IrisBkind er is, want die krijgt elke dag fruit en dan probeer ik mee te eten (dus dat zijn dan 4 dagen per week). Groenten is geen probleem, die eet ik graag en veel.

En geen idee dat je 2 glazen melk per dag moest drinken. Doe ik echt niet (vind melk sowieso beetje overroepen). Ik drink alleen maar melk bij pannenkoeken omdat ik anders misselijk word. Eet wel zat zuivel (kaaaaas :D , yoghurt, kwark), dus dat is dan wel in orde (maar goed, je hebt echt geen zuivel nodig om gezond te blijven, het is eerder raar dan normaal om koemelk te drinken/eten als je kijkt naar de rest van de wereld).

Pfff, zit weer half te slapen. Kunnen ze hier geen duthoekje installeren? :p

10. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    ZO, je moet hier eigenlijk dagelijks lezen merk ik al :D
    Lastig om dus gericht op dingen te reageren.

Vertellen Mijn ouders hebben we het gisteren verteld. Ik wil niet dat ze het later te weten komen dan onze vrienden. En voor het geval ik me verspreek bij onze vrienden, willen we toch onze familie op de hoogte brengen.
    Had cakejes gebakken en deze bovenop versierd met rose en blauwe muisjes. Mijn moeder gelijk: "had je die muisjes nog?" Heb haar alleen maar lachend aangekeken en ze begreep het toen wel ;)

Vandeweek gaan we ook even langs schoonouders en broers/zussen. Dus alleen familie komt het te weten. Voor de rest van de wereld proberen we het verborgen te houden tot na de 13 weken.

Roken Knap voor diegenen die al zo hebben kunnen minderen/stoppen! Juist in deze spannende tijden (en je dus juist zou willen roken). Ik ben er gelukkig om gezondheidsredenen al járen vanaf en kon toen makkelijk stoppen. Stok achter de deur kan helpen. Veel succes voor iedereen die hiermee worstelt!
    Overigens: er zijn zó veel dingen minder goed voor een kind.... denk eens aan overgewicht, niet toegeven aan vermoeidheid, stress, te weinig beweging etc. etc. Om dan gelijk een oordeel te hebben over roken....

Kwaaltjes Momenteel weinig last van kwaaltjes. Maakt me ook wel onzeker. Maar ook niet ongesteld of bloedverlies dus vertrouw maar even op moeder natuur. Hoorde gister van mn moeder dat zei bij ons alle 4 nooit misselijk is geweest. Ook mijn zussen hebben daar geen last van gehad. Dus hopelijk blijft het bij mij ook weg.

Eten Ik heb totaal geen trek. Moet mezelf echt verplichten om te eten. Probeer ook zo afwisselend mogelijk en veel groente en fruit te eten. Fruit is ook even wennen hier, maar ik doe mn best. Het scheelt wel dat in de multi-vit. ook al voldoende vit. C zit. Maar voor de vezeltjes is het ook wel goed uiteraard.

Werknaam Mijn vriend had een jongensnaam die hij wel leuk vind, maar ik echt vre-se-lijk. Dat is dus onze werknaam geworden :p Al gebruiken we m nog niet echt

Geslacht Wij zijn het er over eens dat we niet willen weten wat het wordt. Met 1 máár: als de kans redelijk groot is dat ik een keizersnede krijg onder volledige narcose, dan wil ik het wél weten vantevoren. Ik gebruik "bloedverdunners" en de gyn vertelde dat niet elke anesthesist met die medicijnen een ruggeprik wil zetten. We wachten het maar af...

Alcohol Ik sta sinds mn ovulatie droog en daarvoor dronk ik al minimaal. Ben wel zoekende wat betreft drinken, want sapjes en frisdrank zijn zo zoet en ben ik zo snel zat. Maar ach, er zijn ergere dingen ;)

Voor alle meiden die in onzekerheid zitten: hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben en dat alles goed is!

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

he meiden , die geen melk lusten.. Niet druk om maken. Dat je melk moet drinken om calcium e.d. binnen te krijgen is een fabeltje. In je GEZONDE voeding zit genoeg. We zijn het enige zoogdier op de wereld wat nu hun 1e levensjaar nog melk drinkt en dan ook nog van een ander zoogdier. dus al je het lekker vind prima, maar ga niet lopen martelen. Je krijgt het zo ook genoeg binnen mits je verse groentes, roomboter (is veel beter voor je), genoeg drinkt, fruit en gewoon rijst, noten en dergelijke eet.

