Januari 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Wen1975, 20 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tese

Tese Niet meer actief

Thanks voor de tip! Ik zal het proberen. Is niet altijd makkelijk als je een kleintje rond heb rennen die je in de gaten moet houden, vandaar dat ik dus te snel plas.

2. linnielin

linnielin VIP lid

2 sep 2009
    6.635
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag meiden,

@elif: van harte gefeliciteerd en welkom hier!!!!
    @mvm: namen bij mij na 2 dagen al contact op. Vrijdag komen ze langs. Bij vorige zwangerschap mocht ik de flessen gewoon in de achtertuin zetten, dan werden ze daar opgehaald. Zo kon niemand ze zien staan (we hebben een hoekhuis, dus kunnen ze via de zijkant in onze achtertuin komen).
    @woonplaats: vlakbij Rotterdam
    @geslacht: wij hebben geen idee wat het wordt en willen het ook niet weten. Gewoon een verassing;)
    @seabands: die heb ik vroeger gebruikt tegen wagenziekte, maar wist niet dat het ook hielp tegen zwangerschapsmisselijkheid. Wel handige tip eigenlijk...die onthoud ik even:)

Zo, hier vanmorgen wel weer lekker bezig geweest in huis. Voelde me vanmorgen wel weer erg moe toen ik uit bed stapte, maar ja, dat hoort er bij;) Verder kan ik de hele dag door wel eten, omdat ik zo licht in mijn hoofd ben. Heb vanmorgen maar een pak rijstewafels en crackers gehaald, is iets beter als chips en koek:D
    Ga nu nog even lekker van het zonnetje genieten. Heerlijk:)

3. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    @ alle nieuwe, welkom in dit gezellige kippenhok en gefeliciteerd.

@ MvM belde al dezelfde dag en had een dag later een afspraak. Het hangt echt af van de regio waar je zit en wie daar bij hoort. Dinsdag begin ik met plas sparen. Helaas zijn de kratten zichtbaar voor de buren, ik betwijfel echter of ze het doorhebben en daar op gaan letten en anders jammer dan. Ze komen mensen tekort dus als je niet misselijk bent en je niet aangemeld hebt, denk er dan nog eens over na.

@ geslacht, wil ik niet weten. Ik wil ook niet dat ze gaan testen op bv down, het verhoogde risico op een mk is me dat niet waard.

4. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Sinaasappelsap bevat veel natuurlijke zuren, en vitamine C, wat over het algemeen ook zuur is. Dit helpt juist tegen een blaasontsteking. Verder ook voldoende water drinken, goed je blaas leeg plassen en naar het toilet gaan zodra je ook maar enige aandrang voelt.
    Water, Cranberrysap (evt. met spa rood) en vitamine C tabletten hielpen bij mij altijd het beste. Medicatie sloeg nl. heel slecht aan :(

5. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Wat naar dat je er zo'n last van hebt!
    Laat ajb even weten of ze werken, was ook al van plan om ze aan te schaffen maar las zoveel "prut" verhalen op internet dat ik het nog niet heb gedaan...

6. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Nieuwe meiden, gefeliciteerd met de zwangerschap.

Vraag me soms af of ik toch wel zwanger ben, heb gewoon nergens last van, Met sporten merk ik ook geen vermoeidheid. Enige is dat ik enorm zere tepels heb op dit moment. Misschien omdat er gister ook iemand tegen aan stootte met sporten... pff maar goed! Ben zo terug even boodschappen halen. He lekker op tijd thuis :D

7. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Hier hetzelfde "probleem", afgezien van moeheid heb ik nergens last van. Maar ik weet dat het goed zit, heb natuurlijk al een echo gehad. (woohoo over 1 week mag ik weer ;)) Laten we er maar van genieten dat wij nergens last van hebben. :p

8. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Wat moet jij lang wachten op de uitslag. Bij mij werd het ook op kweek gezet en was het de volgende dag bekend. En ik neem aan dat je zelfs tot dinsdag moet wachten ivm Pinksteren? Sterkte in ieder geval.

9. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Ja dat is fijn dat je een echo hebt gehad, ik moet nog een maand wachten helaas.... Naja als het dan goed zit ben ik al een heel eind heen, dat scheelt dan weer wel!

