Mimi, das toch een keurige lengte en gewicht (ook gezien hoeveel te vroeg ze was)! Jort is gewoon heeel groot! Knap he van dat rollen! Had niet verwacht dat ie zo snel zou zijn, ook omdat ie zo ziek is geweest is. Veel succes dinsdag! Juju, wat leuk dat ie de tummy tub zo leuk vindt! Hier helaas geen succes. Maar met 1 van ons in bad vindt hij wel heel leuk. Humpie, denk dat hij idd de jongste is, maar tuurlijk mag je meedoen!
Lauwie als wij een bad tot onze beschikking hebben ga ik er ook graag in met zoonlief, vindt hij heerlijk. Maar we hebben helaas zelf geen bad, misschien dinsdag maar weer eens babyzwemmen
Ik ben hier ook net nieuw, m'n zoontje is van 27/01. Klets alleen nog niet veel mee, jullie hebben een heel hecht groepje. En kennen elkaar allemaal wel goed volgensmij, geen aanval dit. Vindt het wat lastig om hier tussen te komen, maar dat is ook mijn leerpunt ipv de kat uit de boom kijken, haha
inderdaad gewoon reageren en dan zit je er zo tussen en ja de meeting zo zekeer helpen hier alleen thuis, colin bij zusje en shannon bij schoonmoeder.Morgen naar het ziekenhuis, we gaan met de camper zodat ik kan liggen op de weg herheen. Ik ga vandaag bellen en vragen of ze een bed willen neerzetten bij de poli en hoelang het in de rolstoel is, als dat langer ala 5 a 10 min. ga ik vragen of er een bed bij de ingang mag , want dat redt ik niet. Ik ga gewoon een pjama broek aan trekken en een shirt, zodat ze niet de indruk gaan krijgen dat ik het nog wel even redt zo, want dat doe ik niet.
Je hebt groot gelijk Mimi. Ben benieuwd... Vanochtend met meisje naar het cb geweest. Ze is nu 64cm en weegt 6015 gram. Volgt keurig de middellijn dus, net zoals dr broer. Ook weer prikjes gehad en nu is ze er gelukkig een aantal maanden vanaf
Inderdaad, gewoon stug mee blijven kletsen en zeker naar de meeting komen Over meeting gesproken, stond 17 juli al vast? Mimi, groot gelijk heb je. Denk lekker aan je zelf. Ga lekker in pyama broek en makkelijk zitten t-shirt. Als je in je spijkerbroek gaat wek je misschien de indruk dat je alles wel gewoon kan. En dan nog, spijkerbroek is moeilijker uit te trekken dan een pyama broek. Hier: Gister van 14:50 tot 18:00 uur met Jayden in het ziekenhuis geweest. Hij had het zo enorm benauwd, begon weer flessen te weigeren, onrustig en niks was goed. We waren ten einde raad. HAP gebeld en mochten langs komen. Arts kon niks vinden. KA werd erbij geroepen. Hebben totaal 3 uur gewacht voor we weg konden (eindelijk) en KA heeft maar half uurtje naar hem gekeken. Daarna wat overleg gepleegd en konden we eindelijk na ruim 3 uur het ziekenhuis verlaten met... Jawel, neusdruppels!!! (Gelukkig is dat het, maar hij liet vanmorgen 40 cc staan) Vanmorgen werd hij rond 6 uur benauwd wakker. Hij had om 4 uur die nacht zijn fles gehad, wilde hem om 22:00 uur niet wakker maken want in ziekenhuis had hij ook al zo slecht geslapen (maximaal half uur, wat voor Jayden te weinig was, want hij werd mega chagerijnig en viel uiteindelijk na zijn neusdruppels en eten bij thuiskomst als een blok in slaap om 19:00 uur). Er word een afspraak met KA gemaakt omtrent de (vermoeddelijke) KMA. Ging niet via CB of HA, maar rechtstreeks. Vanmorgen bij CB geweest. Hij is 1 cm in 3 weken gegroeid en 395 gram aangekomen. Ik vind het weinig, maar zal wel. CB was tevreden. Weet niet wat normaal is? Hoeveel ze normaal groeien in 3 weken tijd? Jayden heeft gelijk zijn 3e prikjes gehad. Wat was hij weer overstuur. Ligt nu wel lekker in bed te slapen. CB deed wel moeilijk over buikslapen (logisch), maar Jayden vindt het slapen op zijn buik gewoon zo fijn! Verder werd het verhaal over KMA wéér van de tafel geveegd. Jayden kan echt geen KMA hebben. Begin aan mijzelf te twijfelen. 2 instanties zeggen dat hij geen KMA heeft. Jayden zal wel een 2 weken durende virus gehad hebben, dat hij zo goed reageert op de pepti, dat hij 2 dagen na start pepti geen diarree meer heeft is puur toeval en einde van het virus geweest. Aldus wijkverpleegkundige. We zullen het zien, maar zowel CB als HA krijgen van mij wel een standje mocht het wel KMA zijn. Verdikkeme hey. Verder nog meer gezeur op CB gehad. Was Jayden onrustig, veel aan het huilen en al is het: "Het valt allemaal wel mee". Nu huilt hij alleen als hij moe is, uit bed wilt, of honger heeft. Dus voor mij is dat heel rustig! Vraagt CB "Kan je het wel aan? Geef je hem wel eens aan je (schoon)ouders?" "Hij is toch wel lastig he?" Ik moest mij heel erg inhouden om daar te fel op in te gaan. Hoop dat wij snel bij de KA terecht kunnen. En dat wij snel duidelijkheid hebben omtrent wel of geen KMA. Word er gek van. En misschien is het wel een virus geweest, hebben CB en HA wel gelijk. Maar misschien heeft hij echt KMA. En dan baal ik ervan dat wij als ouders niet serieus zijn genomen. Want zo voelt het voor mij heel erg. Het lijkt wel of CB en HA beweren dat ik mij aanstel. En daar baal ik van. Wil bijna terug gaan naar de standaard voeding, maar lijkt mij niet echt verstandig om dit zonder overleg te doen met KA.
