JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Dus ze is even helemaal gedraaid als ik het begrepen heb? Jeetje. ja, zo vonden we Jayden ook laatst.:D En hij is omhoog aan het klimmen. Ligt onderin met voeten bij voeteneind. Is hij zo omhoog gekropen. Met slaapzak en al...

2. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    haah ja dat omhoog kruipen doet zij ook, ook met slaapzak :p
    vind het zooo leuk dat ze zoveel gaan leren nu!

3. sweetchocolate

Haha, ja, geweldig he. Hoe ze het dan weer voor elkaar krijgen met de slaapzak. Lijkt mij dat ze uitglijden, maar toch krijgen ze het voor elkaar.

Ben net gebeld door iemand die mijn auto wilt kopen, en auto per direct meenemen naar zijn huis. Maar heb er een heel slecht voorgevoel over. Alsof het gaat om een autodief. Weet niet, maar dat gevoel heb ik. Hij deed zo vaag. Hij moest en zou hem direct mee nemen, met alle papieren en sleutels. Wachten tot overschrijven kon niet, want dat zou hij morgen doen? Waarom niet wachten tot vrijdag avond? Vind dat een echt veiliger idee. Alleen dat begrijp hij niet. Ja, en ik koop niks van handelaren en blablabla, nou, boeiend. Nee, omdat die lui gelijk kunnen overschrijven. En dat is iets wat hij niet wilt. Want hij wilt pas vanavond komen, als alles dicht zit.

4. Tese

Tese Niet meer actief

Nou dat lijkt me makkelijk Sweet, niet doen!

Hier ook een kindje wat al een maand van de ene naar de andere kant rolt. Soms dus ook van het speelklare af haha. Smoeder wil haar nog weleens op de bank leggen maar dat mag niet van mij want 3 sec later ligt ze op de grond!

5. glimworm

glimworm Niet meer actief

@Sweet; Jayden is nu denk ik nog te klein om te beseffen dat hij zijn opa zou missen, dus als je nu het contact met je vader verbreekt, ook voor je kleine dan zou het nu niks uit moeten maken. Ik denk dat het over een paar jaartjes veel moeilijker zou zijn, dan hebben ze al echt een band met mensen buiten hun ouders om.

@kinderkriebels: die zijn er wel, maar die houd ik voorlopig nog tot volgend jaar vast, dan gaan we eens kijken! :D

@ spiegel: ik heb laatst Collin een klein spiegeltje voorgehouden en het eerste wat hij deed toen ie zichzelf zag was een flinke boer laten LOL :D gisteren stonden we met z'n 3en voor de spiegel, das wel raar dat we ineens met zi'n 6en zijn hahaha

@APK: Collin is nu 65 cm!! :$ en 6 kilo schoon aan het haakje.
    prikken gingen goed, even brullen en het was weer over. mama hield het ook droog!
    thuis nog even dreinen en na een fles en een zetpilletje ligt ie lekker te knorren naast me op de bank.

6. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dames, wat kakelen jullie veel :p Kan niet op alles reageren, anders zou ik een bladzij vol schrijven ;)

@ sweet: jeetje meis, wat een gedoe! Hoop dat de rust eindelijk eens wederkeert voor jullie. Wat betreft je vader: groot gelijk! Begreep dat hij herseninfarcten heeft gehad? Is hij daardoor ook agressief? Dan zou ik Jayden zeker niet bij hem achterlaten. Klinkt als een ontremming en die hebben dat soort mensen slecht in de hand. Laat staan dat ze doorhebben wat ze doen. Klinkt ook duidelijk alsof hij hulp nodig heeft, maar ja, dat wordt natuurlijk ontkend.....
    Hoop wel dat je steun aan je moeder hebt en blijft houden.
    En spiegel: zoon heeft een kledingkast met een spiegel op zijn kamer, elke keer lachen als hij zichzelf of mij erin ziet. Gisteren deed mijn man soort avn verstoppertje in de spiegel..... dat werd brullen, hahaha
    Ow, en wat betreft je auto: gewoon naar je intuïtie luisteren. Als jij denkt: niet doen, dus ook gewoon niet doen.

