Januari 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Wen1975, 20 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladiedaa

ladiedaa Bekend lid

5 mrt 2009
    706
    0
    0
    Rotterdam
    Je hebt toch van die testen die aangeven hoe lang je al zwanger bent? Misschien zo eentje tegenaan gooien als je twijfelt? Of gaat ie maar tot een max. aantal weken en blijft ie daarna dat aantal zeggen?

2. linnielin

linnielin VIP lid

2 sep 2009
    6.635
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien hoor je wel bij de december...of zelfs novembermama's:(:D
    Zal maar snel de VK bellen voor een echo....dan heb je meer duidelijkheid!!!

3. betti

betti Lid

7 mei 2010
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    iedereen gefeliciteerd met hun positieve test!!!!

ik ben zoals het nu lijkt uitgerekent op 1 januari :D
    9 juni heb ik mijn eerste echo, spannend.
    dit is mijn 2de zwangerschap.

4. linnielin

linnielin VIP lid

2 sep 2009
    6.635
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom!!!

Hoe oud is je eerste kindje??

5. betti

betti Lid

7 mei 2010
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn dochter is 21 maanden

6. Nieuwelingen, welkom

Mijn testje van MvM was superduidelijk! Heerlijk gevoel dat het nu bevestigd is door iemand anders. Vanaf vrijdag mag ik in de kannen piesen

Bekijk bijlage 72802

Ik zal hem ook ff doormailen voor de site. Morgenaaf ga ik denk ik een buikfoto maken, al zal er niet veel op te zien zijn door mijn eigen vetrolletjes

7. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    5weken? Jeetje....bij mij is niets te zien, maarja ook eerste. Als je al eerder zwanger bent geweest, zet je buik toch ook veel sneller op?!

Pff ik ben weer even afgemat, stoote trouwens iemand heel hard tegen mijn tiet...AUWH heb nu hele zere tepel. Niet fijn

8. Tese

Tese Niet meer actief

Yda: Dat is wel eeen erg grote buik voor 5 weken! Zelfs als het je 4e is! Ging het met de 3e ook zo snel? Zo niet, dan zou ik toch maar even contact opnemen met je vk!

9. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    Ik ben uitgerekend op 11 januari 2010 ... super spannend!!!

10. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    zina, wilde je sterkte met de onzekerheid wensen maar lees dat de onzekerheid eigenlijk wel voorbij is, toch? fijn! en geniet van je lolly's! ;)

gefeliciteerd voor alle nieuwe januari mama's!

goofy, ik herken het helemaal van je rib. ik ben door mijn rug gegaan en vind het vreselijk dat ik mijn dochter niet kan tillen, toedekken in bed etc. en ik vind het ook zwaar want nu merk ik pas hoe vaak ik haar gewoon even oppak om iets te doen en raak nu gefrustreerd van het vragen of ze bij me komt terwijl zij opgaat in iets anders en niet luistert.
    hoop dat je rib snel genezen is!

ben gisteren naar de vk geweest.
    was allemaal prima! hb was 7,9. bloeddruk 125 80. geen enge ziektes, geen eiwit in mijn urine.

ik wilde heel graag naar het ziekenhuis voor de 20 weken echo, want bij mijn vorige zwangerschap hebben we ons voor niets een paar dagen heel erg zorgen gemaakt over de gezondheid van onze dochter. ze vonden wel 4 softmarkers. dat zijn indicatoren voor een chromosoomafwijking, meestal Down. nu is een kindje met down hier ook helemaal welkom als we denken dat het kindje ook een fijn leven zal hebben en niet teveel/ ernstige medische afwijkingen. in die echo zagen ze ook een darmafwijking.
    2 dagen later bij een second opinion bij de gyn bleef er nog maar een halve softmarker over en zagen de darmen er compleet normaal uit. ik heb dus ernstige twijfel over de deskundigheid van het eerste bureau.

we mochten van de vk gelukkig ook naar het zh voor de 20 weken echo.

