Miracle, hoe vindt Gwen de banaan? Succes! Hier: Jayden heeft vannacht weer in zijn slaapzak geslapen. Thuis slaapt hij ook altijd in zijn slaapzak. Hier werd hij om half 5, kwart voor 5 normaal gesproken wakker. Vanmorgen 5 over half 6! Dat is voor mij al best een verschil. Vandaag beginnen we met 2 potjes fruit per dag. Dit voor aanloop naar groente rond 6 uur. Mimi, ik snap je, potjes zijn veel makkelijker!!! Alleen zo jammer dat er in NL zo weinig variatie is. Ach, Maarten zit toch wekenlijks in Duitsland. Muppet, hoe doet Tess het op 4 voedingen? (Heb nu geen telefoon, batterij is leeg en heb hier geen oplader anders had ik je gesmst). Straks naar Nijmegen, Dukenburg, daar maar een oplader kopen. Jayden zijn tweede tandje komt eraan!!! Vandaar die dunne luiers. Jeetje, wat volgt het ene tandje het andere tandje elkaar snel op zeg. Maar echt veel last heeft hij niet. Hij huilt niet overdreven veel. Jayden is ook druk bezig om proberen om te rollen. Het is hem zelfs al aantal keren gelukt. Maar niet altijd en dan wordt meneer echt heel boos. Hij heeft nu wel een periode dat hij echt heel driftig kan zijn. Dan laten we hem maar gaan en negeren wij het. Na 5 minuten (max) is hij altijd stil en is het weer over. Merk wel dat het echt een jongetje met pit is. Daar gaan wij nog een hele kluif aan hebben straks denk ik. Ach, heeft ook wel weer wat denk ik
Tot nu toe gaat het goed met 4 flessen. En met groente en fruit ook. Alleen heeft ze nu 3 dagen broccoli op en dat vond ze maar niets haha. Vanavond sperziebonen. Kijken wat ze daar van maakt. Die heeft ze wel gehad als potje maar nu krijgt ze vers, dat is nogal een verschil. Tanden komen 9 van de 10 keer met 2 (bijna) tegelijk, dus dan weet je dat voor het volgende setje. Gaat het weer een beetje met jou en Maarten?
Sem zit aan de antibiotica voor een oorontsteking en nu heeft hij er ook 1 aan z'n andere oor. Best apart tijdens ab. Ik moest om 2 uur de dokter terugbellen. Kijken wat die te zeggen had.
Gwen vind banaan super lekker ze moet er wel steeds aan wennen hoor dat wel, maar verder gaan er nu makkelijk 4 hapjes in ik heb dr voedingen naar 210+7 gedaan, maar ze blijft wel zeurderig, wel minder dan dat ze deed, maar denk dat ik ook een andere speen op het flesje moet doen
Huh? Met AB kuur en dan nog een oorontsteking er bij? Kan dat? Blijkt. Wat zei HA? Hoe vond Tess de sperziebonen? Hmm, Miracle, dan weet ik het ook even niet meer. CB? Ok, je hebt niet zo'n hele beste ervaring met CB. Vanavond begonnen met tandenpoetsen bij Jayden. Hij vond het prima. Hij moest er zelfs om lachen. Haha. Tussen Maarten en mij gaat het beter. Veel praten, de beste therapie, zegt men. Bij ons werkt het wel. Het is nog niet zoals vanouds, maar gaat wel de goede kant op. Denk dat wij er wel weer overheen komen.
@Sweet: wat een schattige foto, hier nog geen tandjes te bekennen. Wel veel kwijlen en happen in speelgoed. @eten: ik begin de BV van 14.00 uur af te bouwen en he tgaat goed. Wel een beetje stuwing om 17.00, maar dan kan R. ze meteen leegdrinken en de druk eraf halen. @omrollen: gaat hier erg goed, heb haar nu strak onder he tlaken gelegd, want ligt in ziekenhuisbedje met spijlen en net lagen er al 1 arm en 1 been door de spijlen... Even vragen of de verpleging vanacht een paar keer gaat controleren.
@sweet: leuke foto hier ook het 2e tandje dat eraan komt, het andere tandje is nog maar net goed door. ze heeft er echt giga veel last van. gisterenavond en vannacht was het echt een ramp. alleen maar krijsen krijsen krijsen en nog eens krijsen. pcm hielp niet (60) ze mag nu 120 hebben dus na 1,5 uur nog 1 gegeven. toen is ze eindelijk in slaap gevallen maar om 2 uur werd ze weer gillend wakker, maar ze mocht toch echt nog geen pcm. bij ons in bed gelegd en uiteindelijk is ze in slaap gevallen. vandaag pcm 120 en dentinox gekocht voor de volgende keer
Pfff, ben ik blij dat Jayden er nu geen last van heeft. Vorige keer overigens wel. Hoop dat de dentinox bij haar wel werkt. Hier hielp het niet in ieder geval, heb nog een flesje staan thuis. Maar goed, eer ik terug ben, is ze al van de ergste pijn af denk ik
@Naomi en sweet; sterkte met de doorkomende tandjes. Hier nog geen ervaring mee, maar zo te lezen staat ons nog iets te wachten... @Muppet; wat vervelend die dubbele oorontsteking, heb je al iets gehoord van de dokter? Hier is vandaag ons mannetje weer naar de oppas geweest en was hij helemaal op van alle indrukken. Heb hem rond 20.30 uur op bed gelegd en hij was meteen vertrokken ( en hij had van 17.30 tot 19.00 uur ook al geslapen). Merk wel dat ik er zelf steeds meer moeite mee krijg dat ik drie dagen per week niet bij hem ben. Vind het steeds moeilijker om hem weg te brengen, maar ja, de centjes moeten toch verdient worden. Jesse is nu ook druk aan het rollen, van de buik op de rug lukt hem nu meestal wel (en zo niet dan wordt meneertje boos) en van de rug op de buik lukt hem bijna (heb het idee dat hij net voordat hij op de buik ligt hij zich bedenkt en snel weer op de rug rolt). Sinds een paar dagen krijgt Jesse een fruithapje (peer). Van het cb mag hij tot ongeveer 6 maanden alleen maar peer hebben. Weet nog niet of ik dit helemaal ga volgen (Jesse reageert er goed op, dus denk dat ik het met 5,5 maand maar ga uitbreiden). Hij is helemaal gek op zijn peerhapje, hij wordt zelfs boos als je niet snel genoeg met de gevulde lepel bij zijn mondje bent... Heb het tot nu steeds zelf vers gemaakt, maar morgen krijgt hij een potje (de peertjes die ik gisteren gehaald heb zijn nog niet rijp). Hebben jullie trouwens een tip hoe ik de peerhap al van te voren kan klaarmaken zonder dat het helemaal bruin wordt?