Morgen al afspraak bij KA! Om 15:15 uur! Dat is snel, had zo snel niet verwacht eigenlijk. Wel beter. Anders was volgende mogelijkheid 20 mei. Nou, doe dan maar morgen.
kijkdat schiet op sweet. hopnlijk levert het iets op.. Allebei spannende dag morgen.heb het zwaar vandaag, barts elkek keer in huilen uit. wil zo graag zelf voor vooral shannon zorgen, ik weet dat colin het geweldig vind om bij mijn zusje te zijn,maar shannon hoort nog gewoon bij haar mama. ik mis het haar staande vast te houden, als ik of martin sta en houden haar vast tegen je borst aan,kruipt ze helemaal tegen je aan, dat gevoel ..... daar, daar hunker ik naar. afentoe ondersteund martin mij, dat ik er toch vast kan houden, maar langer als 2 min. lukt dat niet. er staan altijd bedden daar zei de ass. dus dat is al geregeld.
@ muppet: lekker, voorlopig geen prikjes meer! Fijn dat het ook zo goed gaat met uk. @ seet: fijn dat jullie al zo snel terecht kunnen! Hoop dat de KA meer voor jullie kan betekenen. En nee, zelf beginnen met standaard-voeding zou ik ook zeker niet doen. Laat de KA en anders een diëtiste maar adviseren. Wat betreft CB: lekker laten kletsen. Hier gaat het ene oor in, andere oor uit. Bij ons willen ze nog wel eens doorzagen of het "echt wel goed gaat..." aangezien ik 8 dagen na de bevalling er helemaal doorheen zat en langer kraamhulp heb gehad (was overprikkeld en oververmoeid achteraf). Het is goed dat ze het in de gaten houden, zo zie ik het maar. Uiteindelijk ben ik zelf toch degene die de touwtjes in handen heeft, niet zij. @ appie: ken het gevoel. Mij ging het hier vaak te snel. En ach, meelezen is ook leuk, doe ik ook veel. @ mimi: groot gelijk dat je je niet groot gaat houden in het zkhs. Hoop dat er snel gehandeld gaat worden, want dit is niet te doen voor jou zo. En de tranen 'lekker' laten stromen. Je mag er ook echt wel even verdrietig om zijn, het is ook niet niks. Hopelijk kan je wel op andere manieren van je dochter genieten. Alsof ik het aan voelde komen.... Man heeft vandaag papa-dag en ik moet werken. Afgesproken dat áls uk vannacht wakker zou worden, hij eruit zou gaan. Komt eigenlijk nooit voor, want uk slaapt al weken door. Maar goed, vannacht dus niet.... veel last van snotjes. Moest er vanochtend wel om lachen eigenlijk. Denk dat man nu wel met uk ligt te slapen, als hij slim is. Snotjes waren vanochtend ook weer weg, dus dat scheelt. ZIt me net te bedenken dat uk vaak een enorme snottebel heeft 's ochtends en dan rest van de dag niet. Meer kindjes daar last van?
