JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    OW: Bah prikjes, hier maandag weer voor de derde keer :(
    Sweet spoken is niet leuk, hier worden de nachten juist weer langer gelukkig. Ga je stoppen met pap geven?
    Antares geniet van je zwangerschap!!!
    Juddje hier ook regelmatig de banenenpose, geen puck dus kan je daar niet over adviseren. Maar je kunt altijd een slaapzakje proberen toch?
    Muppet vervelend van het helmpje maar kan me voorstellen dat je er toch voor kiest. Het is maar een zomer voor een mooi rond bolletje.

Zeg meiden ik mis besmeurde-snoetjes-foto's!

2. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Klopt, weet ik. Plus een heleboel andere eisen waaraan ik moet gaan voldoen.

Er is nog een kamer over, alleen die staat nu nog vol spullen. Maar kan ook bij de mensen gewoon thuis. Wat volgens mij voor haar de bedoeling was. En ook makkelijker is. Is namelijk gastouderbureau in Woerden en de meeste ouders wonen ook in Woerden. Vandaar. Maar zo wie zo, hier kan het ook wel die opvang, alleen dat wordt dan verbouwen. Of alleen kindjes opvangen als Jayden op KDV is.

Belt mijn vriend, ik dacht dat het HEMA wel zou zijn. Niet dus. HEMA belde toen ik aan de telefoon was. Voicemail is ingesproken. Hij belt mij tussen 5 en 6. Jaja, dat kennen we. Hij belt dus niet, weet ik nu al.

Arme S. Is zijn koorts al gezakt? Hier ook met 3e prikjes koorts.

Juju, ik weet nog niet of ik ga stoppen met de pap. Want na de diksap heeft hij tot 8:15 geslapen (vanaf 21:45 uur start laatste voeding). Moeilijk dus.

3. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Juju: Hier een schoonmoeder die zo is! Heel vermoeiend!

@Lauwie: Volgens mij zei jij een tijdje terug dat Jort nog in de bak paste. Welk merk hebben jullie dan? Diede zit al bijna een maand in de wandelwagen maar is volgens mij niet veel groter. Ik denk dat hij nu ongeveer 72 cm is.

@Sweet: Nou, dat schiet niet echt op met de Hema! Wel jammer.
    Misschien is gastouder inderdaad wel iets! Ik heb er ook over na zitten denken maar heb toch besloten het niet te doen. Lijkt mij wel leuk!
    Vervelend, dat gedoe met je vader. Sterkte en dikke knuffel!
    Laat je niet kennen!

@Muppet: Wat balen dat Tess waarschijnlijk een helmpje moet. Hoe lang moeten ze die meestal dragen?

@Glimworm: Zo, Collin doet het goed!

@Juudje81: Zo leuk dat je zoontje weet wat hij moet doen als hij onder water gaat!

@Antares: Ik snap het goed. Geniet lekker van je zwangerschap en ik hou je in de gaten :D!

@Onswondertje: Ik hoop dat S. lekker slaapt en straks koortsvrij is!
    Spannend dat jullie bijna op gesprek gaan voor een tweede!!!!

Spiegel: Vorige week vond hij het hartstikke leuk en zat hij gekke bekken te trekken, nu wordt hij verlegen van zichzelf en kruipt hij zowat in mij! Maar dan toch meteen weer kijken uit nieuwsgierigheid om vervolgens weer verlegen te worden :)!

Omrollen: Hij begint het te proberen maar blijft inderdaad ook steken door zijn armpjes!

Hebben jullie ook een gefrustreerd kind wat graag wil zitten? Hij is verder hartstikke lief en rustig maar wil de hele dag door zitten. Hij komt best hoog met zijn hoofd maar met de rest natuurlijk niet. Ik help hem soms wel omhoog maar kan niet de hele dag door bezig blijven en dan raakt hij gefrustreerd. Maar wel een grappig gezicht en dan dat geluid wat hij maakt....Een soort oerbrul haha!

Hier beginnen we vandaag op aanraden van de diëtist met zijn eerste groentehapje. Het wordt gepureerde wortel!
    En Juju, ik zal een foto plaatsen :D!

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Eerste hapje met courgette op vakantie:D
    Niet helemaal besmeurd heb nog eentje maar hij zit niet helemaal vol;)

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    En nog een

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Moosey hier idd ook een mannetje wat helemaal gefrustreerd raakt omdat hij niet de hele dag mag zitten en optrekken.
    Op zijn buik liggen is nog steeds een ramp vind hij afschuwelijk.

Ka vond het geen ramp ;)

7. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @OW: Eet hij al echt of is het meer een beetje proeven tot nu toe?! Wel lief om te zien!
    Buik vindt Diede inmiddels wel leuk maar durf hem er nog niet te lang om te laten liggen, ook omdat hij de laatste tijd elke dag wel een keertje spuugt.
    Snap er niks van, dan heeft hij tot vorige week nog nooit gedaan!
    Gelukkig is het maar een beetje. En dan dat hoofd als er wat melk terugkomt.... Smaakt natuurlijk hartstikke vies!

