JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

#2481 sweetchocolate, 14 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 mei 2011
    I'm back. Na een dagje dat vriendlief thuis was vanwege zijn verjaardag (zondag vieren we het pas hoor). Die eist ook de nodige aandacht op;) (Was overigens wel gezellig gister hoor).

@ Slaapzak: Hier ligt Jayden ook in een slaapzak. Meneer schuift nogal in bed. 's Nachs doe ik ook geen laken over hem heen; het is 's avonds 20 graden nog op zijn kamer en als ik de volgende morgen weer op zijn kamer kom is het er 19. Met raam open en rolluik dicht. Heb alleen 's ochtends rolluik dicht. Maar de warmte wilt nog niet echt super uit zijn kamertje. Zal wat worden als het hoogzomer is.

@ Bijvoeden: Vandaag begonnen met potje olvarit banaan. Hij vond het lekker! Wist eerst niet zo goed wat hij ermee moest. Slikte ook maar moeizaam en liet het dus uit zijn mond lopen, maar ging steeds beter. Op een gegeven moment had hij er na een ergens tussen kwart en half potje genoeg van en liet het er weer uit stromen. Weet niet hoeveel hapjes hij heeft gehad. Maar hij kreeg maar kleine hapjes, niet gelijk zo'n grote hap van zijn lepel.
    Heb nog aantal vragen...

Geven jullie bijvoeding dat al kant en klaar is, of maken jullie het zelf?
    Heb nu de kant en klare potje gegeven (banaan). Maar ik wil eigenlijk zelf alles klaarmaken (gevoelskwestie). Maar met fruit gaat dat natuurlijk niet; je kan fruit eigenlijk niet invriezen. Maken jullie kleine porties klaar voor 24 uur? En wat doe je met de rest van het fruit? Want denk niet dat Jayden binnen 24 uur straks een hele appel op eet, of een hele peer etc.

Groente kan je wel invriezen, toch?

2. sweetchocolate

Antwoord al via de google gevonden, niet meer nodig dus:)

3. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @sweet: je hebt je antwoord al maar fruit kun je prima invriezen ;)
    ik maak alles zelf! ik pureer het en doe het in ijsblokjes ding, dat is makkelijk te doseren en ook nog zo ontdooid ;)
    ik heb vandaag weer aardappels, wortels en gecombineerd gepureerd en ingevroren.
    maar ook meloen, peer, appel/banaan gaat heel goed.

4. sweetchocolate

geef je al combi? Of had je alle smaken fruit/groente al uitgeprobeerd? Of kan ik dat nu ook gewoon proberen?

5. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    het fruit dat ze nu al vaak gehad heeft combineer ik inderdaad.
    hetgene wat ze nog niet of bijna niet gehad heeft krijgt ze nog puur en dan een paar dagen achter elkaar.

als jij bijv. banaan en appel al vaak geprobeerd heb kun je die goed mengen hoor ;)
    hier is meloen/peer erg favoriet!

net 1e keer weesten babyzwemmen :D isabel vond het geweldig!! ze is nu helemaal kapot en viel acuut in slaap toen ze in de maxi cosi lag hihi.

6. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    een man in het zwembad dacht trouwens dat isabel maar 4/6 weken oud was!!!!! ze stonden met hun mond vol tanden toen ik zei dat ze 4,5 maand dus 20 weken oud was hihi.
    ze is niet erg groot, en slank maar je kunt toch wel duidelijk zien dat het geen minibaby meer is hihi.

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Sweet je kunt natuurlijk ook zelf de rest van het fruit eten :)

Knuffel voro de meiden die het moeilijk hebben..de verhalen hier zijn ook erg heftig en kan me voorstellen dat dat er allemaal uit moet!

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sweet wat leuk die foto:D
    En wat goed dat hij het lekker vond:D

Naomi wat leuk dat zwemmen:D
    Lijkt me geweldig hihih hier nog ff wachten ivm zijn nierkelkje en kans op urineweginfecties.

Die pendel van ons moeten maar niet uitkomen althans dat de kindjes maar vroeger mogen komen heh:D

Ik ben nu al helemaal nerveus aan het worden voor het gesprek terwijl het nog 1.5 maand is.
    Begint ook erg te kriebelen als ik eraan denk hihi.

9. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @OW: haha ja dan moeten de 2e al lang in onze armen hebben hoor! daar gaan we voor hihi.

gelukkig gaat de tijd snel, dan kunnen we snel weer echt gaan klussen hihi.

10. glimworm

glimworm Niet meer actief

haha je bent me voor!

