ja schimmelinfectie komt veel voor bij zwangere vrouwen! Zo, net een afspraak gemaakt, krijg 24 juni m'n intake en echo bij de verloskundige! Spannend hoor!
Ik denk ook aan een candida-infectie. Daar ben je gevoeliger voor als je zwanger bent. Je kan bij de HA wel een of andere crème krijgen als het niet over gaat. Heb zelf tijdens zw wel meer afscheiding dan anders, maar geen rare luchtjes. En misschien proberen om meer onderbroeken per dag aan te doen (katoen!) ipv inlegkruisjes, want die zorgen er vaak voor dat alles nog meer gaat broeien. Oh, en gewoon wassen met water. Al die speciale zepen doen naar het schijnt meer slecht dan goed (wist mijn HA mij te vertellen). Is even wennen aan het idee, maar het is echt niet minder fris (moest zelf een hele drempel over).
als het ruikt is het niet goed nee..schimmelinfectie heb je ook vaak jeuk bij. maar ik zou niet zoveel douchen als ik jou was want dat wordt het juist erger.dan was je steeds je natuurlijke ph eraf en wordt het alleen maar erger.
Ik lees ook nog steeds mee maar heb het de laatste dagen erg druk! En ben veel misselijk . @Leeuw en Subke: Laten jullie snel weten hoe de echo was?! @Alle nieuwe: Welkom en gefeliciteerd! Zo te horen mag ik erg blij zijn met onze vk. Ze zijn allemaal even aardig daar en je mag zo ongeveer bijna alles zelf bepalen. Ik merk dat ik steeds minder onzeker ben en ik doe zelfs niet meer elke keer aan wc papier turen!! Ik voel gewoon dat de beeb goed vast zit. Ben benieuwd hoe de echo zal zijn! We hadden trouwens van de vk een tas met allerlei spulletjes gekregen en er zat ook een knuffeltje bij. Die ligt nu tussen mijn vriend en mij in zodat 'ie vast ons geurtje krijgt. Alleen mag mijn vriend nu niet meer liggen stinken in bed van mij !
ik denk dat je als moeder goed kan aanvoelen of het goed zit. vorige keer voelde ik (geestelijk,niet lichamelijk) al meteen dat het niet goed zat,en ik kreeg een paar dagen erna een vm. nu voelt het wel goed..
schimmel???? kan dat geen kwaa voor de baby? ik ga gelijk een afspraak maken bij de h.a. en katoenen onderbroeken kopen. o jakkes wat een vies idee!! gewoon water? ik zal het proberen... ook ik heb die drempel
@yda: ja het idee is heel vies, maar kan geen kwaad voor de baby zover ik weet! gelukkig is het goed te behandelen door de HA! nou meiden hier weer een buikfoto van mij! zien jullie verschil met 7 weken? ik niet echt maar ik ben ook afgevallen dus mss dat dat mee speelt!
wanneer gaan jullie het vertellen aan de rest vd wereld? en zwangerschaps shirtjes dragen enzo met bijvoorbeeld die leuke teksten..
van mij weet iedereen het al! en die buikbanden, op de foto heb ik er 1 aan. heb ook een hele leuke zwarte met handjes en voetjes maar die heb ik nog niet aangehad mss van de week wel hihi. eerst ff zoeken waar hij goed op kan
Bij mij weet iedereen het al die het van ons persoonlijk had moeten horen. En qua kleding kijk ik even, zolang mijn gewone kleding nog past, trek ik die gewoon aan.
die buikbanden zijn wel grappig ja.en die kun je rustig aan als je nog maar amper een buikje hebt vind ik..vandaar dat ik t vroeg. die banden zijn meer voor de lol dan dat het bedoelt is als positiekleding..als ik de eerste echo heb gehad over 2 en halve week dan ga ik het vertellen denk ik.
