Omdat ik 5 januari een vmk heb gehad met 6 weken. De vk wilde nu mijn echo met 6 a 7 weken hebben. Inmiddels al 2 gehad, volgende week weer.
Hallo allemaal, @Marije, ik ben keeper in een voetbalelftal zowel op het veld als in de zaal. Het voelt toch niet zo lekker om je lichaam nu volop in de strijd te gooien en voor de bal te gooien etc. @ weet ik niet meer....bij mijn 1e zw werd bij 35 weken ontdekt dat ik zw diabetes had. Ik ben bij 38 weken ingeleid. Na de geboorte van mijn zoon waren mijn suikerwaardes direct weer prima. Nu zit ik dus in het begin al tegen de niet goede waardes aan, ben dus bang dat ik er deze zwschap niet zo makkelijk vanaf kom. Mijn schoonvdr heeft een duikerwaardemeter, dus die heb ik nu hier en ik ga elke ochtend maar eens ff nuchter prikken, kijken wat de suikerwaardes doen.
Keepen is wel heftig vooral als je een bal in je buik krijgt ofzo.... begrijpellijk dat je denkt om te stoppen. Ik speel handbal en daar heb je enorm veel lichamelijk contact. Gelukkig is het seizoen af. Ga nu hardlopen, ben al begonnen
Spannend dames die echo's krijgen, zal voor jullie duimen! Janneke, we zijn tegelijk uitgerekend, leuk!! Heb jij al last van kwaaltjes? Ik heb net een digitale clearblue gedaan..moest gewoon het woord zwanger zien om het echt te geloven!
haai allemaal ons bezoek aan de verloskundige ging prima, vragen netjes beantwoord, bloeddruk gemeten (120-70) en gewogen. veel vragen beantwoord dus en ook lekker wat vragen kunnen stellen. Ook de standaard bloedtesten kreeg ik mee om te laten prikken. Ik heb een behoorlijk medisch verleden (operaties) op buik/maag/darm gebied dus dinsdag besluit de gyn. of ik bij de verloskundige mijn controles mag doen of bij de gyn, of misschien wel dubbel? geen idee.. Zowiezo ook extra bloedcontroles heb ik vandaag te horen gekregen van de internist, dus we worden in elk geval goed in de gaten gehouden (héél prettig idee!!) geen echo gehad, die krijg ik dinsdag denk ik bij de gyn. en de afspraak van de echo bij de verloskundige is op 8 juni. verders zijn we naar de babydump geweest, even ideetjes op doen voor de babykamer.. hebben een leuk kamertje gezien! hebben jullie al ideetjes? xxx
Volgens mij heb ik er een kwaaltje bij: ik heb de hele dag echt al ontzettende dorst. Blijf drinken maar dorst blijft....
Hallo januari mama's alle nieuwe mensen hier van harte gefeliciteerd! Ik kom hier niet zo heel vaak en heb ook niet alles teruggelezen.... (ben ik anders uren mee bezig hahahaha) wel gezellig hoor! Ik hoop morgen duidelijkheid te krijgen... of ik een december of januari mama wordt. Vorige week heb ik ook al een echo gehad (ivm klein bruin/roodverlies) maar helaas was op de echo niets te zien. Ik weet niet of ze morgen weer een uitwendige echo maken maar ik hoop wel wat te zien. Mocht blijken dat mijn vk geen inwendige echo maakt dan probeer ik zo snel mogelijk bij een echocentrum terecht te kunnen want van deze onzekerheid wordt ik gek. Ik heb namelijk na mijn NOD pas na 23 pos getest dus dat was ook al een spannende tijd en nu dit. heb vandaag trouwens een k**dag op mijn werk gehad en was vreselijk moe... fijne avond iedereen! xxx
Jeetje meid, wat een onzekerheid! Waarom is er nog geen inwendige echo gedaan dan? Dat zou toch een hoop duidelijkheid kunnen verschaffen lijkt me?
toen ik na mijn pos test de vk belde en voor morgen een afspraak voor een echo kreeg om vast te stellen hoe ver ik was had ik dit ook niet verwacht. Na mijn bruinverlies van vorige week had ik ook verwacht dat ze er alles aan zouden doen om wat te zien. Ze bleef heel kalm... zei volgende week maar weer kijken en hopen dat we dan wel wat zien! Nou als we morgen niets zien dan ga ik wel ergens anders heen voor een inwendige echo. ik wil gewoon heel graag weten hoe ver ik ben en dat het goed zit! is het trouwens zo dat niet alle vk een inwenige echo kunnen of mogen maken? Ik vraag morgen wel aan mijn vk hoe het bij haar zit.
pff heel verhaal getypt en weer is het weg? @ wen om half 12 mag ik, zeker spannend @braderie wat leuk dat jullie al zijn wezen kijken naar babykamertjes! wil ook wel graag maar wachten tot de 12 weken
he meiden, Hier helemaal moe van het werken.. Maar wel rustig mijn bedrijfsleidster heeft me toegezegd mijn contract absoluut te laten verlengen, me daarnaast op het hart gedrukt om rekeing te houden met mijn bekken en ik mag nu al niet meer de zware vracht binnen tillen van haar.. haha.. daarnaast zei ze dat ze december wel regelt, daar was ze niet bang voor (zwangerschapsverlof), alleen zat ze met drie weken in juli/ augustus.. ze zegt die moet je kunnen, anders de drie weken ervoor en evt. erna laat ik je minder uren draaien, maar dan is er niemand haha dus ik dat komt vast wel goed..gelukkig zei ze.. als het echt niet meer wil ga ik gewoon kassa sraaien en lichte klusjes doen.. dus dat voelt goed dat er zoveel rekening NU al mee gehouden word. nu redt ik het allemaal nog, behalve de zware dozen maar dat doen de chauffeurs maar dan.. haha.. Nou moest ik ontspannen (heb nachten niet geslapen, omdat ik bang was mijn werk kwijt te raken) en van mijn zwangerschap genieten waren haar afsluitende woorden.. Nou dan gaan we dat maar doen he..
@Marije: Wat verdrietig voor je zus. @Mimi: Wow wat een buik heb je al. Wel mooi hoor! En fijn dat je contract wordt verlengd. Ik heb zelf ook een jaarcontract en ben best bang het nieuws straks bij mijn leidinggevende te moeten vertellen. Aan de andere kant weet ik dat iedereen ontzettend tevreden en blij met me is dus dat ze wel gek zou zijn mij eruit te knikkeren. En ik werk in de zorg, daar zijn altijd wel mensen nodig. (zo denk ik maar, anders maak ik mezelf gek)
@violetriot! Ook gefeliciteerd dan!! Ik ben snel duizelig, en heb nog steeds zere opgezette borsten. Verder niet moe ofzo gelukkig!! Jij dan??
vanalles! -moe -gevoelige borsten - misselijk (soms, gelukkig niet altijd!) -veeeeeeeeeeeeel plassen -krampen in onderbuik, maar niet zo erg als ongi - snel huilen, snel boos - opgezette buik Maar ik geniet er voornamelijk van. Vind dit het meest bijzondere dat me ooit is overkomen en ik geniet gewoon van elke minuut!
Ja moet je ook zeker doen! Misselijk ben ik ook wel, alleen sochtends gelukkig maar!! Die ticker lukt me maar niet in het scherm te krijgen... doe ik dan de code niet goed ofzo??