JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik vind Nutricia nou niet de meest objectieve informatiebron ;) Maar goed genoeg daarover, ieder maakt zijn keuzes.
    Marije als je kleintje genoeg heeft aan borstvoeding zie ik geen reden om al met bijvoeding te beginnen. Voordeel van borstvoeding is ook dat ze daar niet teveel van kunnen krijgen, dus als D. meer honger krijgt kun je hem altijd je melk bieden.
    Staat los van je eigen keuze daarin. Als je graag wil beginnen met bijvoeden dan moet je dat doen. Zou me niet laten leiden door smakgeluidjes van je kindje. Ik bedoel mijn kindje wil graag staan, dat betekent nog niet dat hij er werkelijk aan toe is om te staan, begrijp je wat ik bedoel? Smakgeluidjes zegt niets over of je kindje klaar is om al echt te slikken en de darmpjes om het te verwerken. Maar nogmaals, genoeg erover, ieder zijn keuze :) (ik heb makkelijk praten zonder melklimiet)

Appie sterkte met je oma meis.. klinkt heel heftig en zwaar. Ik ben zelf twee jaar geledne mijn oma verloren en vond dat heel zwaar (alvleesklierkanker). Sterkte!

Moosey wat een heerlijke kerel hebben jullie toch, ge-wel-di-ge foto's!

2. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    bedankt juju.

Opzich vind ik het ook prima om te wachten tot 6m. Alleen mijn moeder en oma zeggen weer. Ik gaf dan en dan al wat extra voeding. "Jullie mankeren toch ook niets".
    Doe het ook liever op mijn eigen manier. Ik wilde zo'n beetje rond 5 maanden beginnen met hapjes.
    Door al die meningen van anderen begin je wel eens te twijfelen.

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    herkenbaar, hier ook!
    Mijn moeder vond het echt gestoord dat ik 6 maanden borstvoeding wilde geven. Toen heb ik de gok gewaagd en de keer dat zij met uk naar het CB ging voor prikjes het haar laten voorleggen. Die zeiden: ja, helemaal goed juist! Sindsdien zeurt ze niet meer. Maar het is wel vervelend. Ik heb gewoon de behoefte niet om nu eten aan mijn baby te geven, zou prettig zijn als anderen dat gewoon accepteerden he :)

4. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

Maartje sterkte meid!!
    Slaapzak: ik zal van de week even kijken voor een slaapzakje, ze draait zich nu al op dr buik via de spijlen van dr bed, en dan word ze hysterisch omdat ze zich niet terug kan draaien..
    Ik vind het toch te link worden..

Verder heb ik vandaag een demonstratie voor baby massage gehad, ze heeft Gwen als voorbeeld gebruikt, en ze vond het heerlijk!
    Ze viel zelfs in slaap:p
    Het CB zat te zeiken, omdat Gwen veel slaapt, en lang ook.. vooral savonds.. rond 21:00 gaat ze naar bed, en dan word ze rond half 10 wakker.. ik ga dr ook niet wakker maken, als ze honger heeft komt ze vanzelf, ze krijgt wel gewoon iedere dag 4 voedingen, ze is een paar dagen niet lekker geweest en toen kreeg ik er niet meer dan 3 flesjes in.. ze is wel geod aangekomen, soms snap ik dat kut CB echt niet hoor... *sorry voor mn gezeik en taalgebruik, maar ik word er ZO moe van, van al die betweters, ik zie mn meisje tog 24/7 dus ik weet dan toch heus wel wat wel en niet goed is?*

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wat een onzin, als je kindje veel slaap heeft moet het toch slapen?! Wat is daar nou weer mis mee?!

6. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Miracle, zie het probleem ook niet, aangezien Gwen wel voldoende is aangekomen. Zegt CB daar nog wat over? Is ze misschien, naar hun idee, te weinig aangekomen? Als dat laatste het geval is, kan ik het mij enigsinds wel voorstellen dat ze lopen te zeiken. Maar als Gwen gewoon normaal is aangekomen en CB is daar wel tevreden over, zie ook ik het probleem niet.

