zei het gisteravond nog tegen mn moeder. de tijd gaat zooo snel!! het echte mini babytje is er ook al af, wel jammer hoor
Goedemorgen dames! Hier gisteren en vannacht een erg onrustige baby. Arm kind had heel veel last van krampjes. Gisteren waren we bij de Kruidvat om toch maar Infacol te halen, ze krijste de hele winkel bij elkaar Ze heeft gisteren twee keer Infacol voor de voeding gekregen en net voor de voeding van 10.00 uur weer. Nu ligt ze rustig in de box, af en toe een klein boertje of de hik. Ik hoop zo voor haar dat het de pijn wegneemt, want ze wordt er helemaal overstuur van. En we kunnen niet echt iets doen, van vasthouden wordt ze even rustig, maar dan is het na een tijdje weer net zo erg. Vandaag een rustige dag verder: vanmiddag lekker naar de kapper. Mijn man is vrij, dus die past op, haha. Morgen gaat Roosmarijn voor het eerst een paar uurtjes 'logeren'. Wij gaan uit eten, even lekker wat quality time met z'n tweeen. Mijn ouders passen op en ik heb vanochtend en wil morgenvroeg kolven, zodat ze dat aan haar kunnen geven. @Horoscoop: tot nu toe klopt het precies @Moosey: hopelijk is het niets ernstigs met je kindje. @Consultatiebureau: hier wel een intake gesprek gehad, maar nog niet zelf langs geweest. Roosmarijn wordt al zo goe din de gaten gehouden door kinderartsen dat de wijkverpleegkundige ons zelf laat kiezen of we wel of niet willen komen. @Vaccinaties: hebben jullie ook de oproep voor he tvaccinatie-programma gehad? Laten jullie je kindje allemaal inenten? Roosmarijn mag niet zolang ze chemo krijgt, dus we moeten nog even wachten en extra voorzichtig zijn in de buurt van andere baby's.
Jippieee!!! Ons meisje slaapt door snachts Ik ben een hele gelukkige mama, zo kom ik ook aan mn rust, toch 4 uurtjes wat ze slaapt nu Ik ben nu ook erg uitgerust wakker geworden rond 7 uur nou verder doet ze het heel goed gelukkig!
Nou onze man is ook goedgeheurd door het CB maar jeetje wat groeien ze snel.. hij is nu al 56 centimeter en kan steeds minder negeren dat maatje 56 nu toch wel vaak krap wordt.. (vind het zo jammer ) Vaccineren: ik twijfel nog of ik alle vaccinaties wil. Veel vind ik er onnodig maar aan de andere kant geeft het ook weer zo'n gedoe als je het anders wilt dan 'standaard.' Zucht zucht.
jort alweer 6 weken vandaag! begint ook steeds bewuster te glimlachen. zo lief! ik heb hem maar een week een minibaby gevonden (al vond ik m meteen groot, een kilo zwaarder en 6 cm groter dan zijn zus), de weken in het zh zijn een beetje aan me ontgaan en daarna was het echt al mini baby af. maar ja, die is ook al ruim 6 kilo!
maartje, en een pink? of ff kalmeren aan de borst? dat werkt hier het beste. en wandelen in de wagen of draagdoek
@Lauwie: helaas werkt niets. Als het echt een flinke kramp is dan wil ze geen pink, geen speen, niet aan de borst ... Zelfs in de auto en in de kinderwagen ging ze door gisteren Nu ligt ze echter al sinds ongeveer half 11 helemaal in coma in de box. Ik denk dat de ergste krampjes dus wel over zijn voor dit keer. @mini baby: Roosmarijn kan nog steeds shirtjes in maat 50 aan... Heeft 1 pakje dat nu echt te klein wordt, maar kan verder nog alles aan wat ze na de geboorte aankon. Toch groeit ze snel, maar begon op ongeveer 45 cm en is nu 54 cm. Is dus gewoon wat kleiner begonnen, haha. Kleertjes waren eerst te ruim, zitten nu goed, maar waarschijnlijk niet lang
Vervelend Maartje Als Siem een kramp heeft gilt hij ook alleen maar, kan hem dan met geen mogelijkheid troosten. Super zielig, maar houd hem altijd maar rustig bij me (en onderga het getrap ) Supersneu!
