JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @moosey: er is al wel een topic december 2011/janurai 2012 mamas ;)

2. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

De eerste zwangere dames van 2012 hebben zich al gemeld:p

Ik was pas laat met testen; Ongepland zwanger geworden (sorry dames die ik tegen het hoofd stoot misschien) en werd gewoon "ongesteld" (bloedingen die wel op redelijk op tijd kwamen). Achteraf gezien had ik beter naar mijn eigen lichaam moeten luisteren:x

:$ Glimworm, dat is pas erg.

Over mijn schoonmoeder; Vind haar maar een zielig figuur. Kan niet tegen kritiek, want mevrouw gaat dan in janken uitbarsten. Met meest irritante redenaties: "ik ben niet meer welkom, ik ben een slechte oma blablabla". Ik loop tegenwoordig weg indien ze deze truc vertoont. Sorry, maar als ik zie dat mijn kind overstuur wordt door haar gedrag, mag ik haar best erop aanspreken! Helaas krijg ik dan zo'n reactie als hierboven benoemd.
    Kijk, ik zal niet weglopen indien ik weet dat ze er wel naar luisteren wilt, maar ze doet het daarna zo weer. Zo schoonmoeder, zo zoon. Al jankt mijn vriend niet als hij kritiek krijgt. Zegt enkel hele nare dingen die niet relevant zijn. Ook zo lekker irritant.

Wordt er zo moe van, van haar gedrag. Wat moet je met zo'n reactie?

3. Tese

Tese Niet meer actief

O wat grappig ik heb ook een jaar geleden positief getest!

4. Tese

Tese Niet meer actief

Dames gaan jullie heel hard voor me duimen? Ik heb vrijdag een sollicitatie met de perfecte uren.

5. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    ik duim voor je muppet!!!! hopelijk word je aangenomen :D

6. glimworm

glimworm Niet meer actief

wij duimen hier mee muppet!

mijn pos test was pas 20 mei, maar dat was echt een mega dikke vette streep.Die ronde daarvoor had ik 14 april ook licht pos getest, maar helaas na 5 weken spontaan weer ongie, maar dat werd de volgende ronde dus gelijk weer beloond.... met Collin!:D

@sweet: ach het valt op zich mee hoor. ik zie dat Collin er geen last van ondervindt en zowel dan grijp ik echt in. maar apart blijft het wel ;)
    Collin heeft net een nieuw neefje van 2 weken dus 2e kleinkind van schoonmoeder. ben benieuwd of hij ook zo door de kring gaat, helemaal omdat zwager en schoonzus niet zovaak op bezoek komen als wij.

7. sweetchocolate

Muppet, spannend!!!! Waar? Bij de Vrije Vogels aan de Vlietwal zoeken ze nog een kracht op verticale groep. Tenminste, volgens mij. Er is niemand bij gekomen en de vaste leidster van Jayden is naar de BSO. Volgens mij lopen op zijn groep nog steeds invalkrachten rond (wel vaste invalkrachten).

Hier: Jayden net opgehaald van KDV. Zijn, volgens mij, weer terug bij af. Dacht dat Pepti werkte, maar hij had vandaag 2 dunne luiers. Weet niet of het waterdun was. Pfff, baal zo erg als we wéér terug bij af zijn. Kan misschien met tandjes komen, kwijlt als een achterlijke en zag gister dat hij rode wangen had. Geen koorts. Moet morgen toch naar HA met hem ter evaluatie van de Pepti. ARGH, heb net vanmorgen nog pepti gehaald, zit gelukkig wel nog dicht.

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sweet soms moeilijk heh om te weten wat er mankeerd:(
    Ik hoop dat jullie snel verder zijn!!
    Ik duim voor je baan meid:D

Ook voor muppet natuurlijk:D
    Hoe is het nu eigenlijk met jullie?
    Hoop dat je man nu helemaal in de wolken is met Tess:)

Kind ongevraagd pakken pfff ik kan er dus ook niet tegen en ik kan dat dus ook niet voor me houden.