Wij hebben juist een blender voor kerst gevraagd om zelf fruithapjes te maken als het zover is. Ik wil graag alles vers doen, ik hoop dat ik dat ook volhoud en wat ik over hou eet ik lekker zelf op, kan geen kwaad wat etra vitamientjes naar binnen te werken.:D

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hallo meiden,

hier een mama vanb het makkelijk tot ze gewoon mee eten, ik doe potjes . banaan prak ik straks nog wel eens met beetje klaargemaakte voeding/water en komkommer mag ze van mij aan sabbelen stkje in de lengte snijden dat het net in het mondje past. verder potje, ik heb genoeg aan het zorgen voor de twee ga niet meer als noodzakelijk in de keuken staan.

hier gaat het op mijn medicatie erg goed, vanavond, woe. ochtend en woe. avond gesprekken voor hulp in de huishoudeing. ben benieuwd, heb het idee dat degene die woe. ochtend komt het beste voegt(qua tel. gessprek).

colin slaapt niet meer tussen de middag, het was elke avond spoken tot half elf. nu is hij om 5 a 6 uur erg moe een gaat dus rond 7 uur naar bed.

12. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @mimi: krijgt ze nu al komkommer??
    fijn dat het met medicatie beter gaat!
    en hopelijk wordt 1 van die gesprekken wat, zal wel fijn zijn voor je.

hier morgenochtend weer een sollicitatie gesprek :)
    ja ik weet het werk hier nog maar 1,5 maand hihi, maar heb nu 0uren contract en ik kan daar waarschijnlijk 16 urencontract krijgen! en aangezien we andere auto, ander huis en een brusje willen is wat vastigheid wel lekker hihi.

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ja om op te sabbelen he, dus geen stukken ofzo ze sabbelt de nk ik zo'n 2 a 3 mm rondom aan vocht eruit. zal even foto plaatsen zo

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Naomi heel veel succes!!

Mimi ben blij te horen dat het wat beter met de medicatie gaat:)

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Seyhan heeft goede zin

16. sweetchocolate

Mimi, gelukkig dat het op de medicatie nu goed gaat. Succes met de gesprekken!

Naomi: Spannend! Zal voor je duimen. Bij wat voor werk in het?

OW: Wat zei de Pendel dan? heb ik wat gemist?
    is Seyhan lekker vrolijk vandaag?

Pendel: Hier ook maar aan gevraagd. Ben benieuwd.

Zo, weer voorraadje fruit in de vriezer gezet. Eentje al eruit gehaald voor morgen. Mama vind peer zelf ook wel erg lekker;) Wist niet dat ik peer lekker vond eigenlijk. Nu dus wel. Pak ik ook gelijk wat vitamintjes mee.

Vandaag Jayden's derde dagje banaan. Zelf gemaakt, niet uit potje en met een kwart liga erdoor heen (weet iemand hoeveel er door heen moet/mag?). Volgens mij vond hij dat wel heel erg lekker; Hij pakte (lees: Greep) mijn hand vast met beide handen en deed het richting zijn mond zodra hij de lepel in beeld had. En wild van enthousiasme trappelen met zijn beentjes. Haha. Volgens mij vind hij banaan echt heel lekker. Lekkerder dan gister en de dag daarvoor. Op naar morgen!

Ook Jayden heeft een goede dag vandaag.

17. sweetchocolate

Zie nu pas de foto, of had je die net toegevoegd? Leuk, hahaha, geweldige foto. Vrolijke Seyhan:)

18. sweetchocolate

Stomme, domme ik! Lees nu pas op de verpakking van de Liga; Met zeer laag glutengehalte. Bevat Soja. Kan sporen bevallen van tarwe, ei, melk en sesam:( Ow gosh, arme Jayden. TOt nu toe heeft hij niet gereageerd en heb ook niet veel erin gedaan. Maar toch. En we weten ook nog steeds niet zeker of het KMA is. Pfff, hopen dat hij niet reageert. Dat wat in de vriezer zit, gooi ik maar weg. Zit ook verkruimelde Liga in (niet allemaal).

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Oei Sweet, ik meen dat er niks van gluten in zou zitten fijn hoor:(

De pendel zei voor mij januari 2013 en voor naomi maart 2013 is wel erg lang heh;)

Heb wel van iemand anders nog juli 2011:D

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hij zit overigens in zijn 19 weken sprong.
    * Fijn!!* qua slapen dan want hij wil alleen maar op mijn schoot tegen me aanliggen en dan valt hij zo in slaap.
    Ik knuffel heel graag met hem hoor:D
    Maar iets in huis doen word moeilijk dan ;)

Deel Deze Pagina