o dat hoop ik ook muppet dat ze er geen last van heeft, 2 ineens arm moppie, hier ook af en toe 1 rood wangetje, maar zet nog nietecht door, geeft niets de eerste tijd bijten ze er toch alleen maar mee op hun lip.
Jayden heeft al 1 tandje. En op een rare plaats. Boven en volgens mij geen snijtand. Tand zit al tijdje door het tandvlees maar groeit niet? Ach, zal goed komen. En hij heeft 1 rood wangetje, net als Shannon. Appart he, maar 1 rood wangetje en niet 2. Mimi, jeetje, mooie foto's. Jeetje, kan Jayden eerst uitslapen van 22:30 tot 7:30, wordt het steeds vroeger. Vanmorgen was het 5:30. Hij is nu ook aardig aan het hoesten. Na de fles maar op zijn zij gelegd. Als hij op zijn buik rolt, kan hij toch zijn hoofd draaien, doet hij anders ook. Ik ga verder slapen... Edit, onze kletskop heeft vanaf half 7 andere plannen dan slapen.
Ik heb nog niet eens een bijtring, vanmiddag maar even kopen dus. Ik denk dat het hier nog wel een paar weken duurt voor ze door zijn. Troela had zich vanacht losgewoeld en met haar voet perongeluk dr muziekdoos aangedaan. Ze was helemaal van slag af haha. Arm moppie.
muppet: ahh kan me voorstellen dat ze daar van schrok. appie: dank je wel ze is inderdaad erg mooi( ben heus niet bevooroordeeld, haha) en vanwege haar haar lijkt het echt een mini meisje. sweet: thanx. ja dat blijft zo 1 rode wang als hetalleen die kant is waar een tand komt. het kan hoor dat een hoektand/kies naar beneden komt maar niet doorzet, dan stopt het weer en dan gaan toch de ondertandjes eerst. Bij shannon ook zo, haar linkerhoektand komt iets naar beneden, maar ik voel haar ondertandjes ook al. colin was trouwens ook aardig vroeg met tanden die had de eerste met 3,5 maand. Mijn ervaring leert dat de meeste bijtringen te groot zijn voor de echte kleintjes, wat wel wou bij de kleine van mijn zusje (en ik dus ook voor shannon ga kopen) zijn de bijtsleutels van difrax, die zijn smaller.
Bedankt voor de tip. Hier helpt het om te kauwen op mama's vingers. Jayden pakt mijn vinger, liefst middelvinger, en stopt die dan in zijn mond om er vervolgens op te gaan bijten/hap bewegingen maken. Vind mama alleen niet zo heel prettig. Doet niet pijn ofzo, maar echt prettig vind ik het niet.
Goedemorgen @ Geitemelk, jammer dat dat ook niet helpt..... @ Sweet geweldig die pasfoto (is dat trouwens nodig een id??? Of alleen als je naar het buitenland gaat???? Sorrry heb werkelijk geen idee) En ik herken je helpen verhaal hoor Wil je helpen doen ze het weer anders..... mannen En ontbijt op bed is altijd lekker (denk ik haha heb ik van mijn man nog nooit gehad)En ook ik doe hier al het huishouden man gaat om 7 uur weg en komt om 19.15 weer thuis (werkt 100km verderop) en als hij vrij is vindt ik toch soms dat hij gewoon moet helpen hoor en ook met de meiden.... maar helaas wat ik ook zeg en wat ik ook doe ik doe het aan het einde van het liedje toch weer allemaal zelf.... En zeuren? Nee hoor ik vindt van niet lekker je hart luchten noem ik dat! Dus kom maar op! Ik duim voor je dat je aangenomen wordt! @ Juju hier zitten de dames nog in luiermaatje 2 en denk dat ze daar nog wel ff inpassen. Voor de nachten heb ik pampers goudenslaap. En ze slapen hier gemiddelt 10 uur aan 1 stuk en zelfs dan zijn ze nog droog. @ Eyesonly, hier had ik ook steeds het gevoel dat ze niet genoeg kregen en steeds weer honger hadden wat ook zo was na 3 uur was het weer huilen en niks hielp behalve weer een fles. Heb toen met ha overlegt of ik er ook bambix bij in mocht doen gewoon om te proberen, dat kon geen kwaad zei hij en heb ik dus gedaan. Nu krijgen ze over dag om de 4 uur gewoon de standaard en voor de nacht voeding voor