JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Tja in België houden ze een bepaald bedrag in.
    maar door het vele vorstverlet komt dit:(

2. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Oei, dat is even K.! Vooral als jullie andere plannen hadden met het vakantiegeld.

3. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ OW: hier nog een emo-doos hoor ;) Ik heb ook lekker mee zitten snikken met babyboom. En moet je nagaan: dan heb ik niet de hele molen hoeven doorlopen wat jullie wel hebben gemoeten voor jullie prachtige kereltje. Snap dan ook volledig dat dat emoties bij jou oproept.
    Balen van de belasting!!! Pfff, dat is echt een hoop geld. Hopelijk hebben jullie snel weer ergens een meevallertje.

@ eyes: hahaha, driftig omdat het niet lukt, hoe herkenbaar :D Hier probeert meneer elke keer om te rollen, wat nog nét niet helemaal lukt. En driftig dat'ie dan wordt..... :D Net hem alleen maar rustig toegesproken toen dat weer zo was, hij pikte het zowaar :p

@ mimi: wat een gedoe he, met UWV/WIA etc. Hopelijk gaat de hulp thuis door, klinkt goed! Fijn ook dat de medicijnen beetje beginnen aan te slaan. Niet te veel last meer van bijwerkingen? Of went dat?

@ sweet: wat goed van dat gastouderbureau!! Klinkt allemaal erg positief en hoopgevend. Fijn dat dat nu allemaal eens lekker mee zit. Hoe was het zwemmen?

Hier weer naar CB geweest. Voorlopig laatste prikjes gehad :) Zoon was ook weer goed gegroeid. Zit nu qua lengte op de +2 lijn, maar dat is ook niet zo gek met een mams die 1.83m is en paps die 1.94m is :p
    Overigens: erg leuk gesprek gehad met de verpleegkundige! Echt eentje die haar vak goed verstaat. Hier dus enorm positieve ervaring met het CB! Samen eens wat dingen doorgesproken over bijvoeding e.d. en ze kon zich helemaal vinden in hoe wij het willen aanpakken (overigens: vorige keer had ik een andere verpleegkundige; eentje die je heel kinderlijk toespreekt. Dáár had ik dus wél moeite mee. Aangegeven bij de assistente en die stelde voor om dan naar een andere verpleegkundige te gaan. Dat kan dus ook! Wellicht een tip voor moeders met soortgelijke ervaringen)

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    @ Sweet: hoe was het zwemmen? Gaaf van je opleiding en je stage in Houten!
    @OW: Wow balen, wat een geld! :(
    @ Mimi: Wat een gedoe, lastig hoor. Hopelijk bevalt de hulp goed!
    @ Juudje: Hebben jullie een speciale aanpak in gedachten voor de bijvoeding? Hier ook een overwegend prettig CB.

Nee, en het wordt aangeraden om je baby niet zo te dragen (ook niet in de Gemini, jammer dat Beco is meegegaan). Het is slecht voor het rugje van de baby om zo gedragen te worden: die is van nature bol (zo staat hij als je buik tegen buik of zijn buik tegen jouw rug draagt) en niet hol (zoals wanneer zijn rug tegen jouw buik draagt). Als je je kindje onder zijn kontje ondersteund dan neemt hij vanzelf zijn natuurlijke houding aan, de kikkerhouding: beentjes hoger dan kontje en bol rugje.

Ik draag uk met zijn gezichtje naar mij toe, dan kan hij ook wegdraaien voor wind en zon, wegdraaien van mensen die opdringerig zijn en tegen mij aan in slaap vallen als hij wil. Zodra hij groter is kan hij op mijn rug over mijn schouder meekijken.
    Maar goed dat is een hoop betweterige informatie voor iemand die waarschijnlijk alleen ja of nee wilde: nee dus ;)

5. maartje85

maartje85 Actief lid

27 mrt 2010
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    @OW: het gaat steeds wat beter, ik merk dat ik ook vaker durf te zeggen dat he tniet allemaal goed gaat of niet de hele tijd top voelt. Kan er ook met mijn ouders over praten en dat helpt al. De afgelopen dagen gaat het eigenlijk heel goed hoor :)

@JuJu: precies de rug-tegen-buik houding lijkt mij ook zeer onnatuurlijk. Hoe zwaar is je kindje en is de butterfly makkelijk in je eentje aan te doen vind jij?

6. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    #2606 Juudje81, 20 mei 2011
    Laatst bewerkt: 20 mei 2011
    @ juju: i.v.m. eczeem en allergieën bij mijn man, willen we pas met 6 maanden gaan starten met bijvoeding. Dus ook rijstebloem nog niet (helemaal omdat zoon al de neiging heeft op harde ontlasting). Het CB kon zich hier helemaal in vinden.
    Tevens wil ik op een allergievriendelijke manier voedsel gaan introduceren. Op deze website: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Schema - Voedselintroductieschema vanaf zes maanden staat een schema met wat wanneer 'mag'. Nu moet ik zeggen dat ik ook zelf blijf nadenken bij dingen, want vind zuurkool vanaf 6 maanden best vroeg.... (en trouwens: dan is het ook hartje zomer, dus ga dan ook geen zuurkool koken ;) ) Wil gaan beginnen met groenten en dat eerst eens een periode uitproberen. En dan 3 á 4 dagen achter elkaar hetzelfde geven.

Moet wel zeggen: ik moet me er nog even goed in verdiepen, ook in combi met flesvoeding. Moet even in de gaten houden vanaf wanneer een kind 'volledig' mee gaat eten. Want als ik élke groente 3 á 4 dagen achter elkaar ga geven (wij zijn behoorlijke groente-eters en lusten er dan ook veel van), dan denk ik dat we zo 3 maanden verder zijn voordat we alle groenten hebben gehad die hier op tafel komen :D En dat lijkt me nu ook weer niet de bedoeling ;) Hebben jullie al idee dan hoe jullie het willen doen? Jij geeft borstvoeding toch?

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Maartje mijn uk is nu 7,5 kilo en prima te dragen. Als ik langer dan 1,5/2 uur draag krijg ik wel wat last van mijn schouders (heb een slechte rug) maar voordeel van de Beco is dat je hem zo overdraagd ;) Het zit zoals een bergbeklimrugzak. Denk dat als uk veel zwaarder wordt ik rugdragen ga proberen.

Juudje wij gaan dat schema ook gebruiken, ook vanaf 6 maanden. En dus ook geen rijstbloem oid voor die tijd :) Ga je ook Rapley doen? Wij wel (deels). De combi met flesvoeding kan prima, tot een jaar is groente bijvoeding en zijn de flessen dus voldoende. Hier geen allergieen, hoef dus ook niet 3 dagen hetzelfde te geven.
    geef inderdaad borstvoeding. Ik wil na de zomer (per september) stoppen met de dagvoedingen, zit nog te twijfelen over de anedere voedingen. Als ik drie voedingen blijf geven (ochtend en twee avondvoedingen) dan hoef ik geen kunstvoeding te geven en dat vind ik wel praktisch :)

8. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ juju, ik zit zelf wel over rapley te denken maar nog niet met man over gehad eigenlijk. Zie er de logica wel van in. Een vriendin van mij voedt á la rapley dus die ga ik tzt ook eens vragen hoe dat bevalt (begreep van haar namelijk ook wel eens dat het niet altijd even handig is). Ik weet ook niet in hoeverre zoon een combi gaat pikken. Aangezien we 3 dagen hetzelfde gaan geven, heb ik wel zitten denken om de eerste 2 dagen met een lepeltje en dan de 3e dag in stukken. Maar ja, of dat werkt...... ;) Ik moet me er echt nog even goed in gaan verdiepen. Er zijn vast massa's moeders in dezelfde situatie dus dat moet wel goedkomen :D (ga er tzt hier denk ik maar eens een onderwerp aan wijden denk ik).

Jij zegt dat jullie (deels) rapley gaan doen. Mag ik vragen hoe jullie dat gaan doen dan?

9. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Ik reageer even snel:

@Juudje: Grappig dat ze dat bij jouw cb zeiden want bij ons wordt het juist aangeraden om met 4 maanden te beginnen met bijvoeding i.v.m. eczeem.
    Ze zijn er achter dat het beter is om dan juist eerder te beginnen!
    Want anders hadden wij ook gewacht tot 6 maanden.
    Nu geven we elke keer drie dagen achter elkaar hetzelfde en moeten we kijken hoe Diede erop reageert.

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Aantal maanden geleden was er een metaonderzoek waarbij allemaal oude onderzoeken zijn samengemixed en hoewel uit de individuele onderzoeken bleek dat bijvoeden vanaf 6 maanden beter was bleek uit de meta-analyse dat vanaf 4 maanden beter is. Tja, ik weet het niet. Ik voel me beter bij 6 maanden zelfs zonder allergieen :D

De meeste info geeft trouwens ook nog 6 maanden aan: Welkom bij Kidsallergie
    Maar ieder kindje is anders en daar stem je toch je keuzes op af he :)! Als Diede nergens last van heeft dan is het dus geen probleem om eht zo te doen.
    Combi rapley en prakken: Geen idee haha. Weet wel dat hij op het kdv waarschijnlijk prutjes zal krijgen en mijn moeder past 1x in de week op en weet niet of ik die aan de rapley krijg. Maar misschien bij brocolli beetje prakken en twee hapjes op lepel, en daarna stronk in de hand, zoiets? Afhankelijk van hoe hij op rapley reageert (als hij dat geweldig vindt dan houden we het bij rapley).