Hier heb ik Seyhan nu al een tijdje in de draagzak zodat hij rechtop "ligt"en hij is idd toch wel rustiger. Zo snel als ik hem in de box ligt begint hij hevig te huilen/ schreeuwen. En wij vroegen ons vorige week af waarom hij niet in de box wilde liggen De voedingsdeskundige van hier zei dat het door het wennen kan komen aan de nutriton. En hem evt wat meer water tussendoor geven voor zijn ontlasting. Tja wat kan ik nu het beste doen?! Ga zowiezo morgen met hem naar de ka
@maartje: isabel draagt ook nog steeds maat 50 die waren eerst te groot en nu nog net goed, nog even en dan past het niet meer denk ik hihi. @lauwie: inderdaad na 1week is het mini baby zijn er al vanaf! en dat terwijl isabel zo klein en fijn is. ze is wel vreselijk wijs hihi dat scheelt veel denk ik.
@vaccinaties: wij doen gewoon mee met het standaard vaccinatieprogramma. Doen we bij mijn dochter ook en nu dus ook weer. Je hoort zoveel tegenstrijdige reacties ervan, dat ik anders echt niet weet wat ik moet doen. @kledingmaat: hier ook nog steeds in 50/56 en dat past nog prima. Vind het nog wel leuk ook, want zo vaak heeft hij alles nog niet aangehad. Dus van mij mag hij hier nog wel eventjes in blijven. @gehoortest: net voor de gehoortest geweest, maar moeten volgende week weer terug. Het was niet goed, omdat hij zo zwaar ademt ivm zijn verkoudheid konden ze de signalen niet goed opvangen. Nu dus blijven sprayen met de zoutoplossing en dan hopelijk volgende week beter resultaat. Ga me er nu nog maar niet druk om maken!
@minibaby: wij zijn vandaag bij de kinderarts geweest en Jort is opeens 2 cm gekrompen . Was bij mijn oudste ook al zo bij deze controle, ze zullen daar wel anders meten dan in de kraamkliniek. Hij is gelukkig ook weer terug op zijn geboortegewicht (hij is volgens deze metingen nu 55 cm en 4515 gram). Nu alleen hopen dat het aanleggen snel beter gaat, want ik moet helaas nog veel kolven.
@emme: hihi gekrompen nog wel zal inderdaad wel het verschil zijn van meten @linnielin: hopelijk is de verkoudheid snel over en hebben jullie volgende week een goede gehoortest!
