@Goofy: Jee zeg. Gaan ze er nog verder onderzoek naar doen waar het vandaan komt? Babyboom!! Verheug mij er heel erg op! Vandaag bij het cb geweest. 70 cm en 8,5 kilo! Gaat goed dus. Prikjes vielen ook mij. Alleen bij de tweede even kort gehuild (Diede dan, ikke bijna haha!). De ka zei dat het stoppen van de voetjes in de mond vaak pas rond 9 maanden is maar volgens mij loopt hij er helemaal niet zo in voor want ik las dat ze rond de 4 maanden hun voetjes gaan ontdekken. Maar alles was verder goed!
@Sweet: vrijdags is het altijd Pyke kijke! (xfactor) en nu woensdags de Bachelor, lekkere hersenloze programma's dus @ Moosey: hier begint de ontdekking naar de voeten ook al, hij kan er (nog)niet bij met zijn korte armpies dus dan grijpt hij zijn knieen vast of zijn kleding @ hier: ik had het puike idee om eens de garderobekast om te spitten; er kwamen 4 vuilniszakken met kleding die niet past of inmiddels verwassen is En nog houd ik een zeer gevulde kast over #waarlaatikhettoch?
@Glimworm: Maar hij is natuurlijk ook een maandje jonger dan Diede! Dat scheelt in deze periode best veel want Diede leert elke week wel iets bij. Ik heb toevallig van de week kleding op Marktplaats gezet. Maar heb er nu alweer spijt van. Van die zeurmensen die bieden en meteen willen weten of je het voor dat bedrag doet terwijl ik gewoon een paar dagen wil afwachten. En dan die onzinbiedingen van 1 euro... Voetjes in zijn mond is nog niet vaak hoor, hier ook liever handjes en doekjes. Hij heeft tientallen speeltjes maar een spuugdoekje blijft toch favoriet .
dank je wel sweet. zoals jullie zien is dit ook gebeurd, ik heb het erg druk met de kids wat ik zorg bijna weer helemaal voor allebei, maar ja dat vergt aardig wat. ik heb vandaag mijn eerste zenuwblokkade gehad, deed zelfs nog minder zeer als de vorige (in 2007) maar deze zenuw was het duidlijk niet. 17 en 27 mei nog 2 zenuwen en 19 mei arbeidsongeschiktheids gesprek. Ik ga ervan uit dat ik nu arbeidsongeschikt word verklaard totdat er duidelijkheid is over wat kan helpen met mijn rug en als dat naar ons idee zo goed is dat ik een beetje kan gaan werken, wil ik zelf eigenlijk een opleiding(omscholing) doen, in de winkel staan wil ik niet meer, dus wil kijken of ik een administratieve kant op kan dan. maar goed eerst maar eens de rug. ik zag geen reactie meer op de meeting dat er nog meer meiden mee willen.. jullie zijn nog steeds van harte welkom!. Dus ik denk dat we kunnen uitgaan van vanaf half juli. dus kan ik dat rustig volgende week regelen. als het misschien iets beter wil, met alle blokkasde's en gesprekken, moet ik veel gebruik maken van opppas dus heb ik iets meer tijd
Hoi meiden, ik leef ook nog Over het lachen van baby's: Hier hoor ik ook voortdurend dat Gwen zo ontzettend veel lacht en ZO ontzettend vrolijk is, ze lacht echt om alles en enige wat ik zeg als mensen dat zeggen is: het is beter dat ze zoveel lacht dan huilt of chaggo is Ik ben 2 dagen geleden voorzichtig begonnen met fruithapje geven, ze wilde maar 4 hapjes, ze vond het ook niet echt lekker leek wel.. ze trok echt rare bekken en keek boos en zuur.. Ik weet nu niet of ik het iedere dag een beetje moet proberen of elke week.. aan het consultatie bureau heb ik ook niet veel, die willen dak pas vanaf 6 maanden begin:S Verder ligt Gwen los in bed onder een dun lakentje, want anders is het gewoon veelste warm.. maar ze draait dr hele bedje rond, ze ligt of horizontaal of met dr hoofd bij het voeten einde en met dr voetjes bij het hoofd einde.. wat kan ik doen? als ik dr met dat lakentje vastleg, weet ze zich toch los te rukken en gaat ze draaien, weet iemand hier iets op, tis wel een grappig gezicht, maar ik vind het toch ergens wel een beetje eng Mimi ik wou je heel veel sterkte wensne met de medicatie, rust lekker uit!! Eerst aan jezelf denken, wij lopen hier niet weg hoor
@ miricale slaapzak heeft e hier aan. Bij de prenatal heb je dunne. En overdag anders alleen in kleding...?