hongerige baby's (friso) en 4 schepjes (van de voeding) bambix erdoor (vanaf 4 maand) ze slapen als een roos en hebben ook niet weer steeds honger. Hoop dat je er wat aan hebt..... Ze krijgen hier 4x 210 en groeien goed. En wat een mooi kereltje heb jij! @Appie lekker ventje! @ Ons wondertje, fijn he schoonouders Ik heb dan gewoon nederlandse schoonouders maar die vinden dat ik het altijd anders moet doen en dan vooral zoals hun het deden maar ik ben hier de mama hoor! Kom op zeg! Knuff @Mimi ook al zo'n mooi meisje! En hoe herkenbaar je foto's van toen ze net geboren was.... en die verzuippakjes haha ook die hadden we. Hier ook 2 mini's geboren met 34w en 5 dagen. 1920 en 1930 gram. Hoe zwaar was jou meisje? @ Naomi wat een verschil leuk hoor! Even een vraag waarom (sorry kon niet vinden) mogen ze niet meer als een liter per dag??? Mijn Ka van het cb heeft gezegd dat die van mij door hun achterstand (Nu bijna 5 kilo en 55 en 56 cm) mogen hebben zoveel als ze willen.... heeft geen beperking gegeven..... nu lees ik dat het niet goed zou zijn voor de nieren??????? Vertel vertel...... Hoe meer ik lees hoe minder ik er van snap Zo ben weer bij gelezen sorry als ik iemand vergeten ben heb dat niet bewust gedaan
hexje:shannon was 2455 gram.dus een mooi gewicht , mijn placenta's zijn elke keer goed en groot, dus lever genoeg voedingstoffen. jij hebt je meiden binnen kunnen houden tot 34+5, dat sceelt dus 4 daagjes. hihi mooie termijn voor een tweeling, de meeeste tweelingen zitten niet langer als 37 heel soms 38 weken, dan worden ze meestal ook gehaald, toch? Mochten jouw meiden ook gelijk in een warmte bedje? hoelang hebben ze in het ziekenhuis gelegen? hadden ze hulpmiddelen nodig? hihi met andere woorden hoe ging de ziekenhuisperiode bij jou? wat een vragen he, maar ik merk dat het me wel goed doet om er over te praten/typen, heb het nog niet helemaal verwerkt, nl. Shannon heeft 16 dagen in het ziekenhuis gelegen, wat best wel lang is voor haar termijn, maar we vermoeden ook dat ze eigenlijk jonger is. De verpleging op couveuse afd. vroeg ook of ze jonger kon zijn, want ze had daar de ontwikkeling van een kleintje die met net aan 33 weken geboren zou zijn. we vermoeden dus dat mijn innesteling veel later is geweest, gyn en kinderarts dachten het ook, aan de hand van shannon en mijn premature weeen verleden , want dan zou den de echte ween(had al harde buiken en lichte weeen vanaf 25 weken) niet bij 33 weken zijn begonnen maar bij 31 en aangezien ik bij colin met 30 weken begon heftig te weeen, hebben ze wel dat vermoeden. qua voeding, de nieren moeten alle schadelijke stoffen eruit halen dus als het veelmeer zou zijn als een liter elke keer is dat te veel werk voor de kleine niertjes. Maar prematuur totaan normale ontwikkeling is nou een maal een ander verhaal, bijtrekken, groter worden is nou eenmaal prioriteit 1 bij prematuurtjes en daarom zitten hun regelematig niet op de 150 cc per kilo lichaamsgewicht per dag, maar op 180 cc of zelfs 230 cc en dat mag , een prematuur geef je wat ze nodig hebben. Tot normale ontwikkeling zich aandient, shannon ligt nu in ontwikkeling 2 a 3 weken achter met sommige dingen maar is vol genoeg om normaal te eten en die krijgt dus ook 4 x 210= 250 totaal met voeding = dus 1 liter per dag. ik ga bij de laatste fles een beetje bambix doen en ze krijgt een lepeltje of 15 groente hapje nu , simpelweg omdat ze niet genoeg heeft aan haar liter. als ze erg gezweten heeft geef ik haar 30 cc diksap, maar aangezien ze altijd wel 10 cc ofzo in de fles laat kom ik dan nog steeds rond de lieter uit en als ze er af entoe overheen gaan is hetniet zo erg in mijn optiek.
