Januari 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Wen1975, 20 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Hoe zit het met jullie buiken? Pas alleen nog m'n broek die te groot was en degene die ik vorige week gekocht heb. Vind dat een beetje snel gaan. Als het goed is zijn het vooral de
    opgezette darmen waardoor de buik zo opgezet is. Moet echt binnenkort nieuwe broeken gaan halen. Zou het de komende maanden meevallen met aankomen dat ik nog gewone broeken kan shoppen, of toch naar de positiekleding.
    Hoe doem jullie dat!

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Silsa, ik heb ook echt opgezette darmen, niet geinig meer..maar ik draag ook wel veel rokjes, en dan wat hoger in de taille, met een wijde malliot is het wel goed te doen!

*oh hoi trouwens allemaal, en gefeliciteerd!Ik heb vandaag positief getest :D*

3. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Hee nog een oude bekende ;) haha was een goede "het nod rond 15 mei topic"

Gefeliciteerd!!

4. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Nou ik heb het overleefd hoor ;)

Cherie: ik heb ook mijn drukkere dagen hoor! Vandaag rustig, maar morgen ben ik overdag en savonds aan het werk dus dan ook weinig aanwezig!

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hoi en welkom en gefeliciteerd!!

Wanneer ben je uitgerekend? :)

6. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    @Viol: Van harte gefeliciteerd :D

7. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    waarschijnlijk op 21 januari!

8. Ink1313

Ink1313 Actief lid

20 apr 2010
    300
    0
    16
    NULL
    Nederland
    Haai meiden,

@Marije: wat leuk dat jij ook voetbalt! Ik ook, zit nu ook ene beetje op de wip of ik nog wel wil voetballen. Heb zelfs nog 2 cometitiewedstrijden en natuurlijk wat toernooitjes. Woensdag een zaaltoernooitje van mijn werk. Zaterdag heb ik met een smoes afgebeld, ik was heeeelemaal kapot, heb zaterdagmiddag 2,5 uur geslapen. Kon me echt niet naar het veld slepen....

9. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    @Ink: Ik voetbal zelf niet, maar doe altijd toernooitjes mee en val soms in bij vriendinnen als ze te kort spelers hebben. Ik heb zelf met handbal hoogniveau gespeeld. Maar doe nog vanalles en nog wat Sportaholic ;)

10. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Meiden ik ga jullie verlaten...mijn vriend vind me zo niet zo gezellig ;)

Morgen ben ik er niet zoveel waarschijnlijk. Misschien na half 9!

Doegg Liefs!

11. Zina

Zina Niet meer actief

Ik ben erg blij met al jullie steun! :)
    Ik ben echt ff helemaar in de war. Ik durf zowat niet eens meer naar de wc. Mocht het onvoorzien toch nog goed gaan schreeuw ik het hier natuurlijk van de daken.

-x-

12. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Violetriot: Gefeliciteerd en welkom!

@Zina: Het kan gewoon nog goed zijn! Probeer daar aan vast te houden, hoe moeilijk dat ook is!

Mijn vriend en ik hebben net ons intakegesprek bij de vk gehad.
    Mijn bloed was helemaal goed, had zelfs uitzonderlijk goede waardes (vooral ijzer wat staat voor veel groenten eten whahahaha! Ik en groente!). Urine was ook prima. Dat gedeelte hebben we dus gelukkig gehad. Ze woog mij niet maar ik moest zelf mijn gewicht doorgeven. Omdat mijn BMI boven de 30 is, zal ik wel twee extra echo's krijgen maar dat is alleen maar fijn!

Ik had nog wel een vraag: Ze vroeg of ik een nekplooimeting (of het kindje syndroom van Down heeft) wil laten doen. Zo ja, dan krijg ik rond de 8 weken en rond de 11 weken een echo in het ziekenhuis. Wil ik het niet doen, dan krijg ik gewoon een echo bij de vk.
    Ik dacht dat een nekplooimeting altijd standaard gebeurde bij de 2de echo ofzo, dus ik heb er nooit over nagedacht.
    Ik heb liever een echo bij de vk maar het is ook fijn om te weten of je kindje het syndroom van Down heeft, al is die kans bij ons niet verhoogd.
    Werkt dat bij jullie ook zo of hebben ze die keuze niet voorgelegd?!

13. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    He wat deed je voor sport??? En ja daar kan het zeker wel invloed op hebben gehad.

14. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij ons werd het gevraagd, maar daarvoor krijg je niet twee echo's hoor. Gewoon eentje tussen 10 en 13 wkn geloof ik zo ongeveer.

15. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zina, gezien je voorgeschiedenis kan ik me heel goed voorstellen dat je bang bent. Probeer je kleine het vertrouwen te geven, is heel moeilijk maar zo ben ik er wel doorheen gekomen.

16. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Koffie: hangt ook van de kopjes koffie af. Ik doe nu standaard eentje sochtends als ik vrij ben en eentje savonds, kleine kopjes van senseo kopjes zijn die.

17. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland

Ja en als het dan een zij is en je verspreekt je een keer ben je direct de pineut, Daarom hebben wij hier ook een werknaam.
    Slik, beetje veel berichten achterelkaar sorry, zal het niet meer doen. :p

18. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Haha, ik heb daar ook een handje van. Nog even daarop reageren of dit zeggen.

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

he meiden heb het even uitgezocht.. gember kan dus inderdaad GEEN kwaad.. Waarom het op de site van voedingcentrum staat geen idee. Misschien met het oog op borstvoeding dat dat doorgegeven word en baby'tjes erop kunen reageren.

Tussen 70 en 85 % van de zwangere vrouwen heeft in het eerste trimester last van misselijkheid. Aangezien geneesmiddelen af te raden zijn tijdens de zwangerschap, is het vaak moeilijk om het probleem te vermijden. Welnu, gember is een veilig en doeltreffend middel tegen die vervelende ongemakken. Dat blijkt uit een uitvoerig overzicht van de studies die daarover zijn verricht.

Conclusie: gember is een veilig en doeltreffend middel.
    Zwangere vrouwen krijgen de raad om gedroogde gember te nemen, met een maximum van 2 g per dag. Toch mogen ze ook verse gember gebruiken: een reep om te kauwen of op te zuigen, of thee van geraspte gember. In dat geval moet de dosis wel aangepast worden, want 1 à 2 g gedroogde gember komt overeen met ongeveer 10 g verse gember, met andere woorden: een stuk
    wortel van ongeveer 6 mm doorsnede en 7 mm dik.

Bron:Gember: een veilig en doeltreffend middel tegen zwangerschapsmisselijkheid met e-gezondheid.be

20. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik heb mijn zwangerschaps broeken al aan, pas de gewone broeken niet meer. Vind het zonde om broken te kopen die ik nog maar 3 a 4 weken aan zou kunnen..

Wij hebben bij colin trouwens beust gekozen voor alleen 20 weken echo, voor ons veranderd er niets of er syndroom van down word geconstateerd. tenminste we zouden de zwangerschap niet onderbreken ofzo. Daarnaast kunnen ze er ook nog naast zitten en dan heb je de hele zwangerschap een naar gevoel en is er niets aan de hand..en dat gaan we nu weer doen..

Deel Deze Pagina