Natuurlijk, als jij niet lekker bent eet jij ook minder!!! Dat is normaal. Sorry hoor, niet naar jou gericht. Maar meer om even een beeld te schetsen:) Een kind "moet" minstens de helft binnenkrijgen van wat hij/zij normaal in 24 uur binnen krijgt. Nou, en daar zal ze echt wel aankomen hoor als ik jou zo hoor.

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Cb heeft toch op alles commentaar heh pfff.
    Om half 2 heeft S zijn fles helemaal op van 180+6 , 1 uur later heeft hij nog een half bordje liga,sinaasappel en banaan opgegeten, ja hij eet het nu en graag hihih:D

Marije zoals juju al schreef heeft D nog genoeg aan bv is er niet een reden direct met bijvoeding te beginnen:)

8. sweetchocolate

Over bijvoeding: Ach, zolang Jayden er niet op reageert of er geen last van heeft...

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hee wat fijn dat hij het zo lekker vindt OW!

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ja eerst vond hij het niet lekker nu begint hij aan zijn slabber te zuigen als het niet snel genoeg gaat hihi

11. sweetchocolate

Whaha, geweldig. Leuk!

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    #2572 Omelet, 18 mei 2011
    Laatst bewerkt: 18 mei 2011
    Hij begint zijn moeders kookkunsten te waarderen :D ;)

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Haha straks broccoli ohw jeee hihi

14. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    heb niet echt terug gelezen meiden sorry!

de meiden die het nodig hebben heel veel sterkte!! (appie was het volgens mij...)

ik heb het echt giga druk pfffff. en word aankomende week alleen maar erger! zaterdag werken en verjaardag en zondag werken en mn eigen verjaardag vieren. dinsdag weer mn verjaardag vieren en donderdag weer een verjaardag en werken en vrijdag weer werken!
    morgenavond ook weer werken hihi.
    ik ga vrijdag mn taart alvast bakken dan hoef ik hem zaterdag alleen nog maar te vullen en te bekleden!

tussendoor weer ander werk gevonden! ik blijf veranderen haha nou ik hoop dat ik hier ff kan blijven hoor.
    heb nu bij een andere organisatie een contract voor 16 uur gekregen! dus vanmorgen meegelopen om te kijken of het van beide kanten klikte en dat was zo dus ik werd gelijk aangenomen :D
    en dat terwijl ik er vorige week geen hoop op had omdat ze toen tegen me zeiden dat ze sollicitatiestop hadden vanwege de vele aanmeldingen!

15. sweetchocolate

Naomi, ik wou al aan je vragen of je was aangenomen, maar je was me voor om te antwoorden. Leuk! In de thuiszorg? Krijg je wel vaste dagen? Jeetje wat werk je veel zeg! Haha, lekker.

Dames, vanavond Babyboom! Om 20:15 op nederland 1
    Maarten is vanavond thuis, dus zal morgen om 13:15 de herhaling wel kijken (en anders uitzendinggemist.nl)

16. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @sweet: haha ik werk niet veel hoor ;) 16 uur per week.
    ik werkte bij thuiszorg west-brabant en ga nu naar DAT thuiszorg ;) hetzelfde werk alleen een andere organisatie.
    echt vaste dagen zullen het niet worden. ik werk om het weekend in het weekend verder doordeweeks.

17. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

Gwen komt gewoon heel goed aan, dus ze komt ook niets te kort, als ze een voeding overslaat omdat ze even niet lekker in dr vel zit en meer slaap nodig heeft laat ik dr lekker liggen, volgens het CB moet ik dr 7 uurtjes laten slapen en dan wakker maken voor een fles, als ze niet wakker word uit zichzelf laat ik dr liggen, ze is als ze wakker is, heerlijk actief en alert, niks wijst op ziekte of wat dan ook.. dus het CB moet echt niet zo zeiken anders kunne ze een uitbrander van me verwachten:S

@Naomi: gefeli met je baan meissie!!!