@ Mimi, 2455 gram is toch wel een mooi gewicht denk ik voor het termijn. Ik ben ingeleid nadat ik al bijna 5 weken in het ziekenhuis lag met zw vergiftiging en uiteindelijk hellp kreeg. Mijn ontsluiting ging na de inleiding niet snel genoeg dus zijn ze uiteindelijk toch gehaald met een ks. Idd meestal mogen ze blijven zitten tot 37 of 38 weken maar als ze niet te groot zijn en het gaat goed met je heb je kans om ze uit te mogen dragen tot 40 w maar geloof niet dat dat zo heel veel gebeurt hoor. Ik ben opgenomen toen ik nog net geen 32 weken zwanger was, de meiden hadden een groei achterstand ik moest rusten (werkte toen nog in de linnendienst in een verzorgingstehuis). Moest dus in eens in volle rust Als je mij een beetje kent is dat echt afzien ik kan niet stil zitten en moet altijd wat te doen hebben. Ik ben toen gespoten voor de longrijping omdat ze bang waren dat ik de 34 weken niet zou gaan halen. Na een week mocht ik naar huis aan de thuis monitoring en hoopte dat het goed zou gaan tot na de kerst maar helaas ik werd al verdacht van een vergiftiging en op eerste kerstdag bleek ik hem te hebben en voor het kerst diner zat ik weer in de auto richting zh. Toen ik eindelijk de 34 weken had gehaald was ik zo blij nu zouden ze inprincipe zelf kunnen... Bij 34w en 3 dagen bleek ik hellp te hebben en werd gelijk de volgende ochtend ingeleid. Heb nog wel ff gevraagd of iemand me kon leren puffen ik was niet naar curcus geweest omdat ze vanaf het begin al een ks wouden doen ivm een heup afwijking. Nou die hadden ze wel Die dag kreeg ik 3 pillen in mijn muts gedrukt en fijn is andersdie nacht begonnen de weeen en ik ging van geen harde buiken ineens in rug weeen met 3 cm ontsluiting *slik*. Ik werd naar de verloskamer gebracht en daar moest eerst mijn bloed weer getest worden om te kijken of ik een ruggeprik mocht. Mijn bloedplaatjes waren nog net hoog genoeg voor een ruggeprik dus ik kreeg hem. Om het kwartier stonden ze aan me te trekken, Marouscha had een electrode op het hoofdje gekregen voor de hartslag en Elvira ging steeds minder bewegen en haar hartslag werd steeds lager. Uiteindelijk toen ik net om 8 uur een halve boterham op had werd er toch besloten voor een ks. Ik werd met spoed klaar gemaakt omdat ze zich nu grote zorgen over mij en Elvira aan het maken waren binnen 2 min na de snee waren allebei de meiden er. Ik was onder algehele narcose dus heb helaas er niks van mee gemaakt. De meiden werden beide gelijk aan allerlei slangen gelegd zo ook een sonde om te eten,aan de suiker en de hart bewaking en gingen gelijk de couveuse in. Een paar uur later toen ik weer wakker was (kon slecht uit de narcose komen) en ff goed had gegeten zag ik mijn meisjes voor het eerst! Wat was ik trots en wat waren ze klein! Mijn kleine mini meisjes Ze hebben 4 dagen in de couveuse gelegen en deden het toen zo goed dat ze in een wiegje mochten. Daarna hebben ze nog een week in het ziekenhuis gelegen en mochten toen met de sonde naar huis. Hier hadden we "les" ingehad 2 dagen dus konden we zelf en ow wat wou ik ze graag mee naar huis nemen. Toen het het nog een week geduurt en dronken ze beide zelf alle voedingen uit de fles en zijn de sondes verwijderd. Nu groeien ze goed (lopen wel achter) in een mooie lijn omhoog. De laatste weeging waren ze