Hier qua eten ook weer terug bij af vanaf dat we in tr zijn geweest.
    Ben vannacht echt woest geworden en heb gezegd dat hij mag bellen voor ze te bedanken.
    De bemoeizucht om zijn drinken.
    pfff

9. Tese

Tese Niet meer actief

Onswonder: m'n man is helemaal in de wolken met Tess gelukkig. Het was voor hem denk ik gewoon even wennen aan een nieuw kleintje in huis denk ik. Hij is nu weer de grappige en lieve papa.

Lastig dat je lieve schoonloeder dit weer veroorzaakt heeft bij S. Ik zou haar alsnog willen laten weten wat ze veroorzaakt heeft.

Sweet: niet meteen van het ergste uitgaan! Kindjes hebben nou eenmaal diarree. Hij zit ook op een kdv hè. Dus kan ook zomaar een virusje zijn ofzo. En soms ook weleens zonder reden. Tess heeft ook met regelmaat een week dat ze zichzelf 10 keer op een dag helemaal onderpoept met waterdunne diarree. Tja daar moet je geen stress van krijgen. Kleintjes kunnen heel wat hebben hoor.

10. sweetchocolate

Ow nee he, ons wonder! Ging het net zo goed ben je wéér terug bij af:x Ook ik zou het je schoonloeder (leuke benaming trouwens:p) echt laten weten wat ze heeft veroorzaakt. En wie mag het oplossen? Jij en M. Waarom luisteren schoonloeders nooit naar hun schoondochters? Pfff. Ik hoop niet dat ik later ook zo'n loeder wordt.

Gelukkig, het is waarschijnlijk niks geweest die diarree van gister. Hij had er gewoon zin in om op het KDV diarree te hebben:D Thuis heeft hij geen diarree gehad.

Vanmorgen naar HA geweest, maar ben er best boos van terug gekomen. Verdikkie, waarom worden wij als ouders wéér niet serieus genomen? Jayden heeft volgens haar geen KMA. Wel appart dat de meeste verschijnselen zijn verdwenen he sinds de pepti. (Hij is alleen nu nog klein beetje verkouden) Maar nee, het is GEEN KMA dat kan gewoon niet volgens haar. Maarten heeft enkel hooikoorts, astma en eczeem, maar Jayden kan géén KMA hebben.

Wel appart dat de meeste knelpunten van Jayden zijn verdwenen nadat wij een paar dagen over zijn gestapt op de pepti. Enigste knelpunt is dat hij nog iets verkouden is, maar ook dat leek veeel minder te worden. (hij was afgelopen week verkouden, langer niet dus dat kan gewoon dat hij verkouden is geweest, denk niet dat het door de KMA komt). Jayden is nu een heel stuk vrolijker dan voor de Pepti. Nou ja, we gaan in ieder geval, hopenlijk indien CB ermee instemt, een provocatietest uitvoeren. Indien ze er niet mee instemmen, zullen we denk ik terug moeten naar de standaard voeding. En mocht Jayden slecht reageren op de standaard voeding ga ik heel boos worden dat wij als ouders niet serieus zijn genomen. En mocht hij er goed op reageren hebben wij heel veel geluk.

11. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    @ons wondertje,

Ow wat vervelend, ik snap helemaal dat je boos bent hoor. Heb het hier ook wel eens onenigheid met zowel moeder al s.moeder.

@sweet

Als jij denkt dat hij gebaad is bij pepti moet je dat blijven geven, je voelt zelf wel aan wat het beste voor je kindje is. Zorg er anders voor dat je met hem naar de ka kan.

@provocatietest Wij waren vorige week en morgen in het ziekenhuis voor de provocatie test omdat de kleine man al een week of 5 zeer slecht eet. Hij was dan ook maar 500gr aangekomen en een cm gegroeid in 6wkn. De ka was daar niet over te spreken. Moesten donderdag na de controle dan ook direct naar de kinderafdeling met hem. Daar heeft hij een klisma gehad en wouden ze hem opnemen. Maar dat heb ik niet gedaan. Ben al zo lang aan het klooien en verder gaat het wel goed. Maarja morgen weer een dagje ziekenhuis vorige week had hij geen reactie op de voeding ben benieuwd of het morgen anders is.

