@ Sweet: Ik ben niet dun hoor, gewoon slank Ik kan me soms ook erg irrireren aan onze taakverdeling. Blijft een vast discussiepunt (wat zo om de zoveel tijd weer terug komt) hier in huis. Enne lekker zeuren, dat helpt! (ben je het lekker kwijt). Zou het jammer vinden als je niet meer komt buurten en schrijven! Ik duim voor je sollicitatie, spannend morgen hoor je het! En wat lief van de bos bloemen, ik kan ook altijd zo genieten van die spontane acties (komen ook zo weinig voor ) @ Juudje: Eens dat de voorlichting over flesvoeding beter zou kunnen, helemaal als je voor de bevalling aangeeft geen borstvoeding te kunnen of willen geven (laten we wel wezen, we mogen gelukkig zijn dat we de keuze hebben hier!) @ Eyes wat sneu voor Finn dat hij zon honger heeft.. nog 3 weekjes dan mag je evt beginnen met bijvoeden om hem wat te verzadigen. Lijkt me erg lastig dat je een max hebt aan voeding, wie wil zijn kindje nu laten huilen van de honger??? Wat een schattige foto, echt al een hele kerel zo! Enne testje doen ivm mogelijke zwangerschap? Helemaal als het eigenlijk nog niet mag wellicht een goed idee (kun je snel naar een arts). @ Appie: Ja de spagaat tussen moeder zijn, werken, partner zijn, een sociaal leven en alles thuis ook nog draaiende houden: die herken ik wel. Het zijn veel ballen om in de lucht te houden en ik vind het net als jij prettig om te lezen dat ik niet de enige ben die ermee worstelt soms. Wat een prachtig kindje heb je trouwens! @Sweet, Mimi (wat gaat het hard!)en Naomi: Wat een schatjes ook! @ Lauwie ja ik ben ook blij met de bv.. sterker nog hoe meer ik hier lees hoe banger ik word over het afbouwen wanneer uk een maand of 8 is haha. Inetrn adviseurschap lijkt me leuk, HRM lijkt me leuk,misschien coaching/reintegratie/loopbaanadvies.. ik moet er echt nog over nadenken. De nachtflessen gaan beter, ben nu in totaal 3 nachten van huis geweest dus het valt nog meer. De laatste nacht ging beter. Maar geef hem het liefste zelf live voeding natuurlijk @ Muppet: Oeh tandjes! Ben heel benieuwd wanneer die hier komen en hoe het dan gaat met de bv! @ Hexje: Pampers Goudenslaap? Nog nooit van gehoord.. Wat een soorten heb je he.. mogen ze ook wel eens voorlichting over geven haha. @ Anatares; Oh meid ik vind het zo spannend voor je.. @ Nachten: Hier een voeding rond half 5 s ochtends. Hij gaat om 8 uur slapen. Vanaf 6 weken is hij begonnen met doorslapen maar sinds een tijdje opeens weer een nachtvoeding helaas. Nou ja hoort erbij en we slapen binnen 10 min weer verder samen dus het is ook geen ramp. En s ochtends scheelt het (zijn volgende voeding is dan rond 9 uur / half 10 pas). Hij is wel rond half 8 / 8 uur wakker. Horen we hem eerst kletsen tegen zijn knuffels (te schattig echt, met zon lief zacht stemmetje) tot hij het zat is. Maar goed hier ook geen papflessen of andere bijvoeding dat zal ook schelen. @ Luier: Hij ligt nu te slapen in maatje 4, we zullen wel zien morgen! @ Doneren: Nog niets gehoord.. dus hoef nog niet te beslissen. Al is uk nu meer gaan drinken op een dag uit het flesje dus misschien is het niet handig om weg te geven. (Ja je leest het goed: de keuze is nog niet gemaakt haha). Gelukkig ga ik over een paar maanden weer bloed geven dus ben ik alsnog goed bezig @ Verder heeft mijn vriend een moederdagkadootje gemaakt, hij heeft de billen van uk in de verf gezet en daarmee gestempeld haha omdat ik altijd zo gek ben op het spekkontje van zoonlief (en ik kreeg al een kadootje met handjes van het kdv). Enne meiden die al bijvoeding geven: FOTOS! (van besmeurde fruittoetjes en paphappen ) Hexje ik vind de jouwe geweldig namelijk!
hier een kindje wat uit haar doen is ze wilt niets, geen eten/drinken niet slapen niet kroelen helemaal niets. ze is moe maar er is iets waardoor ze niet wilt/kan en ik kan er niet goed achter komen wat het is. net haar temp gemeten en 37,6 dus wel hoger als normaal, heb maar een zetpil gegeven en hopen dat het werkt want ik weet het even niet.
juju.. ik hoop dat ik het morgen red om foto's neer te zetten. shannon heef tondertussen bruine bonen en wortels gehad.. hihi ze vind wortels het lekkerst. hihi naomi: tanden???