@ naomi: wow, wat doet Isabel dat rollen al goed! Hier probeert uk van rug naar buik, maar blijft nog duidelijk op zijn zij steken (en dan zo heerlijk boos worden :D )

@ juju: pffffff, moeders....... (ken het een beetje, de mijne kan er ook wat van). Hoop dat je het toch een beetje ene-oor-in-andere-oor-uit kan laten gaan. Gelukkig bepaal jij als moeder van jouw kind wat er gebeurt.....

@ onswondertje: spannend! Hoop dat jullie het weer snel gegund is. Gelukkig komt september ook al snel dichterbij ;)

Moeder-zijn bevalt me erg goed en geniet ook erg van de kleine, maar een tweede moet ik nog even niet aan denken. Had wel kriebels, maar die worden langzaamaan minder nu. Komt ooit hopelijk wel weer.

@ glimworm: hahaha, grote jongen (herkenbaar: zoon was bij de vorige APK even lang en zwaar). Ach ja, Hollands welvaren :p

Zo, toch nog heel verhaal geworden:$, sorry.... ;)

Hier slaapt zoon sinds kort niet meer in de puckababy en dat lijkt goed te gaan. Mijn man heeft hem vandaag overdag er wel in gedaan, maar weet niet of dat echt nodig was. Ach ja, zo lang uk maar slaapt, vind ik het prima.
    En van het weekend wezen zwemmen, echt leuk! Zoon leert al dat als er water op zijn hoofdje komt, dat hij zijn ogen dicht moet doen, echt grappig om te zien!

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Juudje hier is S sinds 1 week ook uit de puckababy.
    Ging gelukkig ook in 1 keer heel erg goed.

Juju pffff moeders en schoonmoeders soms bah bah ;)
    Altijd maar beter weten .
    Maar trek het je niet aan.

Glimworm netjes:D
    Ik dacht dat S groter was maar bleek 62 cm te zijn maar wel een nette 6.535 gram:D
    Dus 1 kg op 3 weken heel netjes dus:D

8. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik kwam op het CB een meisje tegen die ook in het zwangerschapscursus clubje zat Haar dochter is 1 of 2 weken later dan Collin geboren en zij was 58 cm en woog iets meer dan de helft van wat hij weegt, wat een verschillen toch allemaal!

9. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ glimworm: leuk hè, die verschillen. Begreep ook dat meisjes langzamer groeien dan jongens (maar kan het mis hebben). En: de vraag is ook altijd hoe groot jijzelf en de vader zijn. Hier 2 lange mensen dus vind het ook niet zo vreemd dat uk geen kleintje zal zijn ;)

@ onswondertje: ik heb wellicht te vroeg gejuicht wat betreft de puck..... hij ligt er weer in (wel met 1 arm eruit). Máár, denk dat hij er toch uit moet....

Even een vraag: meer kindjes die zich van rug naar buik proberen te draaien??? (en als een kromme banaan blijven steken op hun zij? Met hun hoofd dan erg ver achterover). Hier is het met gaan slapen sinds vanmiddag drama omdat meneer dus continu probeert te draaien en vervolgens boos wordt en gaat huilen. Vraag me af hoe jullie dat doen.... en of het nog wel verstandig is hem in de puck te laten... zit er toch aan te denken een slaapzakje aan te doen en dan maar te kijken of dat wil

10. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Meisjes, vinden jullie het goed als ik het abbo op dit topic opzeg? Ik wil me graag concentreren op de nieuwe zwangerschap...en jullie gaan het steeds meer over dingen hebben waar ik echt niet mee mee kan praten (mijn dochter ontwikkelde zich ook al anders)

Dus ik hou jullie wel af en toe in de gaten maar lees niet meer trouw iedere dag bij.....kan dat ff niet ben gewoon te moe!

En ik weet als ik mijn abbo aanhoudt dat ik toch ga kijken hihihi.

Ik wil jullie heeel veel plezier en goede gezondhied toewensen voor de mooiste januari 2011 kindjes! En hopelijk krijgen jullie allemaal wat je graag wilt!! (nieuwe zwnagerschap)

Dikke knuffel!!! bedankt voor het meeleven met mij, jullie waren echt schatten!

Groetejs,
    Miranda

11. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Muppet, wat vervelend dat tess ws een helmpje moet! Voor de lange termijn wel fijn als het opgelost wordt, maar kan me voorstellen dat je er met de zomer op komst niet echt op zit te wachten.

