JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi83

mimi83 Niet meer actief

#2541 mimi83, 18 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 mei 2011
    heel even een kleine correctie in feite Mag bijvoeding en word zelfs geadviseerd door een aantal kinderartsen vanaf 4 maanden, bij borstvoeding is het verstandig te wachten tot 6 mnd. omdat je anders misschien het immuumsysteem via borstvoeding teniet doet.

Het CB heeft een ADVIES functie je hoeft NOOIT te doen wat hun zeggen en ze mogen je adviseren iets te doen of niet te doen maar je hebt nooit goedkeuring van hen nodig. ;)

Zoals ik zei het is een eigen keuze, bijvoeding , maar even iets rechtzetten wat (sommige) cb' s graag in stand zou houden, ze schrijven de wet dus niet voor, ze mogen adviseren en of jij hun volgt is VOLLEDIG jouw keuze.:D:D:p

kinderartsen, raad van kinderbescherming, huisartsen e.d. kunnen dat dus wel, die moet je volgen natuurlijk in overleg. Het is dus ook niet zo (da's een ander spookverhaal) dat als je het cb niet volgt en hun vinden het niet leuk wat je doet, ze direct de raad van kinderbescherming achter je broek aan sturen.Zo lang jij je kind niet slaat, verbaal mishandeld e.d. hebben ze niets te vertellen over welke voeding e.d. je geeft als het maar voeding krijgt..:D:D

2. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Bedankt voor jullie bevestiging. Soms wel even lekker om die te krijgen.
    E groeit verder goed voor zover ik het kan zien. Moet over 2 week weer heen.
    Ik noem het cb altijd de Gestapo. Altijd wel wat, behalve de vorige de laatste keer, toen waren ze lief haha.

Ik ga mooi nog even wachten met bijvoeding totdat hij zelf aan geeft er klaar voor te zijn..

Even nog ter aanvulling op Mimi. Je bent helemaal niet verplicht om naar het cb toe te gaan. En ook voor de vaccinaties kies je zelf, dit hoeft ook niet.

Weltrusten

3. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    @mimi hoe gaat het nou met je?

@appie Finn slaapt op het moment 15 uur op een dag maar er zijn ook dagen bij dat hij meer slaapt. En ook ik krijg er commentaart op. Maar ja dat krijg ik bijna op alles. Of ik laat hem te veel slapen en dan weer te weinig. Ik kleed hem te koud of te warm. Geef hem te veel aandacht noem maar op pfff. Gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt. Ik twijfels ook wel eens van misschien slaapt hij te veel. Maar als ik zie dat hij er aan toe is tja wat moet je dan. Zelfde als dat hij al fruit krijgt. Tja tis te vroeg maar wat moet ja anders als hij anders snachts wakker word. Enige wat ze op het buro zeiden was ja hij krijgt een fles te veel. Maar ik kan mijn kleine niet de hele nacht laten huilen omdat hij nog zin heeft. Nou is hij vaak tussen 16 en 20 wakker en krijgt dan een beetje fruit en zijn fles en dan naar bed.

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Volgens mij is het algemene advies om te wachten tot 6 maanden met bijvoeding ivm risico op allergieen en de ontwikkeling van de darmen die met 6 maanden al een stuk verder zijn. Om diezelfde allergieen wordt aangeraden niet langer te wachten dan 6 maanden.

Hier wachten we in ieder geval, want uk heeft genoeg aan mijn melk (zit ook een max aan dus dat is anders dan flesvoeding).
    Hier trouwens op het CB een tang van een arts en een hele leuke wijkverpleegkundige :)

5. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Bijvoeden: Ik weet niet meer wat ik moet denken van eerder beginnen met bijvoeden. Ons werd aangeraden juist met 4 maanden te beginnen i.v.m. zijn eczeem. Maar goed, uiteindelijk bepalen we het zelf. We zijn wel met 4 maanden begonnen. Ach, bij het cb spreken ze iets uit en een paar jaar later komen ze er opeens op terug.

Laten huilen: Als Diede huilt uit het niks dan troost ik hem wel maar gisteren kon ik hem geen tel alleen laten of hij begon te piepen. Dan probeer ik wel even uit wanneer hij stopt met zeuren. Maar dat gebeurde dus niet haha! En toen ging ik weer voor de bijl.
    Maar ik heb wel gezien dat het kindje van mijn broer nooit alleen kon zijn (werd bij elk piepje opgetild) en dat probeer ik een beetje te voorkomen. Je kunt ze niet verwennen zeggen ze maar dat idee heb ik echt wel! Hij heeft alles dondersgoed door!

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ach uiteindelijk maak je idd zelf de keuze. Gelukkig maar trouwens.
    Haha Moosey ze kennen echt nog geen oorzaak en gevolg, alleen niet bij mama :)() wel bij mama :))). Staat trouwens los van waar je jezelf prettig bij voelt natuurlijk!

7. glimworm

glimworm Niet meer actief

ach ja ik noem het ook het consternatie bureau.
    Eerst word er (bij ons cb dan) op gehamert dat je precies voed volgens het rekensommetje, doe ik dat netjes, is Collin iets te licht en zeggen ze dat ik wel meer mag geven. vorige keer ook, ik krijg elke keer te horen dat ie meer mag, en ik me maar netjes aan het rekensommetje willen houden ;) ik zorg nu iig dat hij voldoende binnenkrijgt, en netjes biinen de groeilijntjes blijft. hij heeft gewoon meer nodig dan voorgeschreven staat in dat stomme rekensommetje.