@mimi: ja daar zat ik ook al aan te denken, zou de enigste verklaring zijn die ik kan geven momenteel. de zetpil werkt in ieder geval wel want mevr. ligt nu zo goed als ze slapen hier op de bank, zo dus lekker in bedje gaan leggen.
Naomi klinkt idd als tanden. Fijn dat ze nu zo goed als slaapt. Vanavond hebben we de eerste groentehap gegeven. Heerlijk weer hoor. Alles zat onder de wortel! Hihi er zijn ook een paar mooie foto's van. Helaas is het me nooit gelukt om wat te plaatsen hier.
Ik lees nog steeds mee maar heb het druk! Hier gaat alles goed. Het gaat eigenlijk perfect. Vind ik altijd een beetje eng hihi! Vandaag een zwangerschapstest er tegenaan gegooid omdat we "voor het zingen de kerk uitgaan" maar het was vals alarm. Best een beetje jammer vonden we toch . Ik mis het zwanger zijn best wel! Maar goed, we zien wel hoe het allemaal loopt. Eind dit jaar gaan we er serieus voor. Ik ga in ieder geval niet meer aan de pil beginnen, daarvan heb ik zoveel last van bijwerkingen. @Naomi: Ik hoop dat ze zich snel beter voelt! @Zetpillen: Geven sommigen van jullie snel zetpillen? Ik heb eigenlijk nog nooit een zetpil gegeven. Ik heb altijd het idee dat verhoging zo snel op en neer gaat. Maar mijn moeder was vroeger ook nooit scheutig met medicijnen. Daar heb ik het een beetje van denk ik. Wat een leuke foto's allemaal! Diede mag van de diëtist dit weekend al beginnen met zijn hapjes i.v.m. zijn eczeem. We hoeven dus niet te wachten tot 6 maanden. Fijne avond!
Juju wat een geweldig moederdagcadeau. Haha moet er zo om lachen. Vind het geweldig. Normaal krijg je een handafdruk of voetafdruk, nee, jij krijgt van S (toch?) zijn kontafdruk. Haha. Donneren: ja, als je dan toch bloed af geeft... Ben je ook al goed bezig. Zit er zelf ook over na te denken. Heb O negatief. Heb met biologie opgelet. Een betere bloedgroep kan je niet krijgen. Ik zou aan 3 bloedgroepen bloed kunnen geven. Foto's van bijvoeden: zou leuk zijn Wij zijn gisteravond begonnen met papfles/bord. Heb het geloof ik iets te dik gemaakt voor de fles dus maar in bord gedaan. Uit avent fles 1, 2, 3 speen kreeg hij het er maar met moeite uit. Maar... Toen op bordje geprobeerd. En met lepel gegeven. En dat ging vrij goed. Zijn slap zat er wel helemaal onder. Maar papa en mama's gezicht, de tafel en de vloer bleven schoon. Tot vervelends toe voor de hond want voor haar viel er niks. Haha. Jayden had om 6 uur zijn speen nodig en is weer verder gaan slapen. Vanavond uit eten. Doen wij ieder jaar met moederdag. Met schoonouders en zwager bij van der valk hotel in Vianen. Mijn ouders passen op en dat vindt schoonmoeder niet leuk. Ze had gewilt dat Jayden mee gaat. Zien jullie het voor je? Hoop gezeur erom gehad van haar. Snap haar wel hoor, Jayden hoort er ook bij. Maar praktisch is het niet. Volgend jaar misschien. Maar dan zien we wel verder. Heb namelijk geen zin in een zeur kind aan tafel die moe is. Had al foto's van gisteravond gemaakt van pap vanaf lepel geven. Zat er geen kaartje in digitale camera. Balen. En snoer van camera kan ik niet vinden. Weet nog niet wanneer we met groente beginnen. En weet ook helemaal niet hoe we dat in moeten plannen. Wij geven nieuwe dingen 's morgens. Stom, papfles niet. Maar Jayden heeft goed geslapen, dus geen kramp gehad, en het rook nog prima op zijn kamer. Dus zal goed zijn gegaan. Laat eerst dit maar eens goed gaan. En dan zien we wel. Moet nog zo'n ijsblokjes bakje kopen. Blokker? Verder zijn wij gestart met hoestdrank druppels voor Jayden. Die zit vol. En op advies Ha moesten we dat proberen. Het gepiep kwam niet van zijn longen. Zo ik ga slapen nog even hoop ik...