12. sweetchocolate

Jayden is ondanks pap vanaf 2 uur aan het spoken. Alweer. 7 nachten inmiddels is hij steeds vroeger aan het komen en de pap werkt daar niet tegen. Dus wij stoppen met de pap. Hij is weer aan het krijssen. Zoals het iedere nacht gaat. Blij dat ik niet werk want had het niet aan gekund

13. Tese

Tese Niet meer actief

Lauwie dat is idd hetgeen waar ik tegenop zie. Dat ze met die warmte de helm opheeft.

Sweet jammer dat Jayden een periode heeft dat hij in de nacht wakker word. Hier zou het voor mij niet uitmaken als dat gebeurt. Man en ik hebben een afspraak die prima werkt. Ik geef de laatste fles om 23.00 uur en dan gaat hij rond 22.30 naar bed. Als ze dan in de nacht komt gaat hij eruit. Zo krijgt hij wel iets meer slaap dan ik aangezien ze bijna nooit komt maar dan laat hij me in het weekend een uur of twee langer liggen.

14. sweetchocolate

Zo nu tijd om op iedereen te reageren.

Geloof Juudje, ik zou de Puck al gaan afbouwen als hij probeert te draaien. Je kan het beter voor zijn.

Antares, ik wens je heel veel succes met je zwangerschap. Ik hoop dat alles goed gaat met het brusje van jullie dochter.

Heb de autokoper afgezegd. Daarna nog 2 kopers. 1 via de mail. Die wou zaterdag avond tussen 7 en 9 komen kijken. Ben nogal terughoudent met verkoop auto en mensen die gelijk alle papieren en auto mee willen als postkantoor gesloten is.

Mijn vader heeft zelf gebeld gister. Hij zei uit zichzelf sorry. Nog nooit uit zijn mond gehoord. Denk dat het indruk heeft gemaakt dat mijn moeder zei dat het waarschijnlijk laatste keer was dat hij Jayden zag.

Afgelopen nacht had Jayden gewoon dorst. Hij heeft wat diksap gekregen en ligt nu nog te slapen.

15. Tese

Tese Niet meer actief

Antares je hebt groot gelijk hoor! Concentreer je maar lekker op je zwangerschap en geniet met volle teugen meid!

16. sweetchocolate

Die afspraak hadden wij ook Muppet, alleen is dat verwatert:(

Jemig, dat men zo met serieuze sollicitanten om wordt gegaan zeg. Hema heeft nog niet gebeld. Gister gebeld, om 15:00 uur, ja mevrouw, zei medewerkster, u wordt door de man voor 18:00 uur terug gebeld. Deze betreffende man moet nog steeds terugbellen.

17. Tese

Tese Niet meer actief

Ik zou nu gewoon nog een keer bellen maar het klinkt niet hoopvol.

En als die afspraak verwaterd is kun je hem weer aanscherpen hè.

18. sweetchocolate

Nee, klinkt niet echt hoopvol. Net voor ik je berichtje las, heb ik gebeld. Die beste man is er niet. Ze heeft een briefje gemaakt dat hij 2 keer had beloofd terug te bellen, maar 2 keer zijn belofte niet is nagekomen. En nog een aantal dingen. Nou ja, we zien het wel. Ik verwacht er alleen niks van. Ik denk dat hij toch niet terug zal bellen.

Klopt, zulke dingen zijn er om op te rakelen;) Ben er ook weer een tijdje mee bezig. Maar goed, lukt niet altijd even goed, maar ja.

Vandaag is mij ten oren gekomen dat ik met mijn, niet afgeronde, SPW3 opleiding als gastouder mag gaan werken. Wel na het volgen van eventuele cursussen. Ze stuurt mij een informatiepakket en volgende week belt ze mij op om te vragen of er nog vragen zijn. En om, indien ik dat wil (en dat wil ik), een afspraak te maken voor een gesprek bij het bemiddelingsbureau:D

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sweet dat klinkt ook weer positief als dat zou kunnen lukken als gastouder:D

S heeft gisteren ook zijn 3e spuitjes gehad en had net 38 graden verhoging , heb hem een zetpil gegeven en hij ligt nu lekker te slapen.

20. Tese

Tese Niet meer actief

Kijk dat is mooi Sweet! Heb je nog wel slaapkamers over? Want dat is een vereiste om gastouder te mogen worden hè.

Aahh arme s. Hopelijk gaat het snel beter na zijn prikjes.

Deel Deze Pagina