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Juudje: welke bloedverdunners gebruik je?

Ik moet waarschijnlijk weer aan de fraxiparine 0.8 ..
    vanwege trombose verleden.

13. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Oh ik vind melk heerlijk dus ik blijf het toch wel drinken. Kaas vind ik daarentegen echt héél smerig. :p

En over het willen weten van het geslacht; wij willen het bij de 20 weken echo weten en dan mag iedereen het van ons weten. De naam houden we uiteraard wel geheim. :)

Hebben jullie al een voorgevoel of het een jongen of meisje word? Het is nog vroeg, dat weet ik, maar al voordat ik zwanger raakte had ik het gevoel ooit een jongen te krijgen en dat heb ik nu nog steeds. :p (maakt me overigens niet uit welk geslacht het word hoor)

14. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @irisb: gelukkig nog iemand die geen melk drinkt. vind het ook vreselijk smerig trouwens!!!
    en een abbo op de wc erdoor is ook niet leuk:p

hihi stel het voor een duthoekje, zou ook graag willen.

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

mijn man en ik hadden bij colin allebei het idee dat het een jongen zou zijn.. en dat klopt en deze keer denken we allebei een meisje kwamen we gisteravond achter..;)

Dus ben benieuwd..

Irisb: haha ik lees net pas jou reactie.. Dat klopt ook melk is helemaal niet zo goed voor je als men zegt.. We zijn niet voor niets het land ter wereld met de meeste osteoparose, dankzij ons melk gebruik en becel met zijn leuke toevoegingen..

De fabricage van becel loopt gelijk met de hoeveelheid botontkalking is ons land vanaf 1920.. toeval???nee en er is ook onderzoek naar trouwens..

Ik wil niemand tegen het verkeerde been schoppen ofzo hoor. Ik leef zelf ook alles behalve gezond, maar dit zijn dan gewoon weer feitjes die ik weet.;)

16. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Dat dus. Wel een kleine nuance als ik mag ;) Er zijn wel zoogdieren die na hun eerste levensjaar nog melk drinken bij hun moeder (bonobo's bijvoorbeeld drinken tot ong. 3 jaar bij hun moeder). En voor mensen is dat ook normaal. Maar het punt is hier idd van een ander zoogdier. Dat is gewoon raar :p En de meerderheid van de mensen op deze wereld doet het ook niet. Die worden er ziek van. Wij zijn er min of meer resistent tegen geworden (al zijn er zat mensen met een allergie natuurlijk). Soit :D

17. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    @mimi83:
    het zijn niet echt bloedverdunners, maar ik gebruik acetylsalicylzuur. Werkt ook verdunnend, maar hoef dus (gelukkig) niet langs de trombosedienst en kan gelukkig ook geen kwaad voor het kindje.
    Het gekke is: ik heb op mn 20e een herseninfarct gehad en sindsdien dus aan deze medicijnen. Vrij licht gelukkig. Ik sta er dan ook altijd van te kijken dat mensen met bv. een trombosebeen zulke zware medicijnen krijgen. Bij mij is het immers ook een vorm van trombose, maar dan dus in mn hersenen. Maar ik ben allang blij dat ik deze pilletjes heb!

Wanner moet jij beginnen met de pillen? En dan ook langs de trombosedienst? En moet jij ze tot het einde van je zwangerschap blijven gebruiken of moet je er al eerder mee stoppen? Ook al over de bevalling gehad?

18. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @mimi: oww dat is een fijne geruststelling!!!

19. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Hee Rosa Canina, wij lopen exact gelijk ik ben ook 4 weken en 4 dagen...volgens de banner ;)

20. IrisB

IrisB Fanatiek lid

@rosa canina: Ik denk nu stiekem toch meisje. Maar eigenlijk geen idee waarom. We hadden de meisjesnaam wel meteen (vorige keer was het de jongensnaam). Maar geen idee of dat nu echt voorgevoel is of rare logica, inbeelding, ... Durf ook niet zo goed een heel sterk gevoel hebben, want stel dat ik dan teleurgesteld ben bij m'n bevalling :p En dat is dan ook weer een rare gedachte, want het maakt me echt niets uit. Ik heb een zoontje en die is geweldig, dus nog een jongetje lijkt me heel leuk. En het nieuwe en "spannende" van een meisje lijkt me ook leuk. Nu ja, in januari weten we het :D

En nu flink verder werken :(

Deel Deze Pagina