12. sweetchocolate

Ik zit er zelf inderdaad aan te denken om naar de KA te gaan, want loop al tijdje te kloten met dit. heb je daar verwijzing voor nodig van de HA of CB? Heb het meerdere keren aangegeven bij CB over KMA maar telkens wordt het afgewimpelt met "het hoort zo". Jayden doet het duidelijk goed op de Pepti en zit ook een stuk lekkerder in zijn vel door samenloop van omstandigheden van zichzelf.

500 gram in 6 weken?! Dat is inderdaad wel weinig ja.

Welke voeding gebruik jij? De "normale" of ook Pepti?

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sweet idd gewoon verder gaan met de pepti!
    Over de ka ik weet niet hoe dat in nl zit eerlijk gezegd.
    In België kan ik gewoon zelf een afspraak maken zonder doorverwijzing.
    Dokters nemen je soms niet serieus heh:(
    Pffff

Over s loeder hahahah, ik had ook echt zoiets laat het hun maar weten.
    M probeerd dan natuurlijk evenwichtig te zijn tegenover beiden maar ze krijgen hem nu echt een hele tijd niet meer te zien!
    Dat weet hij zelf ook wel ;)
    Waarschijnlijk gaat hij voor de eerste keer eens alleen in het najaar.

14. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    Volgens mij ben je wel een verwijzing nodig voor de ka. Kleine man die heeft nutramigen. Nou ja nog wel hoop eigenlijk dat er morgen uit komt dat het niet meer nodig is. Hoop ook dat ze wat weten op het feit dat hij zo moeilijk poept. Hij krijg al aardig wat lactulose op een dag.

15. sweetchocolate

Het is gewoon zo irritant dat wij, de ouders, niet serieus genomen worden. Dit terwijl wij ons kindje heel goed kennen. Zit niet dagelijks bij de Huisarts dus zo goed kennen ze hem niet. Die vervangend Huisarts gaf het niet voor niks aan, waarom veegt verdikkeme mijn eigen huisarts de KMA van tafel?

Mag assistent van de huisarts ook zo'n doorverwijzing maken? Of moet echt de huisarts het doen? Weet dat onze huisarts er op vrijdag er nooit is en kan nu ineens niet meer terecht bij een andere huisarts. Wil z.s.m een afspraak kunnen maken bij een kinderarts. Wil niet dat er met mijn kind getopt wordt. Het is een levend wezen, geen proefkonijn!

16. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    schrik! zou ik een januari mama worden...... :$

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

antares ik zie hem!!!! o .zou het echt!

18. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hoop het wel! zit pas 12 dpo...en mijn lf is meestal 17 dagen na eisprong. Had dag 15/16 knal ovu test........en dag 17 buikpijnen...dus zou zelfs kunnen dat ik 11 dpo zit.

Heb nog nooit zo een streepje gehad!!

vind het zo eng......................

19. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @antares: wauw ik hoef nog eens niet te zoeken! er staat echt een 2e streepje!!! mijn duimen draaien overuren in de hoop dat ie donkerder gaat worden :D

20. mimi83

mimi83 Niet meer actief

lieve sweet,

waarom wil je perse een goedkeuring om de pepti te geven. Jij ziet dat hij het daarop goed doet. Klaar, niemand maar dan ook niemand kan jou dwingen je kind stabdaart te geven.

Doorverwijzing ka= huisarts, ik zou dus gewoon zeggen ik wil een doorverwijzing naar de kinderarts. Punt. wil je dat puur voor de provacatie test of om te vragen of je pepti mag blijven gebruiken.?

hier weer bij mijn moeder met de kids, kan nog steeds niet recht lopen.

Deel Deze Pagina