JANUARI 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door peps, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik ga een slaaptentje aanschaffen ;) Na een zo'n moment van weigering door het bedje zou ik hem toch bij het grof vuil zetten dus daar begin ik niet eens aan ;)

2. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

Sweet wat een dag heb je achter de rug zeg, wel beter dat je hond weer terrecht is, das wel schrikken als ie ineens even besluit zelf zn uitlaatrondje te doen!:)
    Over campingbedjes kan ik niet mee praten, ik heb een opvouwbare tent voor Gwen van de babydump erg handig ding maar zo KUT om op te vouwen:S

3. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Voordeel van een campingbedje vind ik dat je m ook als box in de tuin kunt gebruiken

Antares, hoe is het? Al een goeie echo gehad? Hoe voel je je?

4. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Tent geen ervaring mee, maar wil inderdaad wel geloven dat dat ding gewoon K. is om op te gaan vouwen. Onze gewone tent is al een ramp, geloof dat kleine ding nog erger!

JuJu, weigert hij om in het bedje te liggen? Lees ik dat nou goed? Wie zet je bij het grof vuil?:p (sorry, grapje, ben even in een dolle bui in me uppie in de caravan)

Lauwie, dat is inderdaad echt een groot voordeel van zo'n bedje. Wij hadden het campingbedje gister dus ook omgebouwd tot box; Speelgoed erin, meneer op zijn rug gelegd en spelen maar! Slaaptijd? Speelgoed eruit, meneer op zijn buik draaien (buikslaper). En niet willen slapen. Dekentje dan maar? Boem, weg was ie.

Bah, wat een snert weer hier in Aalten zeg. Jayden slaapt lekker, hond ligt voor de kachel die ik lekker aan het staan (caravan = enkele beglazing en geen isolatie dus koud zonder kachel). Wou nog naar Duitsland. Er is een overdekt winkelcentrum (in Duitsland) zo'n 10 minuten rijden hier vandaan. Dan vanmiddag nog naar ander plaatsje in Duitsland met Maarten (ja, die zit weer voor zaken in Duitsland) en dan gaan we winkelen voor kleding samen. Schijnt leuk te zijn daar, aldus Maarten.

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha het bedje Sweet ;)

Heb een tentje bij de kruitvat gehaald daar waren ze nu in de aanbieding. Deze week maar eens oefenen hoe het werkt. Wij gebruiken de box hier eigenlijk amper: leggen liever een kleed op de grond. Kan uk vrijer bewegen, meer zien, veel gezelliger. Naar de camping nemen we een plastic kleed mee.

Shopze Sweet, van het weer moet je het hier ook niet hebben hoor!

6. sweetchocolate

Oooowww:p Is zo'n tent dan als vervanger van een bedje?

Jeetje, zijn in Duitse supermarkt geweest. Wat hebben ze daar veel verschillende soorten potjes groente en fruit. Fruit zelfs ananas! En groente zelfs al met vlees. Ja, met 4 maanden al ja! Huh?! Hebben wel wat fruit potjes ingeslagen (de fruitsoorten waar hij al gewend is, onbekenden doen wij nog niet). En goedkoper! Ok, olvarit kennen ze daar in Duitsland niet. Veel meer variatie, ideaal. Had al potjes in NL gekocht voor de vakantie, nou, die hou ik lekker in thuis en maak die thuis op.

Nutrilon Soya, 11 euro per pak. Gewoon Nutrilon, ook 11 euro per pak. Moet je in NL mee aankomen. Jemig, wat goedkoop daar zeg. Ze kennen daar volgens mij geen Pepti. Ja, Soya, maar Soya wordt niet geadviseerd voor 1 jaar. En wat nou max 1 liter voeding per keer? Nou, dat kent men niet in Duitsland hoor. En waar hier als ADVIES staat 180+6 max per voeding? Nee hoor, Duitsland 210+7 per voeding vanaf 5 maanden. Hoezo anders dan in Nederland?!

Merk wel dat ze in Duitsland echt heel anders omgaan en mogelijk is dan in Nederland. Pfff.

Zo, nu campingvoer klaarmaken; Witte bolletjes met knakworsten.

7. sweetchocolate

En om niet te vergeten; Honing verwerkt in drinken voor babys vanaf 6 maanden...