over de combinatietest hebben we lang getwijfeld. we gaan het uiteindelijk toch doen, omdat ik het wel graag wil weten als het kindje down heeft. dan kunnen wij ons erop voorbereiden, maar ik merkte (na 2 dagen het idee dat een kindje met down een hele reele optie was) dat de omgeving er ook nogal op reageert.

als we dus een kindje met down verwachten gaan we dit ook aan de omgeving vertellen en erbij vertellen dat we geen behoefte hebben aan medelijden of verdriet, maar blij zijn met het kindje en gewoon graag gefeliciteerd willen worden.

enige nadeel is dat een vruchtwaterpunctie of vlokkentest me heel erg tegenstaat. het zal dus waarschijnlijk bij een verhoogde kans blijven. al weet ik dat ze bij de 20 weken echo ook al wel veel kenmerken van down kunnen zien.

gisteren ook eindelijk MvM hier geweest. schrok een beetje van het teststreepje. had het donkerder verwacht. heb het ook even met de vk besproken, maar die zag het probleem niet zo. ga me er dus ook maar niet druk over maken.

verder heb ik inmiddels ook echt een buik. ben heel bang dat ze het op mijn werk gaan zien en wil het graag nog 2 weken geheim houden. de eerste weken was het een vetrol die je goed zag, maar het lijkt nu echt zo'n ronde zwangerschapsbuik. mn 's avonds. weet van ellende niet wat ik aanmoet om het te verbergen ;)

einde ego bericht!
    sorry voor het weinige reageren!
    ga ff bijlezen en dan slapen!

11. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb voordat ik zwanger werd, net wat nieuwe dingen gekocht, allemaal wat wijd uitlopend, ideaal!!! Dus niemand die het nog opvalt.

12. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    jurkjes en tunieken...met leggings eronder...kan je dingen in verbergen!!

En idd zoals goofy zegt...dingen met een A lijn....die lopen wijd uit aan de onderkant.

(mocht je een dikke kont hebben niet al te flatteus hahaha)

13. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    enn...last but not least...er niet aan denken...des te meer jij er op focust des te sneller gaat het iemand opvallen...mensen zijn niet zo opmerkerig....behalve als er iets hun aandacht trekt...

dus jijzelf hahaha.

14. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou moet je niet zeggen :p.....buurmeisje heeft denk ik wel wat door namelijk, 13 jaar, wijzer voor haar leeftijd en dol op zoontje. Ook tevens onze oppas.
    Laatst was zoontje met de box aan het slepen, zeg ze er wat over en zeg ik, nou als hij dat straks maar niet gaat doen met zijn nieuwe neefje zegt zei: of met zijn broertje of zusje....dusss....
    We hebben aan hun kant ook angstvallig de luxaflex aldoor naar beneden op de nieuwe kamer van zoontje want die is nu helemaal leeg, dat gaat natuurlijk opvallen.

15. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier trouwens al een paar avonden misselijk ipv in de ochtend.....

16. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    jaaah maar kinderen zijn wel opmerkelijk....op de een of andere manier gaat dat verloren als ze echt in de pubertijd komen hahaha...zo rond de 16 jaar....

;) toch maar oppassen hihihi

17. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hier ook voornamelijk.

Heb je vroeg gegeten? want soms is je maag leeg in de avond...het helpt op tegen 10 uur nog iets te eten. Bijvoorbeeld je toetje dan pas.....dan ben je niet zo missleijk in de avond...en de ochtend scheelt ook!!

18. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    marije, wat verdrietig voor je zusje!

danjay, hoe was het?

dreamy, ik ben ook heel benieuwd hoe mijn dochter het gaat vinden!

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

yda.. verbergen.. niet .. Dat gaat gewoonweg niet..we vertellen het gewoon al. In jouw geval zou ik ook a lijn tunieken /jurkjes kopen..

Buik kan hoor ik weet 1000 % zeker dat ik niet langer zwanger ben en dit is mijn buik eergister avond..

20. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Huh wat een buiken allemaal...wat doe ik verkeerd met mijn bijna 5weken ;) haha

Ik merk wel dat de mijne ietsje opgezet is, maar verder niet echt

Deel Deze Pagina