JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Deze is eind maart gemaakt :)

2. Appie1988

Ik zal even gtst kijken, peukje doen ;) en broodje eten, daarna mn liefje de fles geven :)

(ohja, vanwege privacy zeg ik liever Elia z'n naam niet. Dit was ook de laatste keer dat ik het deed dus ;) En spam ik af en toe wel foto's maar haal ik ze er wel weer af, hoop dat jullie dit begrijpen).

Liefs

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Tuurlijk begrijpen we dat.
    Geweldige foto´s haha

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ah sorry met TR bedoel ik Turkije , sorry haha.

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Het is wel mooi hoor.

S krijgt nu ook snel een kleurtje.
    Natuurlijk door zijn turkse genen.
    Maar toen hij geboren werd was hij echt bruin:D

6. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    @sweet ik vind je geen zeur ik vertelde alleen hoe het bij ons gaat. En tuurlijk snap ik dat je baalt dat je niet weet wat jayden heeft. Het was ook geen kritiek jammer dat je het wel zo opvat.

@appie Nee nutramigen is niet heel dik maar wel dikker idd dan nutrilon. Maar een andere speen is geen optie aangezien hij ook nog nutriton door zijn flessen krijgt. Maar bedankt voor het mee denken.
    En wat een mooie foto's

@ ons wondertje, Ik merk helemaal dat mijn vriend en ik nu eerder ruzie hebben. Ik ben veel sneller geïrriteerd en schiet sneller uit mijn slof. Soms heb ik achteraf wel eens spijt, maarja dan is het al wel gebeurt

7. Appie1988

Ik snap je verhaal nu sweet, praten praten en blijven praten is de oplossing hier, niet in het heetst van de strijd maar daarna...

8. Appie1988

Eyes only, hmm lastig dan, ik kan alleen uit eigen ervaring vertellen. Miss heb je er wat aan. E. Kan niet tegen nutrilom. Omneo standaard spuugt die allemaal uit.
    Wij zijn gestart met Friso standaard ging een paar weken goed. Maar nog wel veel spugen. Poeperij liep niet. Toen nutrilom standaard en omneo geprobeerd nou in stralen kwam het eruit. Nu Friso comfort. Hier zit al jbpm in. En het gaat super...

Ik heb nooit bv gegeven.

Friso heb ik dus goede ervaringen mee, nutrilon helemaal niet...

9. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Mijn gevoel was zo. Maar dat is dus het balen van internet he. Je kan niet echt het idee krijgen of het nou ervaring is of dat je voor zeur wordt aangezien. Heel irritant. Net als smsjes en mails.

Net terug van solli gesprek. Goed gevoel over. Zat mij al helemaal druk te maken over hema, waarom? En tja zo snel van baan wisselen. Had ik goed antwoord op vond ik en die indruk kreeg ik dat hij het ook goed vond. En kind op oppas. Geen probleem dat ik liever niet op maandag en dinsdag zou werken. Zo, dat is nog eens anders dan Leen Bakker. Daar moest ik veel meer geven zeg maar om in aanmerking te komen. Bij deze Hema hoef ik niet perse op maandag en dinsdag werken. En daar was begrip voor. Had wel ook aangegeven dat 2 keer per maand zaterdag en koopzondagen, 6 per jaar, geen probleem zijn. Dus denk dat dat ook scheelt.

Plus dacht dat het saai op 1 afdeling is, maar krijg 2 dan. Mode en kassa. Ok, niet veel variatie, maar beter dan 1 afdeling. En zo schijnt het altijd te gaan daar. Mooie werktijden. Kan jayden gewoon naar opvang brengen. Halen wordt lastiger maar ja, vriend is wel om 5 uur vrij.

Nee, dit sollicitatie gesprek was heel erg makkelijk.

Zaterdag hoor ik meer en als ik word aangenomen begin ik woensdag al! Duimen dus. Ik wil werken.

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

eyes over naar forte gaat het worden denk ik. nutramigen heeft een langzamere verteersnelheid en verteerd anders als standaard, forte heeft ook een langzame verteer snelheid, zonder exrta eiwitten.

over de liter meerdere dagen is eigenklijk gewoon geen optie, is slecht voor de nieren.
    anders tussen door diksap geven (veel water gbeetje diksap) dat kan je evt. als je heel goed roert en beetje lauw warm water doet met nurtiton mengen als het echtnodig is, shannon met haar reflux kan het zonder verdikking hebben .

sweet: meis relax, we vallen je niet aan, veel kennen de irritatie ik ook, maar het verschil is dat vde onenigheid, woordenwisselingen en irritatie hoog is opgelopen, dus dat bepaaldjullie leven op het moment. het is zeg maar elke keer bijna de druppel die de emmer doet overlopen. qua voor jayden zorgen is niethet enige wat jouw dwars zit aan maarten en da's het verschil. hier is hert enige punt onthouden en huishouden.

verder zorgt hij perfect voor ons, is super voor de kids en dus kan ik makkelijker tegen de irritatie omdat het maar1 of 2 dingentjes zijn,

type met 1 hand dus sorry voor fouten

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

sweet dat klinkt positief. en denk dat het toch wel afwisseling geeft. je staat niet alleen in de winkel. dus je kan ook praten dat is vaak cvoldoende

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sweet ik duim heel hard voor je meid!!!