Ster: Hier hetzelfde met banaan. Las op internet net dat wanneer je het bereid hebt, de zuurstof moet ontnemen, dus vacuum verpakken. En gelijk in de koelkast zetten. Ik heb de avent potjes, die je af kan sluiten. Volgens mij heb ik precies gedaan wat moest, deksel dicht en in de koelkast, maar het wordt toch wat bruinig. Niet erg bruin en als je het roert is het weg. Met peer nooit meegemaakt. Hier: Dubbel gevoel: Gastouders moest ik nog ervaring opdoen om mijn opleiding te gaan volgen. Gastouderbureau heeft stageplaats gevonden. Moet enkel nog op gesprek om te kijken of het klikt. Vanmorgen werd ik gebeld door werkgever en mag dinsdag op gesprek. Het nadeel van gastouders is, je moet alle verzekeringen ZELF betalen. En voor de WW ben je niet verzekerd. Dus stel dat ik 15 jaar werk en ik kom in de ww te zitten, heb ik over die 15 jaar geen enkele recht op WW. Of je moet weer een verzekering daarvoor af gaan sluiten. Zoveel verdiend Maarten nou ook weer niet om, stel dat het gebeurd, dat gat op te gaan vangen. En ik spaar niks meer voor mijn pensioen en al. Van die 12 euro bruto die ik zal gaan krijgen (per gezin, niet per kind) hou ik dus geen drol over, maar het lijkt mij wel heel erg leuk. Naomi, jij was toch ook gastouder? Of wie dan? Hoe deden jullie dat?
@sweet: ik ben ermee gestopt. ik had geen verzekeringen afgesloten verder want dan houd je inderdaad helemaal niets meer over. het werk was leuk maar het betaald zo vreselijk slecht! je moet er ook nog rekening mee houden dat je aan het einde van het jaar 1/3 ongeveer terug moet gaan betalen aan de belastingdienst. wordt je ook niet blij van. ik heb nu een rekening van 600,- liggen hier, en dan is er al een hoop afgegaan ivm kostenposten anders was het 1000,- geweest! ik heb me nog niet uitgeschreven maar ik ga dus geen kinderen meer aannemen. vind het niet rendabel met hoeveel uur je moet werken ervoor.
Naomi, thanks voor de tip. Meestal hoor je bij Gastouderbureau's dat je betaald krijgt PER KIND. Dit is bij dit Gastouderbureau dus weer niet. Je krijgt 12 euro bruto, punt. Daar doe je het maar mee. Hoe je al je verzekeringen en al betaald is niet hun probleem dan verder. Oei, euhm, ja, als dat zo werkt, zie ik er ook maar vanaf. Jammer, maar helaas!
@sweet: ja ik kreeg altijd per uur per kind uitbetaald. ik had 3 kids dus 3x 3,75 per uur, 2 gingen er naar school dus die had ik maar 3 uur per dag. het werk was echt wel heel leuk maar ik ga het echt nooit meer doen omdat het zo slecht verdient. er wordt geen belasting ingehouden daarom moet je dat het jaar erop terug gaan betalen.
inderdaad heel vreemd dat je niet per kind betaald wordt. heb het ook nog nooit eerder gehoord dat dat gebeurde.
Het is echt onzin ja. Althans, ik ga ervan uit. Want ze zei dat ik 12 euro ging verdienen, terwijl er op hun website staat minimaal 12 euro. Hmmm, echt vaag. Bij een andere landelijk gastouderbureau is het inderdaad wel per kind. Vind dat ook niet meer dan normaal.
wel even toevoegen als vriend zie ik nu....heb het album niet openbaar gemaakt. Meiden ik heb een hoop gemist...dus ik kan slecht meepraten op het moment. Wie heeft haar dochter/zoon op het kinderdagverblijf? Hoe bevalt het? Wat vinden jullie van de komende verandering in de kosten etc?
Ik heb beide kids 2 dagen op het kdv. Ze hebben het er erg naar de zin. En wat betreft dat het duurder word, ik vind er weinig van want je doet er toch niets aan. Dus ik kan me er ook niet druk over maken.