beide rond de 4600 gram en 55 en 56 cm. Inmiddels krijgen ze fruithapjes de groente kregen ze last van dus wacht ik nog even mee. En krijgen bij de laatste fles bambix in. Zo heb nu de tranen over de wangen lopen.... ik snap je helemaal het blijft toch een soort van " moeilijk" dus tegen mij mag je altijd erover kleppen hoor! Jeetje je meis nog jonger dan verwacht wat is het dan fijn he dat ze het nu zo super doen! Het waren als wondertjes maar nu helemaal! Thx voor de uitleg over de voeding nu snap ik het Sorry voor mijn lange verhaal Dikke knuff
Hexje, wat een mooie meiden hebben jullie zeg! Ja, pasfoto is voor ID kaart. Maarten, mijn vriend, heeft familie in Belgie wonen. Niet ver over de grens, maar stel dat ze eens controleren aan de grens, zijn wij ons kind kwijt aangezien het wordt gezien als ontvoering als je zonder ID of paspoort reist naar het buitenland. Althans, zo is het ons vertelt. In juni is Maarten's oom jarig, die dus in Belgie woont (Kalmthout, aan een zijstraat van die weg woont Jean Marrie Pfaff). Willen daar, met Jayden, toch heen gaan. Ook gaan wij in juni op vakantie in de buurt van Winterswijk. Willen dan ook legaal Duitsland in. Mimi, heb Bambix vanaf 4 maanden gekocht. Wil dat proberen, maar HOE??? Kijk, lepel gaat niet werken denk ik. Dus denk dat het een papfles gaat worden. Moet ik gewoon 1 fles per dag proberen? En dan kijken of reactie? En dan morgen nog een dagje in de ochtend proberen? Ik wil de bambix in de laatste fles doen. Dus gewoon 1 fles per dag. Met 3e dag de papfles in de avond geven? Wat voor ons de bedoeling is. 2 papflessen per dag vind ik nog niet nodig. Volgende vraag meteen: is die 200 cc water toevoegen de totale voeding? Of moet er bij die voeding nog de melkpoeder schepjes bij zeg maar? Dat je dus 220CC totale voeding hebt (ongeveer), exclusief dus de bambix scheppen. Wil het proberen, omdat Jayden steeds vroeger aan het wakker worden is. En ook overdag is het soms maar moeilijk om er 4 uur tussen te laten (afgelopen woensdag op KDV zat er zelfs maar 2 uur tussen en hij had écht honger zeiden ze). Voor groente zegt mijn gevoel nog even nee, wil ik nog niet aan. Wil het eerst met bambix proberen. En dan alleen in de avond.
Ik zie dat je vraag aan mimi is gesteld maar wil toch even reageren Op de verpakking van de bambix staat dat het bij 200 ml voeding moet. Ik doen 4 schepjes (zelfde als van de voeding) en das dus de helft van wat op er op het pak staat dan 7 schepjes voeding en 210 ml water. Dus het antwoord is ja lol je moet er ook voeding door doen. Op deze menging slapen ze hier gemiddeld 10 uur. Heb de s flessen van difrax en dan speen maat m er op. De gewonen voeding drinken ze hier nog via de speenmaat s. Groente doen we hier ook nog niet alleen fruithapjes en ze vinden het heerlijk (half potje per keer) En alleen pap fles voor de nacht overdag verder (nog) niet.
hier gisteren ook begonnen met papfles, ze heeft 10 uur achter elkaar geslapen heerlijk ze vond het ook erg lekker en het ging er erg goed in hihi, heb de rijstebloem met vanille gepakt die leek me lekkerder hihi. verder krijgt ze hier ook elke dag wat fruit (1 ijsblokje) groenten krijgt ze als ze het slikken wat door heeft. nu werkt ze vaak alles nog naar buiten, zo af en toe gaat een het een keertje goed hihi.