Antares zie je beneden staan hoe voel je je meid!!

Over irritaties hier ook best veel maar zoals ik al zei na de vakantie zelfs meer.
    M had zich gisteren de hele dag druk gemaakt over de discussie van eergisteren aangezien ik had gezegd dan vertrek je toch (schaam)
    Maar ik heb zoiets hoe vaak was het zijn moeder nu uitgelegd wat hij heeft en ze luisterd toch niet.
    Dan hoef ik hem niet te roepen om iets te vertalen ze heeft het begrepen, punt!
    En af en toe denk ik wel ocharme voor hun.
    Maar als ze gedaan hadden wat we ( ik) vroegen dan was het allemaal niet tot een discussie gekomen.
    Wat tot het belachelijke ineens over het theedrinken van kennissen gaat en respect voor M.
    Waar is jullie respect naar mijn zoontje!

Ach zo hebben we allemaal wel wat denk ik zeker hihi.

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Over de voeding ik las toevallig op het pak van Nestlé dat ze vanaf 5 maanden wel 5 x 210~7 schepjes mogen.
    Waarom weet ik niet.
    Vanaf 6 maanden moeten ze over op 4 voedingen.

14. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @sweet: je bent geen zeur meis, is inderdaad het lastige van internet en dat soort dingen, het is zo onpersoonlijk en er komen weleens dingen anders over als bedoelt.
    ook ik ken die irritaties, voornamelijk over het huishouden hihi ;)
    ik hoop dat je wordt aangenomen!!!! ik heb 4 jaar bij de hema gewerkt hihi.
    altijd met plezier gedaan maar toen ik 19 was moest ik eruit omdat ik te duur was, had voordat ik mn ontslag zou krijgen al ander werk want ik wist dat ik eruit zou moeten zo werkte het daar...

verder mooie fotos voorbij zien komen :D

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

nog een keer ons meisje. Het is een foto dat ze ong, 3 maanden was. nieuwe foto's staan op extrene schijf en die is uit.en ligt onder een kastje dus daar kan ik niet bij.;)

16. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    wat een heerlijk kind mimi!!

hier ook nog een nieuwe foto van Isabel ;) samen met haar neefje van 11 maanden.

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wat een schoonheden mimi en naomi:D

18. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hoi meiden,

hier gaat het goed! voel me heel anders als vorig jaar.....

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Goedzo!!

20. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Mimi, Jayden is 2 dagen boven de liter gekomen. Niet ver, 50cc ofzo, maar in die 2 dagen is dat dus wel 100 CC. En klopt, weet dat het slecht is voor de niertjes. Is het bij (vermoedelijke) KMA wel verstandig om diksap te geven? Bedoel, reageren ze daar niet allergisch op? (weet niet of jij of iemand anders hier ervaring mee heeft). Weet niet of deze tip voor mij bedoelt was, maar vind het wel van toepassing op Jayden gezien het feit dat hij nu in 2 dagen 2 keer boven de liter is uitgekomen (gister had hij overigens wel voldoende aan precies een liter). Wil gewoon niet dat dit kleine kereltje OOK nog eens problemen met zijn nieren krijgt. Ben het liever voor als je begrijpt wat ik bedoel.

Zo, nu even op ander tabblad kijken wat jullie allemaal gezegd hebben toen ik op gesprek was (volgens mij heeeeeeeeeel veel)
    (lees zeg maar vanaf na mijn post over dat ik met ZP zou stoppen dus misschien lees ik, indien je meer dingen post dingen over het hoofd (snappen jullie het, beetje krom gezegd). Sorry daarvoor.

Ons Wonder: OW nee he! Niet jullie ook nog eens dit gedonder. Ik begrijp heel goed dat je je eerst MAMA voelt, daarna pas ECHTGENOTE! En waarom? Omdat S. jouw hulp nodig heeft. M. kan zichzelf wel redden!

Aah, Mimi, snap nu waar je advies over de liter vandaan komt. Moest zelfs nog verder terug lezen:)

Euh, over voeding, sorry Eyes, ask Mimi, zij is de deskundige zou ik zeggen:p Eyes, van Nutricia kregen wij advies om de S fles eens te proberen. Nu zag ik dat je Nutriton bij de voeding doet, dus de small speen is niet een optie. (Weet niet welke dan goed is). Jayden lijkt het er beter op te doen. Maar echt een heel goed beeld heb ik er niet van, omdat wij vrij snel over zijn gegaan van Avent fles naar de S fles nadat wij de Pepti 3 dagen gebruikte (Vrijdagavond gestart, maandag was de S fles in huis). Sindsdien leek het beter te gaan, maar ik weet dus niet of het komt dat Jayden aan de Pepti toen is gaan wennen of dat het door de fles komt. Snap je? (Beetje warrig verhaal). Misschien is Finn niet verzadigd genoeg? (Mimi, correct me if I'm wrong, want ik weet niet waarom Jayden nu meer verzadigd is dan eerste paar Pepti gebruik).