Mimi goed dat je aan jezelf hebt gedacht goedzo!! Ben benieuwd naar het gesprek wat je krijgt. Ik snap nu wel waarom S niet schaterlacht hij lijkt te veel op zijn mama: aldus direct de hik als hij een keer lacht. Tja dat is idd niet lekker Hier ligt hij wel onder een dun dekentje maar een laken durf ik niet. Heb gevallen gehoord dat het om het nekje zat door te veel ronddraaien. Idd een slaapzak is een goed idee.
Hey meiden, Wel teruggelzen, niet alles onthouden @slapen: R. heeft ook een slaapzakje aan. Dan draait ze nog, maar krijgt ze het in elk geval niet koud. @bijvoeden: hier tot 6 maanden niet. Ze doet het nog prima op BV. @ontwikkeling: ook hier zijn de voeten ontdekt! Ze pakt ze echt gericht vast, maar stopt ze nog niet in haar mond. Inderdaad wel al het andere wat voorbij komt gaat in het mondje. @groeien: R. is nu 60 cm en 5035 gr. Ze is de afgelopen twee weken maar 15 gr. aangekomen. Waarschijnlijk komt dit door de chemo... Zolang ze niet afvalt en de lijn blijft stijgen (hoe langzaam ook) hoeven we ons geen zorgen te maken. Gisteren is er weer bloedgeprikt en R. haar Hb is weer aan de lage kant. Ik heb vanmiddag een belafspraak met de VU dus het is even afwachten of ze er iets aan willen gaan doen of nog een weekje aankijken of het vanzelf verhoogd. @ ego: ik zit er geestelijk af en toe helemaal doorheen. Gisteren kwam het er uit in een schreeuwbui tegen mijn man. Over iets stoms als dat hij niets doet in huis, terwijl hij juist heel veel doet. Ik merk dat de verzorging voor R. me soms best zwaar valt. Het gevoel gebonden te zijn aan haar en haar schema. Aan de andere kant houd ik zoveel van haar dat ik mezelf helemaal wegcijfer. En dat begint nu te knagen... Daarbij komt dat ik me stierlijk verveel op mijn werk, wat niet echt motiverend is. Dadelijk mag ik weer, mijn vader komt R. daar ophalen en past op vandaag. Hopelijk komen er wat leuke klanten, of kan ik internetten... Sorry voor dit niet zo vrolijke bericht
maartje meid, Rustig aan jij, je hebt ook al nog al wat moeten verstouwen in roos haar eerste maanden. vind het eigenlijk ook heel snel dat jij aan het werk bent, je kan gewoon aangeven dat het mentaal nog niet gaat he en dan gaje de ziektewet in heeeeeeel logisch als je kleine chemo krijgt en je zoveel ziekenhuis in en uit gaat, en ook echt geen punt. Pak je rust en denk ook aan jezelf, r. heeft niets aan een mama die zichzelf wegcijfert, jij bent haar voorbeeld van hoe een vrouw in de wereld staat en ik neem aan dat je wilt dat ze straks haar eigen niet wegcijfert voor de rest van de wereld , dus dat moet jij ook niet doen, hoe moeilijk soms dat ook is. ga 1 middag in de week iets doe wat JIJ leuk vind even stoom afblazen, naar de sauna, winkelen of gewoon weg met een boek/mensen kijken op het gras, strand, tuin, terras. Geef jezelf de tijd om je hier mentaal en lichamelijk doorheen te slaan en te verwerken wat er is gebeurd.!!!! Lieverd dat gaat niet zomaar, hier een meisje wat super goed gaat , maar een mama die nog steeds de eerste 2,5 week moet verwerken van haar vroeggeboorte en ziekenhuis en dat is normaal vraag maar aan hexje. die heefgt dat ook. laat staan wat jij moet verwerken.. lieverd echt geef jezelf tijd! en als het huis je op je nek zit huur iemand in voor 1 cx in de 2 weken bijv. word het grote spul gedaan. Ik heb ook reactie op mijn hulp in de huishouding advertentie op marktplaats. Voor 1 xper week 3 uur, dat geeft een heleboel rust als dat geregeld is. Goed is 120 euro per maand ong. maar dat besparen we welk op onze extra uitgaven. het is fruitjes tijd hier, shannon word er tegenwoordig wakker voor 11.00 fruity en 18.00 groente (ze eet bijna een half potje fruit en 3/4 groente) vind ze het lekkerst. We Zijn de lader van het fototoestel kwijt anders had ik jullie overstelpt met foto's. hoop dat we hem snel vinden. Nou meiden ik ga 2 kids fruit geven en tot sinas.