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja in plaats van een bedje, zit ook opblaasmatrasje in. Neemt minder ruimte in beslag, weegt niets, je kunt het alleen niet als box gebruiken.
    Grappig dat het zo verschilt per land zeg. Ook wat betreft adviezen in voeding, zoals vlees maar ook al ananas, wordt hier pas aangeraden vanaf 12 maanden!?

9. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

Meiden,
    ik wil Gwen ook op de grond leggen, kan ik dan ook eventueel het speel kleed van de box gebruiken? wat gebruiken jullie om je uk op te laten spelen op de grond?:)

Ik kom er zelf maar niet uit, stom he?:p

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier gewoon het boxkleed. (Nee, niet stom ;))

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sweet gelukkig dat jullie hond terecht is!!
    Hier was het gisteren ook heel slecht weer!!
    Over de hoeveelheid melk mag je in België van de Nestlé ( geproduceerd in duitsland) zelfs 5 x 210+7 geven vanaf 5 maanden.
    Soya is idd niet aangeraden voor kindjes met kma aangezien ze daar ook allergisch voor kunnen worden.
    je kunt anders wel eens vragen of ze daar voeding hebben zoals de pepti.
    Je wil niet weten met hoeveel zakjes nestle ik naar TR ben vertrokken en kwam nog met 2 volle terug ;)

Hier een paar dagen behoorlijk bliksem in huis gehad ;)
    Was best wel heftig op dat moment dat mijn man op een gegeven moment zei : Als je niet meer gelukkig bent kunnen we misschien beter scheiden.
    Natuurlijk ook weer erg overhaast ;)
    Mijn ouders hier geweest en mijn man zijn ploegbaas en vrouw.
    En die hebben ons allebei proberen duidelijk te maken wat we van elkaar niet zagen of snapten.
    Met de burn out waar ik nog wat last van heb kan ik dus de ene dag zoooooooo blij zijn en dan ineens zooooooooo verdrietig of boos.
    En hij snapte er niks van.
    Hij had maar zoiets ik doe toch mijn best en probeer het huis zo mooi mogelijk te maken enz.
    Toen heeft zijn ploegbaas gezegd als je ziet dat ze niet zo'n goede dag heeft , moet je het maar ff uit je handen laten vallen en ff je aandacht aan haar en de kleine meer besteden.
    Na een hete discussie was het dus op een gegeven moment rustig en heeft hij me meerdere keren gezegd dat hij zoveel van me houdt , maar dat ik hem het gevoel gaf een slechte papa te zijn.
    En hoe meer ik ook op hem drukte ( koppigheid) van doe dat nu eens hoe meer bedrukt hij zich voelde.
    We hopen althans dat het nu wat beter zal gaan:p

12. sweetchocolate

OW jeetje, wat heftig! Hoop echt dat M dat uit boosheid zei en dat hij het niet meent. Gelukkig, soms is er hulp van derden nodig om elkaar dingen te doen laten inzien. Hem in jou, maar ook zeker andersom. Een relatie/huwelijk is een werkwoord, iets waarin gewerkt MOET worden om het te laten slagen. Heftig hoor. Hebben ze in TR geen Nestlé? Hoe doen hun dat daar dan eigenlijk? Wat als een kind bijvoorbeeld daar een KMA heeft een andere allergie? Of iets anders medisch waarom het andere voeding nodig heeft?

Juju, vlees en bepaalde vissoorten (weet niet zo snel welke allemaal maar weet wel in ieder geval kip) mogen vanaf 6 maanden.

Miracle: Gewoon doen, boxkleed op de grond. Als ik in de buurt ben, of de hond is weg, doe ik dat ook altijd. En Jayden vind de box ook niet altijd leuk meer heb ik het idee.