Ow heb jij ook even lekker bij kunnen slapen Hier ook de vanille (ruikt zo lekker) Dat er weer uit werken zijn ze hier ook goed in haha heb 1x wortels geprobeert alles orangne Bekijk bijlage 148867 Lekker hoor worteltjes Mama wast wel hihihi
hahaha heerlijk he ik kan altijd uitslapen met haar als ze wakker wordt krijgt ze eten en gaat ze weer slapen, na een uur of 8 mag ze bij mij in bed komen liggen en zo liggen wij vaak samen tot 10/11 uur te slapen ja die vanille ruikt heerlijk!
Heerlijk hoor Ik kan als ik zou willen ze ook nog wel weer terug leggen maar vindt het ook wel gezelli als ze wakker zijn En heb het geprobeert 2 bij me in bed maar heb het gevoel dat ik handen te kort kom dus na de fles gaan we altijd heerlijk knuffelen op de bank
ja met 2 wordt het moeilijker als met 1 het is ook heerlijk als ze wakker zijn, maar zo met zn 2en in bed heeft ook wel wat hihi als ik dan mn ogen open doe is zij het eerste wat ik zie geweldig vind ik dat
Hee Iedereen, Hoe is het hier? Wat een schattig fototje zag ik voorbij komen met een lekker orangje worteltjes mond Geweldig. Hier was ik maandag bij het cb. Deze zei dat E. wel op 4x210 mag. We doen nu nog 5x180 cc. We maken hem voor de laatste fles wakker en die geven we rond 23:30. We leggen hem dan zo weer in bed en hij slaapt gauw weer. Nu wil ik vanavond hem de laatste fles niet geven en dan kijken wanneer die komt. Alleen zit ik zo in dubio. E. heeft de 1e drie maanden heeeel veel gehuild vanwege krampen in z'n buik en verder omdat hij totaal niet lekker in z'n vel zat. Hij heeft veel zuigbehoefte en had ook veel honger. Wij mochten toen van het cb ook wel 5x210 geven. Dit dronk E dan ook gewoon op. Echter is hij ook een paar dagen opgenomen in het ziekenhuis vanwege het huilen. Daar gaven ze ook aan dat hij te veel kreeg tegelijk. Het gaat nu sinds een maand ook eindelijk goed en nu vind ik het nogal moeilijk om de fles op te hogen, ik ben zo bang dat hij weer problemen krijgt met de ontlasting. Ook de rijstebloempap zou ik graag in de laatste fles doen, maarja rijstebloempap kan ook weer stoppend werken, pfff lastig lastig. Ik merk wel dat E. de laatste week het minder leuk vind dat hij de fles krijgt om 23:30. Hij slaapt dan door tot 8 uur. Laat ik het anders zeggen haha; Om +- 19u gaat E. in bad. en daarna krijgt die de fles en dan op bed. Hij slaapt rond 20u. en slaapt dus inprincepe al het klokje rond op de fles na. Die drinkt die ook slapend op, maar de laatste week merk ik dat hij het niet echt leuk vind.... Jullie tips?
@ Appie, ik zou de voeding niet verhogen, en een klein beetje bambix toevoegen. Gewoon om te kijken hoe hij er op reageerd. Hier slapen ze ook altijd half bij de laatste voeding en dan maak ik ze altijd eerst wakker. Even lekker knuffelen en wachten tot de oogjes los zijn en dan de fles, als ze halverwege weer in dommelen haal ik de fles eruit en probeer ze weer te wekken dit lukt vaak wel. Inmiddels heb ik ze zo ver dat ze zelf wakker worden voor de laatste fles maar het heeft even wat voeten in de aarde gehad. Verder gingen ze vanzelf overdag aangeven dat ze aan de 180 niet genoeg hadden en gaf ik ze wat bij. Hoop dat je er wat aan hebt. knuff