Mimi, klopt, het is iedere keer de druppel die de emmer doet overlopen. En dat is frustrerend. Dank je dat je het verwoord heb voor mij, je snapt precies wat ik bedoel. Fijn, dank je:)

Ons Wonder: Je zal het vast niet zo bedoelt hebben tegen hem, maar soms lopen de emoties zo hoog op, dat sommige dingen er gewoon uit schieten, voor je er echt erg in hebt.
    Nee, klopt, als je schoonfamilie (daar gaat het om, toch?, niet over M toch?) precies deed wat jouw wensen waren, was het niet tot een discussie gekomen. Ook thuis, in BE met M, niet. Al denk ik wel dat dat Turks schoonfamilie eigen is. En ik bedoel dat niet als negatief, maar denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel. Ik zag het aan de familie van E. E. had een neefje, toen april 2006 bijna 2 jaar oud. E.'s moeder (Turks, E. is zelf ook Turks, maar dat weet je (neem ik aan) bemoeidde zich ook steeds met de opvoeding van het neefje van E. Ik kon dan wel geen Turks, maar sommige woorden ken ik wel (zoals niet doen, weet alleen niet hoe je het schrijft, want E. en ik zeiden dat nog wel eens tegen elkaar, schrijven deden wij dat nooit). En mijn ex schoonmoeder was niet de enige die erover bemoeide. Al doen vrouwen het sneller dan mannen is wel mijn ervaring. Ook de oma van het jongetje bemoeide zich er mee. En S, het zusje van E. sloeg zelfs het neefje:$ (Ik vond het vrij hard, het is niet de standaard klap op de hand die nogal eens bij Turkse gezinnen voor komt) Toen heb ik er wel wat in mijn, toen destijds, beste Turks wat van gezegd, want wat zij deed vond ik écht not done!
    Huh? Met 5 maanden 5 voedingen van 235cc (totale voeding)? Dan kom je toch ver boven de liter uit? OK, in BE hoorde ik al van je dat ze daar neit moeilijk doen over de liter heen gaan, klopt toch?
    Vanaf 6 maanden krijgen ze ook bijvoeding dus tja... Op het nutriolon pak staat: Vanaf 6 kilo: 4 keer 180+6. Jayden is nu ruim 7 kilo. Maar die zie ik niet iedere dag op de 4 voedingen zitten. Hij valt spontaan af denk ik dan. Nou, wij zitten lekker nog op de 5 voedingen per dag hoor van 180+6. Denk dat je gewoon naar S moet kijken, wat aan zijn wensen en behoefte aan sluit.

Naomi: Klopt, bij veel bedrijven in de detailhandel is het zo. Dus zie wel hoe en wat. Die man waar ik het gesprek mee had is dat ze een heel nieuw team zijn gestart. Die zullen ze er na 3 contracten niet uit gooien indien ze goed functioneren, lijkt mij.
    Werkte je bij de Hema onder de 20 uur? Bij Albert Heijn was het ook zo. Als je voor je 18e geen vast contract had en je werkte onder de bepaalde urengrens, werd je op straat gezet.

Ow, mimi, wat een droppie! En Naomi: Jeetje, wat een verschil tussen Isabel en haar neefje. Maar ja, haar neefje is ook wat ouder. Leuk om te zien.

Antares: Gelukkig! Heb je nu wel het gevoel dat deze beeb blijft "plakken".

Ik zal vandaag eens, als het lukt, de foto van Jayden scannen. Niet die voor op zijn ID kaart, maar mijn moederdagcadeau van Jayden (gekocht door Maarten en mij, maar ok).

Kwam thuis van sollicitatiegesprek. Zag ik dat de bloemist is langsgeweest. Maarten had dus een bloemetje verstuurd. Met als tekst op het kaartje: "Deze oranje/geel boeket, voor mijn stralende prinsses :) HVJ XXX je mannetje". Jemig, ik liet mij toch een partij tranen lopen daar joh toen ik het las. Pfff, hormonen zijn nog lange niet mijn lijf uit (Kan dat echt 9 maanden duren? Ene hoor ik dat het 6 weken duurt, andere 9 maanden dus weet niet wat waar is).
    Kijk, hij mag dan soms een ongelovelijk *** zijn (ok, geef toe, waar 2 vechten, hebben er 2 schuld, ik zal misschien ook voor hem niet één van de makkelijkste zijn (hij vindt het vooral moeilijk dat ik vrij snel uit mijn slof schiet)), maar hij heeft ook weer een hele lieve kant.

Zo, ik ga maar eens eten, ben daar na al dat typen en lezen nog niet echt aan toe gekomen.

Deel Deze Pagina