Januari 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Wen1975, 20 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tese

Tese Niet meer actief

Meiden, gistermiddag had ik een knaltest en vanochtend was hij lichter. Zou dit betekenen dat het niet goed gaat? Of heeft iemand hier het wel eens meegemaakt dat het toch nog wel goed ging? Pfff ik word hier znuwachtig van!

2. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @ Alle nieuwe meiden: Welkom en gefeliciteerd!

@ Muppet: Ik denk dat je je daar echt niet druk over moet maken. Een streep is een streep. Volgens mij wisselt dat HCG gewoon heel erg.
    Ik maakte mij gisteren weer druk omdat ik bijna geen pijn had aan mijn borsten. Nu weer wel een beetje. Ik denk dat je de eerste paar weken sowieso over alles onzeker bent.

Ik ga straks nog even twee Kruidvattesten halen. Dan doe ik er eentje vandaag en eentje morgen. Zaterdag is mijn NOD en dan wil ik zo'n test doen met indicator. Mag ik wel juichen als de test op mijn NOD positief is, of moet je persé overtijd zijn?

Wat ik mij ook afvroeg is hoe het nou precies werkt. Als ik straks overtijd ben, bel ik dus een verloskundigepraktijk en maak een afspraak voor een intake. De echo kun je dan eventueel met 8 weken krijgen maar die krijg je dan in het ziekenhuis? Of doen ze dat daar ook?

Ik was gisteren erg emotioneel. Begon opeens te huilen toen mijn vriend vertelde dat hij rozemarijn in het eten had gedaan hahaha!
    En ik huilde echt om niks! Had ik nog nooit meegemaakt. Mijn vriend moest heel erg lachen en zei toen dat hij er ook dille in had gedaan. Maar dat vond ik niet om te janken :D.

3. missyf

missyf Bekend lid

14 nov 2009
    646
    0
    16
    Januari 2011 Mama's:

29 december

Goofychick - 2e kindje -BV - zkh -
    1 januari
    Missyf - 1e kindje - FV - zkh - dochter?
    Naomi123 - 1e kindje - BV - thuis - zoon
    Subke - 2e kindje
    2 januari
    Danjay - 3e kindje- BV- thuis - zoon
    Wen1975 - 1e kindje - BV/FV - zkh - jongen
    3 januari
    Zen - 2e kindje
    4 januari
    IrisB - 2e kindje - BV - THUIS - geen idee
    5 januari
    miepje21 - 2e kindje - FV - zkh - jongen
    6 januari
    Cyntje78 - 1e kindje - BV/FV - ? - pendel: jongen
    8 januari
    JuJu - 1e kindje - BV - poliklinisch - 3 blauwe pendels..
    Moosey - 1e kindje - BV- zkh - geen idee, volgens pendels jongen

Afspraken:

29 april
    Cyntje78 - blduitslagen progesteron, prolactine, T3h en chlamydia
    3 mei
    Goofychick HcG prikken
    4 mei
    Wen1975 - 1e echo
    11 mei
    Goofychick - 1e echo
    25 mei
    Wen1975 - Intake vk
    1 juni
    Naomi123 - Intake vk en 1e echo

4. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    alle nieuwe welkom en gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!

@moosey: ik heb maandag de vk gebeld en die vroeg wanneer laatste menstruatie was zodat je een schatting had hoe ver ik was. rond de 8 weken wilde ze intake en gelijk 1e echo maar dat lukte niet om te plannen nu uiteindelijk met 9,5 week een intake en echo bij de vk.
    ik zit dat ook wel bij de vk praktijk bij het ziekenhuis. maar tegenwoordig hebben steeds meer vk een echo apparaat!

5. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Januari 2011 Mama's:

28 december

Lauwie - 2e kindje - BV - thuis - jongen
    29 december
    Goofychick - 2e kindje - BV - zkh - meisje
    1 januari
    Missyf - 1e kindje - FV - zkh - meisje?
    Naomi123 - 1e kindje - BV - thuis - jongen
    Subke - 2e kindje
    2 januari
    Danjay - 3e kindje - BV- thuis - jongen
    Ingie - 2e kindje -
    Wen1975 - 1e kindje - BV/FV - zkh - jongen
    3 januari
    Zen - 2e kindje - BV - zkh - meisje
    4 januari
    IrisB - 2e kindje - BV - thuis - geen idee
    5 januari
    miepje21 - 2e kindje - FV - zkh - jongen
    6 januari
    Cyntje78 - 1e kindje - BV/FV - ? - pendel: jongen
    8 januari
    JuJu - 1e kindje - BV - poliklinisch - 3 blauwe pendels..
    Moosey - 1e kindje - BV- zkh - geen idee, volgens pendels jongen

Afspraken:

29 april
    Cyntje78 - blduitslagen progesteron, prolactine, T3h en chlamydia
    3 mei
    Goofychick HcG prikken
    4 mei
    Wen1975 - 1e echo
    11 mei
    Goofychick - 1e echo
    25 mei
    Wen1975 - Intake vk
    1 juni
    Naomi123 - Intake vk en 1e echo

Even het goede lijstje gepakt en Missy haar aanvulling hier bijgezet. ;)

6. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Muppet Heb je misschien gisteravond veel gedronken daar je urine minder geconcentreerd was? Ik zou me nog geen zorgen maken hoor.

@Moosey Mijn vk heeft geen eigen echo-apparatuur. Ik laat mijn echo wel in het zkh maken, maar dit is ook omdat ik een extreem vroege echo heb. In principe krijg je meestal je de 1e echo pas met 10 a 11 weken, tenzij je een vmk hebt gehad dan wordt deze vervroegd.

7. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    wendy bij mij wilde ze een afspraak maken voor rond de 8 weken!! ik denk dat het heel erg verschilt waar je zit.

zover ik weet is het hier met 8 weken, 12 weken, 16 weken, 20 weken en verder weet ik het niet ;)

8. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    muppet, vervelend he, dat je aan het begin nog zo onzeker bent of het allemaal wel goed zal gaan. ik heb geen ervaring met wat je beschrijft, maar herken wel wat je zegt. ik heb vorige week zondag een test gedaan met een lichte streep en daarna eigenlijk niet meer. ga vandaag maar eens een clear blue test halen met zo'n datum indicatie (hoe lang je zwanger bent). hoop dat je snel weer gerust gesteld bent.

moosey, bij mijn vk staat dat best duidelijk op de site. bij mij is is het: met 8 weken heb je een intake van een half uur. met 10 weken heb je een echo om de termijn te bepalen. ze hebben nu bij de vk ook een echo apparaat. bij mijn vorige zwangerschap nog niet. toen had ik al een echo bij de gyn gehad. en daarna nog echo's bij een echobureau en bij de gyn.
    en over testen voor je nod: er is een kans van ongeveer 15% dat een zwangerschap in een miskraam eindigt. vanaf een week of 16 is het 'veilig' (al gaat er dan ook nog wel eens iets mis.) vanaf een week of 12 is de kans behoorlijk groot dat het goed gaat, maar zekerheden heb je nooit.
    als je voor je nod test en het gaat alsnog mis, ben je ook verdrietig dat je zwanger geweest bent en niet meer. anders alleen omdat je ongesteld geworden bent en dus niet zwanger.

9. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    wen, bedankt ;)

10. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @ Lauwie (en de rest!): Bedankt!
    Al heb ik dit op Wikipedia gelezen:

Miskramen komen vaker voor dan de meeste mensen denken. Zo'n 25% van alle vrouwen krijgt er in hun leven mee te maken. Wordt vanaf het moment van bevruchting gerekend, dan gaat zelfs mogelijk tot 90% van alle bevruchte eicellen voortijdig te gronde; meestal echter worden de zeer vroege zwangerschappen die in een miskraam eindigen niet eens opgemerkt, omdat een normale menstruatie volgt, of deze alleen maar een of twee dagen later komt. De helft van alle zwangerschappen eindigt dus al voordat de vrouw weet dat ze zwanger is. Van alle 'vastgestelde' zwangerschappen loopt gemiddeld 15% uit op een miskraam.

Daarom maak ik mij een beetje druk!

Ik heb een klein probleempje.
    Wij gaan 6 juni een maand op vakantie naar Amerika.
    Dus ik hoop dat de echo wel daarvoor kan....
    En we blijven 4 weken weg....
    Moet dus even kijken hoe we dat gaan doen.
    We kunnen de vakantie niet verzetten, want we hebben al een hoop geregeld.
    In principe ben ik eind mei 8 weken zwanger en als we terugkomen 12 weken, dus dat komt wel mooi uit.
    Misschien kun je in Amerika wel op elke hoek van de straat een echo laten maken, het blijft tenslotte Amerika :D !

11. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    moosey, ik heb de afspraken in overleg met de vk ook voor onze vakantie gepland.

12. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Goed om te weten!
    Kan ik dan niet gewoon zeggen dat we over 2 weken al op vakantie gaan gnagnagna :D ?!
    Bij 6 weken zie je toch al een kloppend hartje ;) ?!!!

13. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    vorige zwangerschap heb ik bij 7w2d een kloppend hartje gezien. vind het nu ook lang wachten tot 10 weken!

14. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Dan zeg ik wel dat we over twee weken al gaan hahahaha!
    Nee hoor, op zich komt het precies goed uit met de vakantie. Als het kan 4 juni intake en hopelijk ook een echo!
    Laatste vraagje: Is voor de 12 weken de echo altijd inwendig? Want ik heb van mezelf een speklaagje en ben bang dat je met een uitwendige echo niks ziet bij 8 weken.

15. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Dan heb jij geluk. Meestal krijg je een echo rond de 10-12 weken, 16 weken en 20 weken, ook ivm de ziektekostenverzekering, dacht ik. ;)

16. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Bij de een moet hij wel inwendig, bij de ander niet. Zorg in ieder geval voor een volle blaas, dan schijnen ze meer te kunnen zien. ;)

17. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    ja ik denk niet dat je dat nu al kan inschatten moosey. in mijn vragenlijst van de vk staat dat ik met volle blaas moet komen maar rekening moet houden met evt. inwendige echo.

ook ik heb een speklaagje ;) hoop dat ze uitwendig iets kunnen zien.

wendy, ik ga ook pas bij bijna 10 weken ;)
    we zien wel hihi.

18. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Een volle blaas?!
    Dat wordt nog wat! We willen er op de fiets naartoe!
    Niet teveel drempels tegenkomen dan!

Ik heb by the way toch maar een banner aangemaakt!

Ik ga zo meteen naar een vriendin toe (heb vakantie!) en probeer nog niks te zeggen maar waarschijnlijk hou ik dat 1 uur vol (en dat zou ik nog knap vinden!).
    Ik kom vanavond nog wel effe langs hier. Fijne dag, geniet van het weer!

19. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    hihi ja wij gaan ook met de fiets:p
    inderdaad niet te veel hobbelen haha.

probeer je mond te houden maar dat is moeilijk je:p
    het is nog zo pril!!!

20. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    wen, waar kijken ze naar dan bij 16 weken?
    ik heb vorige keer bij 7 weken een echo gehad om te kijken of er een kloppend hartje was en de gyn me over kon dragen aan de vk.
    bij 11 weken een termijn echo
    en de 20 weken echo.

ik twijfel of ik voor de nekplooi meting ga. die is toch vroeger dan 16 weken?

Deel Deze Pagina