@ Elif: Je kan IETS meer water doen bij de KV voeding doen voor Seyhan's ontlasting. Gelezen op ZP. Ook Jayden heeft soms last met zijn stoelgang (dacht ik... Maarten had niet doorgegeven dat Jayden zondag op maandag nacht om 03:00 uur ook nog flink ontlasting heeft gehad). Ik helemaal in de stress dat hij hele maandag niks had gehad, dacht ik. Maar viel mee. Wat meer water helpt hier goed. 5 tot 10 ml extra water is de max. Wel per keer. @ kledingmaat: Hier ook nog maat 56. Zit perfect nog. @ mini baby: Het mini baby is er nu wel zo'n beetje vanaf. Hij begint al echt flink te worden. Zaterdag is hij alweer 4 weken. Wat gaat de tijd snel. @ doorslapen: Wisselt per nacht. Vannacht had hij geen zin om door te slapen. Kwam om de 4 uur weer. En als je dan om 22:00 uur laatste voeding hebt gegeven, mag je 2 keer per nacht eruit @ vaccinaties: Ja, wij gaan Jayden gewoon laten vaccineren. Voel mij daar prettig bij. Hebben nog geen inentingskaart ontvangen. Maar die krijgen we morgen van CB. Ik ga mijn ventje maar uit zijn bed halen. Mama liefde nodig Hij ligt boven te brullen hoor ik door babyfoon. En nu kan hij dus niet meer in slaap vallen zo aan het huilen te horen. Ach, hij heeft toch weer twee uur geslapen vanmiddag. Bij mama is het toch gezelliger. Vanmorgen werd hij ook rustig bij mij. Lijkt wel een mama's kindje
Elif: Siem zit ook graag rechtop. Draakdoek/zak is extra fijn natuurlijk want lekker warm tegen mama aan Linnielin: hoperlijk is de volgende test beter! Wel vervelend om nog een keer terug te moeten. Emme: haha krimpende baby lijkt me ook niet nee.. of gebruik je heel warm badwater? Sweet: hoort er gewoon bij, 's nachts eruit. Ik pin me niet vast op doorslapen en dan valt het allemaal nog wel mee. 'Moet' ook 2 keer rond 2 en 6 (en dan 9 uur) of rond 12 en 4 (en dan 8 uur). Maatje: Tja sommige kleding maat 56 past hij echt niet meer, andere kleding maat 56 is nog vééls te groot.. Maar merk nu dat met name de rompers wat krapper worden..
Hier scheelt de ene nacht ook emt de andere, maar hoef er maar een keer per nacht uit. Meestal is het schema rond 22 uur laatste voeding en dan rond 4 uur half 5 en dan wanneer het wekkertje gaat rond 7 uur half 8 weer. Prima schema voor ons, wanneer we naar school gaan ligt madame alweer heerlijk in coma. Ga zo mijn kleine ventje naar de gym brengen. Britt ligt de hele middag al te slapen, dus heb kwality time met mijn zoon. We hebben al spelletjes gedaan, zijn net klaar met verven....heerlijk ff aandacht voor hem alleen!
wat lekker dat jullie kindjes zo een ritme hebben!! hier maakt het niet uit hoe laat ze eten krijgt snachts. haar innerlijke wekker gaat om half 7 en dan is het gedaan, slapen is er dan niet meer bij. meiden ff een vraagje... wanneer laten de hechtingen meestal los? ik ben de uitwendige hechtingen kwijt (net de laatste verloren) maar die inwendige hechtingen blijven vast zitten! het zijn er ook nogal wat zag ik net hihi.
@Ink: Bij ons loopt het ook zo! Is prima te doen. Wel fijn dat je ook tijd voor je zoon hebt! @Emme: Diede was maar 1 cm gegroeid! Maar dat zal dan wel te maken hebben met de verschillende meetmethoden. En ik hoor ook steeds vaker dat ze kindjes bij de geboorte eigenlijk niet meer precies meten i.v.m. de heupjes die dan ontwricht kunnen raken o.i.d. Dus waarschijnlijk is het bij de geboorte een schatting. @Lauwie: Diede weegt nu 5990 gram. Ik denk dat Jort en hij ongeveer gelijk blijven lopen als je rekening houdt met die 2 weken verschil. Krijg je af en toe ook een lamme arm als je hem lang tilt haha?! Zes kilo schoon aan de haak ! @Mini baby: Diede is nooit mini geweest en vanaf het begin is hij al heel helder en sterk dus ik zie nog niet zo heel veel verschil, alleen dat hij nu echt naar dingen kijkt. Ik hoor wel dat hij steeds meer verschillende geluidjes gaat maken! En hij vindt het steeds fijner om dingen vast te pakken (spuugdoekje, dekentje) en over dingen te aaien. Zo lief!
@Naomi: Ik heb geen idee! Ik heb wat inwendige hechtingen maar ben er nog nooit eentje tegen gekomen! Staat daar niet 6 weken voor?