@mimi: bedankt voor je begrip. Ik heb soms het gevoel dat niemand het begrijpt... Mijn man werkt gewoon weer 40 uur, al vanaf een week na R. s geboorte. Hij heeft wel vrij voor de ziekenhuisbezoeken en gaat altijd mee. Maar is wel overdag weg uit huis. Ik werk zelf maar 2 keer 5 uur in de week, en vind he tlekke rom even weg te zijn. Maar de baan o-p zich is niet echt uitdagend. Praat jij met iemand over die eerste 2,5 weken en alles wat je dwars zit? Ik wil vrienden en familie er niet mee lastig vallen en bovendien voel ik me door hen niet begrepen... Misschien een professional? In het ziekenhusi zijn wel mensen met ervaring met andere ouders met een ziek kind, maar als we in Amsterdam zijn voel ik me altijd heel sterk, de dip komt thuis pas...
Maartje lieverd, Maak me echt zorgen om je Het is toch ook heeeeeeeeeeel normaal dat die emoties er eens uit moesten heh. Jullie hebben zooooveel meegemaakt Denk aan jezelf en idd als je zelf niet lekker in je vel zit dan is dat schema van R en die verplichting ineens zo zwaar. Doe het rustig aan misschien toch ff naar de ha voor even thuis te mogen blijven. Even weer op rust komen en proberen te gaan genieten straks van R als het weer beter met haar gaat. En den voel je die verplichting ook niet meer. Net zoals Mimi al zegt wat hebben jullie meegemaakt , ik het net als Mimi nog steeds zwaar met het couveuse gedeelte daarna de hersenvliesontsteking , daarna weer zh opname. Het is niet niks en je moet het allemaal een plekje gaan geven. Ook hier iemand die heel kritisch is op haar man en hij heeft zelfs tegen me gezegd dat ik enorm veranderd ben ( in mijn nadeel Althans ik geef constant commentaar dat hij niks goed doet ( ik vind persoonlijk dat hij weiniger doet als eerst) EN natuurlijk geeft hij dan ook het verkeerde antwoord waardoor ik nog bozer word. Neem de tijd voor jullie 2tjes ( en 3tjes natuurlijk) Het komt echt allemaal goed. En als je iets kwijt moet zeer zeker hier vertellen. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje Hele dikke kus xxx
Mimi we gaan ruilen van kindje. S vind groenten dus echt voor over te geven ( en doet hij ook wel eens letterlijk erbij hahah) Maar fruit gaat een stuk beter , al blijf ik erbij het Turkse fruitpotje vond hij lekkerder hahaha. En mijn liga met banaan en sinaasappel vind hij niet lekker Iig nu dan niet
ons wondertje . moet nog steeds wennen. hihi(geen elif) heel logisch dat hij dat NOG niet lekker vind. sinsappel is vers heel zuur voor de kleintjes. prak eens alleen klein beetje banaa.. waarsdch. vind hij dat lekkerder. appel schil je, kook je even zacht en dan pureren of prakken (peer zelfde en kan er ook bij) maar ik geef gewoon potje, die milde smaak krijg je alleen met bovenstaande of potje. straks bij 8 maanden heeft het zin om zelf te koken in mijn ogen, dan eten ze tenminste een hoeveelheid. en ehh ik hou shannon! hihi komt vanzelf datt hij avondmaaltijd gaat eten hier wou colin ook geenb groente. ik heb simpelweg tot 6,5 maand de groente achterwege gelaten, alleen bruine bnonen vond hij lekker. hij kreeg ewoon 2 x fruit op een dag. bleek later dat hij gewoon van veel smaak houdt . dus ik ben 8 maanden potjes gaan extra pureren en die wou hij wel met 6,5 maand.. maartje: je man heeft waarschijnlijk het verwerkt en nog door te werken.bij mannen gaat dat iets makkelijker. hier praat ik met martin, maar verder niet eigenlijk. martin is ook zo nuchter. tja het was nodig.. punt. ja dat weet ik ook wel maar dat