Mimi, ik kan het mij goed voorstellen, ook kan ik hem wel gewoon vast houden (staant). Maar bijvoorbeeld, op woensdag en donderdag is Jayden op KDV en mis hem dan ook enorm. Mis het knuffelen, dat hij ook omhoog klimt, het samen gek doen voor de spiegel. Jij sterkte morgen. Gelukkig is er een bed is. Denk dat je de gok niet moet wagen dan om met de rolstoel te gaan, ook al is het maar een paar minuten. wie weet moet je heel lang wachten tot je eindelijk geholpen wordt. Juudje: Alsof Uk het wist. Hahaha. Arme je man Jayden had vanmorgen ook snot onder zijn neus. Maar dat is de rest van de dag ook eigenlijk. Hier: Jayden slaapt nog steeds! Is hij nou moe van gister of van de prikjes? Heeft om 8:15 uur zijn voeding gehad, maar hij heeft zich nog steeds niet gemeld. Kijk wel regelmatig of hij er nog wel is en voel in zijn nekje. Hij voelt niet warm aan en is er nog wel gewoon (gelukkig). Ligt gewoon in een hele diepe slaap. Over 2 uur en 45 minuten mag ik weer naar mijn grote vrienden; Het UWV. Dit keer geen oppas. Dan maar Jayden mee nemen. Heb expres gezegd dat Jayden naar het KDV is op woensdag en donderdag is. Ik dacht dat ik op donderdag een afspraak had staan, maar scheen vandaag op de één of andere manier te zijn. In mijn agenda staat ook donderdag. Nou ja, dan maar meenemen hoor. Ow, Jayden begint wakker te worden. Hoop dat het door zet. Haha.
@Mimi: heel veel sterkt een succes in het ziekenhuis! Ik hoop echt heel erg dat alles goed gaat/komt. Ik weet een klein beetje hoe het is als je bepaalde dingen niet gewoon kunt doen met of voor je kleintje. @Miracle: ook voor jou veel sterkte, het zit allemaal niet mee. Ik hoop dat ze je hebben kunnen helpen in het ziekenhuis!? Luister naar je lichaam hoor, je bent zelf degene die het beste aanvoelt wat 'normaal' is en wat niet. @Sweet: succes bij het UWV. En met de voeding van Jayden. Begrijp ik goed dat hij twee dagen naar KDV gaat, en jij op zoek bent naar werk? Geen aanval, maar gewoon een vraag: is er een speciale reden dat hij naar het KDV gaat? @ego: morgen weer een dag werken na ruim 5 maanden vrij te zijn geweest! Ik had vakantiedagen over en mocht deze achter mijn 16 weken verlof plakken, vandaar Best spannend, mijn moeder komt oppassen en heeft dit al vaker gedaan, dus dat komt goed. Moet wel kolven op mijn werk, en dat is even zien hoe en waar. Ik werk met 1 collega, dus als zij er is kan ik even achter gaan zitten. Als ze er niet is, mag ik de deur van de winkel een half uurtje sluiten en een bordje op de deur hangen. (galerie, dus niet continu aanloop van klanten) Woensdag moeten we weer naar de VU. R. krijgt donderdag de 6e chemokuur en de oogarts zal weer haar oogjes bekijken en laseren als dit mogelijk is. We hopen heel erg dat dit in elk geval de laatste chemo is... Dan moeten we nog steeds elke maand langs voor controle en eventueel laseren, maar de chemo heeft het meeste nadelen op dit moment.
maartje: succes morgen en ik hoop ook dathet de laatste chemo is voor jullie kleine meiske. sweet: ik ga met de rolstoel naar binnen en dan op het bed daar. juudje:dank je wel,ja ik ga gewoon zoals ik elke dag ben nu heen en tja soms word het allemaal te veel.
Maartje: Jayden gaat naar KDV omdat ik op die dagen mijn eventuele gesprekken kan plannen en ik niet iedere keer oppas nodig heb, omdat ik dus een kind thuis heb. Plus ik dacht wel werk te hebben na mijn verlof. Dus niet! En nu afzeggen kost 200%! En zolang wij het kunnen betalen... En gezien de wachtlijsten. Wat als ik binnenkort werk heb en ik kan mijn kind niet meer plaatsen. Moet ik hem dan maar meenemen naar mijn werk? Is ook niet echt een optie (snap je punt wel, maar verduidelijk onze visie hierop) Grrr, mannen! Jayden heeft toch koorts na vaccinatie. 38.7! Afgelopen 2 vaccinaties had hij geen koorts gekregen. Zelfs geen verhoging. Zetpil maar gegeven. Doorgegeven aan vriend dat Jayden koorts heeft en INEENS kan hij wel vrij krijgen. Hij gaat thuis werken. Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken, maar ja. Jayden kan thuisblijven, heb oppas, mocht er wat zijn is de huisarts dichtbij. Appartte figuren, die mannen.