Even ego.... Gisteren om 19:45 210 x 7 gegeven zonder rijstepap. Nou meneer krijgt nu net de fles. Prima dus. Zonder rijstebloempap.
Zo, hij had er zeker zin in? Haha. Jayden slaapt nu nog. Dat is mooi, want dan kan ik de 4 wasjes weg strijken die hier nog liggen. Nee, vriend heeft zijn belofte niet na gekomen en wat hij gister dus 1.5 uur boven deed weet ik niet. Ik doe het maar. Anders weet ik het wel weer. Jammer dat het zo moet. Zie er nu super tegenop om weer te werken. Mensen, hoe ga ik het huishouden in mijn eentje bijhouden? Dat red ik niet. Want heb ook de zorg rond Jayden en de hond. Ik ga maar niet meer slapen dan. Lijkt me een beter plan.
Oef hier een zware nacht gehad: voedingen om 1900, 2200, 130 en 430 uur. En om 800 was meneer wakker, ook maar wat te drinken gegeven en daarna in bad. Gisteren olie op zijn bol gesmeerd ivm berg en net er wat afgeborsteld. Hij vindt de Tummy heerlijk, ik giet ook allemaal water over zijn koppie, dan zie je die verbaasde blik als er opeens water in zijn ogen komt haha. Moosey niet zwanger dus. Nou ja eventjes geduld nog.. ik denk dat wij voor een tweede gaan als uk 1,5 jaar is. Duurde bij ons een half jaar voordat het raak was. Zetpillen: hier een keer gegeven toen hij erg ziek was: koorts, snot, ontstoken ogen.. maar goed hij kreeg er spontaan een poepbroek van haha (pil in zijn geheel weer naar buiten). Verder eigenlijk nooit, ben er ook liever wat terughoudend in. Spannend, de eerste hapjes! Ik geniet met jullie mee hoor vanaf mijn scherm Sweet ja ik vind het ook echt super leuk haha. Van het kdv een theepotje gehad met handafdrukjes maar volgens mij van het verkeerde kindje want er zat blauw op zijn handje en de afdrukken zijn zilver De billen hangen op de koelkast. Ik heb ook bloedgroep O-. Wij kunnen alleen O- ontvangen als we bloed nodig hebben maar ons bloed kan gegeven worden aan alle bloedgroepen (A, B, AB en dan ook aan alle rhesuspositieve en rhesusnegatieve mensen). Nadeeltje is dat ik bang ben voor naalden en de vorige keer ben flauwgevallen. Heb een tijdje geen bloed gegeven maar wil er toch weer mee beginnen. Hallo mensen, ik heb een bevalling overleefd Ijsblokjes bakjes heb je bij blokken of bij hema ofzo. Vriend heet hier M, baby heet S Als wij gaan beginnen met bijvoeden (wil echt gaan wachten tot 6 maanden of de nachten moeten zo blijven en ik trek het niet meer) dan denk ik dat we zoiets gaan doen (afhankelijk van zijn schema dan uiteraard): - Start van de dag met BV rond 7/8 uur - Boterham(korst) met boter rond 9/10 uur - BV rond 11/12 uur - Stukje fruit rond 13/14 uur - BV rond 15/16 uur - Stukje groentje rond 17/18 uur - BV rond 19/20 uur En dan hopelijk tegen die tijd (weer) een nachtje rond Rond 8 maanden wil ik de dagvoedingen afbouwen zodat ik niet meer hoef te kolven op werk. Zolang hij nog BV krijgt maakt het me niet zoveel uit hoeveel hij eet, lekker spelen en proeven en de vitamines krijgt hij wel via mij.