10. Ink1313

Ink1313 Actief lid

20 apr 2010
    300
    0
    16
    NULL
    Nederland
    Hallo allemaal,
    @nieuwe meiden, gefeliciteerd met jullie zwangerschappen en natuurlijk van harte welkom op dit forum!

Hier ook redelijk weinig klachten. Soms zere borsten, maar neemt nu weer af. Af en toe een vlaag misselijkheid, maar geen neiging tot overgeven gelukkig.

@sporten: tot nu toe geen last gehad met sporten, maar ben nu toch bezig om mijn laatste wedstrijdjes af te zeggen. Het voelt niet goed meer en ik ben zo moe dat ik t gewoon niet trek.

Nog 2 daagjes werken dan hebben we lekker vakantie, 3,5 week niet werken heeeeerlijk! Lekker luieren en niksen, boekjes lezen, zwemmen, zonnen (hopelijk geen zwangerschapsmasker krijgen) etc etc.

Ik moet trouwens dinsdag naar de dietiste. In mijn eerste zw heb ik diabetes gehad. Nu dus een verhoogd risico. Heb bloed geprikt en de nuchtere waarde zat nog net in het goede gebied. Ben bang dat dat niet erg lang goed gaat. Ik vrees dus dat ik alle lekkere dingen en zoetigheden (die ik nu zooooo lekker vind) moet gaan laten staan...

11. Tese

Tese Niet meer actief

Dan hebben ze het bij jou niet op kweek gezet. een kweek duurt altijd 4 of 5 dagen. Ze moeten namelijk 'kweken". Wat jij bedoelt is dat ze gekeken hebben of je een blaasonsteking had en dat doen ze met een stripje. Dat klopt ook want ik had gisteren mn plas ingeleverd en vandaag kon ik bellen. Nu is het wachten op de kweek om te zien welke bacterie ik heb.
    Ik was trouwens vergeten dat pinksteren ertussen zit! Ik weet niet of ik daar op wil wachten. Misschien bel ik morgen nog maar een keer.

12. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    wat voor sport doe jij dan? ink?

13. linnielin

linnielin VIP lid

2 sep 2009
    6.635
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oei, dat is niet zo lekker als je zwangerschapssuiker hebt. Had je dat bij je eerste zwangerschap al snel? En is het daarna wel overgegaan?
    Lijkt me lastig hoor!Maar ja, je kunt er weinig aan doen:(

14. linnielin

linnielin VIP lid

2 sep 2009
    6.635
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een lekker weertje vandaag! Heb net lekker anderhalf uur in de zon gezeten met een boek...heerlijk:D

Nu hopen dat dochterlief zo lekker in de tuin wil spelen, dan ga ik er ook maar gezellig bijzitten:)

15. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Ze hebben idd gekeken met een stripje waar ik bij was en daarna werd een beetje urine op kweek gezet in een speciaal kastje bij de ha. En van die laatste kreeg ik de volgende dag pas de uitslag. Maar groot gelijk dat je niet tot dinsdag gaat wachten.

16. lonnekej

lonnekej Lid

11 apr 2010
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    nnou dan kan ik gezellig mee kletsen. ben rond half januari uitgerekend. heb er echt zin in allemaal

17. Zina

Zina Niet meer actief

Alles lijkt hier goed te gaan, ik heb geen buikpijn meer en het bruinverlies is gestopt.
    Verder ben ik erg benieuwd naar de eerste ech. Spannend! :)

18. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    ooh wat fijn Zina...hoop het zo voor je!

19. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    zina spannende weken dus, je moet wel lang wachten voordat je een echo krijgt.

ik krijg morgen een echo, heb er wel een goed gevoel over ook al heb ik een week bruinverlies gehad.

20. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Spannend.... veel plezier alvast morgen! Hoe laat mag je?

@Brademarie en Suus Hoe was jullie intake bij de vk vandaag? Stiekem ook een echo gehad al?

@Zina Je moet idd wel lang wachten op een echo gezien je voorgeschiedenis en het bloedverlies van gisteren. Maar fijn dat het bloedverlies nu gestopt is, dat klinkt positief.

Deel Deze Pagina