Mimi, laten lopen die tranen, het is ook niet niks allemaal! Sterkte morgen! Sweet, fijn dat je morgen al terecht kunt bij de ka! Succes! Maartje, veel sterkte bij de 6e kuur! Hoop hard mee dat het de laatste is! Wat ik me nog afvroeg: tijdens je zwangerschap kon je goed opzij zetten of roosmarijn deze ziekte zou hebben of niet. Ben je nu blij dat je zo van je zwangerschap hebt kunnen genieten of was je liever meer 'voorbereid' geweest op de zware tijd waar jullie nu inzitten? Welke bakfiets heb je? Ben je er al uit hoe je het gaat doen? Succes weer morgen met werken! Juudje, wat leuk dat je ook een keer schrijft hoe het met jullie gaat! Hoe beviel het werken vandaag? Aan de dames met draagdoek: hoe dragen jullie je kindje nu? Hier gister voor het eerst buik tegen buik, beentjes buiten. Beviel goed! Mannetjr heeft heerlijk geslapen. En ik vond zijn 9 kilo pas na een tijdje stilstaan wat zwaarder worden voor mijn rug.
Net gebeld door de ka en Finn is over zijn kma heen! Mag nu in stapjes n.utrilon gaan geven. Zo blij hopelijk gaat hij dan wat beter drinken want hij is in 2 wkn 100gr gegroeit. Verder draait hij zich van buik op rug en anders om de arts op het cb was zeer verbaast. Ik ook want zo'n 3 wkn terug had ik een zoutzak in de box. Deed echt geen moeite om een speeltje te pakken of wat dan ook. @mimi Heel veel sterkte morgen @sweet top dat je zo snel terecht kan! @geweldige foto's Wat hebben jullie toch ook mooie kindjes allemaal. Januari was een goede lichting
@sweet: dan begrijp ik je reden voor het KDV Was ook geen commentaar he! @lauwie: ik ben blij dat ik van mijn zwangerschap heb kunnen genieten zonder me zorgen te maken over of ons kindje wel gezond zou zijn. En wat ik nu weet, je kunt je toch niet voorbereiden op zoiets. Veel dingen gaan anders dan je zou denken, en mijn eigen reactie is ook anders dan ik had verwacht. Ik had gedacht dat ik heel vele verdriet zou hebben en moeite met doorgaan. Maar ik merk dat ik juist heel sterk in de situatie sta en er goed mee om kan gaan. Ik heb weleens momenten dat ik breek en alles los komt, emotioneel. En ik verwacht dat ik ook echt in een verwerkingsproces terecht ga komen als alles een beetje rustiger is: als de chemo stopt en de behandelingen en ziekenhuisbezoekjes minder worden. Maar nu gaat het goed, de voornaamste reden hiervoor is denk ik dat R. het zo fantastisch doet! Ik heb een Redy Kangaroo bakfiets besteld. Komt als het goed is eind mei. En ik denk erover inderdaad een draagzak te nemen voor korte tripjes. En eventueel de buggy op de bodem mee te nemen voor langere tripjes. (als dit past)
Sweet succes bij de KA! Hopelijk snel duidelijkheid. Hier ook een buikslaper trouwens. Vanavond voor het eerst in een ledikantje (wie pastte niet meer, hij wordt groot ) Mimi heel veel sterkte! Heb veel respect voor je als ik zo je verhalen lees.. knuffel meis! Juudje hier ook vaak een heel geel gezicht (tja buikslaper en woeler, hoofdje gaat alle kanten op dus snot zit overal ) Hij wordt 's nachts niet wakker van zijn neus, maar wel van een nare hoest die hij nu al 2 weken heeft. Echt heel sneu! Maartje werkze! Mij valt het kolven erg mee. Alleen vandaag er niet aan toegekomen: om 8 uur gekolft en toen pas om 4 uur kunnen voeden (zat de hele dag in de auto in de file). Hopelijk laatste chemo voor je uk! Ik ben nu al jaloers op je bakfiets Lauwie ik draag momenteel veel in de beco, mijn draagdoek gebruik ik eigenlijk helemaal niet meer. Nadelig effect van de beco is dat hij de wandelbak helemaal niets meer vindt Eyes: fijn van de KMA! Finn ontwikkelt zich dus supersnel! Ego: Oef weer aan de nachtvoedingen. Is het een sprong? Veel gehuil, moe maar niet kunnen slapen en opeens weer om de 3 uur willen drinken. We zullen wel zien
Maartje ik hoop dat dit de laatste kuur word hoor! Arme Roosmarijn en jullie ook natuurlijk!!! Juju misschien idd een sprong maar ja soms weet je het niet. Hier is de nachtvoeding van S nog steeds niet weg . Vanaf 3 uur begint het zeuren en kan het gemiddeld rekken tot 5 uur met paar keer uit bed voor zijn speen te geven. Sweet ik ben heel benieuwd wat de ka zegt. Maar wilde je vooral zeggen, trek je niks er van aan wat de ha of cb zegt. Hij reageert goed op de pepti en jij als mama weet het het beste. Belangrijkste is dat JIJ verbetering ziet. Daar was ik met de voeding wel resoluut in al zag ik dat het na 1 week toch niet meer zoveel effect had. Heb nog steeds die doos hier voor je staan. xxx