Nou breekt mijn klomp. Maarten heeft zo juist boven én beneden boel gedaan. Althans hij is nu bezig met boven. Ik ben er stil van... Ik ben nu pas Jayden aan het voeden. Hij ging er gister om 23 uur in en meldde zich rond 9 uur dat hij wakker was. Nog in bad gedaan. Jayden in bad doen is nu boel nat. Als hij ligt gaat hij spelen met zijn benen. Ik geef Jayden, als hij het op krijgt, 4 keer 210+7. Weet wel dat hij op 4 voedingen zal zitten vandaag.
@Juju: Een afdruk van zijn billetjes... Ge-wel-dig !! Poeh, da's een zware nacht ja. Vandaag overdag even bijslapen of trek je het wel? @Appie: Supergoed! @Sweet: Hij leert het dus toch?! Sommige dingen duren wat langer om door te dringen bij mannen . Wat jammer dat je geen foto's hebt van het pap eten! @Naomi: Hoe gaat het nu met Isabel? Ik zat mij trouwens vannacht te bedenken dat het misschien lullig overkwam dat ik begon over het geven van zetpillen maar het is geen aanval of wat dan ook. Ik vroeg mij gewoon af hoe de rest hier is met het geven van zetpillen. Maar volgens mij ben jij heel lief en voel je dat ook niet zo ! Vanaf nu ga ik weer actief meelezen en reageren. Heb het even druk gehad. Diede besloot vannacht opeens dat hij toch wel zin had in een lekker flesje. En ik had het net vannacht voor het eerst laat gemaakt (wel gewoon thuis maar was een beetje de tijd vergeten met online shoppen ) en vriendlief sliep vannacht bij een vriend. Dus om 2:00 gaan slapen, 3:30 voeden en 7:30 weer voeden. En toch ben ik nu best wakker! Ben al druk bezig met wassen en poetsen. Mijn dip zal vanmiddag wel komen...
@JuJu: wat een nacht voor jou! Ik geef ook nog steeds gehele borstvoeding, en ben blij dat ons dametje nu ongeveer een maand doorslaapt. In he tbegin af en toe een nachtje toch wakker, maar dan vind ik BV wel reuze handig Ik twijfel nog heel erg hoe lang ik ermee door ga. Wilde eigenlijk met 6 maanden stoppen, of afwisselen met 'vaste' bijvoeding. Maar als ik jou schema lees en me bedenk dat de BV nog steeds super goed gaat wil ik eigenlijk nog niet stoppen. Het zou ook alleen zijn omdat ik dan vaker langer weg kan zonder te hoeven voeden of kolven... @bijvoeden: wat een leuke foto! Hihi, lekker oranje toetje @ego: gisteren weer teruggekomen uit de VU. De behandeling slaat nog steeds goed aan, maar helaas wil de oogarts zeke rnog een 7e chemokuur geven. Voornamelijk uit preventie, om te voorkomen dat e rnieuwe tumoren ontstaan. De kans dat die ontstaan is na 6 maanden steeds kleiner, dus het is nu echt ene kwestie van wachten en hopen dat er tot die tijd niets nieuws komt. De tumoren die er nu zitten/zaten zijn geheel verkalkt, wat inhoud dat er weinig tot geen tumorweefsel meer aanwezig is. Ondanks de chemo en het laseren van afgelopen donderdag doet R. het nog steeds super! Ze slaapt wel lang door, en ik maak haar expres wakker, omdat ze anders te weinig eet (is een bijwerking van de chemo; slecht eten en vermoeidheid) Vandaag heeft mijn man een vrijgezellenfeest van een vriend. Hij heeft het grotendeels georganiseerd. Ze gaan solex rijden en in een legertent slapen, met natuurlijk veel bier en een bbq, haha. R. en ik logeren vanavond bij mijn ouders, en vieren morgen moederdag 's ochtends daar en als mijn man terug is met z'n 3-tjes thuis. Zometeen komt er een vriendin gezellig langs dus een mooie dag met dit lekkere weer!
Hoi Maartje.... jij geeft dus ook nog volledige bv. Ik heb/had ook nog mijn twijfels om over te gaan. Hier nog een schema van om de 3 uur. Een hongerig mannetje dus. Wil liever niet voor de 6 maanden stoppen. Maar het breekt me soms wel op hoor. Hij is zo stipt om de 3 uur dat ik eigenlijk steeds maar 2.5 uur niet hoef te voeden. Daarnaast begin ik maandag weer met werken en kom behoorlijk wat slaap te kort. Maar goed we blijven hopen op doorslapen. Veel plezier met logeren !!