@ hier: Is vanmorgen mijn digitale camera uit mijn handen gemept en gevallen. Total loss verklaard :(
    Ik wilde wel al graag een nieuwe, maar nu moet ik echt op zoek
    ik kan niet eens meer de laatste foto's en filmpjes eraf halen.

8. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    @glimworm dat is balen kun je niet naar een speciaal zaak misschien kunnen die je filmpjes en foto's eraf halen. Weet wel dat het met laptops enz kan.

@huilen. Hier begint de kleine soms hartverscheurend te brullen en als ik dan boven kom, moet hij lachen. Tja dan voel ik me soms wel beetgenomen.

@cb gelukkig weinig problemen met hun gehad, omdat hij bij de ka onder controle staat, behalve dat ze blijven zeuren over het feit dat de kleine een extra huisplooitje bij zijn billetje heeft. Heb het al een paar keer aangekaart bij de ka maar die zegt niets aan de hand.

9. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Juju: Volgens mij huilt hij ook vaak omdat hij bang is dat als hij mij niet ziet ik hem voorgoed heb verlaten. En dat vind ik toch best zielig dus troost ik hem maar weer :).

@Glimworm: Hier zijn ze erg aardig bij het cb. Ik heb nog nooit op- of aanmerkingen gehad.
    Maar hij is dan ook een charmeur en pakt de ka en verpleegkundige altijd in met zijn lach haha!
    Balen zeg van je fototoestel. Echt hopen dat je de foto´s en filmpjes niet kwijt bent.

@Eyes:Een extra huidplooitje? Maakt dat uit? Diede heeft heel veel extra plooitjes ;).

10. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Gisteren heeft Diede voor het eerst courgette op (met wat rijstebloem en melk). Hij vond het vooral leuk om alles weer uit te spugen. En niet omdat hij het vies vond maar hij vond het een leuk spelletje :)!
    Zie ook zijn eerst echt puistje haha!

11. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Thumbs up! Ik ben er helemaal klaar voor hoor mama!

12. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Jeetje, wat schrijven jullie veel als ik er even een dagje niet ben. Haha.

Bijvoeding: In Nutricia folder staat zelfs dat bij een (verhoogde kans op) allergieen je gewoon kan starten met bijvoeding (indien je kind hieraan toe is) met 4 maanden. Je moet alleen wel hetzelfde langer geven dan bij andere kindjes die niet dat risico hebben op een allergie. Jayden had ook niet meer voldoende aan een liter dus zijn begonnen met bijvoeding. Gister bakte hij er alleen niks van, maar toen had hij wel voldoende aan bijna een liter zonder bijvoeding. Met zijn banaan zat hij gister alleen maar mee te spelen (wel geprakt natuurlijk).

"Driftbuien": Heeel herkenbaar. Laat hem altijd maar 10 minuten zijn gang gaan en daarna pak ik hem toch echt wel op.

Jayden heeft iets nieuws, echt omhelzen en er dan keihard om gaan lachen als je hem ook omhelst. Normaal slaat hij zijn armen wel om je heen, maar nu drukt hij zich steeds vaster aan je toe zeg maar (snappen jullie het?)

Gister bij mijn opa en oma geweest. Meneer wou niet slapen. Heeft wel als gevolg dat hij doodmoe is en de hele weg heel hard heeft liggen huilen. In de auto sliep hij zelfs niet! Bij thuiskomst maar de fles gegeven, die was zo leeg. Daarna op naar boven en toen moest hij me toch echt even stevig omhelzen en heel hard erom lachen. (Vanmorgen dacht ik dat hij mij wou omhelzen, maar hij wou gewoon heel hard aan mijn haren trekken, auw)

13. sweetchocolate

Hahaha, leuke foto's. Ow, speelt Diede ook het spelletje uitspugen. Hier ook erg geliefd.

14. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Appie: Sterkte met je oma! Wat erg :(.
    Veel slapen doet Diede soms ook wel hoor. Ze zullen het dan wel nodig hebben!
    Over bijvoeden hoor ik van sommigen dat het wel heel vroeg is en anderen doen het ook met 4 maanden. Ieder voor zich!

15. sweetchocolate

Sorry Appie, jou vergeten om heel veel sterkte te wensen met de aankomende tijd. Echt K situatie!

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Appie afschuwelijk van je oma.
    Heel veel sterkte!!

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Moosey geweldige foto's hihih wat een schatje!

18. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    @moosey Nou volgens hun kan er dan iets mis zijn met zijn heupjes. Als hij op zijn buik ligt zijn zijn beide billen niet even hoog that's all. Aangezien mijn zus en ik precies het zelfde hebben maak ik mij niet zo druk, maar geef het wel weer door aan de ka als we weer heen moeten. En verder wat een geweldige vent is diede toch ik ben fan ;)

@Appie ik wil je ook nog even heel veel sterkte wensen met je oma in deze zware tijd

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Eyesonly het is dus echt genetisch bij jullie met de heupen.
    Zou het idd gewoon ff melden bij de ka that's it';)

20. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Hoi meiden. Wat een leuke babyfoto's en die hapjes foto's zijn ook super!!

Wat zouden jullie doen? D. die drinkt super goed bv. Zit gelukkig nu op om de 4 uur voeding. Scheelt mij weer een hoop tijd op een dag. Was hiervoor alleen maar aan het voeden. Sinds afgelopen week slaapt hij steeds 'bijna' en soms helemaal door. Dus dat is ook lekker.

Hij groeit keurig. Hij hapt steeds met zijn mondje. Hoort dit erbij of zou dit betekenen dat ik hem wel kan bijvoeden? Of zou dat 'zonde' zijn ivm bv. In de familie komen geen allergieen voor!

Deel Deze Pagina