11. maartje85

maartje85 Actief lid

27 mrt 2010
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Rapley: lijkt mij ook wel wat, potjes lijken me makkelijk, maar staat me toch tegen: is bewerkt om goed te houden. Zelf fruit en groentehapjes maken met in het begin kleine stukjes erin, dan steeds groter of gewoon geven zoals het eruit ziet lijkt me goed. Schijnt ook goed te zijn voor spraakontwikkeling en mondbewegingen. (Los daarvan, het is aan iedereen persoonlijk wat voor hen het beste werkt he!)

R. is nu een makkelijke eter, ze drinkt net zo makkelijk aan de borst als uit de fles en net zo makkelijk BV als FV. Ik ben benieuwd of dit zo blijft bij vaster voedsel.

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja tuurlijk maakt iedereen zijn eigen keuzes. Wat voor mij werkt hoeft voor een ander niet te werken. Het voordeel van Rapley vind ik ook dat ze redelijk snel met de pot mee-eten zonder dat je daar iets voor hoeft te doen. En aangezien ik aardslui ben (belangrijke reden dat ik bv geef is omdat ik het zo makkelijk vind) trekt me dat wel ;)

13. maartje85

maartje85 Actief lid

27 mrt 2010
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een rust hier! Natuurlijk allemaal naar buiten met dit heerlijke weer.
    Helaas werk ik nog twee uurtjes....en het is heeeeeel rustig in de galerie. Flink internetonderzoek naar babydragers dus ;)

14. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Hier potje/ zelf gepureerd tot hij kan zitten in de kinderstoel. Dan krijgt hij terwijl wij eten ook wat groente of fruit om mee te spelen/ van te eten.
    Voordeel vind ik dat je er geen eten in propt/ niet met een lepel voor zijn mond hangt, maar dat hij zelf bepaalt of en hoeveel hij eet.
    Mijn dochter al nauwelijks uit potjes en er ging ook niet veel van de stukken naar binnen. We hebben het nooit geprobeerd om meer erin te krijgen en ze is (denk ik) doordat ze zelf controle had een prima eter geworden. Ze proeft veel en eet met smaak van veel verschillende dingen. Ik hoop dat rapley bij mijn zoon t zelfde effect heeft.
    Ik hou het trouwens zo lang mogelijk bij pure smaken. Yoghurt zonder siroop, water te drinken, geen smaakjes aan rijstebloem, etc omdat ik denk dat ze zo pure smaken leren waarderen.
    Roosvicee en vanilleyoghurt etc kan altijd nog. Mijn dochter krijgt nu wel andere toetjes maar vindt alleen yoghurt ook prima.

15. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Oh en de toevoegingen in potjes staan me ook tegen, maar de tijd die zelf maken kost, besteed ik liever aan aandacht voor mn kindjes. Respect voor meiden die alles zelf maken!

16. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Liggen jullie kindjes nog in de kinderwagenbak of hebben jullie de buggy er al op?

17. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Ik vind het zelf bereiden nu nog niet veel werk. Even groente of fruit koken, pureren en ene helft in de koelkast en de andere helft klaarmaken met eventueel een beetje melk erbij.
    Potjes doen we alleen als het niet anders kan maar dat zou alleen onderweg op vakantie zijn.

@Lauwie: Diede is inmiddels 70 cm en past nu echt niet meer in de bak. Dus hier al een paar weken de buggy. Wel echt superhandig meenemen in de auto!

18. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Dag Bram v/d Vlugt! "Onze" Sinterklaas. Stefan van der Walle is de nieuwe sinterklaas van Jayden's generatie.

Vandaag heeft vriendlief gevoetbalt met zijn werk. De locaties uit de andere landen zijn ook over gekomen (niet alle landen deden mee). Helaas, vriendlief ging niet door naar de kwart finale (of gelukkig?). Jayden vond het heerlijk, al die aandacht. Haha. Gelukkig heeft hij, in die herrie, wel goed geslapen. Wat was het warm in de zon. Weinig schaduw te vinden. Gelukkig stond er een grote partytent waar hij onder kon staan. Maarten goed verbrand op zijn hoofd. Jayden ligt moe op bed. Hmm, kijk net naar opzij, zie ik Maarten slapen op de bank. mannen, zijn ook niks gewend:)

19. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Moosey, dat vind ik al veel werk met nog een smurf rondlopen ;):D

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Moet zeggen dat ik dat toch heeeel erg jammer vind van "onze" sinterklaas.
    Ik ben benieuwd of de nieuwe net zo goed zal zijn:(

Deel Deze Pagina