@moosey: lees nu terug dat je een test had gedaan. Jammer he ondanks dat jullie nog niet 'echt ' bezig zijn. Wij hadden dat ook voor deze zwangerschap. Toen dacht ik dat ik zwanger kon zijn. Achter vind je het dan toch best jammer.
he meiden heb gelezen , maar ben even te moe om te reageren, we zijn heerlijk met het hele gezin wezen boodschappen doen, erg fijn. gewone boodschappen en, zwembadje gehaald, beetje kleren voor shannon en voor colin een chugginton speelset. Ben nu echt af.. hihi heb moeite mijn ogen open te houden , maar krijg zo zelfgemaakte broodje hamburger van martin.Daarna kan ik slapen. speelset van colin
Hè die speelset heeft Sem ook, samen met nog wat uitbreidingen. Hij is er helemaal weg van! Zetpillen: iemand vroeg hoe je bent met het geven ervan. Nou bij Sem waren we heel makkelijk daarin. Als hij het nodig had omdat hij pijn had dan kreeg hij. Zo zullen we het bij Tess ook gaan doen. Maar ze heeft het tot nu toe nog niet nodig gehad.
Juju zou je voor de laatste voeding kunnen kolven en dan met rijstebloem een papfles kunnen maken? Misschien slaapt Siem dan wel wat langer. Of is dat nou net wat je nog niet wil met bijvoeden.
Er zijn de laatste weken nogal wat nieuwe mama's mee komen babbelen. Zijn er nog geïnteresseerden voor de meeting?
Hexje en mimi, kan me voorstellen dat jullie de zh ervaringen nog niet verwerkt hebben! Wij hebben ook 2 weken in het zh gelegen en ik heb het daar ook nog wel moeilijk mee. Doorslapen: ben wel jaloers op alle verhalen over doorslapende kindjes. Hier minstens 2 x per nacht eruit, meestal vaker. Heb niet het idee dat het aan de bv ligt (mijn dochter sliep er van 23 tot 9 a 10u op), maar meer aan dat hij verkouden is en een aardig gewicht op peil heeft te houden. Papfles: maandagavond ben ik niet thuis en geeft mijn vriend hem een flesje en wil ik eens proberen hoe hij op een schepje rijstebloem door de fles reageert. Zou 1 schepje op een fles van 200 cc door een dr brown fles met speen nr 1 kunnen? Vandaag bij 2 winkels geweest maar de dr brown hebben ze bijna nergens. Bv: bij mijn dochter heb ik het uiteindelijk 22 mnd vol gehouden! Ze weigerde flessen dus ik had ook geen alternatief. Met 8 mnd zat ik nog op 1 voeding tussen de middag en met 13 mnd alleen nog 's ochtends en 's avonds voeden. Het loopt zo makkelijk en goed dat ik het nog wel even vol wil houden, maar heb niet bedacht hoe lang. Hebben jullie ook zo'n last van haaruitval? Gek word ik er van! Maartje, vervelend zeg een 7e kuur. Wel fijn dat ze er zo goed op reageert. Snap wel dat de arts dat preventief wil, maar zou fijn zijn als jullie er eindelijk eens vanaf zijn (en alleen nog controles hebben). Moosey, jort ligt nog steeds in de kinderwagenbak , zal een foto proberen te plaatsen. Luiers: schreef van de week tocj dat ie maat 4 heeft? Lekte hij 's nachts ook mee door. Ff aankijken of t eenmalig was en anders over op de 5 voor 's nachts Jort is morgen 19 weken qua uitgerekende datum en ik vind m echt veranderd! Hij speelt met speelgoedjes, wordt boos als ie er niet meer bij kan en jammert ook als ie zich verveelt ( wat met een speeltje dus weer opgelost is). En hij is steeds relaxter. Weet niet of dat door zijn leeftijd of de osteopaat komt. Nog een vraagje: als jullie kindjes op hun zij rollen, maken ze hun rug dan ook helemaal hol? Vraag me af of dit 'normaal' is of dat we nog wel ff bij de osteopaat lopen..