Zoals naomi al zegt, het is een vies idee en is vervelend, maar het kan niet echt veel kwaad. En zeker niet voor de baby. De infectie wordt veroorzaakt door candida albicans en dat is eigenlijk een gist en niet echt een schimmel. De meeste (alle?) mensen zijn ermee besmet (tussen want is een slecht woord) maar over het algemeen komt hij niet tot uiting als infectie. Pas als er ergens iets verstoord geraakt, krijg je de infectie (ik heb het bijvoorbeeld eens gehad omdat ik tijdje antibiotica had moeten nemen). En tijdens je zwangerschap ben je er helaas gevoeliger voor. Maar is idd makkelijk te behandelen. Kan ook helemaal geen kwaad voor de baby. Als je het bij de bevalling hebt, is er wel kans dat je de baby besmet en dan kan hij spruw krijgen. Maar dat is iets waar je je nu helemaal geen zorgen over moet maken Nu ja, de HA kan je vast meer vertellen. Succes ermee!
Hey meiden, Wat kletsen jullie toch heerlijk veel zeg. Moet echt me best doen om alles te lezen en kan het ook niet onthouden. Merk wel dat me geheugen al echt een zeef is. Wat me nog is bij gebleven is de infectie. Hier wel veel afscheiding ook maar niet met luchtjes. Ik heb vanmorgen een buikfoto gemaakt haha. Ben zo benieuwd hoe snel ik nu ga groeien. Met me ukkie had ik ook vrij snel een buik en hoop daar nu weer snel van te kunnen genieten. Hier nog geen buikbanden of iets dergelijks. Denk ook niet echt dat ik die veel zal dragen. Ja in de winter op het laatst wel maar weet niet of het in de zomer zo fijn is. Ach we zullen zien he. Ik heb nog van ukkie 2 banden liggen en er zijn vast snel leuke bij gekocht
ik mag 1 juni al...en dat is al vroeg...want weet niet precies hoever ik ben hihi. trouwens als ik mijn gyn zou bellen dan kan ik wel eerder komen...maar denk idd dat ik misschien heftig reagerende darmen heb....want het zit zo laag..... en moet ook veel naar het groot wc dus misschien toch daaraan..... ach we zullen zien...als je een bbz hebt dan lig je echt dubbel van de pijn.....dat verschil merk je wel (mijn nicht had het..)
Wanneer zijn jullie getrouwd? Ik huil ook nog steeds bij het horen van de liedjes van onze trouwdag. Vannacht heb ik er over gedroomt en ik werd snikkend wakker van alle emoties! Ook onze ouders en schoonouders weten nog van niets. Ze waren onlangs wel op mijn verjaardag, toen ik al zwanger was. Echt raar om dan niets te zeggen. Maar wij wachten tot de echo van 12 weken.
@Zina, wat goed zeg, dat het nu weer beter gaat! Over de keuze voor verloskundige, wij hebben de websites beoordeelt en die in ons ogende beste site had ook nog eens meer verloskundigen. De keuze zal vast goed zijn, dat zien we 1 juni wel. @Moosy, leuk dat jullie een tas met spulletjes gehad hebben. @Niki86, wij vertellen het na de eerste echo. Ik denk dat ik daarna pas ga nadenken over zwangerschapsshirts en wat we moeten regelen.
he meiden net thuis, en nog niet bijgelezen, doe ik vanavond wel even. maar wou jullie even vertellen dat de echo vanmorgen goed was! hartje klopte, heel mooi, heb wel ff een traantje gelaten haha. wel 2 dagen teruggezet, nu dus 6 week en 4 dagen. tot vanavond
leeuw super dat de echo goed was en je het hartje hebt zien kloppen!!!! snap dat je dan even een traantje laat het is ook niet niets he zo een klein prulletje dat in je groeit!
Wij hebben volgende week dinsdag een echo en dan gaan we het ook vertellen. Als alles goed is. Ik wil mijn kleine man een shirt aantrekken met de tekst: pssst!!! ik wil je wat vertellen!!! En dan achterop: Ik word grote broer!!!