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier is buik nog steeds favoriet.. ook in het water. En zitten/staan/optrekken = gaaaf!

*Dol op foto's*

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Mooosey groenten is proeven.
    Fruit gaat op vind hij heerlijk hihi

10. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    ik zal zo ook even fotos plaatsen van isabel haar fruithapjes hihi.
    ze heeft er net weer 1 op, ze zat er mee te spelen ze deed elke keer pfffft zodat het alle kanten op vloog en lol dat ze had:p

11. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Jaaah, Moosey, heel herkenbaar van de spiegel. Jayden kruipt ook heel erg verlegen naar mij toe. Om vervolgens weer heel nieuwsgierig in de spiegel te gaan kijken om vervolgens het hele riedeltje opnieuw te doen:D Heerlijk! Waarom heb jij besloten om geen Gastouder te worden als ik vragen mag?

Hier ook een gefrustreerd kind ja, als hij niet mag zitten. Maar niet altijd. Nu bijvoorbeeld ligt hij heerlijk onder de babygym te spelen. Hij heeft alleen niet door dat de beestjes er niet vanaf kunnen. Hij zit eraan te trekken en te doen;) (heb een fabeltjeskrant babygym). Soms heeft hij het wel door en zit hij er tegenaan te slaan. Als Jayden ligt, pakt hij mijn vingers en wilt zich nu ook vanuit lig optrekken. Al heeft hij nog niet zo heel veel kracht, dus vaak moet ik wel iets mee trekken. Maar dan komt er wel een hoop plezier. En in bad, daar als hij erin zit, dan zet hij zich af tegen de rand zich naar achter te laten vallen zeg maar. Dan komt er ook een hoop lol vanaf.

Leuke foto's Ons Wonder! Lukt het vanaf een lepel eten?

Yes, er komen meer eerste-hapjes-foto's. HEERLIJK, EINDELIJK!

Ben door de Aldi (supermarkt) gebeld. 25 mei heb ik daar een sollicitatiegesprek op een locatie bij (niet in filiaal).

12. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    hier wat fotos van net van het fruithapje, ze kan heel netjes eten maar begon daarna dus te spelen met als resultaat overal spetters hihi.

13. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    niet stoppen ik wil meer!! (moest even nieuwe gaan maken hihi)

14. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    en toen we klaar waren zag ze er zo uit door het spelen ;)
    het zit zelfs op der oogje hihi

15. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Naomi: Wat leuk! Hoeveel eet ze nu per dag?
    Ik begin met één eetlepel. Kan ik na een paar dagen meer geven als Diede daar om vraagt?
    Vervang je al een fles (borst :)) door groente- of fruithapje of is het nog extra bij de voedingen die ze al kreeg?!

@Sweet: Ik vind het toch te veel verantwoordelijkheid en moet eerlijk zeggen dat ik niet op een druk kind zit te wachten terwijl ik het zo getroffen heb met een rustig kind.
    Ik had informatie ingewonnen omdat ik op dat moment mijn huidige werk niet zo leuk vond en ik graag alleen maar bij Diede wilde zijn maar dat gevoel is weer een beetje gezakt :)!

16. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Naomi: Krijgt ze trouwens hele blonde haartjes?!

17. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @moosey: ik denk donkerblond net als mijn man en ik ;)
    ik ben gelijk begonnen met 1 ijsblokje, dat at ze wel niet op de 1e keer maar de 2e keer al wel!
    ik geef het tussen 2 voedingen in ze heeft om 1 uur een (pap)fles gehad en net dus een fruithapje ze zal nu waarschijnlijk rond 5 uur weer willen eten denk ik.
    ik heb toevallig van de week een schema per post gehad met het opbouwen van een fruit/groente hapje ik zal het even hier weg zetten voor je!

altijd normale hoeveelheid melk geven staat er, tussen 2 melkvoedingen in en 1x per dag
    dag1: 1-2 hapjes
    dag2: 2-4 hapjes
    dag3: 2-5 hapjes
    dag4: 5-7 hapjes
    dag5: 7-10 hapjes
    dag6: 10-15 hapjes
    dag7: 15-20 hapjes

week 2: 20 hapjes (1 potje ong.) en 2 x per dag

een schema voor een kindje van 4 maanden kan als volgt zijn staat er:

ontbijt: 200 ml fles/borst met rijstebloem
    tussendoor: 1 potje fruit
    lunch: borst of 200 ml fles
    tussendoor: borst of 200 ml fles
    avondeten: 1 potje groenten
    voor het slapen: borst of 200 ml fles met rijstebloem

het is maar een schema he! maar zo staat het hier in het boekje

18. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Super bedankt!
    Ik had al wel wat folders maar had niet een goed voorbeeld!
    Hoeveel hapjes is één ijsblokje dan?
    Mooie kleur blond heeft ze!

19. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    1 ijsblokje is een hapje of 5 denk ik (ik tel ze eigenlijk niet)

ik had van de week een foldertje gekregen van nutricia en daar staat het allemaal in ;)

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Dat foldertje heb ik ook gehad :)

Deel Deze Pagina