betekend niet dat ik het niet moeilijk mag hebben, met dat mijn meisje alleen inhet ziekenhuis bedje lag, dat ze niet wanneer ze wou in mijn armen kon liggen. dat ze zoveel verschillende handen heeft gevoeld, dat ze niet kon weten gelijk wie papa en mama zijn, dat we geen kraamweek gehad hebben en niet rustig aan elkaar konden wennen terwijl we verzorgd werden. dat het toch spannend is hoe het gaat zeker als ze aangeven dat ze gedrag heeft van een 33 weken oude baby i.p.v. 35 weken. of ze het rs virus had. en simpelweg dat ze niet 24 uur per dag bij mama in de buurt was zoals het moet zijn. andere meiden die het ziekenhuisverhaal hebben mee gemaakt, praat erover met een vriendin, lucht je hart hier, praat met een psygoloog, schrijf het op. MAAR VOORAL GUN JEZELF TIJD. om het te verwerken. maartje in jouw geval zou ik zeker met een psycholoog gaan praten, die kan je helpen het op een rijtje te zetten en het stukje voor stukje te verwerken in een goede manier.
Hallo allemaal, Sorry sorry sorry dat ik er zelden tot nooit ben. Ik vind er gewoon echt de tijd nooit voor, zeker nu ik werk weer. Met mijzelf ging/gaat het ook niet helemaal lekker, alles wat er allemaal gebeurt is met Jenz komt er nu allemaal uit. Besef nu langzaam maar zeker wat er eigenlijk allemaal gebeurd is en komen er weer dingen naar boven die ik weggestopt had om maar te "overleven". Door veel te praten, ook met mijn begeleidster, moet ik daar rust in gaan vinden. Met Jenz gaat het overigens erg goed. Vandaag voor controle bij de fysio geweest en zijn ontwikkeling zit helemaal gemiddeld. Dat terwijl hij van onderaan kwam, dus ben supertrots op hem. Hij groeit ook erg goed, zeker van alleen de papflessen die hij nu nog krijgt. hahaha Het is echt een heerlijke lachebek geworden. Hij wil het liefst de hele dag staan, de fysio verwacht dan ook dat hij vroeg zal gaan lopen. Ze vermoedt zelfs dat hij het kruipen gaat overslaan. Vandaag is hij alweer 5 maanden, pfff wat gaat het toch hard. Ik ga verder niet reageren op iedereen gezien het late tijdstip en ook omdat het bijna onmogelijk is om het allemaal bij te lezen. Ik probeer echt om weer vaker te komen en wat meer tijd voor jullie vrij te maken. Liefs Wendy en Jenz Bekijk bijlage 150809
@wen: wauw wat een hele knul al!! goed dat je er over praat! het is ook allemaal niet niets geweest... ik ga gauw aan het werk! fijn weekend meiden!
meiden ik heb de data dat van wen gekregen dat ze niet kan 5 juni-17 juli. Ik ga na het weekend kijken wat wel en niet kan. Wil dit weekend even zoveel mogenlijk internetloos. dus tot volgende week.
Lieverds, Dank voor de lieve woorden. Het helpt echt. Ik weet heel goed dat ik aan mezelf moet denken, en probeer dit ook echt te doen. Mijn man en ik plannen nu gewoon minimaal 1 dag per maand in dat we iets leuks gaan doen met z'n tweeen. Ook heb ik het voornemen met een psycholoog of maatschappelijk werker te gaan praten. Al is het maar om mijn hart te luchten aan een onpartijdig iemand. En mijn onvoorwaardelijke liefde voor ons prachtige meisje houd me zeker overeind. Zij heeft mij nodig, en ik haar net zoveel. Natuurlijk is alles niet supersnel opgelost en beter, maar de dip van twee dagen geleden is weer over. Het gaat echt in een golfbeweging, dat erken ik nu. Dus ook als het goed gaat weet ik dat ik er iets aan moet doen. Vanmiddag heb ik een vrijgezellenfeestje en past mijn man op. Lekker even de zinnen verzetten. Allemaal een heel fijn weekend met jullie kleintjes!