Hier: Klaar maken om op vakantie te gaan. Zo wat wasjes in de wasmachine doen, morgen strijken en koffers inpakken. Geen zin om dat vrijdag te gaan doen. Vrijdag komt eerst de fysio, moet ik ondertussen naar de HA (niks ernstigs) en als ik terug kom (heb om 11:10 afspraak, maar schat om 11:45 aan de beurt te zijn en ben om 12 uur klaar daarmee, misschien iets eerder) (onze HA loopt altijd rond de half uur uit, laatst heb ik er zelfs een uur gezeten tot we geholpen werden en stond daarna met 5-10 minuten met lege handen buiten, diagnose van dat vele hoesten onbekend)

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sweet heerlijk geniet van de vakantie meid strakjes!!
    Ze hadden in TR Aptamil AR ( voor de reflux dan heh ;))
    Die durft zijn broertje niet te kopen voor hun kleine, want daar staat op alleen op doktersadvies ;)
    Maar dat ze hem soms ijs en aardbeiensap op zijn speen doen is vast niet erg duhhhhhhh.
    Zelfs M viel ervan achterover gisteren ( nadat de rust was teruggekeerd ;))
    Voor kma weet ik eigenlijk bij god niet!
    Ik heb er niet direct iets van gevonden bij de apothekers hadden ze zelfs geen ar daar moesten we voor naar de real aangezien dat duits is ;)

Ze hadden bv wel HERO voeding dus NL's en die was 10.00 lira per doos (800 gram) neee die was vast niet goed betalen liever 21 euro voor een doos van 400 gram pfffff.
    Soms vraag je je af waar de logica is.

Hij heeft ook gisteravond uiteindelijk gezegd tegen zijn ouders van : We moesten haar respecteren en begrijpen dat de kleine het belangrijkste is en zij weet het het beste ;)

Waar gaan jullie op vakantie?

14. sweetchocolate

Jaah, Aptimil, Duits. Real, daar zijn wij gister geweest. Super grote supermarkt zeg! Goed, off topic. Of heb je ook een Real in TR? Of ben ik nou gek?:(

:$ IJs of aardbeiensaus op een speen? Doe normaal! Ik snap dat echt niet he. Mijn oren staan te klapperen joh. Erg. Waarom doen ze dat?

10 Lira is toch 5 euro? Echt, die logica van Turken.

Gelukkig dat M zijn familie (vooral je sm, toch?) heeft gebeld. Hopen dat ze met deze, goedbedoelde, feedback wat gaan doen! Zo ga je er ook niet graag heen!

Wij gaan naar Aalten (vlakbij Winterswijk) dit jaar. Gaan jullie nog weg in de zomer?

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Nee wij gaan dit jaar niet meer.
    Vooral met die leuke belastingaanslag word het niks:(

16. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    zwaai zwaai meiden!!

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    En over het ijs en de aardbeien oooooooooch dat kan toch helemaal geen kwaad dat beetje.
    Bij een baby van 8 weken neeeeee!!
    Duhhhhhhhh!!!

18. sweetchocolate

Aardbeien en ijs, kwaad kunnen bij een kind van 8 weken? Hoe kom je daaaaaaaaaar nou bij?;)

*zwaait terug Naomi* gaat het goed? Bevalt je nieuwe baan goed?

19. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @sweet: het gaat hier super!! mijn baan bevalt super goed, zit echt helemaal op mijn plek echt fijn :)

met isabel gaat het ook goed! alweer 6110 gram hihi het gaat hard!!

20. Tese

Tese Niet meer actief

Van hieruit ook een zwaai! Ben druk druk druk. Sem heeft de 6e ziekte dus vanaf zondag al 40 graden koorts. Arme boef. Dus korte nachtjes op het moment.

Ik hoop dat tess het niet krijgt, maar je zal zien....
    Voor de rest gaat alles goed met Tess.

Met mij, ik weet het niet. Ik kan me zielsgelukkig voelen met mn gezin en de volgende dag zit ik zo waardeloos slecht in mn vel dat is met geen pen te beschrijven. Komt ook mede doordat ik geen leuk werk kan vinden. En als ik het ergens niet naar mn zin heb dan moet ik er meteen weg onderhand want ik word er gewoon depressief van als ik doorga.

Manlief en ik zijn voorzichtig aan het kijken dat we een franchisezaak kunnen opzetten. Maar staat nog erg in de kinderschoenen. De eerste contacten zijn gelegd. Als dat gaat lukken ben ik echt een gelukkig mens want ik hou van hard werken en manlief ook. Maar goed dat zal nog wel minimaal een jaar duren .

Deel Deze Pagina