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh Miracle ga je toch niet opwinden.. doen waar je jezelf goed bij voelt en meenemen waar je wat mee kunt en de rest van het CB ene oor in en .. juistem.

19. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    zo,, jullie gaan soms echt heel erg hard. haak dus maar weer ergens in.

@ moosey: moet elke keer erg hard lachen om je foto's. Wat een mooi mannetje is het toch! Hij ziet er ook al zo groot en wijs uit, dat je bijna zou vergeten dat hij pas ruim 4 maanden oud is.

@ bijvoeding: inderdaad doen waar je jezelf goed bij voelt. Hier is de max. aan flesvoeding nog lang niet gehaald, dus probeer het nog uit te stellen tot 5 á 6 maanden. Geniet wel heerlijk mee van jullie verhalen en foto's! :)

@ CB: ze geven advies op basis van het gemiddelde kind. Nu zijn er maar weinig kinderen die echt gemiddeld zijn.... Inderdaad: pik eruit wat handig is en laat de rest van je afglijden. Op zich moeten we blij zijn dát ze er zijn. Erg grote achterstanden in de ontwikkeling worden nu wel sneller opgepikt. En ik geef daar ook duidelijk aan hoor, als ik het met een advies 'niet eens' ben. Soms is het ook wel eens goed om andere dingen te horen dan alleen hoe jijzelf denkt. Zet ook jezelf weer even aan het denken. Maar snap het wel hoor, dat het kan frustreren. Aan de andere kant: het CB heeft ook een reputatie wat niet altijd positief is. Denk dat bij veel moeders al bij voorbaat de nekharen overeind gaan staan

@ sweet: wat schattig avn dat omhelzen van Jayden! Zie het al helemaal voor me :D

@ appie: heel veel sterkte de komende tijd :(

@ marije: hier sabbelt zoon veel op zijn handjes en kwijlt ook veel, maar heb niet direct het idee dat hij al toe is aan bijvoeding. Doe gewoon wat jij denkt dat goed is voor zowel jou als je kind.

@ OW: hahaha, leuk dat S. jouw hapjes zo lekker begint te vinden! :)

@ naomi: gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Hier ontdekt zoon elke dag wel weer wat nieuws (of zie ik ineens dat hij iets kan). Maandag heeft hij zijn haren ontdekt, vandaag greep hij voor het eerst echt gericht naar een knuffel. Zo heerlijk om te zien! Ow, en dat driftige/gefrustreerde herken ik ook. Vooral als zoon in bed wordt gelegd.... brullen! Terwijl we hem tot voor kort altijd wakker in zijn bedje konden leggen en er niks aan de hand is. Gezellige is wel weer dat meneer momenteel graag bij me is en knuffelt. En volgens mij heeft hij momenteel gewoon minder behoefte aan slaap. Elke keer dat je denkt een ritme te hebben, gooit hij wel weer wat om :D

O ja, vanavond babyboom! Thanx voor de reminder! Had al een voorstukje op internet gezien en zat daar al heel hard mee te huilen :) (was hier nog iemand toch, die dat ook al had? ;) ) Dat wordt wat vanavond.... tissues bij de hand dus :p

20. sweetchocolate

Joh Miracle, relax. Pik er gewoon uit wat JIJ nodig lijkt te hebben en doe het voor de rest lekker op JOUW manier. Sommige tips zullen best bruikbaar zijn. Althans, bij ons is dat wel zo. Maar ook ik ben het af en toe niet eens met het CB, maar met de meeste dingen kan ik mij, tot nu toe, wel een weg in vinden.

Juudje, ik geloof dat het Ons Wonder was over Babyboom.

Aantal uren slapen: Zat net te rekenen, Jayden komt uit op ongeveer 16 uur slaap per 24 uur.

Deel Deze Pagina